Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvad skal jeg gøre?...

17.november 2019 kl. 23:18
Luk
Medlem siden 23-07-2012
17-11-2019 23:18
Luk
Medlem siden 23-07-2012
Godt skrevet
2

Hejsa, jeg har en dejlig pige på 3 år sammen med min kæreste. Sagen er den at jeg ikke føler at jeg har kærlige følelser for min kæreste længere, jeg ser ham mere som en god ven. Vi har det godt sammen, og kan virkelig have det sjovt, ligesom vi havde før vi blev kærester hvor vi også var venner nogle år før.

Efter vi fik vores datter er det bare gået ned af bakke på kærlighedsfronten, fra min side af ihvertfald, for hans følelser synes ikke ændret overhovedet. Jeg har bare ikke lyst til sex med ham, har ikke lyst til at han rører mig på en seksuel måde, og kyssene er blevet meget lidt lidenskabelige.

Jeg har givet det mange chancer siden vi fik vores datter, fordi jeg håber at det bliver bedre, og fordi jeg virkelig ikke har lyst til at min datter skal være delebarn, men jeg ved snart ikke hvor længe jeg kan holde til det. Jeg ønsker da at dele mit liv med en som jeg virkelig begærer og slet ikke føler at jeg kan undvære på nogle som helst punkter, men samtidig føler jeg mig så egoistisk da det jo bliver på bekostning af min datters lille familie, med mor og far... 

Åh det er så hårdt, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. For jeg står faktisk med en virkelig god fyr som bare vil mig og vores datter 100% og vil have flere børn snart osv, og jeg føler at jeg er ved at blive kvalt og vil gerne mærke lidenskab og forelskelse igen, ikke lige foreløbig, men en dag.. Men føler mig som en forkælet unge der tager tingene forgivet, hvilket jeg altså ikke gør. Jeg kan bare ikke se at de kærlige følelser nogensinde kommer igen, nu hvor de ikke er kommet tilbage endnu....

Undskyld hvis det blev rodet. I må meget gerne spørge hvis der er noget i ikke forstår. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
18.november 2019 kl. 01:51
Luk
Medlem siden 19-05-2019
12 startede debatter
360 skrevne indlæg
18-11-2019 01:51
Luk
Medlem siden 19-05-2019
12 startede debatter
360 skrevne indlæg
Godt skrevet
8

Hej 

Har du gjort noget aktivt for at få følelserne tilbage? Taget på ferie sammen, arrangeret weekendophold, sjove/romantiske oplevelser? Bare jer to? Det kunne nemlig godt virke som om du "keder" dig i jeres forhold 😊

Hvis man sidder og venter på forbedring, så sker der ofte intet 😉 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8
18.november 2019 kl. 08:29
Luk
Medlem siden 23-07-2012
5 startede debatter
65 skrevne indlæg
18-11-2019 08:29
Luk
Medlem siden 23-07-2012
5 startede debatter
65 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tja, altså vi har haft lidt alenetid sammen, men det er ikke meget. Jeg synes bare jeg har prøvet længe (nok ikke aktivt), men stadig længe, og nu føler jeg bare at de nok ikke kommer tilbage.. Jeg har ikke lyst til sex, og det er nok det største problem i vores forhold, han har et ret stort behov og det er den måde han føler at han får kærlighed på. Jeg føler bare jeg er nødt til at tvinge mig selv til det, og det kommer lysten jo ikke mere af.... Jeg tror bare jeg er kørt rigtig surt i det, men samtidig har jeg jo slet ikke lyst til at opløse min datters tryghed ved at have sin mor og far sammen... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2019 kl. 08:53
Luk
Medlem siden 23-04-2018
33 skrevne indlæg
18-11-2019 08:53
Luk
Medlem siden 23-04-2018
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg ved ikke om det vil virke, men hvad med at aftale at din mand skal holde igen med sine tilnærmelser? Altså at det er dig som skal tage initiativ når du har lyst (i den periode). Måske lysten til din mand kommer, når dine grænser ikke hele tiden bliver overskredet? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
18.november 2019 kl. 09:08
Luk
Medlem siden 23-07-2012
5 startede debatter
65 skrevne indlæg
18-11-2019 09:08
Luk
Medlem siden 23-07-2012
5 startede debatter
65 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er en diskussion vi har haft meget, men han mener ikke det gør nogen forskel, for når han har ladet vær i 1 døgn og jeg stadig ikke har lyst, så får jeg det nok heller ikke... Vi er bare kommet i en rigtig dårlig cirkel, hvor jeg gerne vil have noget mere ømhed, i form af kys, kærlig berøring, og putning uden der bliver lagt op til sex, men det kan/vil han åbenbart ikke. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2019 kl. 09:08
Luk
Medlem siden 10-09-2011
88 startede debatter
2274 skrevne indlæg
18-11-2019 09:08
Luk
Medlem siden 10-09-2011
88 startede debatter
2274 skrevne indlæg
Godt skrevet
10

Lyst og begær er som alt andet her i livet man ønsker skal blomstre: Det skal passes og plejes. 

Medmindre din mand er decideret ulækker - og det læser jeg ikke han er - er det noget, som ved en indsats kan genskabes. Men jeg forrslår professionel hjælp.

Til en start kan du hive stearinlysene frem og så prøve de her. Hbor du virkelig lytter. https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/kan-man-booste-forelskelsen-med-36-spoergsmaal

I forhold til sexlivet er mit vedste forslag at i genstarter det. Du er ved at blive kvalt i det og med det, din lyst. Sensitivitetstræning kan være et bud. Det foregår ved at man ikke har “normal” sex en periode, men bygger op til det. Først berøring af arme og ben - kun - en periode. Så lægge mave og ryg til og herefter bryster, baller og til sidst genitalier. Og så begrænset samleje. Igen tror jeg som sagt i behøver hjælp hvis din mand skal være med på den. 

Har du talt med din mand om hvordan du har det? Du skal jo ikke køre kan helt over, men sig at du behøver hjælp at finde gnisten.

Sidst men ikke mindst: Nissen flytter altid med. Hvis i i øvrigt har et så godt grundlag som du skriver, er det værd at kæmpe for intimiteten. Det vil med stor sandsynlighed IKKE blive bedre i et nyt forhold eller noget andet, lige så vigtigt, vil halte. 

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
10
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers
18.november 2019 kl. 09:20
Luk
Medlem siden 22-02-2015
8 startede debatter
231 skrevne indlæg
18-11-2019 09:20
Luk
Medlem siden 22-02-2015
8 startede debatter
231 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg syntes faktisk at det er værrer at han ikke vil snakke om løsninger, end at du ikke har lyst til ham. Som fler ehar nævnt kan lyst og seksuel tiltrækning dukker op ud af det blå, men kn også forsvinde igen, og komme igen. Det er da klart i perioder at man at man ha rmere/mindre lyst. Det vigtigste er jo at man kan snakke  åbent med sin partner om det, og respekterer hinanden. 

Jeg så i det der program "mit fede forhold" at et par hadve det på samme måde, hvor hun faktisk slet ikke havde lyst til ham, men han blev ved med at prøve. Så fik de den opgave at de ikke måtte have sex i x antal dage/uger (?), hvilke fik hende til at slappe af og gave hende lyst til at nusse, hygge, putte mm fordi hun ikke lå og hver gang skulle afvise og sige nej så snart han fik lov at røre det mindste. Så kunne hun slappe af og nyde berøringer for det det var, uden hele tiden at tænke "åhh nej, vil han nu også have sex?". Altså jeg kan ikke huske detaljerne, men det var vist essensen idet, og det endte me at han lærte at man godt kan hygge og give kærlighed uden sex, og hun fik faktisk lyst igen, fordi der ikke var det der krav hele tiden liggende i luften. MEN det kræver jo at begge partner ligesom er med på den. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
18.november 2019 kl. 09:24
Luk
Medlem siden 19-05-2019
12 startede debatter
360 skrevne indlæg
18-11-2019 09:24
Luk
Medlem siden 19-05-2019
12 startede debatter
360 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
HappyCappy skrev :

Tja, altså vi har haft lidt alenetid sammen, men det er ikke meget. Jeg synes bare jeg har prøvet længe (nok ikke aktivt), men stadig længe, og nu føler jeg bare at de nok ikke kommer tilbage.. Jeg har ikke lyst til sex, og det er nok det største problem i vores forhold, han har et ret stort behov og det er den måde han føler at han får kærlighed på. Jeg føler bare jeg er nødt til at tvinge mig selv til det, og det kommer lysten jo ikke mere af.... Jeg tror bare jeg er kørt rigtig surt i det, men samtidig har jeg jo slet ikke lyst til at opløse min datters tryghed ved at have sin mor og far sammen... 

Det lyder som om du var smuttet for længst, hvis ikke I havde barn sammen...?

Altså...hvis det virkelig står så slemt til hos dig, så skal du jo overveje om ikke det på længere sigt vil være bedre for alle parter, hvis I går hver til sit 🤔 Man skal jo heller ikke tvinge sig selv til at være i et forhold, som man slet ikke ønsker at være i. 

Da jeres datter er så lille endnu, så vil hun også være bedre til at tilpasse sig, hvis I vælger at slutte nu. 

Men det er kun noget du kan gøre op med dig selv. 

Synes alligevel at du skal give det et sidste forsøg. Tag ud og prøv nogle sjove ting. Min svigerinde hev min bror ind i sådan et slags gymnastik/hoppeland for voksne (aner ikke hvad det hedder😅) på hans fødselsdag. Det behøver ikke være røde roser, fine restauranter, og den slags. Nogle gange er det bedre at få fjollet og grint sammen 😉😊 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2019 kl. 09:33
Luk
Medlem siden 23-07-2012
5 startede debatter
65 skrevne indlæg
18-11-2019 09:33
Luk
Medlem siden 23-07-2012
5 startede debatter
65 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nej han er bestemt ikke ulækker, og vi kan have det så sjovt sammen, vi er nok bare gået hen og blevet mere venner i mit hoved end kærester og så er det jo svært at se det seksuelle i det... Jeg tror efterhånden jeg er her pga vores datter, og så den tryghed han jo giver, ved at jeg ved hvor jeg har ham. Jeg er splittet fordi jeg jo netop føler jeg burde kæmpe eftersom jeg har fat i noget ret godt her, men samtidig føler jeg bare heller ikke at de der romantiske følelser bare kan komme igen? Men det er jo ikke noget jeg har prøvet før, så måske kan de??

Det sidste jeg har lyst til er at tage problemet med ind i et eventuelt nyt forhold, for så vil jeg ikke byde min datter et brud, hvis det faktisk kan fixes.. 

Har bemærket at min lyst til ham kan komme igen når vi f. Eks. Har været på ferie, så de første par dage er der ligesom nyt liv i forholdet, men så ryger det tilbage i det samme. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2019 kl. 10:16
Luk
Medlem siden 10-09-2011
88 startede debatter
2274 skrevne indlæg
18-11-2019 10:16
Luk
Medlem siden 10-09-2011
88 startede debatter
2274 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Så er en del af det måske også manglende overskud?

Du skriver også at han ikke respekterer ikke at lade dig være i fred. Og det er jo egentlig slet ikke ok. Og gør at jeg mistænker at han ikke aner, hvordan du har det?

Mht at tage det med i et nyt forhold. Sådan helt objektivt sat op: Du har en mand du har fælles værdier med, som er en dejlig mand og egentlig fysisk tiltrækkende for dig. Men i har en hverdag som gør, at det er svært for dig at få overskud til lyst, samtidig med, at han preseer for meget på.

Når jeg sætter det op sådan, bliver det måske meget tydeligt at du med rigtig stor sandsynlighed vil ende i det samme igen? Uden at i måske er venner og har den nuværende gode grund?

Uanset om du går eller bliver vil der være kæmpe kampe skal du huske. Går du vil det være samvittighed, samarvejde for evigt, ny partner med alt hvad dertil hører af problemer osv osv osv. Bliver du og kæmper kan kampen føles lige så stor, men det er den jo ikke. OG ja selvfølgelig kan man finde kernen og romantikken igen. Særligt når den ikke er længere borte end den kommer på ferier. Men der er noget helt centralt i det her: Hans respekt for dig og dine grænser.

Så hent konkret: Fortæl manden hvordan du har det. Så han fatter det uden at jordes helt. Og så skal der bygges op igen. 

I den periode, skal du også gøre noget for dig selv. Du skal gøre det der ekstra for at su føler sig lækker, du skal sove en middagslur så du orker om aftenen og i skal få barnet passet. Og så skal i jo som sagt ikke knalde. Dét er dømt til at mislykkes hvis i gør som i plejer. Der skal bygges op i lidenskab og i skal gå omkring hinanden som flirtende der inke må få hinanden og i skal se hinanden i nyt lys.

Det er din familie. Det er din datters far. Det er DIN livspartner. Det er være at kæmpe for, så få ham i gang og med! no

Og vil han ikke og fatter han ikke, så flytter i hver for sig - men UDEN et brud. Når i sidder der alene, skal i nok forstå hvad i havde. Og være klar til at kæmpe for det. :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
18.november 2019 kl. 11:17
Luk
Medlem siden 30-12-2017
20 startede debatter
283 skrevne indlæg
18-11-2019 11:17
Luk
Medlem siden 30-12-2017
20 startede debatter
283 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Der er ingen tvivl om, at Jeres forhold er værd at kæmpe for. 

Han lyder som en god mand, der bare har svært ved at blive afvist seksuelt og derfor "kræver" endnu mere... Sæt ord på, fortæl at du har brug for plads og rum til at finde din lyst - sørg for at være ærlig omkring dine egne behov for mere kys, kærtegn, overraskelser osv, men kræv at det i en periode er uden samleje. 

Få Jeres barn passet og tag lidt væk. Et sted hvor vasketøj, madlavning osv kan glemmes for en stund. smiley

Hjemme ved os er det oftest min mand, der kan føle sig kvalt og ikke har den store lyst til sex eller nærhed - og når det bliver sådan, så kræver jeg (desværre) endnu mere sex og nærhed, fordi jeg får behov for bekræftelse osv... Det er en ond cirkel!  

Så i perioder hvor vores lyst til hinanden ikke harmonerer eller hvor sexlivet kører lidt i hårdknude, gør vi det, at vi hver især går i bad, efter børnene er puttet, og så bare ligger sammen under dynerne. Kærtegner, kysser, rører og komplimenterer... Men uden sex! smiley

For os fungerer det til at finde intimiteten, lysten til hinanden og er et boost på kæreste-kontoen, fordi det hurtigt kan blive nedprioriteret i en travl hverdag med arbejde og børn. 

Anmeld
Svar
Barn 2012: Sund og rask dreng. Barn 2016: Sund og rask pige. 2 x MA & 1 x SA i 2018. Termin 29/11-19 med en lille pige. Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
4
Barn 2012: Sund og rask dreng. Barn 2016: Sund og rask pige. 2 x MA & 1 x SA i 2018. Termin 29/11-19 med en lille pige. Lilypie Pregnancy tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere