Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hormonspiral

08.oktober 2020 kl. 22:20
Luk
Medlem siden 09-08-2016
08-10-2020 22:20
Luk
Medlem siden 09-08-2016
Godt skrevet
0

Jer som har fået hormonspiral og ikke har jeres mens, tester i for graviditet engang imellem eller stoler i bare 100 % på at den er sikker?

Jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg burde teste engang imellem for at være sikker på, at jeg ikke er gravid🤔

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 05:52
Luk
Medlem siden 06-06-2017
40 startede debatter
610 skrevne indlæg
09-10-2020 05:52
Luk
Medlem siden 06-06-2017
40 startede debatter
610 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg stoler på den. Har godt tænkt tanken, men kan slet ikke overskue at skulle teste hver måned. Det er for omfattende. Har overvejet andre muligheder for prævention, da jeg er meget generet af hormonapiralen. Mit humør har ændret sig efter jeg fik den, og har meget  kraftige ægløsningssmerter - har jeg aldrig haft før. Jeg vil ikke have flere børn, og overvejer sterilisation. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 07:35
Luk
Medlem siden 09-08-2016
13 startede debatter
54 skrevne indlæg
09-10-2020 07:35
Luk
Medlem siden 09-08-2016
13 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænker heller ikke at teste hver måned, men måske hver anden eller tredje måned. 

Jeg var over meget generet af den den første måned og blødte en del, men de andre måneder her er gået super godt, bløder ikke og er ikke generet af den. Men er dog lidt nervøs for, at den ikke sidder rigtigt da den tydeligt kan mærkes når man prøver..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 07:51
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2818 skrevne indlæg
09-10-2020 07:51
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2818 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

At blive steriliseret tager ikke ægløsningssmerterne, da man stadig har ægløsning. 
En hormonspiral er i øvrigt mere sikker end at blive steriliseret. Så sidder den rigtigt er der ingen grund til at teste. :) Men hvordan kan du mærke den? Hvis det er trådene er det ok, men spiralen selv skal du ikke kunne mærke. Det gør for det meste også ondt hvis den er på vej ud. Men en gynekolog med ultralyd kan hurtigt se om den sidder som den skal! 

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
Godt skrevet
0
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
09.oktober 2020 kl. 07:53
Luk
Medlem siden 18-10-2019
3 startede debatter
534 skrevne indlæg
09-10-2020 07:53
Luk
Medlem siden 18-10-2019
3 startede debatter
534 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Da jeg havde hormonspiral i første omgang, og ikke havde blødninger, tror jeg måske jeg testede en gang hvert halve år. Primært fordi jeg måske oplevede kvalme/ømhed, og lige skulle udelukke graviditet. Men har aldrig oplevet at blive gravid med hormonspiral. 

Hvis du er i tvivl om den sidder korrekt, så giv lægen et kald. Det er jo vigtigt den sidder som den skal, så du hverken er generet af den og at den virker korrekt. Er du ikke blevet tilbudt tjek efter 3 måneder? 

Anmeld
Svar
Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
Godt skrevet
0
Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
09.oktober 2020 kl. 07:57
Luk
Medlem siden 09-08-2016
13 startede debatter
54 skrevne indlæg
09-10-2020 07:57
Luk
Medlem siden 09-08-2016
13 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
macoeur skrev :

Da jeg havde hormonspiral i første omgang, og ikke havde blødninger, tror jeg måske jeg testede en gang hvert halve år. Primært fordi jeg måske oplevede kvalme/ømhed, og lige skulle udelukke graviditet. Men har aldrig oplevet at blive gravid med hormonspiral. 

Hvis du er i tvivl om den sidder korrekt, så giv lægen et kald. Det er jo vigtigt den sidder som den skal, så du hverken er generet af den og at den virker korrekt. Er du ikke blevet tilbudt tjek efter 3 måneder? 

Jo jeg er blevet tilbudt det, men har ikke været til det endnu. Skal om et par uger. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 08:40
Luk
Medlem siden 20-03-2018
56 startede debatter
852 skrevne indlæg
09-10-2020 08:40
Luk
Medlem siden 20-03-2018
56 startede debatter
852 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Da jeg havde hormonspiral, og da jeg var på minipiller, hvor menstruation også udeblev, testede jeg engang imellem. Det vil sige, at jeg testede, hvis den udeblevne menstruation stressede mig, eller jeg af en eller anden grund blev ramt af graviditetsparanoia. Jeg testede ikke regelmæssigt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 08:47
Luk
Medlem siden 15-01-2018
2 startede debatter
457 skrevne indlæg
09-10-2020 08:47
Luk
Medlem siden 15-01-2018
2 startede debatter
457 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har været gravid 3 gange på hormonspiral. Spiralen sad rigtigt. (Graviditeterne sad dog uden for livmoderen hver gang) 

Jeg opdagede det ved at teste, da jeg havde symptomer. Jeg havde dog mens de fleste måneder på den. Så jeg testede de gange, den udeblev eller var meget lille eller forsinket. Det første halve år, havde jeg uregelmæssig blødning. Men herefter blev det ret regelmæssigt. (Meget kort mens dog) 

Jeg havde den i 2 år. Jeg kunne mærke den under sex og ægløsning og mit humør var ret påvirket af den. 

Så hvis jeg selv skulle have en igen - så ville jeg teste ca hver 2-3 måned :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere