Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Min søsters kæreste er i mod homoseksuelle

13.februar 2020 kl. 19:23
Luk
Medlem siden 04-06-2018
  Online
13-02-2020 19:23
Luk
Medlem siden 04-06-2018
  Online
Godt skrevet
4

Jeg har virkelig brug for at høre andres holdninger omkring dette, da jeg slet ikke kan finde ud af hvordan jeg skal reagere. 

Min søster har et barn med en afrikaner, en mand som jeg kender som sød og sympatisk. Deres barn, min nevø, er så højt elsket af både mig om min kvindelige kæreste. 

Jeg vidste godt de i starten af deres forhold, havde en diskussion om, hvorvidt homoseksualitet er okay eller ej. Min søster kunne på ingen måde acceptere hvis hendes kæreste, ikke accepterede mig og min kærestes forhold. Han valgte at acceptere det. 

Nu har han så fortalt min søster, at når deres søn bliver ældre, vil han fortælle ham, at homoseksualitet ikke er okay. Min søster valgte at sige: “du har din måde at opdrage på, og hvad du siger er op til dig, men jeg vil fortælle vores barn, at det er okay”. Hans respons var, at det skulle hun ikke sige til ham. De ville snakke videre om det en anden dag, når de begge havde tænkt over hvordan de har det med det. 

 

Nu står jeg så her.. utrolig ked af det. Jeg ønsker for alt i verden, ikke at min nevø vokser op, og ser det forhold mig og min kæreste har som værende forkert, en synd osv. 

Og jeg har virkelig svært ved at finde ud af hvordan jeg nu skal reagere overfor min søsters kæreste. Skal jeg lade som ingenting? Det er hans barn og jeg skal jo ikke blande mig i hans opdragelse. Men jeg har da ikke lyst til at sidde til div. familearrangementer, besøge dem samt invitere dem herhjem, nu når jeg ved hvor meget han har i mod den måde mig og min kæreste lever på. Det gør sgu ondt. 
Jeg har et meget tæt forhold til min søster og nevø, og det ønsker jeg selvfølgelig ikke skal ændres. 

Hvad ville i have gjort?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
13.februar 2020 kl. 19:40
#1
Luk
Medlem siden 08-02-2016
13 startede debatter
877 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 19:40
Luk
Medlem siden 08-02-2016
13 startede debatter
877 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Mon han "bare" er bange for at hans søn bliver homoseksuel? 

Jeg ville prøve at ignorere det problem og fokusere på at have et godt forhold til søster og nevø (og søsters kæreste hvis muligt) det lyder ikke som om at han har noget problem med dig? Lyder mere som om han vil sikre at sønnen ikke bliver homoseksuel men det kan han ikke gøre noget ved. 

Kan din søster prøve at få ham til at slappe af med den bekymring for måske din nevø kan få svært ved at navigere i forhold til at elske dig selvom far siger nogle dårlige ting om homoseksualitet? Det synes jeg er synd 

Anmeld
Svar
SomeSortOfR
Godt skrevet
0
SomeSortOfR
13.februar 2020 kl. 19:42
#2
Luk
Medlem siden 30-12-2019
4 startede debatter
379 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 19:42
Luk
Medlem siden 30-12-2019
4 startede debatter
379 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
26

Du kan desværre ikke bestemme, hvad din nevø får med i baggagen fra sin far. Men du kan være en røv god rollemodel med de ting du gør og siger. Ofte er det uvidenhed som skaber frygt og fordomme. Men ved at vise din nevø, at du er et helt almindeligt menneske med et helt almindeligt liv, så får han forhåbentligvis noget ballast med sig, som kan stå i kontrast til de ting hans far siger. Ligeledes kan du jo godt svare ærligt på ting, hvis din nevø spørger nysgerrigt ind til ting, som hans far har sagt, uden at være fjendtlig over for hans far. Du er jo en slags ekspert i at være homoseksuel.

Du er desuden fuldstændig i din gode ret til selv at vælge hvem du omgåes, og det er fuldt ud rimeligt, hvis du bliver nødt til at have en snak med din søster om, at hendes kæreste ikke er velkommen i dit hjem, fordi han er så udtalt i sin modstand mod homoseksualitet.

Jeg er ked af, at du står i den her situation. Jeg ville virkelig ønske, at alle børn fik lov til at vokse op og vide, at det er helt okay at være alle mulige andre former for seksuel, end lige heteroseksuel.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
26
13.februar 2020 kl. 19:45
#3
Luk
Medlem siden 20-11-2014
11 startede debatter
2157 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 19:45
Luk
Medlem siden 20-11-2014
11 startede debatter
2157 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
10

At "være imod homoseksualitet" er nogenlunde ligeså intelligent som at være imod rødhårede, imod mozarella, eller imod tyngdekraft. Too bad - din svogers forskruede holdninger ændrer jo ikke på at tingene findes, fuldkommen uafhængig af hans moralske fordømmelse af dem. Og det skal din nevø nok, med årene, også indse - så længe du, din søster og jeres øvrige familie agerer kærlige og nærværende forbilleder. Lad svoger køre sit eget ræs - og lad for din nevøs skyld være med at tale dårligt om ham, selvom man sikkert nemt får lyst. Som tiden går fanger børn hurtigt at skelne "det gode og kærlige" fra "det onde og hadske".

Anmeld
Svar
En blog om ufrivillig barnløshed: www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com/om-bloggen/
Godt skrevet
10
En blog om ufrivillig barnløshed: www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com/om-bloggen/
13.februar 2020 kl. 20:01
#4
Luk
Medlem siden 19-05-2019
18 startede debatter
535 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 20:01
Luk
Medlem siden 19-05-2019
18 startede debatter
535 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
11

Du kan desværre ikke tvinge ham til at ændre hans snæversynede holdning, og heller ikke måden han opdrager sine børn på. Hvor dumt det end er.

Men heldigvis betyder det ikke nødvendigvis, at din nevø får den samme holdning. Hvis han vokser op med dig og din kæreste i sit liv, så vil han måske lære at tænke anderledes end sin far. Også selvom faren prøver at fylde ham med homofobiske tanker. 

Synes du skal fortsætte med at være en god moster for din nevø, og skid et stille hul i farens dumheder 😊😉

Anmeld
Svar
Godt skrevet
11
13.februar 2020 kl. 20:18
#5
Luk
Medlem siden 30-03-2016
12 startede debatter
358 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 20:18
Luk
Medlem siden 30-03-2016
12 startede debatter
358 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2

Det er heldigvis slet ikke sikkert faderen har tænkt sig, at sige det til sønnen på sigt. Forhåbentligt har han bare slynget det ud i en slags afmagt over, han ikke er herre over hvad hans søn "vil blive", så han lige ville pointere at det skulle han da nok bestemme. Eller måske fordi han var irriteret på din søster og ville ramme hende. - ja eller noget helt tredje. Der kan være så meget. Har din søster sagt det til dig ? Og har du spurgt, hvorfor han pludselig sagde det. 

Du kan ikke gøre andet end blive ved at elske din nevø og være det for ham. Han har heldigvis hans egen hjerne og mening. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
13.februar 2020 kl. 20:24
#6
Luk
Medlem siden 30-03-2016
12 startede debatter
358 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 20:24
Luk
Medlem siden 30-03-2016
12 startede debatter
358 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2

Mine drenges far var også sådan, - vidste jeg dog ikke i den periode jeg kendte ham - heldigvis for ham selv, ændrede han holdning, da hans søster kom hjem med en pige <3 Han kunne dog aldrig have påvirket mine unger - udover at det er meget mere "normalt" at være åben og stolt over sin seksualitet nu, så mange af deres venner er både biseksuelle og homoseksuelle så har de også en rigtig sund fornuft herhjemme fra, præcis som din nevø har fra din søster. No worries !

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
13.februar 2020 kl. 20:46
#7
Luk
Medlem siden 04-06-2018
2 startede debatter
12 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 20:46
Luk
Medlem siden 04-06-2018
2 startede debatter
12 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
5

Tusind tak for alle jeres meget brugbare svar, det hjælper mere end i tror. 
Jeg håber virkelig at min nevø vokser op med et forstående og åbent sind overfor andre familie og livsformer, og ikke lader sig påvirke af hans far. At han ikke vokser op og begynder at se os som værende forkerte, for det ville knuse mit hjerte.

Faren tror desværre, at det er et valg man selv træffer, og jeg ved desværre også, at det ikke bare er noget han har sagt i afmagt. Det var min søster der fortalte mig det, netop fordi vi er meget tætte. 
Jeg håber at jeg kan være demokratisk, så dette ikke ødelægger vores forhold. Og så være en røv god rollemodel, som en så fint formulerede det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5
13.februar 2020 kl. 21:31
#8
Luk
Medlem siden 13-10-2015
3 startede debatter
129 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 21:31
Luk
Medlem siden 13-10-2015
3 startede debatter
129 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6

det lyder som om, du har en rigtig god søster, der nok skal passe på dig og gøre din nevø til et ordentligt menneske. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
13.februar 2020 kl. 22:56
#9
Luk
Medlem siden 13-02-2020
2 startede debatter
72 skrevne indlæg
  Online
13-02-2020 22:56
Luk
Medlem siden 13-02-2020
2 startede debatter
72 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2

Mig og min mand er selv religiøse og er derfor imod homoseksuelle. Noget jeg ikke ønsker at diskutere her. :) 

MEN min søster er til piger og vi har et rigtig tæt forhold og børnene elsker hende. Det er jo ikke hende som person jeg har noget imod og sådan har vi det også med andre som hende. Kan godt være han er mere hård i sin holdning men det lyder som om han ikke har noget imod din søster personligt og derfor tror jeg heller ikke det vil påvirke børnene, de kender dig jo og elsker dig uanset hvad. 
at være uenig betyder ikke at man ikke kan være tæt som familie og elske hinanden. Jeg er helt sikker på min søster er uenig med mig i mange ting men vi elsker og acceptere hinanden og har nogle rigtig gode samtaler fordi vi respektere hinanden. 
Håber Det kan fungere for jer, lad det ikke slå jer for meget ud. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

13.februar 2020 kl. 23:18
#10
Slettet bruger
13-02-2020 23:18
Godt skrevet
13
joseIA skrev :

Mig og min mand er selv religiøse og er derfor imod homoseksuelle. Noget jeg ikke ønsker at diskutere her. :) 

MEN min søster er til piger og vi har et rigtig tæt forhold og børnene elsker hende. Det er jo ikke hende som person jeg har noget imod og sådan har vi det også med andre som hende. Kan godt være han er mere hård i sin holdning men det lyder som om han ikke har noget imod din søster personligt og derfor tror jeg heller ikke det vil påvirke børnene, de kender dig jo og elsker dig uanset hvad. 
at være uenig betyder ikke at man ikke kan være tæt som familie og elske hinanden. Jeg er helt sikker på min søster er uenig med mig i mange ting men vi elsker og acceptere hinanden og har nogle rigtig gode samtaler fordi vi respektere hinanden. 
Håber Det kan fungere for jer, lad det ikke slå jer for meget ud. 

Du siger du ikke vil diskutere det. Men det er altså noget af en kommentar lige at slynge ud. Hvordan i al verden kan man være imod hvem andre mennesker elsker? Du er godt klar over at vi lever i 2020 ikke?

Har du nogensinde tænkt på hvordan det ville føles hvis du havde en kærlighed som andre var imod? Hvis nogen syntes at den kærlighed du har til din mand, var forkert?

Jeg forstår dig bare ikke

Anmeld
Svar
Godt skrevet
13
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

 

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE
 

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE
 

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

 

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE
 

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE
 

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

 

Nyeste artikler

 

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE
 

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE
 

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

 

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE
 

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE
 

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere