Close
Log Ind Opret Bruger

Nægtede os bagageaflevering

  • Avatar
    Anonym
    9 oktober 2017, 16:18

    Hej pige

    Min familie og jeg er kommet hjem i dag fra ferie. Vi rejste hjem fra en lille lufthavn i Bosnien. Vi tjekkede ind over nettet hjemmefra og vi havde en koffert vi skule aflevere som bagage. Men men men de siger vi kom for sent og ville ikke tage imod vores koffert. På deres hjemmeside står der, at de lukker 40 min før afgang men vi er ret sikker på at vi kom 45 min og fly var 12 min forsinket (måske på grund af lang kø fordi der kun var en indgang). Men de nægtede. Jo vi skulle måske have kommet lidt tidligere men det var meget tidligt og  kom vi desværre lidt sent op. Vi vidste godt at vi ville vente længe. Vi kom først om bord kl. 6:25 ca. Men uden vores koffert. Tænker I at det er ok at de bare lukker og siger at det er for sent (selv om vi er ret sikker, at vi kom før de 40 min). Ved godt at debat ikke har noget med børn og gravidit at gøre men jeg er desperat at få jeres hjælp.

    Avatar
    Anonym
    9. oktober 2017 kl. 17:06

    Jeg tænker ikke at det er iorden at de lukker tjek ind før tid, men så dreng at de har lukket den tid tiden, så synes jeg det er helt fair, selvom det er op af bakke før jer. Især da flyet er forsinket. Jeg tænker dog de har helt klare retningslinjer – og at de må sætte et eksempel, for hvis de giver jer lov. Skal de så også til dem der kommer 10 min forsent, osv 🙂 

     

    håber I trods alt havde en god tur 🙂

    9. oktober 2017 kl. 17:52

    I er "ret sikre på I kom 45 minutter før"……..

    Der er helt klare retningslinjer for hvornår check ind åbner og lukker – man lukker ikke før tid, men er I kommet lige på minuttet, så er de helt i deres ret til at sige nej til bagagen. Det handler måske også om, hvorvidt kufferten kan nå ud til flyet….. det er jo ikke sikkert de vidste at flyet ville blive forsinket. 

    "Reglen" om at være i lufthavnen 2 timer før afgang er altid god at have i baghovedet. Man ved aldrig hvor der er kø, eller hvad der kan ske. 

    Hvad er det du gerne vil have hjælp til? 

     

    9. oktober 2017 kl. 18:02

    Hvis I kan dokumentere, at I var i lufthavnen til tiden, kan I argumentere for, at flyselskabet skal betale for at få jeres kuffert sendt hjem til jer.

    9. oktober 2017 kl. 18:05

    I og med du ikke er sikker på, om I nu også var der til tiden, er det svært at sige, om det er i orden eller ej. Men hvis de lukker 40 minutter før, og I MÅSKE har været der 45 minutter før, vil jeg skyde på, at I trods alt har været der lidt for sent.

    I må jo se det som en form for læring. Selvom I ikke behøver at være der to timer før, så er det altid godt at komme i god tid (og det er 45 minutter ikke, hvis de lukker 40 minutter før).

    Det er ærgerligt, at jeres kuffert ikke kunne tjekkes ind, men så sørger I forhåbentligt for at være der i bedre tid en anden gang.

    9. oktober 2017 kl. 19:37

    At flyet er forsinket tæller ikke – Det ved de ikke ved tjek in så lang tid før.

    Når der er en deadline for ind tjek ind af bagage, så er det fordi bagagen ikke når ud til flyet hvis den tjekkes ind senere. De har trods alt et ret stort koordineringsarbejde de skal foretage sig, både med sikkerhedstjek af baggagen, fordeling af den og transport ud til flyet. Det er også derfor at der til nogle lande er krav om endnu bedre tid, da disse ruter kræver endnu større sikkerhedskontrol at indtjekket bagage.

    Du kan ikke huske hvornår præcis I var der i forhold til afgang, så I princippet kan det sagtens passe med at der har været lukket for indtjekning af bagage. Og var der virkelig 5 minutter til, kan der være sket noget der gør de må lukke. Man kan også komme ud for at der simpelthen ikke er plads til mere indtjekket bagage.

    Der er ikke rigtigt noget I kan gøre, andet end lære af jeres fejl. Som hovedregel skal man afsætte to timer til tjek ind, bagagae indlevering, sikkerhedskontrol og gang til gaten. Skal man til lande med ekstra paskontrol skal man afsætte en time ekstra. Flyet venter ikke fordi du stod i lang kø ved sikkerhedskontrollen eller paskontrollen. At det var en tidlig afgang er ikke en undskyldning. Så måtte du have booket en senere afgang. 

    9. oktober 2017 kl. 20:08

    Du ved ikke hvornår I reelt har været der, så mit gæt er at I rent faktisk er kommet for sent og ikke har været der de fem minutter før. Og så er flyselskabet jo i deres gode ret til ikke at tage imod jeres bagage.

    Hvorvidt flyet så er forsinket har intet med sagen at gøre og betyder ikke at I kan tjekke bagagen ind dét senere.

    Avatar
    Anonym
    9. oktober 2017 kl. 20:09

    Glemte at skrive at det er en lufthavn med 3 afgange om dagen. Der er ingenting. De har engang bænke man kan side på. De har en meget lille cafe på første sal det er det eneste. Der stod 170 mennesker der skulle igennem 1 gate. Der var meget få mennesker der havde begage med. Jeg tror vi så 10 for vognen kom først da vi var på vej ind i flyet. Der stod 4 mennesker som så ud til at de kedede sig der hvor man aflevere tasker. Jeg tror mere at det var principet. Er ret sikker på vi kom 45 min. før. Afgang var kl. 6:30 som så først kom afsted lidt senere. Jeg har kontaktet lufthavn samt flyselskab. 

    9. oktober 2017 kl. 20:17

    DetBlevEnDreng skrev :

    Glemte at skrive at det er en lufthavn med 3 afgange om dagen. Der er ingenting. De har engang bænke man kan side på. De har en meget lille cafe på første sal det er det eneste. Der stod 170 mennesker der skulle igennem 1 gate. Der var meget få mennesker der havde begage med. Jeg tror vi så 10 for vognen kom først da vi var på vej ind i flyet. Der stod 4 mennesker som så ud til at de kedede sig der hvor man aflevere tasker. Jeg tror mere at det var principet. Er ret sikker på vi kom 45 min. før. Afgang var kl. 6:30 som så først kom afsted lidt senere. Jeg har kontaktet lufthavn samt flyselskab. 

    Men alt det du nævner er jo fuldstændig ligegyldigt for om I kan aflevere jeres bagage eller ej. Det eneste der har betydning er at I afleverer det 40 min før afgang, hvilket åbenbart er reglen. Så er lufthavnens størrelse, antallet af bænke og hvor mange andre der har bagage med fuldstændig lige meget.

    Ja, man kan så sige at det er en lille lufthavn og at de nemt kunne have taget imod jeres bagage alligevel. Men hvis forsøgte at tjekke bagagen ind efter tid, jamen så er flyselskabet jo sådan set i sin ret til ikke at tage imod den og I kan ikke stille noget op – for det er jer der ikke overholdt reglerne.

    9. oktober 2017 kl. 20:26

    I skal jo være ved skranken 40 min før afgang (og jeres tur). At man er i lufthavnen er jo ikke nok. 

    9. oktober 2017 kl. 21:23

    Jeg må desværre ikke give de andre ret. Hvsi du bare tror, men ikke ved og ikke kan dokumentere, at I har været der til tiden, så er der nok ikke noget at gøre.

    I er "kommet lidt sent op" – og det går jo bare ikke, hvis man skal møde i lufthavnen.

    Det lyder, som om det er jeres egen fejl, og det må man jo så bare lære af.

    Beklager hvis jeg lyder lidt hård.

    .

     

    Avatar
    Anonym
    9. oktober 2017 kl. 21:57

    Alt var tjekket ind vi skulle bare aflevere en koffert. 

    Har fundet regning fra rent a car og kan se, at tidspunktet var 5:42 på regningen. Vi gik med det samme ind og til skranken.  Så det kan ikke passe at vi kom for sent. De måtte ikke lukke før 05:50. Skranken er 2 meter fra indgangen (endnu engang meget lille lufthavn). Min mand rejser rigtig meget i forbindelse med arbejde og siger, at han tit har set folk komme for sent. Men tit bliver mødt af imødekommende personale. En ting er hvis det ikke er muligt en anden ting er at man følger reglerne og nægter at hjælpe selv om man kommer 2 min. for sent. Kan godt forstå når man kommer 10-15-20 min forsent men pr. minuter. Vi har også rigtig mange regler på arbejde men mennskelighed skal også være til stede. 

    9. oktober 2017 kl. 22:16

    Men  et sted skal man jo trække grænsen. Er det 2 minutter, 10 minutter eller 15 minutter ?

    Der er jo også nogle, der vil sige: "Jamen vi kom kun 10 min. for sent". Og så kan man jo blive ved.

    Men hvis du er sikker på, at I ikke kom for sent, så synes jeg da, du skal kontakte flyselskabet.

    Men engang imellem må man erkende, at man selv er skyld i det.

     

    9. oktober 2017 kl. 22:26

    DetBlevEnDreng skrev :

    Alt var tjekket ind vi skulle bare aflevere en koffert. 

    Har fundet regning fra rent a car og kan se, at tidspunktet var 5:42 på regningen. Vi gik med det samme ind og til skranken.  Så det kan ikke passe at vi kom for sent. De måtte ikke lukke før 05:50. Skranken er 2 meter fra indgangen (endnu engang meget lille lufthavn). Min mand rejser rigtig meget i forbindelse med arbejde og siger, at han tit har set folk komme for sent. Men tit bliver mødt af imødekommende personale. En ting er hvis det ikke er muligt en anden ting er at man følger reglerne og nægter at hjælpe selv om man kommer 2 min. for sent. Kan godt forstå når man kommer 10-15-20 min forsent men pr. minuter. Vi har også rigtig mange regler på arbejde men mennskelighed skal også være til stede. 

    Helt ærligt. I er kommet for sent, og så er det reelt fuldstændig lige gyldigt om det er to minutter eller tyve minutter. Ja, det er da ærgerligt for jer at der ikke lige var nogle medarbejdere der ville lempe lidt på reglerne for jer den dag, men det er altså jer der ikke kommer til tiden. Du kan da ikke give alle andre skylden. Nogen gange må man bare bide i det sure æble og erkende at det skete er ens egen skyld, ikke andres.

    9. oktober 2017 kl. 22:31

    Mariendk skrev :

    DetBlevEnDreng skrev :

    Alt var tjekket ind vi skulle bare aflevere en koffert. 

    Har fundet regning fra rent a car og kan se, at tidspunktet var 5:42 på regningen. Vi gik med det samme ind og til skranken.  Så det kan ikke passe at vi kom for sent. De måtte ikke lukke før 05:50. Skranken er 2 meter fra indgangen (endnu engang meget lille lufthavn). Min mand rejser rigtig meget i forbindelse med arbejde og siger, at han tit har set folk komme for sent. Men tit bliver mødt af imødekommende personale. En ting er hvis det ikke er muligt en anden ting er at man følger reglerne og nægter at hjælpe selv om man kommer 2 min. for sent. Kan godt forstå når man kommer 10-15-20 min forsent men pr. minuter. Vi har også rigtig mange regler på arbejde men mennskelighed skal også være til stede. 

    Helt ærligt. I er kommet for sent, og så er det reelt fuldstændig lige gyldigt om det er to minutter eller tyve minutter. Ja, det er da ærgerligt for jer at der ikke lige var nogle medarbejdere der ville lempe lidt på reglerne for jer den dag, men det er altså jer der ikke kommer til tiden. Du kan da ikke give alle andre skylden. Nogen gange må man bare bide i det sure æble og erkende at det skete er ens egen skyld, ikke andres.

    Helt enig. Der er ikke andet at gøre end at "sluge den" i stedet for at komme med en masse dårlige undskyldninger.

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.