Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

barn nummer 3 hvornår?

02.august 2020 kl. 21:24
Luk
Medlem siden 25-01-2017
02-08-2020 21:24
Luk
Medlem siden 25-01-2017
Godt skrevet
0

Kære med-mødre og fædre

Hvornår følte I jer klar til barn nummer 3? Hvad er aldersforskellen mellem alle tre og hvad har fungeret godt og mindre godt? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.august 2020 kl. 22:54
Luk
Medlem siden 07-08-2011
10 startede debatter
63 skrevne indlæg
02-08-2020 22:54
Luk
Medlem siden 07-08-2011
10 startede debatter
63 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har 2 piger på 8 og 11,5 år og venter nu 3. Pige indenfor den næste uge.. såå her blir det en rigtig efternøler.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.august 2020 kl. 23:15
Luk
Medlem siden 29-11-2018
2 startede debatter
128 skrevne indlæg
02-08-2020 23:15
Luk
Medlem siden 29-11-2018
2 startede debatter
128 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nu har jeg selv haft svært ved at planlægge hvor børne er kommet, men de skal efter min mening være tæt aldersmæssigt for at få mest ud af hinanden, hvis muligt skal der ikke være meget mere end 4 år i mellem børn i min verden! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2020 kl. 01:57
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2772 skrevne indlæg
03-08-2020 01:57
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2772 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Aldrig mail

Men vi vidste vi ville have tre. Så det blev da det passede i øvrig planlægning. Så meget, som sådan noget nu aldrig kommer til at passe alligevel. sad

3,5-4 år mellem hver. De store leger fantastisk godt (lidt for godt når de finder på diverse enlightened). De er selvhjulpne og man kan tale med dem om tingene. Den store er oven i købet så stor, at han er en god hjælp. Ret fantastisk!

Jeg har mange gange tænkt og sagt, at jeg er lykkelig for, at jeg ikke har dem med to års mellemrum! Der kan ske meget uforudset, som der desværre også gjorde hos os og så er overskuddet altså så meget desto større, hvis der er lidt luft imellem. Og det er forældrenes overskud, som i sidste ende skaber grobund for en god søskenderelationno

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
Godt skrevet
2
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
03.august 2020 kl. 06:48
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
943 skrevne indlæg
03-08-2020 06:48
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
943 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der er 2,5 år mellem min storebror og jeg og 3,75 år mellem min lillebror og jeg. Så altså lidt over seks år mellem mine brødre. Hold kæft, hvor var jeg træt af, de altid skulle rotte sig sammen mod mig, da vi var børn 😂 og i dag har de to (stadig) et tæt forhold.

Anmeld
Svar
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
Godt skrevet
0
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
03.august 2020 kl. 16:18
Luk
Medlem siden 26-12-2009
64 startede debatter
2957 skrevne indlæg
03-08-2020 16:18
Luk
Medlem siden 26-12-2009
64 startede debatter
2957 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der er knap 3,5 år mellem nr 1 og 3.

(2,5 år mellem 2 og 3).

Fungerer fint, men der er gang i den, men det er nu også meget rart, så her var det fint. Vi ville dog også gerne have haft pseudoer mellem nr 3 og en evt 4'er, men overskuddet til en 4'er er der ikke lige nu, så mht den ide skulle vi have ventet lidt med nr 3 kiss

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2020 kl. 00:46
Luk
Medlem siden 29-04-2010
43 startede debatter
450 skrevne indlæg
04-08-2020 00:46
Luk
Medlem siden 29-04-2010
43 startede debatter
450 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi ville gerne have vores tæt. Nr 1 var et uheld. Men når man nu var igang, så ville vi gerne have, at der ikke var for mange år imellem.

Mellem nr. 1 og 2 er der 2 år. Og det tog 6 mdr. Så nr. 1 var vel 9 mdr da vi gik igang.

Mellem nr 2 og 3 er der også 2 år. Det tog 14 mdr, og vi gik igang efter nr. 2 var blevet en måned kun. (Nogle gange kan det bare tage lang tid sådan noget baby-making. Så er glad for, at vi begyndte tidligt) smiley

Anmeld
Svar
 Wordpress Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
 Wordpress Lilypie Pregnancy tickers
04.august 2020 kl. 13:12
Luk
Medlem siden 15-08-2015
19 startede debatter
114 skrevne indlæg
04-08-2020 13:12
Luk
Medlem siden 15-08-2015
19 startede debatter
114 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har en på 3 år, en som lige et fyldt 1 år, og er nu igang med projekt baby igen. Håber på en positiv test på lørdag 🙈

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2020 kl. 13:38
Luk
Medlem siden 14-08-2011
25 startede debatter
109 skrevne indlæg
04-08-2020 13:38
Luk
Medlem siden 14-08-2011
25 startede debatter
109 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Når man er klar og har overskud 😉

Her kommer nr. 3 som en efternøler, nr. 1 er 8 år og nr. 2 er 7 år. Der er 9,5 mdr. Mellem dem.

Vi har altid været enig om at vi skulle have 3 stk. Og at der ikke skulle være langt mellem dem, da vi seæv kommer fra søskendeflokke hvor der er fra 3 år og op efter mellem os. Og så har vores alder også lidt at sige.

Men tingene sker ikke altid som man håber/ønsker. Da nr. 1 var 2 mdr. Stod jeg med en posetiv test igen, og nr. 2 blev så også født 7 uger for tidligt. Så her kunne vi ikke overskue at skulle have en nr. 3. 

Det er føste inde for det sidste 1,5 år at overskuddet og lysten kom til nr. 3. Er næsten halv vejes nu og begge børn glæder sig og følger virkelig meget med i alt med baby/mave. Er med ind over med alt, og er sikker på de bliver verdens beste søskende for den nye. Så når alt kommer til at passer det perfekt nu, og vil intet lave om.

Så igen, det skal passe ind og man skal være sikker på at have overskuddet om der så er 1,4 eller 8 år mellem er ikke så vigtig syndes jeg.

Anmeld
Svar
Lilypie Premature Baby tickers Lilypie Premature Baby tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Premature Baby tickers Lilypie Premature Baby tickers
04.august 2020 kl. 14:20
Luk
Medlem siden 12-05-2020
4 startede debatter
32 skrevne indlæg
04-08-2020 14:20
Luk
Medlem siden 12-05-2020
4 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der bliver 18 måneder mellem nr. 1 og 2. Hvis vi skal have en nr. 3, må der godt gå 2-3 år mellem 2 og 3.

Jeg har 4 søskende. Jeg er ældst, 2,5 år mellem nr. 2 og jeg, 20 måneder mellem 2 og 3, 6 år mellem 3 og 4 og igen 6 år mellem 4 og 5. Nr. 2 og jeg legede rigtig godt sammen. Vi rottede os tit sammen mod nr 3, nok fordi hun var yngst dengang. Da nr. 3 var 6 og jeg 11,5 år, kom nr. 4, og hun var min øjesten! Jeg var praktisk talt reservemor til hende, jeg elskede det! 6 år senere, da jeg var 17 år gammel, kom nr 5,rosinen i pølseenden. Vi har ikke haft det tætteste søskende forhold, da jeg flyttede hjemmefra og begyndte at læse, da hun har 2 år gammel. Men jeg nød stadig at være i hendes selskab, da jeg boede hjemme. Nu med aldrende 32, 29, 27 (28 om et par uger), 20 og 14 år, har vi alle sammen et fuldstændig unikt forhold, både som flok og individuelt. Jeg ved ikke, om mine forældre havde planer om 5 børn og vores aldersforskel, men det har fungeret godt for os, og mine forældre blev okay aflastet af os store børn, da de to efternølere var babyer. Vi var gode til at hjælpe til. Men det må godt nok have været hårdt med tre små børn på 4 år, tænker jeg! 

Anmeld
Svar
Stop på minipiller 24. januar 2020. Ingen menstruation. Positiv graviditetstest 12. marts 2020. Termin november 2020
Godt skrevet
0
Stop på minipiller 24. januar 2020. Ingen menstruation. Positiv graviditetstest 12. marts 2020. Termin november 2020
05.august 2020 kl. 09:59
Luk
Medlem siden 16-07-2012
57 startede debatter
384 skrevne indlæg
05-08-2020 09:59
Luk
Medlem siden 16-07-2012
57 startede debatter
384 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der er 5,5 år imellem mine drenge og det fungerer fint. Jeg var egentlig gravid året før lillebror blev født, men mistede 18+1.

Jeg er selv ud af en søskendeflok på 5. Min søster er 42, min storebror 40, min tvillingsøster og jeg er 32 og min lillebror er 29. Vi har et tæt forhold alle sammen og har altid været meget tætte

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere