Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

økonomisk hjælp til samværsforældre

16.marts 2018 kl. 08:18
Luk
Medlem siden 09-08-2017
  Online
16-03-2018 08:18
Luk
Medlem siden 09-08-2017
  Online
Godt skrevet
0

Jeg har to piger 10 og 5 år sammen med min eks mand. Pigerne bor til dagligt hos mig, og har samvære med deres far hver anden weekend fredag til søndag (fra næste uge til mandag) og hver anden tirsdag til onsdag. 

Hans økonomi er meget dårlig og er fra kommunen blev rådet til at søge om økonomisk hjælp, noget med at han kan få et x antal kr Per barn Per dag han har dem.

derfor har han spurgt om vi ikke kan lave på skrift hvornår han har pigerne. Har fundet på statsforvaltningens hjemmeside en blanket vi kan bruge, så ser ingen problemer i det, men her kommer mit problem, hvor udførlig skal det skrives??? 

Eks den store pige går til rollespil hver 3 uge, det vil sige hver anden gang er det i hans weekend, og for at gøre det nemmere for alle, har han hende fra om lørdag eftermiddag og ikke om fredagen. 

Og hvad gør man når han ikke kan have sine piger alligevel?? Normalt deler vi ferien lige mellem os, men da han ikke havde fået meldt ferie (vinterferie) havde jeg pigerne om mandagen mens hans var på arbejde, eller han sender en af dem hjem pga de bliver syge ??? Og en sidste ting, han har nogen gange problemer, specielt med den lille, så jeg har været nødsaget til at komme og hente hende. 

Altså de dage han normalt skulle have pigerne, ender de nogen gange hjemme ved mig alligevel fordi han ikke kan magte at have dem, de dage vil han jo få penge for at have dem, selv om at han egentlig ikke har dem ?????

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

16.marts 2018 kl. 08:55
#1
Slettet bruger
16-03-2018 08:55
Godt skrevet
1

Jeg tænker, at I skal skrive hvordan aftalen er  overordnet set : hver anden weekend fredag til mandag, hver anden tirsdag til onsdag. Og 50/50 i ferier. Ikke noget om, hvis han er syg, hun er til rollespil eller andre små afvigelser opstår.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
16.marts 2018 kl. 09:21
#2
Luk
Medlem siden 09-08-2017
51 startede debatter
69 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 09:21
Luk
Medlem siden 09-08-2017
51 startede debatter
69 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0
Rosa-Sofia2 skrev :

Jeg tænker, at I skal skrive hvordan aftalen er  overordnet set : hver anden weekend fredag til mandag, hver anden tirsdag til onsdag. Og 50/50 i ferier. Ikke noget om, hvis han er syg, hun er til rollespil eller andre små afvigelser opstår.

Men de dage er han jo sådan set ikke berettiget til at få    Penge da hun jo ikke har pigerne alligevel !!!??? 

Det er ikke at vi bytter, så han bare har dem en anden dag. Det er ofte det sker, en af dem kommer hjem før tid af enden den ene eller anden grund. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.marts 2018 kl. 10:42
#3
Luk
Medlem siden 30-12-2017
6 startede debatter
15 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 10:42
Luk
Medlem siden 30-12-2017
6 startede debatter
15 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
17

Kan du ikke være ligeglad med, om han modtager en ydelse, selvom han ikke har børnene? 

Aftalen er, som den er. At der så opstår sygedage/andre forhindringer for samvær, kan da være ligegyldigt ift den ydelse, han bliver tildelt? Det er ikke dit problem, hvis han bliver krævet at betale noget tilbage - og mest af alt lyder du til at have lidt ondt i røven over, at han skal modtage en ydelse for at have børnene - og at han da i hvert fald ikke må få en bøjet femøre for meget. 

Du skal da bare være glad for, at han kan få økonomisk støtte til samvær, så børnene ikke mangler noget i forbindelse med samværet.... Så ta' da at få skrevet Jeres aftale ned, og så vær ligeglad med, om han modtager den sølle ydelse, selvom børnene er nødt til at blive ved dig. angry

Anmeld
Svar
Barn 2012: Søn født 41+0. Barn 2016: Datter født 41+1. Uplanlagt gravid december 2017, MA januar 2018. Pb3 bliver for alvor skudt igang feb 2018...!
Godt skrevet
17
Barn 2012: Søn født 41+0. Barn 2016: Datter født 41+1. Uplanlagt gravid december 2017, MA januar 2018. Pb3 bliver for alvor skudt igang feb 2018...!
16.marts 2018 kl. 11:28
#4
Luk
Medlem siden 13-06-2017
1 startede debatter
49 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 11:28
Luk
Medlem siden 13-06-2017
1 startede debatter
49 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6

Enig med de andre. Uforudsete ting sker, sådan er livet. Prøv at vend den om, hvad hvis han har handlet mm, altså brugt pengene og er i gang med aftensmad - den lille pige savner dig og vil hjem?? 

Er det så unfair at han får de penge? Er det unfair eller forkert hvis de er med til at de på sigt fx tager i biffen - hvilket kan være en meget stor udskrivning i hans økonomi. 

Hvis økonomien driller ham har han jo heller ikke det store mentale overskud, er det ikke dejligt hvis han fik det bedre? For pigernes skyld. 

Du kunne også være total overskuds mor og gi en "madpakke" med fx hjemmelavet pizza til fredag aften. Selvom i ikke er sammen mere vil du vel dine piger det bedste og deres bedste når de er ved far, det er en glad far med overskud. :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
16.marts 2018 kl. 11:47
#5
Luk
Medlem siden 10-01-2018
3 startede debatter
311 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 11:47
Luk
Medlem siden 10-01-2018
3 startede debatter
311 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
1

Enig med de andre.

Angiv den aftale I har og lad ham selv rode med kommunen hvis de vil have penge tilbage. Tænk på børnene og ikke på ham. Du mister jo ikke noget ved at han får for et par dage for meget, fordi et barn var syg.

Og så syntes jeg ideen med fx at sende en pizza med til fredag aften, lyder som en rigtig god ide. Dine børn ville elske at kunne overraske deres far med at de har sørget for at have aftensmaden med. 

Som forældre skylder man sine børn at tænke på dem før man tænker på sig selv og sine egne problemer. For dine børns skyld, så gør tingene lidt lettere for deres far, så de får bedre oplevelser med ham.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
16.marts 2018 kl. 11:52
#6
Luk
Medlem siden 31-08-2012
197 startede debatter
5211 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 11:52
Luk
Medlem siden 31-08-2012
197 startede debatter
5211 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
9

Jeg læser det ikke som om du har “ondt i røven” over at han får de penge. Det kunne vel lige så vel være en bekymring for, om han pludselig bliver anklaget for socialt bedrageri, når det nu sker så hyppigt. Det ville jo være en uoverskuelig konsekvens for ham.  Tænker der er nogle, der er lidt hurtige på “dommer-knappen” her :-) hvis det er tilfældet, så filtret det fra. 

Du kan jo overveje at ringe til statsamtet og høre dem ad - så I har helt rene linjer og ikke behøver bekymre jer for “hvad nu hvis”. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
9
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
16.marts 2018 kl. 12:04
#7
Luk
Medlem siden 09-08-2017
51 startede debatter
69 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 12:04
Luk
Medlem siden 09-08-2017
51 startede debatter
69 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
3

Undskyld mig, men hvordan kan i dømme folk, når i ikke ved hvordan det hele hænger sammen???? 

Jeg spørger ang dagene da jeg ikke ved hvordan det forgår, når man får en ydelse, men af den ene eller anden grund ikke har barnet alligevel, så tænker jeg at så er han jo egentlig ikke beratiget til pengene alligevel, ikke fordi han ikke må få dem, men står han en dag og skal betale dem tilbage, er det mig der skal lægge øre til.

hans penge problemer er hans egen skyld, og han bruger dem ofte på meget andet end på hans piger. 

Normalt får de fredags slik med hjemme fra mig, så skal han ikke tænke på.

han fik 2 bio billetter af mig så han kunne tage den store med ind, i stedet valgte han at tage sin nye kæreste med !!!!! Dette sagde jeg intet til.

så lad være med at få mig til at lyde som den syre kælling der ikke vil noget godt for pigernes far.

for jeg står falme til rådighed hele tiden, på alle måder, når den mindste ringer og er ked af der og vil hjem, kommer jeg og henter hende i taxa som jeg selv betaler (har hverken bil eller kørekort) også selv om at jeg stod med det ene ben på vej ud af døren, og skulle på cafe med en veninde, eller når han ikke har ordnet ferie, så tager jeg pigerne, selv om jeg havde andre planer.

nå ja, huskede jeg at nævne at jeg ikke selv har det store at gøre godt med, men alligevel hjælper ham hvor jeg kan. 

Så sørme undskyld jeg spørger ind til hvordan denne ydelse fungere, når han ikke har pigerne på de dage han burde have dem.......!!!!!!! 

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
16.marts 2018 kl. 12:20
#8
Luk
Medlem siden 03-10-2014
38 startede debatter
832 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 12:20
Luk
Medlem siden 03-10-2014
38 startede debatter
832 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Umiddelbart skal man vel bare lave en overordnet plan, uforudsete ting kan man vel ikke tage højde for.

ellets må der vel være et tlf. Nummer så man kan ringe og høre ad...?

Anmeld
Svar
Kvinde fra 1979 Mand fra 1978 Påbegyndt projekt baby august 2014 Udredt begge 2, og ingen diagnoser. Fin sædkvalitet. MA marts 2015, i uge 9 set hjerteblink SA oktober 2015, i uge 7 MA april 2018, i uge 10 set hjerteblink 2 foregående uger. 4 inseminationer 6 bio ialt, mellem uge 4 og uge 6 fra 2015-2018 -nu henvist til Rigshospitalets afdeling for gentagne aborter. -mister vi igen så er jeg sikker på at vi får et fantastisk liv uden børn :)
Godt skrevet
0
Kvinde fra 1979 Mand fra 1978 Påbegyndt projekt baby august 2014 Udredt begge 2, og ingen diagnoser. Fin sædkvalitet. MA marts 2015, i uge 9 set hjerteblink SA oktober 2015, i uge 7 MA april 2018, i uge 10 set hjerteblink 2 foregående uger. 4 inseminationer 6 bio ialt, mellem uge 4 og uge 6 fra 2015-2018 -nu henvist til Rigshospitalets afdeling for gentagne aborter. -mister vi igen så er jeg sikker på at vi får et fantastisk liv uden børn :)
16.marts 2018 kl. 13:08
#9
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
9325 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 13:08
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
9325 skrevne indlæg
  Online
Moderator
Godt skrevet
0

Nu mere udførlig og præcis i kan skrive aftalen,nu bedre.

Og du har helt ret,at han netop kan komme i klemme,hvis han modtager tilskud til samvær,men ikke har det,når det så er sagt,mener jeg beløbet er 35kr pr barn pr dag,så det er meget begrænset,hvad han får ud af det.

Og hvis ansøgning om den form for hjælp,er som alt andet hjælp,så skal han aflevere lønseddler - 3-6 mdr kontoudtogt og samlet budget.

Anmeld
Svar
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
Godt skrevet
0
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
16.marts 2018 kl. 14:59
#10
Luk
Medlem siden 23-04-2017
3 startede debatter
1050 skrevne indlæg
  Online
16-03-2018 14:59
Luk
Medlem siden 23-04-2017
3 startede debatter
1050 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
1
hemmelig6400 skrev :

Undskyld mig, men hvordan kan i dømme folk, når i ikke ved hvordan det hele hænger sammen???? 

Jeg spørger ang dagene da jeg ikke ved hvordan det forgår, når man får en ydelse, men af den ene eller anden grund ikke har barnet alligevel, så tænker jeg at så er han jo egentlig ikke beratiget til pengene alligevel, ikke fordi han ikke må få dem, men står han en dag og skal betale dem tilbage, er det mig der skal lægge øre til.

hans penge problemer er hans egen skyld, og han bruger dem ofte på meget andet end på hans piger. 

Normalt får de fredags slik med hjemme fra mig, så skal han ikke tænke på.

han fik 2 bio billetter af mig så han kunne tage den store med ind, i stedet valgte han at tage sin nye kæreste med !!!!! Dette sagde jeg intet til.

så lad være med at få mig til at lyde som den syre kælling der ikke vil noget godt for pigernes far.

for jeg står falme til rådighed hele tiden, på alle måder, når den mindste ringer og er ked af der og vil hjem, kommer jeg og henter hende i taxa som jeg selv betaler (har hverken bil eller kørekort) også selv om at jeg stod med det ene ben på vej ud af døren, og skulle på cafe med en veninde, eller når han ikke har ordnet ferie, så tager jeg pigerne, selv om jeg havde andre planer.

nå ja, huskede jeg at nævne at jeg ikke selv har det store at gøre godt med, men alligevel hjælper ham hvor jeg kan. 

Så sørme undskyld jeg spørger ind til hvordan denne ydelse fungere, når han ikke har pigerne på de dage han burde have dem.......!!!!!!! 

 

Jeg er så enig med Halli. Læser slet ikke, at du har "ondt i røven", men at du bekymrer dig for, om det kan betegnes som socialt bedrageri - som du måske føler, at du indirekte er medskyldig i.

Synes faktisk, det er prisværdigt, at du tænker på det, så luk ørerne for de negative kommentarer.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Er hun mon verdens mindste pige?
Denne 5-årige pige lider af en sjælden sygdom som gør, at hun altid vil være meget lille.
Gravid i 7. måned: Stiller op i stor poledance konkurrence
At være gravid i 7. måned sætter ikke en stopper for Kats planer om at stille op i en stor poledance konkurrence
FANTASTISK! Lille Oliver hører for første gang
Oliver på 11 måneder er stærkt hørehæmmet. Se når han får lyd på for første gang.
39-årige Tanja leder efter sæd på nettet: Er bange for at blive ensom
I Kanal 4 Docs fortæller singlen Tanja om sin beslutning om at blive mor gennem inseminering, da hun endnu ikke har fundet den eneste ene.
Jordemoderen træner fødselsteknik på en dukke
Jordemoderen Mette viser fødselsteknikker på en dukke

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

  • Faderstuen - i dag

    All inclusive med en 3-årig!
  • Malene Oldenbor... - 20-07-2018

    Hvis bare jeg havde vidst.. om tiden efter fødslen
  • Listen To Your ... - 18-07-2018

    Ferie med børn
  • Listen To Your ... - 13-07-2018

    Inspiration - ja tak

Nyeste blogindlæg

  • Faderstuen - i dag

    All inclusive med en 3-årig!
  • Malene Oldenbor... - 20-07-2018

    Hvis bare jeg havde vidst.. om tiden efter fødslen
  • Listen To Your ... - 18-07-2018

    Ferie med børn
  • Listen To Your ... - 13-07-2018

    Inspiration - ja tak
 

Nyeste artikler

Gravide og småbørnsforældre søges til researchprojekt

Gravide og småbørnsforældre søges til researchprojekt

Har du lyst til at fortælle om dine oplevelser med tilbud eller støtte ift. jer som småbørnsfamilie? Det kræver ingen forberedelse fra din side, og der er ingen rigtige eller forkerte svar – det handler om at høre om jeres hverdag og erfaringer. Vi vil meget gerne tale med både mødre og fædre. Læs mere

Pas på med disse fødevarer til dit lille barn

Pas på med disse fødevarer til dit lille barn

Når dit barn er over 6 måneder, kan du begynde at give din guldklump (stort set) det samme mad, som resten af familien spiser. Men ingen regel uden undtagelse - for der er nogle fødevarer, du som forældre skal være ekstra påpasselig med for dit barns sikkerhed. Fødevaresikkerhed og viden om håndtering af fødevarer er vigtigt for din som forældre - men er lige så vigtig viden for bedsteforældre, pædagoger, babysittere og andre, der har med børn og mad at gøre. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 6

Spørg Jordemoderen: Afsnit 6

Denne video er hele Afsnit 6. Så smid stængerne op eller headset på, og lyt med! Redaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall om: Arvæv efter keglesnit – hvordan påvirker det når jeg skal udvide mig? Risiko for at moderkage skal opereres ud igen? Vendingsforsøg - hvad kan du selv gøre. Streptokokker B og graviditet. Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt? Læs mere

Spørg Jordemoderen: Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt?

Spørg Jordemoderen: Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt?

Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvis du selv har haft svangerskabsforgiftning, eller den livstruende grad af svangerskabsforgiftning 'HELLP' - er det så arveligt for dine pigebørn? Hør ydermere vigtig info om ssf og HELLP og hvorfor du skal være opmærksom på symptomer herpå. Læs mere

Navnestatistik 2017 - Top 50 liste

Navnestatistik 2017 - Top 50 liste

De mest populære babynavne fra 2017. Her er top 50 liste af de mest populære navne fra 2017. William indtager atter førstepladsen af mest populære drengenavne, og Ida indtager førstepladsen over mest populære pigenavne. Er dit barns navn at finde på listen? Læs mere

Krebsens horoskop

Krebsens horoskop

Krebsebarnet er som spæd og i de første år, meget afhængig af de reaktioner, det får fra forældre og måske søskende. Læs mere om krebse-barnet, krebse-kvinden og krebse-manden. Læs mere

Nyeste artikler

Gravide og småbørnsforældre søges til researchprojekt

Gravide og småbørnsforældre søges til researchprojekt

Har du lyst til at fortælle om dine oplevelser med tilbud eller støtte ift. jer som småbørnsfamilie? Det kræver ingen forberedelse fra din side, og der er ingen rigtige eller forkerte svar – det handler om at høre om jeres hverdag og erfaringer. Vi vil meget gerne tale med både mødre og fædre. Læs mere

Pas på med disse fødevarer til dit lille barn

Pas på med disse fødevarer til dit lille barn

Når dit barn er over 6 måneder, kan du begynde at give din guldklump (stort set) det samme mad, som resten af familien spiser. Men ingen regel uden undtagelse - for der er nogle fødevarer, du som forældre skal være ekstra påpasselig med for dit barns sikkerhed. Fødevaresikkerhed og viden om håndtering af fødevarer er vigtigt for din som forældre - men er lige så vigtig viden for bedsteforældre, pædagoger, babysittere og andre, der har med børn og mad at gøre. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 6

Spørg Jordemoderen: Afsnit 6

Denne video er hele Afsnit 6. Så smid stængerne op eller headset på, og lyt med! Redaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall om: Arvæv efter keglesnit – hvordan påvirker det når jeg skal udvide mig? Risiko for at moderkage skal opereres ud igen? Vendingsforsøg - hvad kan du selv gøre. Streptokokker B og graviditet. Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt? Læs mere

Spørg Jordemoderen: Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt?

Spørg Jordemoderen: Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt?

Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvis du selv har haft svangerskabsforgiftning, eller den livstruende grad af svangerskabsforgiftning 'HELLP' - er det så arveligt for dine pigebørn? Hør ydermere vigtig info om ssf og HELLP og hvorfor du skal være opmærksom på symptomer herpå. Læs mere

Navnestatistik 2017 - Top 50 liste

Navnestatistik 2017 - Top 50 liste

De mest populære babynavne fra 2017. Her er top 50 liste af de mest populære navne fra 2017. William indtager atter førstepladsen af mest populære drengenavne, og Ida indtager førstepladsen over mest populære pigenavne. Er dit barns navn at finde på listen? Læs mere

Krebsens horoskop

Krebsens horoskop

Krebsebarnet er som spæd og i de første år, meget afhængig af de reaktioner, det får fra forældre og måske søskende. Læs mere om krebse-barnet, krebse-kvinden og krebse-manden. Læs mere