Close
Log Ind Opret Bruger

Er løbet kørt?

  • 11 december 2019, 09:44

    Hej piger,

    Min datter bliver 1 md i weekenden og hun vil simpelthent ikke sove i egen seng. Det gik fint de første 2 uger, men så har farmand været for flink og lade hende sove mellem os og nu vil hun ikke i egen seng. Hun falder altid i søvn mens hun ammer og så sidder jeg med hende noget til før jeg lægger hende i sengen. Men næ nej, hun vågner enten ned det samme og græder eller vågner 20 min efter. Ved ikke om jeg nogen sinde får hende vendt igen 😭

    11. december 2019 kl. 09:47

    Har du skrevet rigtigt, at hun kun er knap en måned eller er det en fejl? 🙂

    11. december 2019 kl. 09:59

    Ja det er rigtigt ???????? hun er lidt over 3 uger. Er det mig der er helt gal på den ????????‍♀️???? hendes seng står op af min som en bedside crib og derfor håbede jeg på det ville fungere at hun lå i den i sin nest og stadig følte hun var tæt på.

    Er det for tidligt at træne hende til at ligge alene. I starten tog hun også 3 timers lurer alene om dagen, men det er også slut nu ????

    11. december 2019 kl. 10:00

    Hun er kun 1 måned gammel ???????? Uanset hvordan I har arrangeret sovepladserne, så kan de nå at ændre sig hundredevis af gange de næste mange år. 

    Min datter har sovet i egen seng på mit værelse, i min seng, alene i eget værelse, jeg har sovet i hendes seng på hendes værelse, og på gulvet…vi har sågar sovet på sofaen sammen ????  

    Edit…

    Nuværende sovearrangement er sådan, at jeg er klemt ned imellem mine 2 unger. Sønnen ligger i højre armhule, og datteren roder rundt til venstre ???? Ikke just fantastisk søvn, men jeg tager det jeg kan få ????

     

    11. december 2019 kl. 10:08

    MummyToBe2019 skrev :

    Ja det er rigtigt ???????? hun er lidt over 3 uger. Er det mig der er helt gal på den ????????‍♀️???? hendes seng står op af min som en bedside crib og derfor håbede jeg på det ville fungere at hun lå i den i sin nest og stadig følte hun var tæt på.

    Er det for tidligt at træne hende til at ligge alene. I starten tog hun også 3 timers lurer alene om dagen, men det er også slut nu ????

    Det er meget tidligt at forvente det af hende, tænker jeg. Og jeg kan blive bange for, at du vil opleve at blive frustreret rigtig mange gange på den måde. Det er helt fint med et ønske om, at hun skal sove i en bedsidecrib. Det gjorde min datter også mange halve og hele nætter i det første stykke tid. Men hun sov lige så meget i vores seng, i min arm, i min mands arm, ved mit bryst osv., min pointe er blot, at det er fint at forsøge at putte hende i egen seng, men med en realistisk forventning om, at det måske ikke lykkes. Hun vil allerhelst være tæt på ♥️ Det kan aldrig være forkert at give hende den tryghed, hun søger 🙂

    11. december 2019 kl. 10:29

    Det lyder ganske normalt. det lyder som en baby der har brug for trygheden og brug for at være tæt på mor/far. Sådan var min yngste også. Om en uge kan det vende og igen om nogle måneder kan det være at der er noget helt andet der fungerer. Her har vores børn sovet ved os, i egen seng, i arm, i slynge osv. Den første tid handler om at give dem den tryghed og nærvær de har behov for. Men prøv at blive ved med at putte i egen seng. Så forbinder baby måske med tiden sin seng med tryghed og søvn. Husk på at deres dagsrytme/soverytme konstant vil ændre sig, især det første halve år.  Og man kan ikke forvente at de er på en bestemt måde, sover på en bestemt måde, spiser så og så meget, leger så og så meget selv, børn er meget forskellige på alle de basale punkter. Men stille og roligt plejer det hele at falde på plads efterhånden som man tilpasser sig hinanden. 

    Avatar
    Anonym
    11. december 2019 kl. 10:32

    Taler vi om egen seng op mod jeres seng?.. vugge/ ""

    11. december 2019 kl. 10:39

    Nej, det er det ikke 🙂 Min nummer to er to måneder. Som udgangspunkt putter vi i vuggen (ammer i søvn og lægger over). Når baby så vågner om natten, ammer jeg liggende i vores seng (jeg gider simpelthen ikke stå op om natten. Det gjorde jeg første gang, og det betød meget lidt søvn for mig, fordi baby ofte vågnede, når jeg lagde dem i vuggen, og så skulle jeg starte forfra). 

    Men det er ikke altid, at baby sover videre (eller falder i søvn i mine arme), og så kommer baby bare over i vores seng fra starten. Når de er så små, ændrer det sig hele tiden. 

    Min store blev ammet i søvn og derefter lagt i sin egen seng indtil 9 måneder. Der ændrede vi putterutinen. Så vidt jeg husker gik det fint. Det tog lidt længere tid, men efterhånden gik det bedre. Så du kan godt ændre putterutinerne senere.

    Og du kan også øve at putte i egen seng. Du skal nok bare være forberedt på, at det kan tage et par forsøg, hver gang du lægger baby ned (det gjorde det også her første gang. Jeg værdsætter bare min nattesøvn lidt for meget denne gang). Men helt ærligt, så gør det, der fungerer for jer 🙂 

    11. december 2019 kl. 11:59

    Hihi ???? bare det kan vende sig senere, vi har nemlig en lille seng og er altid bange for hun bliver klemt eller noget. Men ja det er nok for tidligt at forvente hun sover i bedside criben. Tænkte bare at hvis hun får smag for at sove mellem os kommer hun aldrig over i egen seng. 

    Det startede med at vi lagde hende i vores seng fordi hun sover meget meget længere så den måde og vi alle får søvn. Faktisk er det så fantastisk at jeg kan amme liggende og så sover hun videre. Når hun sov i egen seng, græd hun når hun vågnede og efter at blive ammet var hun frisk og sov ikke 2-3 timer ???? så det giver klart mere søvn når hun sover mellem os, dog ligger vi begge i samme sammenklemt stilling så hun kan få plads i vores lille halvandenmands seng.

    Jeg forstår vi mener jeg bliver frustreret, jeg havde bare i tankerne at de skal lærer tingene fra start. Men er blogs førstegangsmor så ved ikke så meget ????????????‍♀️???? derfor er det super dejligt med jeres inputs! Tusind tak.

     

    11. december 2019 kl. 13:06

    MummyToBe2019 skrev :

    Hihi ???? bare det kan vende sig senere, vi har nemlig en lille seng og er altid bange for hun bliver klemt eller noget. Men ja det er nok for tidligt at forvente hun sover i bedside criben. Tænkte bare at hvis hun får smag for at sove mellem os kommer hun aldrig over i egen seng. 

    Det startede med at vi lagde hende i vores seng fordi hun sover meget meget længere så den måde og vi alle får søvn. Faktisk er det så fantastisk at jeg kan amme liggende og så sover hun videre. Når hun sov i egen seng, græd hun når hun vågnede og efter at blive ammet var hun frisk og sov ikke 2-3 timer ???? så det giver klart mere søvn når hun sover mellem os, dog ligger vi begge i samme sammenklemt stilling så hun kan få plads i vores lille halvandenmands seng.

    Jeg forstår vi mener jeg bliver frustreret, jeg havde bare i tankerne at de skal lærer tingene fra start. Men er blogs førstegangsmor så ved ikke så meget ????????????‍♀️???? derfor er det super dejligt med jeres inputs! Tusind tak.

     

    Vi har alle stået som førstegangsmødre ???? 

    Jeg har været mor i snart 6 år, og har to børn, og der er MEGET jeg endnu ikke ved en disse om ????

     

    11. december 2019 kl. 15:17

    Vores datter sov i vores seng i over 10 måneder. Vi havde også en bedside, men hun sov bare bedst i sin mors armhule, og så var der fri adgang til babsen. På den måde sov vi alle bedre. Vi havde også en 140 cm seng, så vi lå lidt trængt, men det var klart det bedste alternativ. Da hun var omkring et år, kom hun i sin tremmeseng på vores værelse, men hun endte alligevel for det bedste i vores seng i løbet af natten ???? Nu er hun knap to år, og hun sover fint igennem i sin egen seng på sit eget værelse. Børn er forskellige og har forskellige behov. Og som de andre skriver, så kan tingene nå at ændre sig 100 gange endnu.

    Gør det, der virker for jer lige nu. Jeres datter er alt for lille til at få dårlige vaner. Og hvis I alle sammen sover bedre i samme seng, så er det jo den rigtige løsning for jer. Mit motto, når de er så små, er 'What ever works' ????

    11. december 2019 kl. 19:06

    Har I plads til en større seng? Det kan være en god investering. Herhjemme bander vi over at vi ikke udskiftede vores 140 cm seng meget tidligere. Jeg har hørt flere gange fra diverse fagfolk at der ikke er noget der hedder dårlige vaner de første 4 måneder. Så gør det der virker! Og især det der giver mest søvn til jer og baby. Det er bedst for alle ????. Baby sover som regel rigtig meget og alle mulige steder de første uger.. Derfra får de fleste mere øje på verden og har derfor endnu mere brug for mor helt tæt på hele tiden. Det går over igen!

     

    11. december 2019 kl. 19:45

    Dit barn er for evigt ødelagt. Du kan lige så godt allerede nu vænne dig til tanken om, at dele seng med hende og hendes kæreste når hun bliver teenager. sad

    Det skal nok gå! Sov igennem uden gråd, som jeg varmt kan anbefale, skriver netop, at de første to måneder kan man ikke lære dem "dårlige vaner". Men forsøg lige så småt af afvænne det. Og få fat i den bog!no

    11. december 2019 kl. 20:20

    Din mand har ikke været for flink, men derimod en far med hjerte???????? 

    Hun vil have og behøver trygheden. Klog lille pige at vise sin utilfredshed, når hun ikke er hos Jer. 

    Mine børn har siden de blev født sovet i min seng. De er nu tre og fem og ligger faktisk lige nu på mine sider (jeg ligger i midten) og sover. Vi har alle tre altid sovet godt sammen.

    Jeg synes børn skal have al den tryghed, de har behov for, når de stadig er små♥️

    Mit råd til Jer: lad Jeres pige sove godt og trygt i Jeres seng. Og køb en større i stedet for en 1.5mands seng. 

    Held og lykke med med samsovningen☺️

    Avatar
    Anonym
    11. december 2019 kl. 20:49

    Jeg har 3 børn . Den første røg ret hurtigt og nemt i egen seng og fra 8.mdr faldt han selv i søvn (med noget tilvænning) oh sov på eget værelse . Nummer 2 var godt på vej samme alder men blev syg med ørerne og derfra var det putte i armene hver aften indtil han var lidt over et år prøvede vi sengen og vupti virkede det . Nummer 3 er lige fyldt 15 mdr og har ingen stress haft med at lære ham at putte i egen seng og han er altid faldet i søvn hos en af os voksne-  det er stille blevet vendt her de sidste mdr til ar han falder i søvn i sin egen seng men han kommer ocer til mig hver nat når ham vågner – det skal nok komme det at han sover i sin egen seng ???? 

    En baby på 1 måned kan INGEN dårlige vaner ha . Og uanset så er der intet der er som nu resten af livet . Bare om 1 eller 3 eller 6 mdr er det hele anderledes -man når lige at få en rutine så bliver den ændret

    Tænk på hvor længe hun har lagt og puttet inde i dig . Giv hende det tryghed hun ønsker og nyd tætheden og hvis det er fordi dy er nervøs for at sove i samme seng så prøv hendes egen hver gang hun vågner men accepter når hun vil være tæt ????

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.