Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Jeg føler mig alene

02.juli 2020 kl. 23:16
Luk
Medlem siden 02-07-2020
Sidst online 02-07-2020
02-07-2020 23:16
Luk
Medlem siden 02-07-2020
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
3

Hej. 

Dette bliver et langt indlæg. 

Dette er en fake profil da jeg gerne vil være så anonym som mulig, da jeg ikke rigtig kan snakke med nogen om det her. 

Jeg står lidt i en situation jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre med, føler mig alene og lidt fortabt på en måde. Jeg har to dejlige børn, og bor sammen med deres far. Jeg føler hele tiden han er efter mig, og så siger han undskyld senere på dagen, men jeg er ved at være træt af at bruge energi hver dag på at gå på liste fødder og på ikke at vide hvornår bomben springer igen, vi har haft et langt forhold på 15 år, med op og nedture, han fik medicin for at styre sin vrede og det har gået godt, indtil for 7 mdr siden. Han er sur næsten dagligt, han brokker sig over ting han mener jeg skulle have nået inden han kommer hjem fra arbejde, jeg støvsuger, vasker gulve og tørre støv af  hver dag, fordi de er noget han mener man skal, vi bor i et hus på 200 kvm og det er hvert enkelt rum i huset der skal stå Snorre lige, hvis dette ikke er gjort, bliver han utrolig vred, og siger jeg ikke dur til noget som helst, og at han syntes jeg er doven og ubrugelig, også mener han at det er ham der står for alting hele tiden og jeg aldrig laver dagens gode gerning, jeg er på barsel, og det er altså ikke altid jeg lige kan få lov til at nå alle de ting han vil have, men han mener det er et spørgsmål om at gide. Jeg har prøvet og sige til ham at jeg ikke mener han er fair altid, og at han nogen gange har for høje forventninger til alting, og at jeg er ked af han er så negativ, så kommer der kommentarer med at jeg også er så f.. Dum og jeg ikke dur til noget og hvis jeg bare som overvejer at gå fra ham vil jeg aldrig se børnene igen, han er stort set aldrig hjemme, og hvis han er, ønsker jeg bare han ikke er, da han alligevel ikke tager ansvaret for børnene alligevel, jeg ville en dag ud og løbe, jeg var væk i 20 min, også får jeg møg fald om at han ikke har tid og overskud til at stå for det hele, og at han arbejder så hårdt hele tiden, så når det er weekend vil han ikke også have ansvaret for børnene, og nu når jeg alligevel går hjemme, er alting mit ansvar, men det var det så os inden jeg gik på barsel, altid mig der henter og bringer, også selvom han har tidlig fri. Så på mange måder kunne jeg ligeså godt være alene med dem, istedet for at forsvare ham hele tiden til folk, der spørg hvorfor han ikke lige kan tage børnene når der skal handles eller andre ting jeg skal. Jeg siger altid enten han har det dårlig eller er på arbejde, så folk ikke stiller flere spørgsmål. Sammentidig finder jeg ud af, at han siger til folk han laver aftaler med og han ikke gider eller laver dobbelt aftale, at han ikke kan fordi han skal tage børnene, og det må være dejligt for mig at han tager børnene så meget, når han os arbejder så meget. Jeg tror jeg har oplevet 10 gange på de år vi har haft børn, har han kun taget ungerne når jeg har skulle arbejde i weekenderne, hvilket jeg ikke må mere for det gider han ikke, da det låser ham. Så han tager aldrig børnene af sig selv. Jeg skal tikke og be om at få lov til at tage en time på øjet hvis jeg har haft grædende børn om natten, og tit hvis jeg spørg så mener han at det er ham der skal hvile. Han er meget udadreagerende pt, og springer nærmest i luften hvis jeg siger han lidt imod, så jeg er stoppet helt med det og lader ham nedgøre mig og tale grimt om mig og til mig. Jeg er så ked af det hele tiden, også fordi jeg ikke ønsker mine børn skal vokse op med en undertrykt mor, men føler heller ikke jeg kan gå, for hvad nu hvis han gør noget, eller tager børnene... Har brug for råd til hvordan jeg skal tale til ham, måske få ham til at tage mere ansvar, han har hele tiden ondt af sig selv, og jeg er et meget positivt menneske, men kan mærke jeg mister mig selv, lidt for hver dag der går. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
02.juli 2020 kl. 23:51
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
02-07-2020 23:51
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
Godt skrevet
8

Jeg tror du skal prøve at komme på et krisecenter. Det lyder til du er fuldstændig nedbrudt og skal have hjælp til at komme ovenpå igen, samt hjælp til at få ham  på afstand og at få skabt en ny hverdag for dig selv og børnene. Det gør mig forfærdeligt ondt at du står i den her situation. Og det er så godt at du kan se at dine børn ikke er tjent med at vokse op i det. Nu mangler du bare at handle på denne erkendelse.

Din mand kan ikke tage dine børn fra dig. I skal forsøge at finde en samværsordning, og kan det ikke lade sig gøre er det Familieretshuset der skal hjælpe jer. Et krisecenter vil netop kunne hjælpe dig med at håndtere denne situation. Jeg håber virkelig at du vil handle på din mavefornemmelse om at det ikke er holdbart at blive sammen med ham. Han er tydeligvis en tyran, og jo tilsyneladende også syg når han har taget medicin mod sin vrede. Det er helt normalt at det kan blive bedre i en periode, men du kan godt regne med at han aldrig reelt ændrer sig. Alene dét at han bebrejder dig for alt muligt du ikke har gjort forkert viser at han ikke selv kan se at det er ham den er gal med.

Hvad tænker du om det hele? Har du noget familie eller nogle venner som du kan tage hjem til med børnene? Det kan være ret svært at få en plads på et krisecenter. Hvis du kan komme i tanke om bare én du kan ringe til, så gør det ♥️ Er sikker på der er nogen der gerne vil huse jer hvis du forklarer situationen så godt som du har gjort her.

1000 kram til dig, jeg kan slet ikke sætte mig ind i den smerte og afmagt du må føle. Derfor synes jeg også det er så ultra vigtigt at du trækker på al den hjælp du kan få 🤗🤗🤗

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8
02.juli 2020 kl. 23:51
Luk
Medlem siden 26-09-2017
29 startede debatter
145 skrevne indlæg
02-07-2020 23:51
Luk
Medlem siden 26-09-2017
29 startede debatter
145 skrevne indlæg
Godt skrevet
7

Kære medsøster 

Jeg ville ringe til mødrehjælpen og få en god snak med dem. Og bagefter ville jeg pakke mine børn og deres yndlings tøj og legetøj og så ville jeg tage på krisecenter ❤ 

Hvis han har fået medicin for at styre sit temperament og er en tikkende bombe er jeg ikke sikker på at han får lov til at have samvær med børnene alene. Og i øvrigt er det han siger ikke rigtigt, han kan ikke bare tage dem fra dig - det er ulovligt og han truer dig - VÆK med dig og sine børn! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
7
02.juli 2020 kl. 23:53
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
02-07-2020 23:53
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Vennismor skrev :

Kære medsøster 

Jeg ville ringe til mødrehjælpen og få en god snak med dem. Og bagefter ville jeg pakke mine børn og deres yndlings tøj og legetøj og så ville jeg tage på krisecenter ❤ 

Hvis han har fået medicin for at styre sit temperament og er en tikkende bombe er jeg ikke sikker på at han får lov til at have samvær med børnene alene. Og i øvrigt er det han siger ikke rigtigt, han kan ikke bare tage dem fra dig - det er ulovligt og han truer dig - VÆK med dig og sine børn! 

Rigtig godt at du nævner Mødrehjælpen, dem havde jeg helt glemt 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.juli 2020 kl. 23:57
Luk
Medlem siden 07-05-2018
21 skrevne indlæg
02-07-2020 23:57
Luk
Medlem siden 07-05-2018
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ej altså 😢 

ved godt det er lettere sagt end gjort, men du skal ikke blive i det forhold. Han nedbryder dig mere og mere og tramper på dig. 
Tager ham stadig medicin? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.juli 2020 kl. 23:57
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
02-07-2020 23:57
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
1
livamusen skrev :

Jeg tror du skal prøve at komme på et krisecenter. Det lyder til du er fuldstændig nedbrudt og skal have hjælp til at komme ovenpå igen, samt hjælp til at få ham  på afstand og at få skabt en ny hverdag for dig selv og børnene. Det gør mig forfærdeligt ondt at du står i den her situation. Og det er så godt at du kan se at dine børn ikke er tjent med at vokse op i det. Nu mangler du bare at handle på denne erkendelse.

Din mand kan ikke tage dine børn fra dig. I skal forsøge at finde en samværsordning, og kan det ikke lade sig gøre er det Familieretshuset der skal hjælpe jer. Et krisecenter vil netop kunne hjælpe dig med at håndtere denne situation. Jeg håber virkelig at du vil handle på din mavefornemmelse om at det ikke er holdbart at blive sammen med ham. Han er tydeligvis en tyran, og jo tilsyneladende også syg når han har taget medicin mod sin vrede. Det er helt normalt at det kan blive bedre i en periode, men du kan godt regne med at han aldrig reelt ændrer sig. Alene dét at han bebrejder dig for alt muligt du ikke har gjort forkert viser at han ikke selv kan se at det er ham den er gal med.

Hvad tænker du om det hele? Har du noget familie eller nogle venner som du kan tage hjem til med børnene? Det kan være ret svært at få en plads på et krisecenter. Hvis du kan komme i tanke om bare én du kan ringe til, så gør det ♥️ Er sikker på der er nogen der gerne vil huse jer hvis du forklarer situationen så godt som du har gjort her.

1000 kram til dig, jeg kan slet ikke sætte mig ind i den smerte og afmagt du må føle. Derfor synes jeg også det er så ultra vigtigt at du trækker på al den hjælp du kan få 🤗🤗🤗

Jeg går også og tænker i de baner om der er et sted jeg kan bo, men må ærligt indrømme jeg er utrolig bange. Jeg ved mine børn elsker deres far, og måske også lidt i de problemer der holder mig lidt igen, syntes krise center er så voldsomt, men ja, jeg er jo bange, og det burde man ikke være.. Jeg ved jeg skal reagere, og gøre noget, men jeg vil os bare være sikker på jeg gør det rigtig så mine børn ikke mærker til det, på en voldsom måde, der vil gøre dem kede af det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
02.juli 2020 kl. 23:59
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
02-07-2020 23:59
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
2

Tak for dit gode råd og legetøj, og tøj. Vil helst det skal gå så smertefrit for børnene som mulig, ved godt de vil kunne mærke der sker noget, men har bare brug for at den store ikke bliver alt for påvirket da han lider af angst. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
03.juli 2020 kl. 00:00
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
03-07-2020 00:00
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Jenna89 skrev :
livamusen skrev :

Jeg går også og tænker i de baner om der er et sted jeg kan bo, men må ærligt indrømme jeg er utrolig bange. Jeg ved mine børn elsker deres far, og måske også lidt i de problemer der holder mig lidt igen, syntes krise center er så voldsomt, men ja, jeg er jo bange, og det burde man ikke være.. Jeg ved jeg skal reagere, og gøre noget, men jeg vil os bare være sikker på jeg gør det rigtig så mine børn ikke mærker til det, på en voldsom måde, der vil gøre dem kede af det. 

Er der nogen du kan spørge om du må komme hjem til med børnene? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2020 kl. 00:00
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
03-07-2020 00:00
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
1
ndkc4 skrev :

Ej altså 😢 

ved godt det er lettere sagt end gjort, men du skal ikke blive i det forhold. Han nedbryder dig mere og mere og tramper på dig. 
Tager ham stadig medicin? 

Ja han tager stadigvæk medicin for sin vrede, og han har været til angry management, for at håndtere den, men det som om, alt terapien og medicinen ikke virker mere på ham 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.juli 2020 kl. 00:03
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
03-07-2020 00:03
Luk
Medlem siden 02-07-2020
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
0

Ja der er mine forældre, men de bor lidt småt, men overvejer at tage en snak med dem.. Men er bare bange for de ikke mener det er den rigtig løsning, de er af gl skole og mener at når man har børn, så bliver man sammen. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2020 kl. 00:23
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
03-07-2020 00:23
Luk
Medlem siden 15-09-2019
8 startede debatter
472 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
Jenna89 skrev :

Ja der er mine forældre, men de bor lidt småt, men overvejer at tage en snak med dem.. Men er bare bange for de ikke mener det er den rigtig løsning, de er af gl skole og mener at når man har børn, så bliver man sammen. 

Så synes jeg bare du skal ringe til krisecentrene med det samme. Har du mulighed for at gøre det mens han ikke er hjemme? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere