"

Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Kunne du slå dit barn ihjel for at redde din fam?

09.juli 2018 kl. 19:59
Luk
Medlem siden 09-07-2018
  Online
09-07-2018 19:59
Luk
Medlem siden 09-07-2018
  Online
Godt skrevet
0

Trip, trap......træsko??

Vi er den uperfekte familie.  Vi har børn fra 2015 og 2017. Udfordinger vi aldrig havde set komme, stod vi pludselig i. I en lang periode har personlig overlevelse været en prioritet hos både min mand og jeg. Vi ventede bare på at alt skulle falde til ro og vi kunne finde overskuddet frem igen.

Vi er stadig ikke ude af vores kriser hver i sær, men har håb for fremtiden. 

Men hvad gør man så når der pludselig er to streger?? Skal man omlægge sit liv og håber på det bedste selvom udsigter er usikre eller skal man acceptere at man bliver nødt til at slå sit eget afkom ihjel for at redde familien?   

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.juli 2018 kl. 20:02
#1
Luk
Medlem siden 29-12-2017
14 startede debatter
363 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:02
Luk
Medlem siden 29-12-2017
14 startede debatter
363 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
29

Hvis det at få et barn mere ville splitte familien ad, så ville jeg “ofre” de samlede celler (fostret) og holde sammen på familien. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
29
09.juli 2018 kl. 20:04
#2
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2139 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:04
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2139 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
34

Ja! Jeg ville anytime slå mit embryo ihjel for at redde mine børn. Uden at blinke. 

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
34
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
09.juli 2018 kl. 20:11
#3
Luk
Medlem siden 26-12-2009
63 startede debatter
1675 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:11
Luk
Medlem siden 26-12-2009
63 startede debatter
1675 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
12

Jeg ville ikke få en abort. Hvis forholdet ødelægges pga et barn mere var det nok også gået i stykker på et tidspunkt uden barnet , måske havde det varet længere men det var højst sensynligt stadig være dødt 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
12
09.juli 2018 kl. 20:16
#4
Luk
Medlem siden 09-07-2018
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:16
Luk
Medlem siden 09-07-2018
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Det er langt fra dødt. Vi elsker og støtter hinanden i tyk og tyndt. Men vi har en syg dreng, min mand har problemer med stress fra udsendelse og jeg begravede mine forældre der gik pludselig bort hver i sær i foråret. Vores liv er ikke nemt og det tager langt tid at finde sig selv efter sådan et forår. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.juli 2018 kl. 20:21
#5
Luk
Medlem siden 19-06-2017
9 startede debatter
215 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:21
Luk
Medlem siden 19-06-2017
9 startede debatter
215 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
8

Personligt ser jeg et foster/embryo som er levende væsen, der har ret til liv - derfor ville jeg aldrig selv vælge en abort - dog ville vi overveje det ved svær sygdom hos barnet. Hvad andre gør er deres valg og hovedpine. 

I skal ikke lytte til hvad andre siger i skal - men hvad i selv ønsker. Et barn kan gøre det meget hårdere... men det kan også gøre at i faktisk får det nemmere. Lige meget hvad i gør, så håber jeg at i snart får noget medhold og en lidt nemmere hverdag.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8
09.juli 2018 kl. 20:41
#6
Luk
Medlem siden 07-01-2018
74 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:41
Luk
Medlem siden 07-01-2018
74 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
13

Det lyder enormt barsk det I er igennem - man får helt tårer i øjnene.. Jeg ville holde sammen på det jeg havde og vælge barnet fra.. Det lyder mere som om, at I har brug for at være der for hinanden end at øse ud af overskud til en ny baby! Og det er altså helt okay at prioritere sig selv på den måde.. Jeg håber det bedste for jer og jeres familie <3 

Anmeld
Svar
ANKA
Godt skrevet
13
ANKA
09.juli 2018 kl. 20:44
#7
Luk
Medlem siden 16-05-2012
55 startede debatter
3155 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:44
Luk
Medlem siden 16-05-2012
55 startede debatter
3155 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
4

Hvis jeg ikke var særlig langt henne i graviditeten, så ville til enhver tid prioritere min søns kernefamilie frem for en klump celler med potentiale. I min verden vægtes hensynet til de børn som allerede er født meget tugt. Jeg har lidt sværere ved at vurdere, hvordan jeg ville se på det, hvis jeg var meget tæt på abortgrænsen.  Men det afhænger selvfølgelig også af, hvad man selv synes er vigtigt, og hvordan ens situation ser ud. Jeg ville for ALT i hele verden ikke ende som enlig mor til 3 små børn. Det ville jeg overhovedet ikke kunne få til at hænge sammen med min karriere som advokat. Så for mig ville det valg som du stiller op faktisk være ret nemt at træffe. Men det kan jo godt være, at du sagtens kan se, hvordan du skulle få dit liv til at hænge sammen som enlig mor til 3 små. Det afhænger jo af så mange ting 

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
4
Lilypie Third Birthday tickers
09.juli 2018 kl. 20:50
#8
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2139 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 20:50
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2139 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
35
mitalt skrev :

Jeg ville ikke få en abort. Hvis forholdet ødelægges pga et barn mere var det nok også gået i stykker på et tidspunkt uden barnet , måske havde det varet længere men det var højst sensynligt stadig være dødt 

Hmm... Så Titanic ville være sunket lige meget hvad - isbjerg eller ej? 

Alting kan gå itu, hvis belastningen bliver stor nok. Og forholdet har da bedre chancer, hvis de voksne prioriterer børnene frem for cellehoben. Så slipper børnene måske for at få knust deres eksistensgrundlag.

 

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
35
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
09.juli 2018 kl. 21:16
#9
Luk
Medlem siden 03-05-2014
36 startede debatter
151 skrevne indlæg
  Online
09-07-2018 21:16
Luk
Medlem siden 03-05-2014
36 startede debatter
151 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
11

Hvis Titanic var fuld af huller allerede, så var den nok sunket alligevel 😉.

Det siger jeg dog ikke, at ts’ familie er. De lyder bare som en hårdt presset familie. Spørgsmålet er, hvad der vil belaste familien mest - en baby eller en abort. Ja, en baby er objektivt en mere langvarig belastning end en abort, men for nogen kan en abort være en livslang sorg.  Her er det kun ts, der kan svare.

Til ts:

Da du beskriver en abort som at slå dit barn ihjel, så lyder det, som om du har det meget svært ved tanken om abort. En mulighed var, at du og din mand satte jer ned og lagde en plan for, hvad der skulle til for, at I ville kunne overskue et barn mere. Er der ekstra hjælp til rengøring/have? Ekstra hjælp til jeres syge barn? (Par)terapi til jer? Aftaler om, hvordan I sikre alenetid til jer hver især, selvom der kommer en baby i huset? 

Måske vil det gøre frygten for, hvad et tredje barn vil gøre ved jeres familie mindre.

Ellers vil jeg sige, at der absolut ikke er noget i vejen med at prioritere den allerede eksisterende familie og få en abort, hvis det er der, som føles mest rigtigt for jer. 

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
11
09.juli 2018 kl. 21:45
#10
Luk
Medlem siden 05-01-2018
8 startede debatter
679 skrevne indlæg
Sidst online 31-10-2018
09-07-2018 21:45
Luk
Medlem siden 05-01-2018
8 startede debatter
679 skrevne indlæg
Sidst online 31-10-2018
Godt skrevet
0
loumim skrev :

Personligt ser jeg et foster/embryo som er levende væsen, der har ret til liv - derfor ville jeg aldrig selv vælge en abort - dog ville vi overveje det ved svær sygdom hos barnet. Hvad andre gør er deres valg og hovedpine. 

I skal ikke lytte til hvad andre siger i skal - men hvad i selv ønsker. Et barn kan gøre det meget hårdere... men det kan også gøre at i faktisk får det nemmere. Lige meget hvad i gør, så håber jeg at i snart får noget medhold og en lidt nemmere hverdag.

Enig, og for nogen vil en abort føles som det rigtige, mens det for andre vil føles meget mere ødelæggende end at skulle finde overskud til et barn mere. Så det er totalt individuelt og skal være helt jeres eget valg. Håber I finder den rigtige løsning sammen, det er først for alvor hårdt hvis man er uenige om så stor og afgørende en beslutning.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk
Videoen der går lige i hjertet – døve får hørelsen igen
I en gribende og livsbekræftende reportageserie følger man otte døve danskeres utrolige og bevægende vej ud af stilheden, og ind i en verden hvor de kan høre igen. De følges før, under og efter en operation, som forandrer deres liv og giver dem hørelsen tilbage. Men vejen til at leve med hørelse er benhård.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

  • Camilla Skyum - 08-11-2018

    At være mor med angst – del 2
  • MommyBear - 06-11-2018

    Det der med at være gravid
  • Mortilminimøf - 05-11-2018

    Gør-det-selv med (på trods af) børn
  • Listen To Your ... - 30-10-2018

    Forældredeterminisme

Nyeste artikler

Milliarder af bakterier, til dit barn hver dag fra foster til skolestart

Milliarder af bakterier, til dit barn hver dag fra foster til skolestart

Under din graviditet og amning er du i en slags ernæringsmæssig symbiose med dit barn, og derfor er der ekstra gode grunde til at holde din tarmflora i topform. &nbsp; Læs mere

To fødsler to dejlige drenge

To fødsler to dejlige drenge

Jeg var nu gået næsten 2 uger over tid. Det var fredag og vi var i godt humør, dog en smule utålmodige efter hånden. Vi skulle et smut på sygehuset til et tjek, om alt var som det skulle være, med vores kommende lille dreng. Læs mere

Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Styrketræning eller Zumba? Jordemoder Berit svarer i denne uge på spørgsmål omkring træning og graviditet. Læs mere

Kan Xylocain skade mit foster? Spørg Jordemoderen - Berit fra gravid.dk

Kan Xylocain skade mit foster? Spørg Jordemoderen - Berit fra gravid.dk

I denne tid er et besøg hos øre/næse/halslægen næsten obligatorisk, men hvordan er det lige med medicin og graviditet? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på spørgsmål fra jer læsere. Læs mere

Derfor bør dit barn ikke græde sig i søvn. Inspiration til putterutinen

Derfor bør dit barn ikke græde sig i søvn. Inspiration til putterutinen

Forskning har vist, at babyer og børn ikke har godt af Cry It Out søvntræningsmetoder, og at babyer kan få neurologiske mén af disse metoder. Hvis du er blevet søvntrænet ved Cry it out metoder, har du fx let til stress og angst i dit ungdoms- og voksenliv. Læs mere

Svanemærkede produkter sætter spark i sexlivet

Svanemærkede produkter sætter spark i sexlivet

Mange kvinder oplever problemer med, at deres slimhinder kan virke tørre under graviditeten. Man kan have nok så meget lyst til sex, men det er som om kroppen arbejder imod en. Læs mere

Nyeste blogindlæg

  • Camilla Skyum - 08-11-2018

    At være mor med angst – del 2
  • MommyBear - 06-11-2018

    Det der med at være gravid
  • Mortilminimøf - 05-11-2018

    Gør-det-selv med (på trods af) børn
  • Listen To Your ... - 30-10-2018

    Forældredeterminisme
 

Nyeste artikler

Milliarder af bakterier, til dit barn hver dag fra foster til skolestart

Milliarder af bakterier, til dit barn hver dag fra foster til skolestart

Under din graviditet og amning er du i en slags ernæringsmæssig symbiose med dit barn, og derfor er der ekstra gode grunde til at holde din tarmflora i topform. &nbsp; Læs mere

To fødsler to dejlige drenge

To fødsler to dejlige drenge

Jeg var nu gået næsten 2 uger over tid. Det var fredag og vi var i godt humør, dog en smule utålmodige efter hånden. Vi skulle et smut på sygehuset til et tjek, om alt var som det skulle være, med vores kommende lille dreng. Læs mere

Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Styrketræning eller Zumba? Jordemoder Berit svarer i denne uge på spørgsmål omkring træning og graviditet. Læs mere

Kan Xylocain skade mit foster? Spørg Jordemoderen - Berit fra gravid.dk

Kan Xylocain skade mit foster? Spørg Jordemoderen - Berit fra gravid.dk

I denne tid er et besøg hos øre/næse/halslægen næsten obligatorisk, men hvordan er det lige med medicin og graviditet? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på spørgsmål fra jer læsere. Læs mere

Derfor bør dit barn ikke græde sig i søvn. Inspiration til putterutinen

Derfor bør dit barn ikke græde sig i søvn. Inspiration til putterutinen

Forskning har vist, at babyer og børn ikke har godt af Cry It Out søvntræningsmetoder, og at babyer kan få neurologiske mén af disse metoder. Hvis du er blevet søvntrænet ved Cry it out metoder, har du fx let til stress og angst i dit ungdoms- og voksenliv. Læs mere

Svanemærkede produkter sætter spark i sexlivet

Svanemærkede produkter sætter spark i sexlivet

Mange kvinder oplever problemer med, at deres slimhinder kan virke tørre under graviditeten. Man kan have nok så meget lyst til sex, men det er som om kroppen arbejder imod en. Læs mere