Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Babyudstyr hvor meget?

Slettet bruger

27.marts 2020 kl. 13:12
Slettet bruger
27-03-2020 13:12
Godt skrevet
1

Hej alle, 

Det her spørgsmål er nok blevet stillet lidt for mange gange, men jeg tillader mig lige alligevel at spørger. 

Sagen er at herhjemme går manden og jeg og snakker om baby, og er nået frem til at en vinter/forår 2021 baby ville være perfekt. Derfor går vi, og kigger på babyudstyr for at få et indblik af hvor meget vi skal regne med at bruge på udstyr, så vi stille og roligt kan spare op til det - men man ved jo ikke om det sker i første hug eller tager længere tid (håber dog på det første). 

Vi har snakket om at alt skal købes nyt heraf tøj, puslebord, babynest, barnevogn/kombivogn, seng, vugge og legetøj. Autostol er det eneste vi overvejer at købe brugt. Vi har derudover snakket om at vi ikke skal have tremmeseng i starten, men dermed en bedside crib. 

Det skal lige siges, at vi ikke har planer om at købe dyremærker osv. da babyer vokser ekstremt hurtigt. Derfor tænker jeg, at H&M ville være et fint sted at starte og barnevogn fra Babysam/Ønskebørn. Resten finder vi på nettet smiley

Hvad siger I MM brugere. Tror I at 20.000 ville være nok, når alt skal købes nyt men dog "billigt"  (ingen dyremærkevarer)??

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.marts 2020 kl. 13:26
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
799 skrevne indlæg
27-03-2020 13:26
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
799 skrevne indlæg
Godt skrevet
28

Det eneste jeg så absolut ikke ville købe brugt er en autostol!

Anmeld
Svar
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
Godt skrevet
28
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
27.marts 2020 kl. 13:27
Luk
Medlem siden 28-10-2018
14 startede debatter
942 skrevne indlæg
27-03-2020 13:27
Luk
Medlem siden 28-10-2018
14 startede debatter
942 skrevne indlæg
Godt skrevet
7

Hvis jeg må have lov til at udfordre :)

autostolen er noget som du ikke ved hvordan er blevet behandlet. Jeg ville købe den ny og ikke spare penge.

Til gengæld kan med stor fordel købe tremmesenge, barnestole, puslepladser, kommoder osv brugt i væsentlig bedre kvalitet end du har råd til nyt ifht dit budget. 

Billig tøj komme hurtigt til at se slidt og nusset ud. Det er meget bedre med fx en uld joha dragt (overtøj) til 100 kr end at give 100 kr for nyt fra er billigt mærke. Du vil heller ikke kunne få særlig meget for det brugt hvis du køber et billigt mærke - summa summarum : du får bedre kvalitet og sparer faktisk penge ved at købe bedre mærker brugt end ny fra billige mærker.

jeg havde købt meget mere brugt hvis jeg skulle starte forfra. Det giver ingen mening med nyt tøj til baby når det næsten overhoved ikke bliver brugt eller plettet de første måneder. ... det er min erfaring.

held og lykke med projektet

Anmeld
Svar
Godt skrevet
7
27.marts 2020 kl. 13:42
Luk
Medlem siden 06-12-2012
24 startede debatter
214 skrevne indlæg
27-03-2020 13:42
Luk
Medlem siden 06-12-2012
24 startede debatter
214 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Vi gav ca. 10.000 for barnevognen alene - en STORK... Pengene får hurtigt ben at gå på... Vi købte rigtig meget brugt, undtagen barnevogn, autostol og diverse madrasser til lift, vugge, barnevogn... I de små størrelser er der så meget fint "brugt" tøj til ingen penge, som er som nyt... Og så fik vi en del tøj i barselsgave... Tvivler lidt på, at I kan få alt fra nyt til den pris.... Men det afhænger jo af, hvad man vælger... Vi købte en dyr barnevogn, der kunne klappes helt sammen, så vi ikke skulle købe en ny bil...

Et puslebord kan hurtigt blive dyrt, alt efter hvad du vælger, og så skal du have puslepude til, blespand, hovedhalefad, bleer, vådservietter, termometer osv. osv. Alle småtingene løber hurtigt op. 

Jeg ville da bare spare de 20.000 sammen og så se hen ad vejen, hvad man vil købe fra nyt og som brugt... Måske skifter I mening, når I opdager, hvor meget man sparer ved at købe brugt, og hvor fin standen er.. Vi fik fx. en fin vugge, lidt legetøj og en pose tøj for 200 kr brugt... Vuggen alene kostede 900 fra ny, og den fejlede intet og skulle bruges i så kort tid, så der valgte vi at købe brugt fremfor nyt.... Så kunne pengene gemmes til noget vigtigere... 

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Godt skrevet
2
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
27.marts 2020 kl. 13:53
Luk
Medlem siden 07-01-2019
24 startede debatter
97 skrevne indlæg
27-03-2020 13:53
Luk
Medlem siden 07-01-2019
24 startede debatter
97 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Man kan sagtens købe nyt for 20.000, man kan bare ikke vælge frit på alle hylder. 

Ligesom de andre, ville jeg absolut ikke købe en autostol brugt. Sikkerhed skal man efter min mening ikke spare på! 

Jeg ved også godt at du ikke spørger om vores mening i forhold til om du skal købe brugt eller ej, men jeg vil blot lige tilkendegive min enighed med ovenstående om brugt tøj i nogle af de dyrere mærker har været hvad vi har været gladest for. Måske en tur i børneloppen kunne være en super ide, du er jo ikke tvunget til at købe noget, men kan samtidig se om noget af tøjet ikke kunne friste.

Derudover kan man faktisk købe tremmesenge som man kan fjerne siden på, så det bliver ligesom en bedside. Fordelen her ville jo så være, at i ikke skal købe både bedside og senere hen tremmeseng og hertil madrasser til begge.

Men igen alt er jo op til jer, og jeg ville mene at man sagtens kan gøre det for 20.000 :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
27.marts 2020 kl. 13:58
Luk
Medlem siden 26-12-2009
64 startede debatter
2749 skrevne indlæg
27-03-2020 13:58
Luk
Medlem siden 26-12-2009
64 startede debatter
2749 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Hvorfor vil i købe alt fra nyt undtagen autostol.? ( Det giver i mit hovedet slet ikke mening)

Mange køber det meste brugt, men autostol (og sko til den tid) fra nyt. 

Vi køber selv næsten alt brugt også sko og autostole, så er slet ikke fordømmende overfor brugte autodele, men det giver bare ikke mening i mit hovede at købe alt fra nyt undtagen én autostol, så er meget nysgerrig :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
27.marts 2020 kl. 14:26
Luk
Medlem siden 30-03-2016
12 startede debatter
346 skrevne indlæg
27-03-2020 14:26
Luk
Medlem siden 30-03-2016
12 startede debatter
346 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Hvis i er ligeglade med kvaliteten og vil købe alt fra nyt, er 20.000 nok et budget der kan overholdes.

Hvis i køber kvalitet men brugt, så ligeledes det samme.

Jeg ville aldrig købe autostol brugt - og slet ikke som det eneste. Det lyder lidt skørt. Hvad er årsagen til det lige er med den i vil slække på det krav ?

Prøv at lave en liste med hvad i tænker i vil anskaffe og så google tingene og sæt en pris ud fra alt. 

Derudover vil jeg sige at mange går så meget op i dette start budget - jeg ville mere gå op i om der er budget generelt hver måned til babyen / barnet fremover. Selvom en startkapital er fin, så skal der helst være en god bred margen til hvornår man sidder for stramt i det. Husk institution, evt MME, medicin, bleer, mad, diverse sko, hjemmesko og sandaler, tøj efter vejret (vintertøj, regntøj, termotøj etc.), ekstra udgifter til vand/el etc og når baby bliver større vokser udgifterne efter min erfaring.

Held og lykke med projektet 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
27.marts 2020 kl. 15:51
Luk
Medlem siden 30-12-2019
3 startede debatter
300 skrevne indlæg
27-03-2020 15:51
Luk
Medlem siden 30-12-2019
3 startede debatter
300 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Afhængig af, hvor meget man går op i at tingene skal være de rigtige eller se ud på en bestemt måde, så tror jeg absolut ikke, at en baby behøver koste jer det hvide ud af øjnene.

Hvis man fokuserer på at købe nogle få ting i god kvalitet fra ny (fx. autostol), mens man genbrugsshopper efter andre ting (tøj, pusleunderlag), så er der rigtig mange penge at spare.

Jeg regner med, at vi for 20.000 kan være rimelig kræsne både med, hvad vi gerne vil have bruge (fx. prioritere gode materialer) og have luft til at købe nyt af de få ting, som vi ikke vil købe fra brugt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.marts 2020 kl. 17:36
Luk
Medlem siden 28-03-2018
14 startede debatter
744 skrevne indlæg
27-03-2020 17:36
Luk
Medlem siden 28-03-2018
14 startede debatter
744 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi købte alt fra nyt og ingen dyre mærkevarer udover barnevognen fra Odder, hvor vi ikke købte en lift. Vi fik masser af tøj, babyalarm, pusletaske, badekar, voksipose, ulddragt, uldhue, legetæppe og en masse andet. Vi skulle ikke købe puslebord, da vi havde noget vi kunne bruge til det. 
Vi brugte ca. 25.000

Anmeld
Svar
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019. Forsøger at lave lillebror/lillesøster Maj 2020. Samtale med vores fertilitetsklinik 05.05.20.
Godt skrevet
0
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019. Forsøger at lave lillebror/lillesøster Maj 2020. Samtale med vores fertilitetsklinik 05.05.20.

Slettet bruger

27.marts 2020 kl. 17:56
Slettet bruger
27-03-2020 17:56
Godt skrevet
1

Jeg vil anbefale at løbe en tremmeseng i stedet for en bedside crib, du kan også bruge en tremmeseng som bedside crib. En bedsidecrib kan kun bruges i ca 9 måneder. Så ville jeg købe en vugge af en art, lange søvnløse nætter vil takke dig!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

27.marts 2020 kl. 18:38
Slettet bruger
27-03-2020 18:38
Godt skrevet
1

Det er også helt fair. Hvis vi skal købe en brugt autostol er det naturligvis en der fremstår som ny og brugt meget lidt. Men det er slet ikke det opslaget handler om!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere