Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Bebrejdelse, svigt og at tilgive

14.maj 2018 kl. 14:48
Luk
Medlem siden 23-07-2015
  Online
14-05-2018 14:48
Luk
Medlem siden 23-07-2015
  Online
Godt skrevet
2

Vi skal nok lidt over fire år tilbage, min mand har på daværende tidspunkt været ansat to år og arbejdspresset er alt for stort.. Arbejder normal tid, plus hver aften og i weekenderne for at følge med.. Oven i det forventer kunderne svar så godt som døgnet rundt..

 

Jeg kan jo udemærket se hvor det bære hen, men han gør intet selv og til sidst går han ned med stress.. Startende med pjæk og løgne overfor både arbejdsplads og mig.. 

 

Han bliver sygemeldt i omkring en måned og efter det bliver det lidt bedre med både arbejdstid og telefonen bliver en periode omstillet til chefen efter normal arbejdstid som så fortæller kunderne at man altså ikke ringer fem gange klokken 4 om morgenen for noget der kan uden problemer kan vente til normal arbejdstid..

 

Jeg tager fuldstændig over hjemme med alt det huslige og hestene.. Samtidig med mit eget arbejde.. 

 

Tiden går og der er mindre nedture med mellemrum.. 

 

Jeg bliver planlagt gravid for to et halvt år siden og vi starter totalrenovering af hus oveni.. 

 

Under alt det her både som gravid og efterfølgende mor.. Klarer jeg stadig alt det huslige, hestene, fyre og har nu et spædbarn hvor jeg gør som godt som alt også efter opstart på arbejde.!

 

Min mand får endnu en nedtur med stress helt som sidst med løgne og pjæk, hans daværende chef tager på dette tidspunkt fat i mig fordi min mand er stille.. 

 

Under og imellem disse nedture har både jeg, familie og venner sagt at han skulle finde andet arbejde og at det var uholdbart i længden og at han burde søge hjælp til håndtering af presset og det efterhånden svigtende humør, men nej..

 

Igen kommer han tilbage og har nedture med jævne mellemrum, hvor han dog får klaret sig hæderligt igennem på arbejde og vi andre bare lever med hans udbrud, helt sikkert på grund af enorm dårlig samvittighed.. Han gør meget udad at fortælle når han syntes jeg gør noget galt og det er omkring alt fra huslige, vores barn, det udenfor osv.. 

 

Sidste år er der en periode med lyse tider og dum som jeg er springer jeg til da han snakker om nummer to.. 

 

Nu sidder jeg her og har 6 uger til termin.. Og min mand er total nede med stress og har flere gange nævnt selvmord.. Denne gang har han trods alt valgt at både blive sygemeldt og søge psykolog.. Det er lige startet op i sidste uge..

 

Jeg ved at alle de reaktioner og ting han gør er helt normalt i forhold til hans stress, men alligevel er jeg kommet i tvivl om jeg nogensinde kan tilgive ham for det han har budt mig..

 

Jeg gør stadig alt i forhold til det huslige og vores første barn.. Finder mig i hans klager over at rengøringen til tider halter og at madlavningen til tider er de nemme løsninger osv.. Et tak eller undskyld har jeg aldrig hørt, kun bebrejdelse.. 

 

Jeg føler han har svigtet mig og vores barn, jeg bebrejder ham ikke at have søgt hjælp eller andet arbejde for længst.. Jeg bebrejder ham for at han nu kan se frem til at skulle være sygemeldt i mens jeg er på barsel.. Jeg føler mig i forvejen som fange i mit eget hjem, fordi man aldrig ved hvilket humør han er i.. Nu skal vi gå op og ned af hinanden indtil jeg skal starte på arbejde.. De fire uger jeg havde glædet mig til at kunne sove midt på dagen, se serier og bare have mig, mig, mig tid i som jeg ikke har prøvet i flere år smuldrer nu væk.. Egoistisk ja.. Men jeg er også træt efter alt det her og havde virkelig set frem til alenetid.. 

 

Jeg ved at jeg nu står overfor at skulle stå for alt det jeg plejer plus et spædbarn.. Og nej.. Han har ikke selv valgt at gå ned med stress nu, det er jeg udemærket klar over, men han har bare heller ikke gjort noget som helst for at undgå det siden første gang for 4 år siden..

 

Hvad vil jeg med dette meget lange indspark.. Tja.. Det ved jeg dybest set ikke.. Måske bare skrive det hele ned.. Måske er jeg i tvivl om vores forsatte samliv.. Måske er jeg i tvivl om jeg har handlet forkert eller hvad ved jeg.. 

 

Jeg har valgt at søge psykolog for at få talt alt det her igennem.. Kan mærke at nok efterhånden er nok og jeg er bange for at jeg får en kæmpe nedtur indenfor kort tid hvis jeg ikke handler nu og jeg vil ikke byde to børn at begge deres forældre et totalt i snot..

 

Jo tættere vi kommer på min begyndende orlov, jo mere ked af det bliver jeg.. Jeg ved det bliver et helved og jeg har allermest lyst til at blive på arbejde endnu længere.. Føler bare det er en så egoistisk tanke og jeg ved at jeg bare skal holde det for mig selv, for det vil bestemt ikke være en hjælp for min mand..

 

 

 

 

 

 

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.maj 2018 kl. 14:55
#1
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 14:55
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
30

Hvor er det bare synd for jer begge! Umiddelbart tænker jeg 

  • Få en rengøringsdame
  • Handl ind på nemlig.com
  • Sælg hestene!!!
  • Sælg så de heste
  • Sælg dem
  • Og sæt forventningerne ned til renoveringen

Stakkels jer. Det lyder urimelig hårdt.

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
30
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?

Slettet bruger

14.maj 2018 kl. 15:23
#2
Slettet bruger
14-05-2018 15:23
Godt skrevet
2
Abracadabra skrev :

Hvor er det bare synd for jer begge! Umiddelbart tænker jeg 

  • Få en rengøringsdame
  • Handl ind på nemlig.com
  • Sælg hestene!!!
  • Sælg så de heste
  • Sælg dem
  • Og sæt forventningerne ned til renoveringen

Stakkels jer. Det lyder urimelig hårdt.

Enig.! Men jeg ville nok også hyre en barnepige en gang i mellem til at nå lidt tid til dig selv. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.maj 2018 kl. 16:26
#3
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 16:26
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
15
højtatflyvedybtatfalde skrev :
Abracadabra skrev :

Hvor er det bare synd for jer begge! Umiddelbart tænker jeg 

  • Få en rengøringsdame
  • Handl ind på nemlig.com
  • Sælg hestene!!!
  • Sælg så de heste
  • Sælg dem
  • Og sæt forventningerne ned til renoveringen

Stakkels jer. Det lyder urimelig hårdt.

Enig.! Men jeg ville nok også hyre en barnepige en gang i mellem til at nå lidt tid til dig selv. 

Enig!

I har simpelthen et alt for ambitiøst liv - både generelt, men især for en lidt skrøbelig mand. En totalrenovering, heste (i fucking FLERTAL!), snart 2 små børn, et krævende arbejde og en sur kone er for meget for ALLE. Men især for en mand, som ikke kan sige fra (og det kan han jo ikke, hvis han ikke engang kan sige fra overfor sine kunder).

Sæt hestene til salg. Hvis de ikke er solgt i slutningen af denne måned, køber du en boltpistol, skyder dem og sælger kadaverne til nærmeste sæbefabrik - sat på spidsen... Men din mand er selvmordstruet. Hellere skaffe sig af med et hestekadaver end et menneske død for egen hånd.

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
15
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
14.maj 2018 kl. 17:09
#4
Luk
Medlem siden 27-03-2015
2 startede debatter
3301 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 17:09
Luk
Medlem siden 27-03-2015
2 startede debatter
3301 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2

Det lyder forfærdeligt for jer begge, og jeg kan sandelig godt forstå at du føler som du gør omkring din barsel. Du skal ikke have dårlig samvittighed over at føle som du gør, det er fuldt ud forståeligt.

Og du ved nok godt det her; men altså - I bliver nødt til at lægge jeres liv om. Hvis I ikke gør noget, så kører det jo bare i ring. Så er det gode tider, stress og sygemelding, gode tider, stress og sygemelding og sådan vil det fortsætte. Nu kommer der endnu et barn ind i ligningen og du bliver - forståeligt nok - mere og mere udkørt. Du kommer tættere og tættere på grænsen for hvad du kan holde til. I bliver simpelthen nødt til at lave nogle ændringer, for din mand kan jo ikke holde til det liv han og I lever lige nu - og det kan du jo snart heller ikke.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.maj 2018 kl. 17:59
#5
Luk
Medlem siden 23-07-2015
34 startede debatter
661 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 17:59
Luk
Medlem siden 23-07-2015
34 startede debatter
661 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
1
højtatflyvedybtatfalde skrev :
Abracadabra skrev :

Hvor er det bare synd for jer begge! Umiddelbart tænker jeg 

  • Få en rengøringsdame
  • Handl ind på nemlig.com
  • Sælg hestene!!!
  • Sælg så de heste
  • Sælg dem
  • Og sæt forventningerne ned til renoveringen

Stakkels jer. Det lyder urimelig hårdt.

Enig.! Men jeg ville nok også hyre en barnepige en gang i mellem til at nå lidt tid til dig selv. 

Svar til begge..

Rengøringsdame har været oppe at vende, men hver gang ender det med at manden trækker i land fordi han ikke mener vi har råd..

Sidst jeg undersøgte var der ingen der leverede helt herud hvor vi bor og pt bliver der handlet en gang i ugen i den lokale brugs.. Det er til at overleve og vores søn syntes det er sjovt at hjælpe..

Alle vil jo nok tro at hestene er mine, hvilket den ene også er den anden er fælles.. Jeg snakkede faktisk for afskaffelse omkring jul, men igen kunne det ikke komme på tale.. Det er nu åbenbartmandens frirum hver dag og her om sommeren går de fuld tid på græs, får vand hver dag og bliver striglet et par gange i ugen..

Jeg kan ikke alene tage beslutningen om hverken rengøring eller afskaffelse af heste..Selvom det da klart vil give mere luft.. Manden ergo ikke umyndig, men stadig en del af beslutning gerne..

Renoveringen har vi været færdige med i halvandet år..

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
14.maj 2018 kl. 18:15
#6
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 18:15
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
9
Hedegård87 skrev :
højtatflyvedybtatfalde skrev :
Abracadabra skrev :

Hvor er det bare synd for jer begge! Umiddelbart tænker jeg 

  • Få en rengøringsdame
  • Handl ind på nemlig.com
  • Sælg hestene!!!
  • Sælg så de heste
  • Sælg dem
  • Og sæt forventningerne ned til renoveringen

Stakkels jer. Det lyder urimelig hårdt.

Enig.! Men jeg ville nok også hyre en barnepige en gang i mellem til at nå lidt tid til dig selv. 

Svar til begge..

Rengøringsdame har været oppe at vende, men hver gang ender det med at manden trækker i land fordi han ikke mener vi har råd..

Sidst jeg undersøgte var der ingen der leverede helt herud hvor vi bor og pt bliver der handlet en gang i ugen i den lokale brugs.. Det er til at overleve og vores søn syntes det er sjovt at hjælpe..

Alle vil jo nok tro at hestene er mine, hvilket den ene også er den anden er fælles.. Jeg snakkede faktisk for afskaffelse omkring jul, men igen kunne det ikke komme på tale.. Det er nu åbenbartmandens frirum hver dag og her om sommeren går de fuld tid på græs, får vand hver dag og bliver striglet et par gange i ugen..

Jeg kan ikke alene tage beslutningen om hverken rengøring eller afskaffelse af heste..Selvom det da klart vil give mere luft.. Manden ergo ikke umyndig, men stadig en del af beslutning gerne..

Renoveringen har vi været færdige med i halvandet år..

 

Men I jeres meget pressede hverdag er hestene vel noget af det eneste, I kan fjerne? Børnene kan I ikke rigtigt komme af med, og arbejde skal man jo...

Det er meget muligt, at hestene er nemme om sommeren, men der ligger formentlig stadig mange timers arbejde om ugen i den hobby. Og til vinter har I to børn OG to heste. Det lyder som meget arbejde ud over arbejde og transport.

Det er meget muligt, at han synes, at det er dejligt med hest. Men lige nu overvejer han selvmord. Jeg havde skaffet mig af med hestene så hurtigt som overhovedet muligt. Det er jo dig, der passer dem!

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
9
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
14.maj 2018 kl. 18:17
#7
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
462 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 18:17
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
462 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
3

Heste og ombygning/renovering er mega stressende tænker jeg ....da jeg blev gravid afhændede vi 4 heste (sendt i tilridning/salgsstald). Og de sidste 2 ryger her om lidt ( en tilridning/salg. Og 1 foræres væk). Tiden er der ikke og de er min konstante dårlige samvittighed.   Vi overvejer rengørings hjælp ( bor på landet).  Og  i snakker om. Vi bør sælge gården og komme tættere på byen.   

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
14.maj 2018 kl. 20:12
#8
Luk
Medlem siden 24-12-2015
43 startede debatter
705 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 20:12
Luk
Medlem siden 24-12-2015
43 startede debatter
705 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6

Stress er noget fanden har skabt og det kan virkelig ødelægge rigtig rigtig meget for en og ens familie.

Jeg forstår godt dine bebrejdelser til ham for ikke at have ageret på hans første stresssygemelding og have fundet et andet job og bedre arbejdsvilkår, desværre er det faktisk ikke så simpelt at se altid når man selv står i det, især hvis man har holdt rigtig meget af det hele inde i sig selv.

Det er rigtig godt han får psykolog hjælp nu, forudsat at han faktisk er åben overfor dette og ikke bare gør det for at tilfredsstille alle. Det er også godt at du selv får noget hjælp, det vil formentlig kunne give dig nogle værktøjer både til at håndtere hans sygdom, men også dine egne tanker og frustrationer.

man kan godt sige at I måske for nogle har taget hænderne for fulde med renoveringen, 2 heste, 2 små børn og 2 krævende jobs, men det fungere jo for rigtig mange andre at have travle hverdage og få mange bolde til at jonglere og blive i luften.

Med hans stress sygdom vil der skulle tages en del hensyn fremadrettet, det er desværre ikke noget man bare lige kommer ud af (jeg er i det på 7. år, men har heldigvis ikke haft flere sygdomsture end den første, blot en masse op og nedture. Jeg fik psykolog på da jeg et halvt år efter sygemeldingen gik ned med depression og det har givet mig en række værktøjer til at håndtere en hverdag med fuld fart).

Det er rigtig vigtigt at I begge sætter jer ned og ser på hvad der reelt er stress faktorer i livet som kan fjernes/ændres og hvad der er faktorer som giver ro i sindet og hjælper med at stress af fra hverdagen. Bl.a. det med hestene som tidligere har været din hobby og som nu er jeres, men som lyder til at være blevet en stress faktor for dig, hvor han mener det nu er en hjælp til ham at kunne slappe af i. Er der et alternativ til at have egne heste for jer, eller have dem opstaldet ude med alt inkl. om vinteren og så blot hjemme om sommeren indtil de to små når en hvis alder og jeres hverdag ikke længere bærer præg af stresssygdommen? kunne man tænke at han som start kunne have enkelte opgaver i hjemmet, som ikke giver ham stress og som han føler han reelt kan opfylde uden at fejle?  Det kunne jo være at bade og putte den ældste til en start.

tænk alternativer som kan være hjælp til jer begge, brug gerne din egen åsykolog til at få ideer til hvordan det kan klares med ham.

Derudover tænker jeg at en parpsykolog reelt bør komme på banen i jeres tilfælde, så I kan lære at kommunikere uden at han retter bebrejdelser mod dig i forhold til hvordan du gør tingene og du kan komme af med dine bebrejdelser mod ham på en god måde og forhåbentlig få et bedre forhold til hinanden hvor I kan støtte hinanden både i hans stresssygdom, men også som en familie med to små børn.

Tal evt. med ham om han måske kan give dig et par timer hver dag hvor du får fred i huset, er der noget han kan hygge med i udhusene, venner/familie han kan besøge, så du kan få lidt alene tid i løbet af din barsel?

jeg håber det bedste for jer alle i en tid som kan og vil være hård.

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
14.maj 2018 kl. 20:14
#9
Luk
Medlem siden 25-10-2012
4 startede debatter
1406 skrevne indlæg
  Online
14-05-2018 20:14
Luk
Medlem siden 25-10-2012
4 startede debatter
1406 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
14

Jeg kan se, at folk byder ind med måder I kan gøre jeres liv nemmere. Men var det egentlig det, som du ville med denne tråd? 

Ret mig, hvis jeg er på vildspor, men jeg læser det sådan, at du har brug for luft for din ærgrelse/vrede/afmagt over endnu en gang at være nødt til at hive familien gennem en sygdomsperiode. Du kæmper og føler, at din mand ikke kæmper - eller ikke kæmper godt nok. 

Min familie har også været igennem et langvarigt stress-forløb. For tiden er det ikke akut, men jeg kan heller ikke sige, at det er overstået. Fire år inde i forløbet havde jeg det på mange måder som dig. Jeg var simpelthen så vred over, at jeg kæmpede og kæmpede og satte mig selv til side gang på gang uden at få nok igen. I mit hoved synes jeg, at jeg havde fortjent en rask mand, når nu jeg kæmpede så hårdt for vores lille familie (jer der læser med: husk at dette er følelser - ikke noget jeg rationelt eller moralsk fandt rimeligt). 

det skal lige siges, at min mand faktisk har knoklet virkelig hårdt for at slippe af med sin stress - meget mere end din, lyder det til. I den akutte fase var han meget seriøs, men han har haft svært ved at komme helt ud på den anden side. Og det er bare møghårdt at være den, der tager slæbet og skal holde dårligt humør ud dag efter dag, uge efter uge, måned efter måned og nu år efter år. jeg var også forbi en psykolog en overgang for at få afløb for vreden. Det hjalp lidt. Hun gav mig også et rum til at se, at jeg nok skulle give mig selv lidt mere plads. Måske kan du finde ud af med din psykolog, hvordan du giver dig selv lidt plads. 

Udefra lyder det helt urimeligt, at han går og kritiserer dig. Er det måske her, at du skal give dig selv lidt plads? Sige fra. En ting er, at du tager hele slæbet, men at du også skal have bedømmelser af indsatsen, det er måske for meget? Min mand er meget perfektionistisk, men jeg meldte helt klart ud under hans sygdomsforløb, at betingelsen for, at jeg klarede alt, det var, at han blandede sig fuldstændigt udenom. En sjælden gang imellem kunne han så finde på at bede mig om at løfte en opgave, som han ikke selv magtede. Men jeg var blevet rasende, hvis han havde kommenteret nullermænd, mislykket putning af tumling eller overforbrug købepizza, mens jeg drønede rundt. 

Nu lyder det som om, din mand er i en meget akut fase. Men når det løjer af, så synes jeg egentlig godt, at du kan stille nogle krav til ham. Feks at han finder sig et andet arbejde. At han opfører sig ordentligt. Jeg er glad for ‘ville du sige det til din nabo eller din kollega’-testen, når bølgerne går højt - og det gør de, for stressramtehar meget kort lunte.Hvis et udsagn ikke kan bestå den test, så har man nok været lidt for frisk i meldingen. Og at I sammen lægger en plan for, hvordan I kan leve et godt liv sammen. Jeg kan varmt anbefale en parterapeut til at give den del af processen lidt struktur.

Jeg håber, at I finder en vej ud af det sammen. Lige nu lyder din mand meget syg, men det gør ikke dine følelser mindre rimelige. Du er også møgpresset. Og det er faktisk vildt uretfærdigt det, du går igennem. Det er ikke sikkert, at det giver mening at uddele skyld. Men det giver mening, at forlange at alle voksne tager ansvar for situationen. 

 

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
14
15.maj 2018 kl. 22:44
#10
Luk
Medlem siden 26-02-2018
43 startede debatter
756 skrevne indlæg
  Online
15-05-2018 22:44
Luk
Medlem siden 26-02-2018
43 startede debatter
756 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
3

Kære du

Jeg forstår så godt dine følelser. Selvom de er svære, skal du vide, at de er helt legitime. Jeg kan skrive fra begge sider. Måske det hjælper at høre min historie.

For nogle år siden blev min mand stresset af det arbejde, han havde. Han fik en sygemelding hos lægen og fik at vide, at han under ingen omstændigheder måtte gå tilbage til den slags arbejde igen. Jeg var så heldig at min mand valgte et helt andet arbejde bagefter. Det var ikke sådan at han virkede sur, men han bebrejdede mig af og til, gik ud fra jeg kunne en masse, jeg ikke kunne og blandede sig i ting.

Stressen forsvandt, men han kunne stadig komme med bebrejdelser og blande sig i ting, jeg ikke mente vedkom ham. Hvor meget rengøringsmiddel jeg brugte til rengøringen og andre småting. Det irriterede mig virkelig, men jeg sagde klart fra. "Når jeg gør rent, vil jeg gerne gøre det i fred, uden du blander dig. Jeg blander mig heller ikke, hvis du gør rent," sagde jeg til ham. Han lærte efterhånden min grænser.

Selv bliver jeg utrolig let stresset. Jeg har en sygdom der gør, at jeg ikke har samme energi som andre. Det bliver opgaverne bare ikke mindre af, og til sidst kan jeg ikke magte dem. Men jeg klarede mig altid på en eller anden måde. Indtil reglerne på min skole blev ændret og jeg blev presset til det yderste. Ligesom din mand kunne jeg ikke give slip og vælge noget andet. Jeg havde ingen idé om, hvad jeg så skulle og SU'en var en vigtig indtægtskilde.

Midt i graviditeten med mit tredje barn, blev jeg så hårdt ramt af stress, at jeg ikke kunne sidde ned og slappe af indtil det punkt hvor jeg ingenting orkede. Men følte mig stadig rastløs, og var stadig "nødt til" en masse ting. Efter fødslen begyndte jeg at få en meget kort lunte og kom selv med bebrejdelser. Der skulle næsten ingenting til.

Vi var så uheldige at jeg ikke kunne bruge tiden under min barsel til at komme ovenpå igen. ALTING gik i stykker og vi var bagefter med ting der skulle ordnes derhjemme og tanken om at starte i skole igen efter barslen fik mig til at skælve indeni. Min mand var også stresset pga de ekstra opgaver og kørte meget på mig og snakkede om alt det, vi skulle nå. Det hjalp selvfølgelig ingenting. Jeg begyndte bare at føle, at intet af det betød noget længere. Jeg bebrejdede ham, som om han var skyld i det hele.

Det var en meget svær tid, men det vendte. Tingene blev repareret/udskiftet og vi fik efterhånden indhentet alt det tabte. Jeg fik talt ud om det hele med min mand og fik sat ord på følelserne, og har øvet mig rigtig meget i at tage den med ro, og så formulere lige nøjagtig hvad jeg føler, i stedet for at give slip på bebrejdelserne. Bliver jeg ophidset undskylder jeg altid min opførsel. Jeg har også grædt ud ved min mand og ved en bekendt.

Min mand vendte fordi han så lysere på fremtiden og blev positiv og det hjalp mig rigtig meget. Det der også hjalp var at vi lagde en plan for skolen. Vi prøver en gang mere hvor det ingenting gør, hvis jeg ikke kan følge med, og så skal det bare være indtil næste barsel (som forhåbendtlig bliver vinter/forår 2019) og hvis det ikke duer, så skal jeg noget andet bagefter. Måske "nøjes" med alt det jeg laver herhjemme, da det er rigeligt, hvis det kan lade sig gøre.

Den ideelle løsning ville være helt at droppe skolen allerede nu, men det hjælper i hvert fald at vide, at der er en ende på det.

Hvis kommunikationen ikke kommer helt af sig selv, og det gør den nok ikke efter så lang tid i samme hårdknude, så vil jeg bestemt også anbefale, at I går sammen til psykolog.

Jeg aner ikke om du kan bruge noget af det her til noget, men så fik jeg da i hvert fald luft.

Du får lige et kram! :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Rystende fortælling: 13-årig blev presset ud i stofmisbrug
I reportage-serien 'Stoffer i Sommerlandet' møder vi en blot 15-årige, der kan fortælle om, hvordan hun blev lokket ud i et stofmisbrug som blot 13-årig. Se den på Dplay.
Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

  • EndeligNogensMo... - 20-10-2018

    Livet med baby.
  • Plan B - 09-10-2018

    #ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

    En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

    At være mor med angst - del 1

Nyeste blogindlæg

  • EndeligNogensMo... - 20-10-2018

    Livet med baby.
  • Plan B - 09-10-2018

    #ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

    En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

    At være mor med angst - del 1
 

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere