Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Er jeg hysterisk?

12.juli 2019 kl. 00:47
Luk
Medlem siden 15-12-2018
12-07-2019 00:47
Luk
Medlem siden 15-12-2018
Godt skrevet
0

Hej,

Sagen er den, at min kæreste og jeg kun har kendt hinanden i et år. Vi har en lille søn på som blev en måned i fredags. 

Min kæreste var rigtig meget til stede under hele graviditeten, var med til fødsels forberedelse, scanninger osv. hvilket var rigtig fedt! 

Nu er den bette kommet, og han har haft lidt svært ved at rumme det hele. At gå fra at være selv til ny kæreste, 2 dyr og en baby. 

Nu er han så ude og drikke for 3 gang siden vore søn kom til verden. Første gang var han kun 1 uge gammel. Han ville gerne hjem til en ven og hyggedrikke lidt, jeg spurgte pænt om han ikke ville være sød at lade være med at drikke sig for fuld, som han også kunne hjælpe med den bette, hvis der var behov for det. Kunne også mærke på ham at han var rastløs så tænkte det ville være godt til ham lige at komme ud i nogle timer.. Men han kom tidligt hjem fordi han blev for fuld. Jeg bar over med ham den ene gang. 

Næste gang han gerne vil ud, er jeg ret ked af det inden han går, fordi jeg var ret overvældet. Men vi aftaler at han kan tage afsted i nogle timer og så komme hjem igen. Det går rigtig godt med den bette, og jeg skriver til ham at han bare kan bliver en time eller 2 længere. Igen har jeg spurgt om han ikke vil lade være med at drikke sig i hegnet. Han kommer hjem godt fuld.

Her til aften er han så sammen med nogle kammerater, jeg var sammen med en veninde imens. Jeg regner jo med at vi kører hjem sammen. Han ringer så fordi han vil med dem hjem og drikke videre. Dvs han tager fri i morgen til det, timer han kan af spadsere. Jeg bliver rigtig træt af at han nu skal ud og drikke sig fuld for tredje gang. Vores søn er kun 1 måned gammel endnu.... 

Han kan slet ikke forstå det, han går ind for frihed i et forhold til at gøre hvad man har lyst til.. Det eskalerer totalt fordi han vil ikke være i et forhold hvor der bliver lagt bånd på ham, hvilket han føler der bliver.

Er det mig der er hysterisk her?  Jeg kan ikke finde ud af mig selv lige nu .. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
12.juli 2019 kl. 01:05
Luk
Medlem siden 26-04-2019
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
12-07-2019 01:05
Luk
Medlem siden 26-04-2019
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej du

Nej jeg synes ikke, at du er hysterisk. Alle forhold og familier fungerer forskelligt, og I skal finde jeres egen vej.

Personligt var jeg blevet mere end hysterisk hvis jeg havde været dig. Jeg synes faktisk, at det virker som om, at du forsøger at se tingene fra hans side, når du ligefrem skriver til ham, at han bare kan blive ude lidt længere end aftalt fordi alt går fint hjemme. 

Det kan godt være, at han ikke bryder sig om at andre lægger beslag på ham, men det er bare ærgerligt. For et barn er ikke kun en mors ansvar. Og barnet er her... for mig at se, virker din kæreste ret umoden, eller også er forandringen i jeres liv mere voldsom end han lige kan tackle. Men tackle det kan han jo blive nødt til. 

Du må snakke med ham, og så må I finde nogle regler/aftaler som I begge kan se jer i. For det er tydeligt at du jo i hvert fald ikke kan se dig under de forhold han byder dig. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juli 2019 kl. 02:21
Luk
Medlem siden 07-02-2019
3 startede debatter
70 skrevne indlæg
12-07-2019 02:21
Luk
Medlem siden 07-02-2019
3 startede debatter
70 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Jeg synes ikke, at du er hysterisk overhovedet. Du er nybagt mor og følsom og usikker. Jeg kan huske, at min eksmand og min morfar skulle køre ud og ordne noget i den butik, hvor vi havde købt barnevognen, da min søn var 14 dage gammel. De blev forsinkede og jeg var totalt i panik. Tjekkede uret og telefonen og ringede 100 gange. Der var ikke noget galt. Jeg var nok gået op i limningen, hvis han var gået på druk 3 gange på en måned. Omvendt, synes jeg bare, at det lyder som om, at det er gået ekstremt hurtigt, hvis i har kendt hinanden i et år og allerede har en baby på en måned, som du er inde på, har han nok lidt svært ved at rumme situationen og det er jo også overvældende, at ens liv har forandret sig på så kort tid. Som folk sikkert vil skrive er vejen frem nok en masse kommunikation og forsøg på at mødes på midten. Du har brug for en masse omsorg, nærhed og støtte fra ham. Han har måske brug for lidt mere anerkendelse af sine følelser og noget frihed, så han kan se, at livet ikke stopper, fordi i har fået en baby.

Og apropos det med at gå ind for frihed i et forhold, hvor der ikke bliver lagt bånd på én. Så vil jeg sige, at jeg er totalt med din kæreste der. Både min egen kæreste og jeg trives bedst med frihed og mulighed for at være spontane. MEN, der er et ret stort men, når man har en fælles baby på en måned, så medfører det forpligtelser og ansvar og de begrænsninger, der følger med det. Og som jeg ser det, er det altså bare sådan livet ser ud i en årrække. Det andet kommer tilbage igen, men lige nu er der en masse koordination og planlægning af, at "nu er det dig, der er på, mens jeg går på café, eller nu er jeg til træning og du tager over. Og nu er der ikke noget, der bliver til noget, fordi barnet er syg, ikke har sovet, man selv har det som en zombie osv" 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere