Navn?
Godt skrevet
2
|
En af mange tråde om navn men jeg vil sætte pris på de forslag der kommer. Vi fik i sidste uge en pige. En lillesøster til Mikkel. Og vi mangler et navn. Kriterierne er: *Et dansk navn, de tre andre har gamle danske navne. *Det skal helst starte med K eller M *Må ikke være et top 10 navn. *Kamilla og Karoline er optaget. Jeg takker på forhånd til dem der gider bruge tid på at byde ind. ❤️
![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
1
|
Mia Mona Minna Karla Kamma Karen
![]()
Svar
![]() Pige 8/12 2016
Dreng 20/9 2018
Pige 8/12 2016
Dreng 20/9 2018
|
26-11-2020 11:40
|
Godt skrevet
1
|
Klara Karen Kirsten Margit ![]()
Svar
![]() Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
|
26-11-2020 12:08
|
Godt skrevet
1
|
Maja ![]()
Svar
![]() |
26-11-2020 12:12
|
Godt skrevet
1
|
Kirstine Karina Karen Katrine Kira Kia Kassandra
Mariann Marie Louise Mette Marie Michella Molly Matilde Monica Mimi
Mange af disse navne er jo ikke oprindeligt danske, men jeg går ud fra du mener navne, der er hyppigt brugte i Danmark, når du siger danske navne? :)
![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
livamusen skrev : Njaa. Jeg tænker mere traditionelt danske navne. Storebror hedder fx Mikkel som er et dansk navn der ikke findes i den udgave andre steder. Vi har også en Morten og Karoline. ![]()
Svar
![]() |
26-11-2020 17:06
|
Godt skrevet
1
|
Justitia77 skrev :livamusen skrev : Det var faktisk også dét jeg mente - altså navne der traditionelt bruges i Danmark. Kunne bare ikke lige finde ordene for det 😂 Men Karoline er for eksempel ikke dansk, selvom det jo netop bruges traditionelt i Danmark. ![]()
Svar
![]() |
26-11-2020 17:20
|
Godt skrevet
4
|
Marie synes jeg passer virkelig godt til de andre. Eller Matilde. Klara, hvis det skal være med K. ![]()
Svar
![]() |
26-11-2020 19:36
|
Godt skrevet
2
|
Hvad med Kamille? Det er måske for tæt på Kamilla. Men stadig et fint navn :) ![]()
Svar
![]() Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3
MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50.
Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig.
Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3
MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50.
Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig.
Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
|
Godt skrevet
1
|
Her er mit forslag. Karina Kadia Kaisa Kalinka Kanya Kara Kari Karia Men jeg tror, det kommer ned til dig, at du vil ringe til din pige. ![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |