Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Er løbet kørt?

11.december 2019 kl. 09:44
Luk
Medlem siden 14-03-2019
11-12-2019 09:44
Luk
Medlem siden 14-03-2019
Godt skrevet
0

Hej piger,

Min datter bliver 1 md i weekenden og hun vil simpelthent ikke sove i egen seng. Det gik fint de første 2 uger, men så har farmand været for flink og lade hende sove mellem os og nu vil hun ikke i egen seng. Hun falder altid i søvn mens hun ammer og så sidder jeg med hende noget til før jeg lægger hende i sengen. Men næ nej, hun vågner enten ned det samme og græder eller vågner 20 min efter. Ved ikke om jeg nogen sinde får hende vendt igen 😭

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.december 2019 kl. 09:47
Luk
Medlem siden 12-02-2012
3 startede debatter
88 skrevne indlæg
11-12-2019 09:47
Luk
Medlem siden 12-02-2012
3 startede debatter
88 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Har du skrevet rigtigt, at hun kun er knap en måned eller er det en fejl? :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
11.december 2019 kl. 09:59
Luk
Medlem siden 14-03-2019
58 startede debatter
206 skrevne indlæg
11-12-2019 09:59
Luk
Medlem siden 14-03-2019
58 startede debatter
206 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja det er rigtigt 🙈🤪 hun er lidt over 3 uger. Er det mig der er helt gal på den 🤷🏽‍♀️🙈 hendes seng står op af min som en bedside crib og derfor håbede jeg på det ville fungere at hun lå i den i sin nest og stadig følte hun var tæt på.

Er det for tidligt at træne hende til at ligge alene. I starten tog hun også 3 timers lurer alene om dagen, men det er også slut nu 🤔

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.december 2019 kl. 10:00
Luk
Medlem siden 19-05-2019
14 startede debatter
401 skrevne indlæg
11-12-2019 10:00
Luk
Medlem siden 19-05-2019
14 startede debatter
401 skrevne indlæg
Godt skrevet
8

Hun er kun 1 måned gammel 😉😅 Uanset hvordan I har arrangeret sovepladserne, så kan de nå at ændre sig hundredevis af gange de næste mange år. 

Min datter har sovet i egen seng på mit værelse, i min seng, alene i eget værelse, jeg har sovet i hendes seng på hendes værelse, og på gulvet...vi har sågar sovet på sofaen sammen 🤪  

Edit...

Nuværende sovearrangement er sådan, at jeg er klemt ned imellem mine 2 unger. Sønnen ligger i højre armhule, og datteren roder rundt til venstre 😅 Ikke just fantastisk søvn, men jeg tager det jeg kan få 😄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8
11.december 2019 kl. 10:08
Luk
Medlem siden 12-02-2012
3 startede debatter
88 skrevne indlæg
11-12-2019 10:08
Luk
Medlem siden 12-02-2012
3 startede debatter
88 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
MummyToBe2019 skrev :

Ja det er rigtigt 🙈🤪 hun er lidt over 3 uger. Er det mig der er helt gal på den 🤷🏽‍♀️🙈 hendes seng står op af min som en bedside crib og derfor håbede jeg på det ville fungere at hun lå i den i sin nest og stadig følte hun var tæt på.

Er det for tidligt at træne hende til at ligge alene. I starten tog hun også 3 timers lurer alene om dagen, men det er også slut nu 🤔

Det er meget tidligt at forvente det af hende, tænker jeg. Og jeg kan blive bange for, at du vil opleve at blive frustreret rigtig mange gange på den måde. Det er helt fint med et ønske om, at hun skal sove i en bedsidecrib. Det gjorde min datter også mange halve og hele nætter i det første stykke tid. Men hun sov lige så meget i vores seng, i min arm, i min mands arm, ved mit bryst osv., min pointe er blot, at det er fint at forsøge at putte hende i egen seng, men med en realistisk forventning om, at det måske ikke lykkes. Hun vil allerhelst være tæt på ♥️ Det kan aldrig være forkert at give hende den tryghed, hun søger :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.december 2019 kl. 10:29
Luk
Medlem siden 26-02-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
11-12-2019 10:29
Luk
Medlem siden 26-02-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Det lyder ganske normalt. det lyder som en baby der har brug for trygheden og brug for at være tæt på mor/far. Sådan var min yngste også. Om en uge kan det vende og igen om nogle måneder kan det være at der er noget helt andet der fungerer. Her har vores børn sovet ved os, i egen seng, i arm, i slynge osv. Den første tid handler om at give dem den tryghed og nærvær de har behov for. Men prøv at blive ved med at putte i egen seng. Så forbinder baby måske med tiden sin seng med tryghed og søvn. Husk på at deres dagsrytme/soverytme konstant vil ændre sig, især det første halve år.  Og man kan ikke forvente at de er på en bestemt måde, sover på en bestemt måde, spiser så og så meget, leger så og så meget selv, børn er meget forskellige på alle de basale punkter. Men stille og roligt plejer det hele at falde på plads efterhånden som man tilpasser sig hinanden. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
11.december 2019 kl. 10:32
Luk
Medlem siden 28-10-2018
12 startede debatter
722 skrevne indlæg
Sidst online 30-12-2019
11-12-2019 10:32
Luk
Medlem siden 28-10-2018
12 startede debatter
722 skrevne indlæg
Sidst online 30-12-2019
Godt skrevet
0

Taler vi om egen seng op mod jeres seng?.. vugge/ ""

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

11.december 2019 kl. 10:39
Slettet bruger
11-12-2019 10:39
Godt skrevet
0

Nej, det er det ikke :-) Min nummer to er to måneder. Som udgangspunkt putter vi i vuggen (ammer i søvn og lægger over). Når baby så vågner om natten, ammer jeg liggende i vores seng (jeg gider simpelthen ikke stå op om natten. Det gjorde jeg første gang, og det betød meget lidt søvn for mig, fordi baby ofte vågnede, når jeg lagde dem i vuggen, og så skulle jeg starte forfra). 

Men det er ikke altid, at baby sover videre (eller falder i søvn i mine arme), og så kommer baby bare over i vores seng fra starten. Når de er så små, ændrer det sig hele tiden. 

Min store blev ammet i søvn og derefter lagt i sin egen seng indtil 9 måneder. Der ændrede vi putterutinen. Så vidt jeg husker gik det fint. Det tog lidt længere tid, men efterhånden gik det bedre. Så du kan godt ændre putterutinerne senere.

Og du kan også øve at putte i egen seng. Du skal nok bare være forberedt på, at det kan tage et par forsøg, hver gang du lægger baby ned (det gjorde det også her første gang. Jeg værdsætter bare min nattesøvn lidt for meget denne gang). Men helt ærligt, så gør det, der fungerer for jer :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.december 2019 kl. 11:59
Luk
Medlem siden 14-03-2019
58 startede debatter
206 skrevne indlæg
11-12-2019 11:59
Luk
Medlem siden 14-03-2019
58 startede debatter
206 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hihi 🙈 bare det kan vende sig senere, vi har nemlig en lille seng og er altid bange for hun bliver klemt eller noget. Men ja det er nok for tidligt at forvente hun sover i bedside criben. Tænkte bare at hvis hun får smag for at sove mellem os kommer hun aldrig over i egen seng. 

Det startede med at vi lagde hende i vores seng fordi hun sover meget meget længere så den måde og vi alle får søvn. Faktisk er det så fantastisk at jeg kan amme liggende og så sover hun videre. Når hun sov i egen seng, græd hun når hun vågnede og efter at blive ammet var hun frisk og sov ikke 2-3 timer 🤪 så det giver klart mere søvn når hun sover mellem os, dog ligger vi begge i samme sammenklemt stilling så hun kan få plads i vores lille halvandenmands seng.

Jeg forstår vi mener jeg bliver frustreret, jeg havde bare i tankerne at de skal lærer tingene fra start. Men er blogs førstegangsmor så ved ikke så meget 🙈🤷🏽‍♀️🤪 derfor er det super dejligt med jeres inputs! Tusind tak.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.december 2019 kl. 13:06
Luk
Medlem siden 19-05-2019
14 startede debatter
401 skrevne indlæg
11-12-2019 13:06
Luk
Medlem siden 19-05-2019
14 startede debatter
401 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
MummyToBe2019 skrev :

Hihi 🙈 bare det kan vende sig senere, vi har nemlig en lille seng og er altid bange for hun bliver klemt eller noget. Men ja det er nok for tidligt at forvente hun sover i bedside criben. Tænkte bare at hvis hun får smag for at sove mellem os kommer hun aldrig over i egen seng. 

Det startede med at vi lagde hende i vores seng fordi hun sover meget meget længere så den måde og vi alle får søvn. Faktisk er det så fantastisk at jeg kan amme liggende og så sover hun videre. Når hun sov i egen seng, græd hun når hun vågnede og efter at blive ammet var hun frisk og sov ikke 2-3 timer 🤪 så det giver klart mere søvn når hun sover mellem os, dog ligger vi begge i samme sammenklemt stilling så hun kan få plads i vores lille halvandenmands seng.

Jeg forstår vi mener jeg bliver frustreret, jeg havde bare i tankerne at de skal lærer tingene fra start. Men er blogs førstegangsmor så ved ikke så meget 🙈🤷🏽‍♀️🤪 derfor er det super dejligt med jeres inputs! Tusind tak.

Vi har alle stået som førstegangsmødre 😉 

Jeg har været mor i snart 6 år, og har to børn, og der er MEGET jeg endnu ikke ved en disse om 😄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.december 2019 kl. 15:17
Luk
Medlem siden 30-01-2017
61 skrevne indlæg
11-12-2019 15:17
Luk
Medlem siden 30-01-2017
61 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Vores datter sov i vores seng i over 10 måneder. Vi havde også en bedside, men hun sov bare bedst i sin mors armhule, og så var der fri adgang til babsen. På den måde sov vi alle bedre. Vi havde også en 140 cm seng, så vi lå lidt trængt, men det var klart det bedste alternativ. Da hun var omkring et år, kom hun i sin tremmeseng på vores værelse, men hun endte alligevel for det bedste i vores seng i løbet af natten 😄 Nu er hun knap to år, og hun sover fint igennem i sin egen seng på sit eget værelse. Børn er forskellige og har forskellige behov. Og som de andre skriver, så kan tingene nå at ændre sig 100 gange endnu.

Gør det, der virker for jer lige nu. Jeres datter er alt for lille til at få dårlige vaner. Og hvis I alle sammen sover bedre i samme seng, så er det jo den rigtige løsning for jer. Mit motto, når de er så små, er 'What ever works' 👍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Børnepenge - udbetaling og satser for 2020

Rigtig mange børnefamilier glæder sig til at få udbetalt børnepenge. Børnepenge er en sats, der reguleres hvert år, og ændrer sig i takt med barnets alder. Læs mere

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Børnepenge - udbetaling og satser for 2020

Rigtig mange børnefamilier glæder sig til at få udbetalt børnepenge. Børnepenge er en sats, der reguleres hvert år, og ændrer sig i takt med barnets alder. Læs mere

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere