Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Lange vuggestuedage?

16.maj 2018 kl. 16:53
Luk
Medlem siden 14-01-2016
  Online
16-05-2018 16:53
Luk
Medlem siden 14-01-2016
  Online
Godt skrevet
1

Kære alle mødre

Nu har vi efterhånden fået flere stikpiller fra vores datters vuggestue om, at hun har lange dage og snart kunne bruge ferie. 

Mor arbejder 7-15.45 og far fra 8.30-18.00. Vores datter er altså i vuggestuen fra ca. 8.00-16.00 alle dage, men har naturligvis fri når vi har fri, dvs. på hellig/feriedage/weekender. Enkelte dage hentes hun tidligere af farmor. Mormor kan desværre ikke passe alene grundet dårlig ryg.

Er det virkelig normen, at den ene eller begge forældre arbejder så lidt, at barnet er mindre tid i vuggestue? Eller er det vores datters vuggestue der er "pylrede"? 

Vores datter fungerer normalt, er en glad og aktiv pige, og virker sjældent overstimuleret når vi henter hende. 

Jeg vil gerne høre jeres mening, om det virkelig er lang tid, vores barn er i vuggestue?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
16.maj 2018 kl. 17:07
#1
Luk
Medlem siden 28-12-2017
64 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:07
Luk
Medlem siden 28-12-2017
64 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2

Jeg synes jeres vuggestue er pylret. Men nu er det jo også svært når man ikke kan se det de ser i vuggestuen. Det kan jo være det er svært for jeres datter. Desværre skal dagligdagen jo også bare gå op.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
16.maj 2018 kl. 17:11
#2
Luk
Medlem siden 16-07-2014
28 startede debatter
277 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:11
Luk
Medlem siden 16-07-2014
28 startede debatter
277 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
5

Jeg synes ofte at det med lange dage bliver gjort værre end hvad det er. Børnene tager på ingen måde skade af at være i vuggestue fra 8-16. Jeg er selv uddannet pædagog og har arbejdet i vuggestue, så jeg har da haft med en del børn at gøre i den alder. Nogle af dem havde længere dage end din har og andre kortere.. Men de fleste havde altså normale 8-16 dage :)

 

vores datter er i vuggestue hver dag fra 9-16.15 - nogle dage fra 8.30 alt efter hvor hurtigt vi er ude af døren. Hun elsker sin vuggestuenog snakker ikke om andet end sine venner i vuggestuen :)

 

så du skal bare vende det døve øre til når de nævner det og hvile i hvordan i gør det. Jeg har stadig ikke hørt om et barn der har taget skade af 8-16 dage ;) 

Børn må også gerne hærdes lidt i min verden 🙊 Jeg har selv være lukkebarn hele mit barneliv fordi min mor arbejde på fritidshjem og min far arbejde i udlandet - jeg havde en fest hver eftermiddag - især når det var yndlings pædagogen der gav marcipanbrød (den var ikke gået idag😅) 

 

Anmeld
Svar
HBC_15
Godt skrevet
5
HBC_15
16.maj 2018 kl. 17:16
#3
Luk
Medlem siden 14-01-2016
11 startede debatter
74 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:16
Luk
Medlem siden 14-01-2016
11 startede debatter
74 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Tak for jeres input. Det er beroligende  

Jeg kan heller ikke se, hvordan vi skulle få vores datter til at få kortere dage. Vi kunne naturligvis ansætte en barnepige, men jeg er mere tryg ved at hun er i vuggestuen i øjeblikket, da hun er begyndt at blive meget genert og utryg ved fremmede. Og da vi alligevel flytter inden for 1/2 års tid, er det umiddelbart uholdbart. 

Men jeg kan ikke lade være med at føle, at vi bliver betragtede som dårlige forældre med de pasningstider, når der kommer sådanne kommentarer. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
16.maj 2018 kl. 17:21
#4
Luk
Medlem siden 28-12-2017
64 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:21
Luk
Medlem siden 28-12-2017
64 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
9

Hvis de kommenterer det på en måde hvor I føler jer som dårlige forældre, så ville jeg reagere på det. Bed om at få et møde med dem. Fortæl dem, at I oplever at de ser det som et problem at jeres datter er afsted 8 timer om dagen og at I ønsker at høre historier og begrundelser for, at de vurderer at jeres datter ikke kan tåle det. Gør gerne opmærksom på, at I jo også skal passe jeres arbejde og at der skal noget helt konkret på bordet før man kan handle på det. Hvis jeres datter virkelig er i mistrivsel (hvilket jeg tvivler på), så skal der jo selvfølgelig gøres noget. 

Desuden sover jeres datter vel et par timer om dagen derover, så hun oplever nok ikke dagen som værende så lang som den reelt er.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
9
16.maj 2018 kl. 17:27
#5
Luk
Medlem siden 16-05-2018
1 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:27
Luk
Medlem siden 16-05-2018
1 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6

Nu blander jeg mig lige, da jeg har en mor, bedstemor, moster og faster der alle er dagplejer. 

Min mor har et dagplejebarn, som bliver afleveret 06.30 og hentet igen kl 16.00. Det er lange dage, og han har kun 2 ugers sommerferie og ferie mellem jul og nytår. Ellers har han ikke ferie overhoevedet. Hvor jeg synes der er forskel. Da hans mor går hjemme hver eneste dag fordi hun har stress, men ikke lige kan overskue at aflevere ham senere eller hente før kl 16.00. Det er faren der står for alt. Han kan ikke engang lige nå at få morgenmad hjemmefra af moren. Min mor har prøvet at snakke med dem, da hun også kan mærke det påvirker faren og barnet, at moren ikke lige kan aflevere bare lige lidt senere eller hente før. Så faren ikke skal fare op om morgen få drengen op sendt i dagpleje, tage på arbejde, får sent fri og hente barnet. 

Men der er altså en forskel, da jeres arbejde sådan at i ikke kan hente før eller tidligere, så der kan vuggestuen ikke brokke sig eller råde jer til noget. Især ikke når jeres barn har ferie i weekender, hellidage og ''normale'' ferier. Min mor synes jeres barn har luksustid ift. først at blive afleveret kl 08. Så det er helt klart jeres vuggestue der er pylret. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
16.maj 2018 kl. 17:28
#6
Luk
Medlem siden 16-07-2014
28 startede debatter
277 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:28
Luk
Medlem siden 16-07-2014
28 startede debatter
277 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
1

Jeg er fuldstændig enig i ovenstående! 

Jeg havde bedt om at medmindre de har en bekymring for hendes trivsel, så vil i gerne frabede jer at de kommentere mere på hvordan i vælger at jeres datter skal gå i vuggestue. 

 

En barnepige er i min optik ikke en bedre løsning. Så hellere at hun er i vuggestuen med de voksne og børn hun er vandt til.

Anmeld
Svar
HBC_15
Godt skrevet
1
HBC_15
16.maj 2018 kl. 17:43
#7
Luk
Medlem siden 05-05-2017
23 startede debatter
106 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:43
Luk
Medlem siden 05-05-2017
23 startede debatter
106 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
18

Kære ts

Jeg arbejder i en vuggestue (har arbejdet i flere) og vi har rigtig mange børn der bliver hentet kl 16 og derefter. Det er vilkårene for mange forældre for at få alt til at gå op i en højere enhed. Med det sagt, så vil jeg sige at lige meget hvor glade børn virker for at gå i vuggestue og de skal hærdres som en skrev, så er det altså bare lange dage nogen børn får. De er konstant på i støj og larm og nomineringen er ikke de bedste efter kl 16. 

Jeg skriver slet ikke det for at give dig dårlig samvittighed, virkelig ikke, men jeg bliver bare lidt stødt af kommentarer som jamen mit barn er tilfreds og glad osv, ja det er sikkert rigtigt men ikke i så lange dage hver dag. Forældre ser en brøkdel når de aflevere og henter men resten af tiden er jo usikkert. 

Jeg håber I finder en løsning med vuggestuen. 

:-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
18
16.maj 2018 kl. 17:56
#8
Luk
Medlem siden 16-07-2014
28 startede debatter
277 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 17:56
Luk
Medlem siden 16-07-2014
28 startede debatter
277 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Jeg er selv pædagog med flere år i vuggestue og har derfor ikke kun set det som forælder. Ja det er lange dage, men det kan børnene i min optik sagtens holde til. Og det kan tælles på én hånd hvor mange børn jeg har passet der ikke trivedes med konstant lange dage - disse børn havde ofte andre ting at slås med som kostede de små poder ekstra energi. 

Anmeld
Svar
HBC_15
Godt skrevet
0
HBC_15
16.maj 2018 kl. 18:28
#9
Luk
Medlem siden 10-10-2011
9 startede debatter
231 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 18:28
Luk
Medlem siden 10-10-2011
9 startede debatter
231 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

herhjemme er ungerne afsted fra 7.30 til 14.30 hver dag. jeg arbejder 45 timer om ugen og manden 37 timer. vi bliver hjulpet godt på vej ved at møde tidligt, som i kl 05.00.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers MinTicker.dk Ticker
16.maj 2018 kl. 19:33
#10
Luk
Medlem siden 15-03-2018
2 startede debatter
52 skrevne indlæg
  Online
16-05-2018 19:33
Luk
Medlem siden 15-03-2018
2 startede debatter
52 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6

Jeg tænker at de fleste forældre vælger at prioriterer at deres børn får kortest muligt dage. Ved at fx den ene forældre møder sent og får sent fri og den anden omvendt. På den måde kan den der møder sent aflevere og den der har tidligt fri hente. Jeg ville ikke selv sende mine børn afsted fra 8-16. Så havde jeg hellere gået ned i tid og sparet på pengene..

men folk er jo forskellige og det er i sidste ende forældrenes beslutning, ikke pædagogernes. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Rystende fortælling: 13-årig blev presset ud i stofmisbrug
I reportage-serien 'Stoffer i Sommerlandet' møder vi en blot 15-årige, der kan fortælle om, hvordan hun blev lokket ud i et stofmisbrug som blot 13-årig. Se den på Dplay.
Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

  • EndeligNogensMo... - 20-10-2018

    Livet med baby.
  • Plan B - 09-10-2018

    #ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

    En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

    At være mor med angst - del 1

Nyeste blogindlæg

  • EndeligNogensMo... - 20-10-2018

    Livet med baby.
  • Plan B - 09-10-2018

    #ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

    En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

    At være mor med angst - del 1
 

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere