Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

kender i det ...

23.september 2020 kl. 19:50
Luk
Medlem siden 30-10-2019
23-09-2020 19:50
Luk
Medlem siden 30-10-2019
Godt skrevet
0

Jeg gider ikke restauranter og forlystelser hvor det vrimler med skrigende børn så længe jeg ikke selv har nogen endnu... og det har jeg aldrig lagt skjul på. Ikke på en grim måde og kunne aldrig drømme om at være 'træls' overfor børn. Fx har jeg kunne finde på at sige at jeg ikke gider på Jensens bøfhus hvis jeg skal ud og spise med mine veninder, netop fordi der ofte er børnefamilier med larmende børn. Det har altid affødt kommentarer som 'haha, og du vil gerne have børn en dag' og lignende... 

Nu er jeg så gravid, og jeg er lykkelig og glæder mig for vildt !! Også til mit barn skriger osv. Men det er MIT barn !  Synes ikke det kan sammenlignes med komplet fremmedes unger på fx Jensens bøfhus ! Jeg kan stadig finde på at foreslå et sted at spise med begrundelsen at der ikke er så mange skrigende unger. Så får jeg kommentaren 'du får jo snart selv sådan en' - JA OG ??? hvorfor er det at folk opfatter det som om at jeg ikke vil kunne lide mit barn hvis det skriger, eller som om jeg ikke er klar over at det vil gøre det 😂 SKAL man absolut synes det er fedt at sidde i et kor af barneskrig ellers bliver man ikke en god mor ??

nå det skulle bare lige ud....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.september 2020 kl. 20:24
Luk
Medlem siden 16-08-2017
19 startede debatter
349 skrevne indlæg
23-09-2020 20:24
Luk
Medlem siden 16-08-2017
19 startede debatter
349 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Andres larmende børn er bare pisse irriterende - Det er som om man ikke hører hvor meget ens egne børn faktisk også kan larme 😂 

Heldigvis kan man vælge steder som fx Jensens Bøfhus, Bones osv fra - i hvert fald for en periode! 

Hilsen hende med en larmende datter på 2, lillesøster på vej og som elsker at spise på Bones, fordi der er et fantastisk legeområde og det er ok at barnet ikke sidder stille og tegner ved bordet under hele seancen 😅

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
23.september 2020 kl. 22:05
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
23-09-2020 22:05
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Viprøverlykken skrev :

Andres larmende børn er bare pisse irriterende - Det er som om man ikke hører hvor meget ens egne børn faktisk også kan larme 😂 

Heldigvis kan man vælge steder som fx Jensens Bøfhus, Bones osv fra - i hvert fald for en periode! 

Hilsen hende med en larmende datter på 2, lillesøster på vej og som elsker at spise på Bones, fordi der er et fantastisk legeområde og det er ok at barnet ikke sidder stille og tegner ved bordet under hele seancen 😅

Er glad for at høre fra en der selv har en af slagsen, at andres larmende børn bare er irriterende 😂 

men ja en gang imellem er man nød til at bide i det sure æble og tage på Bonds osv 😉

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.september 2020 kl. 22:35
Luk
Medlem siden 15-04-2020
5 startede debatter
41 skrevne indlæg
23-09-2020 22:35
Luk
Medlem siden 15-04-2020
5 startede debatter
41 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tror du ikke bare folk bliver forarget over hvordan du omtaler børn? Ligefrem at kalde dem skrigende unger, det fætter jeg ikke lige, de er også mennesker ligesom vi voksne er. Og Ja børn larmer lidt når de har det sjovt, ligesom du griner når du har det sjovt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.september 2020 kl. 22:46
Luk
Medlem siden 15-11-2019
3 startede debatter
25 skrevne indlæg
23-09-2020 22:46
Luk
Medlem siden 15-11-2019
3 startede debatter
25 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Ej det synes jeg da er helt fair - jeg synes fx også det cool at Apollo (eller er det Spies?) har lavet hoteller kun for voksne, netop så man kan nyde en stund ved poolen uden larmende børn, ligesom der omvendt er familiehoteller, restauranter for småbørnsfamilien osv. Og det er da helt OK ikke at ville lægge øre til andres børns skrig og skrål, når man selv holder sig væk fra familiezonen 🙈 ♥️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.september 2020 kl. 05:22
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
24-09-2020 05:22
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
mor-til-pige skrev :

Tror du ikke bare folk bliver forarget over hvordan du omtaler børn? Ligefrem at kalde dem skrigende unger, det fætter jeg ikke lige, de er også mennesker ligesom vi voksne er. Og Ja børn larmer lidt når de har det sjovt, ligesom du griner når du har det sjovt.

Det kan godt ske, men det er ikke noget folk har givet udtryk for. Jeg kalder nu ikke børn skrigende unger foran dem, eller deres forældre for den sags skyld.

Men hvis jeg kan undgå forargelse og bedrevidende kommentarer, ved at ændre formulering til skrigende børn istedet så gør jeg da gerne det 😃

At du insinuerer at jeg umenneskeliggør dem ved at omtale dem som skrigende unger er lidt plat efter min mening. Men tak for dit input 👍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.september 2020 kl. 05:24
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
24-09-2020 05:24
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
colamus skrev :

Ej det synes jeg da er helt fair - jeg synes fx også det cool at Apollo (eller er det Spies?) har lavet hoteller kun for voksne, netop så man kan nyde en stund ved poolen uden larmende børn, ligesom der omvendt er familiehoteller, restauranter for småbørnsfamilien osv. Og det er da helt OK ikke at ville lægge øre til andres børns skrig og skrål, når man selv holder sig væk fra familiezonen 🙈 ♥️

Tak ! Jeg kan heller ikke se hvad der er så 'mærkeligt' ved ikke at forsøge at undgå det ♥️ 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.september 2020 kl. 06:33
Luk
Medlem siden 05-09-2019
1 startede debatter
123 skrevne indlæg
24-09-2020 06:33
Luk
Medlem siden 05-09-2019
1 startede debatter
123 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Ja det kender jeg godt og jeg har selv to små børn sad Jeg foretrækker altså også at undgå restauranter dedikeret til børnefamilier, hvis det er en aften ude uden børn - altså jeg har hele hele børnepakken derhjemme, når vi tager ud uden dem så er det luksus ikke at vade ind i en restaurant fyldt med det samme  

Og når man aktivt kan vælge hvad man vil, hvorfor ikke gøre det hvis det er det man har lyst til

Men jeg har det så også med modsat fortegn så at sige - hvis man vælger at spise i en familierestaurant så skal man ikke sætte sig til at brokke sig over at der er børn. Selvfølgelig skal børn også opføre sig sådan at alle kan være der, men børn er trods alt børn og man kan netop vælge et børnefrit alternativ 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
24.september 2020 kl. 22:54
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
24-09-2020 22:54
Luk
Medlem siden 30-10-2019
12 startede debatter
149 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
CRM skrev :

Ja det kender jeg godt og jeg har selv to små børn sad Jeg foretrækker altså også at undgå restauranter dedikeret til børnefamilier, hvis det er en aften ude uden børn - altså jeg har hele hele børnepakken derhjemme, når vi tager ud uden dem så er det luksus ikke at vade ind i en restaurant fyldt med det samme  

Og når man aktivt kan vælge hvad man vil, hvorfor ikke gøre det hvis det er det man har lyst til

Men jeg har det så også med modsat fortegn så at sige - hvis man vælger at spise i en familierestaurant så skal man ikke sætte sig til at brokke sig over at der er børn. Selvfølgelig skal børn også opføre sig sådan at alle kan være der, men børn er trods alt børn og man kan netop vælge et børnefrit alternativ 

Det er også sådan jeg har det, altså jeg vil bare gerne nyde mit måltid ude i byen i fred og ro hvis jeg kan! Min mand og jeg har det på præcis samme måde, og mellem os er det ikke 'mærkeligt' at sige at vi ikke gider høre på børn der skriger når vi skal 'på date'... 

Er i øvrigt helt enig i det sidste du skriver. Hvis man vælger at spise sådan et sted, så må man tage det med 🤷‍♀️ 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.september 2020 kl. 09:36
Luk
Medlem siden 03-06-2020
146 skrevne indlæg
25-09-2020 09:36
Luk
Medlem siden 03-06-2020
146 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Det er der absolut INTET underligt ved ! Tværtimod ! Jeg har aldrig selv lagt skjul på, at jeg langt fra bryder mig om alle børn. Faktisk synes jeg det er langt mere underligt, at børn går under én og samme kategori, og at man forventes enten at kunne lide børn ellere ej. Børn er lige så forskellige som andre mennesker, og der er bare rigtigt mange børn der (ligesom voksne) ikke falder i god jord hos mig. Og det har jeg aldrig lagt skjul på -selvom min familie ind i mellem griner af mig, eftersom jeg stadig nu som højgravid foretrækker at sætte mig længst væk fra børnefamilier, hvis jeg har mulighed for det. Det være sig på cafe/restaurant i tog etc. 

For mig handler det dog lige så meget om, at jeg har en klar forvetning om, at tager man ud at spise med sine børn, også selvom det er en familierestaurant, så opfører man sig stadig med respekt for at der er andre mennesker tilstede -også selvom man er barn. Det har mine veninders børn i hvert fald lært helt fra små, og det kommer min søn også tli at lære. Klart at har man helt små med, som man endnu ikke kan forvente det af, så er det en anden sag. Men der ville jeg nok selv vælge at forlade restauranten med min søn, hvis han begyndte at skrige og var utrøstelig. For det er da lige så synd for barnet som det er for alle de andre på stedet.

Jeg ser det ikke som spor anderledes end, at jeg også forventer, at hvis folk vil ryge på spisesteder (udendørs), så må man tage hensyn til sine naboborde. Derfor sætter jeg mig heller ikke ved siden af folk der sidder og ryger, hvis jeg kan undgå det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
25.september 2020 kl. 09:55
Luk
Medlem siden 30-10-2014
15 startede debatter
324 skrevne indlæg
25-09-2020 09:55
Luk
Medlem siden 30-10-2014
15 startede debatter
324 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har 2 dejlige og til tider larmende børn, og jeg kunne ikke drømme om at tage ud at spise på familierestauranter, hvis jeg var ude at spise uden børn. Heldigvis har min mand og mine veninder det på præcis samme måde, så her har det aldrig været noget, der blev kommenteret på :-) 

Jeg er ikke fan af kvaliteten på Jensens, så det er nok mere end 10 år siden, jeg sidst har været der, men Bones og lignende restauranter besøger vi jævnligt med vores børn og accepterer fuldt ud, at der er lidt mere støj på disse restauranter. Når vi så er ude alene eller sammen med venner, så er det på de lidt dyrere restauranter, hvor man som regel kan nyde maden stille og roligt og uden den samme støj. 

Vi undgik familierestauranter, før vi fik børn og intet har ændret sig af, at vi selv fik børn, så familierestauranterne er kun, når vi selv har børn med. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere