Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

hvem skal kontakte lægen ?

24.januar 2021 kl. 18:50
Luk
Medlem siden 04-04-2015
24-01-2021 18:50
Luk
Medlem siden 04-04-2015
Godt skrevet
2

Hej. 
der er liiiige lidt tid til endnu, men jeg er så småt begyndt at undersøge mulighederne for fertilitetsbehandling, henvisninger til det private osv.. 

men hvem kontakter lægen for en henvisning ? Kæresten og jeg har ikke samme læge og vi skal jo begge undersøges som par, så skal vi begge kontakte hver vores læge, eller kan vi bare vælge en af vores læger og begge tage derop ? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
24.januar 2021 kl. 19:31
Luk
Medlem siden 02-09-2020
8 startede debatter
22 skrevne indlæg
24-01-2021 19:31
Luk
Medlem siden 02-09-2020
8 startede debatter
22 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

I kontakter hver jeres læge og oplyser jeres partners cpr, så kobler de henvisningerne sammen i systemet :)

Og kære dig.. Vi har fulgtes en del ad i diverse testgrupper. Jeg tror, vi har prøvet lige længe ca.

Jeg vil bare give dig en kæmpe virtuel krammer. Jeg synes i hvert fald, det er ved at være lidt hårdt :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
24.januar 2021 kl. 19:39
Luk
Medlem siden 26-10-2020
10 startede debatter
49 skrevne indlæg
24-01-2021 19:39
Luk
Medlem siden 26-10-2020
10 startede debatter
49 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
frøkenjensen skrev :

Hej. 
der er liiiige lidt tid til endnu, men jeg er så småt begyndt at undersøge mulighederne for fertilitetsbehandling, henvisninger til det private osv.. 

men hvem kontakter lægen for en henvisning ? Kæresten og jeg har ikke samme læge og vi skal jo begge undersøges som par, så skal vi begge kontakte hver vores læge, eller kan vi bare vælge en af vores læger og begge tage derop ? 

Hej med dig

Vi valgte at få samme læge, det gør det hele nemmere! I har ret til at have samme læge, hvis I bor sammen...fandt vi ud af 🤷‍♀️ 
I skal begge have henvisning for at få gratis insemination i det private.

Held og lykke 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.januar 2021 kl. 19:41
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
111 skrevne indlæg
24-01-2021 19:41
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
111 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Kan se du skriver i Januar testgruppe at det er 6 cyklus o er igang, er meget normalt at det tager op til et år at blive gravide. Bare så du ikke lige mister håbet endnu. 
for mig tog det 4 år at blive gravid så kender følelsen. Håber det snart lykkes jer. 😀

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.januar 2021 kl. 19:48
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
24-01-2021 19:48
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mini2021 skrev :

I kontakter hver jeres læge og oplyser jeres partners cpr, så kobler de henvisningerne sammen i systemet :)

Og kære dig.. Vi har fulgtes en del ad i diverse testgrupper. Jeg tror, vi har prøvet lige længe ca.

Jeg vil bare give dig en kæmpe virtuel krammer. Jeg synes i hvert fald, det er ved at være lidt hårdt :)

Tak det var tiltrængt 💔 

vi er jo selvfølgelig ganske fornuftige mennesker og venter de 12 måneder før vi gør noget som helst, og ved godt det virker vildt pessemistisk at undersøge det her før tid. Men gider bare ikke først skulle til at sætte mig ind i det til den tid mens jeg sikkert også er ekstra berørt af det hele, så vil jeg bare gerne igang. 

havde holdt modet oppe, men den her måned ramte det lidt hårdt, bliver ekstra hurtigt ked af det og sur på det hele, føler mig lidt som et lille barn. 

Håber i klare den og ekstra mange kram herfra, sender en masse babystøv !

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.januar 2021 kl. 19:55
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
24-01-2021 19:55
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Nyverden20 skrev :
frøkenjensen skrev :

Hej. 

Hej med dig

Vi valgte at få samme læge, det gør det hele nemmere! I har ret til at have samme læge, hvis I bor sammen...fandt vi ud af 🤷‍♀️ 
I skal begge have henvisning for at få gratis insemination i det private.

Held og lykke 😊

Tak for den information, det kan man jo overveje så, ved det kommer dertil. Det ville være lidt en kamel at sluge da jeg er super glad for min læge og ved min kæreste er glad for hans, men det er dejligt at vide muligheden er der ! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.januar 2021 kl. 19:57
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
24-01-2021 19:57
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Mange tak ! 

Vi prøver at holde lidt på håbet endnu og vi kontakter selvfølgelig ikke nogle før tiden er gået, kan bare mærke at jeg godt kan lidt lige at være på forkant med de her ting, så det ikke er noget jeg skal tage stilling til når jeg er ekstra sårbar og skuffet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.januar 2021 kl. 20:17
Luk
Medlem siden 26-10-2020
10 startede debatter
49 skrevne indlæg
24-01-2021 20:17
Luk
Medlem siden 26-10-2020
10 startede debatter
49 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
frøkenjensen skrev :

Mange tak ! 

Vi prøver at holde lidt på håbet endnu og vi kontakter selvfølgelig ikke nogle før tiden er gået, kan bare mærke at jeg godt kan lidt lige at være på forkant med de her ting, så det ikke er noget jeg skal tage stilling til når jeg er ekstra sårbar og skuffet. 

Jeg forstår godt, at du begynder at tænke på det. Det gjorde vi også, det er meget rart at få undersøgt, om der er noget "galt". Det er lidt forskelligt fra læge til læge, men min læge sagde, at vi jo kunne få undersøgt nærmere, når vi var tæt på de 12 måneder. Så det var lidt før. Da svaret så var moderat lav sædkvalitet, kom vi efter de 12 måneder videre.

Hvis der ikke er en grund til barnløshed, skal man faktisk prøve i to år, før man kan henvises. 
Og så vil jeg sige, at hvis ikke alderen gør jer nervøse, så giv det tid. Fertilitetsbehandling er meget hårdt og var jeg yngre, gav jeg naturen lidt længere tid 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.januar 2021 kl. 21:23
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
24-01-2021 21:23
Luk
Medlem siden 04-04-2015
17 startede debatter
387 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Nyverden20 skrev :
frøkenjensen skrev :

Mange tak ! 

Jeg forstår godt, at du begynder at tænke på det. Det gjorde vi også, det er meget rart at få undersøgt, om der er noget "galt". Det er lidt forskelligt fra læge til læge, men min læge sagde, at vi jo kunne få undersøgt nærmere, når vi var tæt på de 12 måneder. Så det var lidt før. Da svaret så var moderat lav sædkvalitet, kom vi efter de 12 måneder videre.

Hvis der ikke er en grund til barnløshed, skal man faktisk prøve i to år, før man kan henvises. 
Og så vil jeg sige, at hvis ikke alderen gør jer nervøse, så giv det tid. Fertilitetsbehandling er meget hårdt og var jeg yngre, gav jeg naturen lidt længere tid 😊

Tak for det gode svar, jeg også nødigt i fertilitetsbehandling, tror det er noget af det hårdeste 💔 vi er lidt under tidspres, Jeg er "kun" 29 men min kæreste er 49, lige meget hvad bliver han jo gammelfar, men syntes også godt der snart må ske noget. Han har ingen tidligere børn, så ligesom mig håber vi bare at vi virker og det sker naturligt. 

Det er sjovt hvordan livet går, havde ikke tænkt da jeg var  yngre at jeg ville blive forelsket i en ældre mand, troede jeg ville finde en på min egen alder og få en masse børn 😂 nu er jeg tilfreds med bare et barn. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.januar 2021 kl. 21:29
Luk
Medlem siden 26-10-2020
10 startede debatter
49 skrevne indlæg
24-01-2021 21:29
Luk
Medlem siden 26-10-2020
10 startede debatter
49 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
frøkenjensen skrev :
Nyverden20 skrev :
frøkenjensen skrev :

Mange tak ! 

Tak for det gode svar, jeg også nødigt i fertilitetsbehandling, tror det er noget af det hårdeste 💔 vi er lidt under tidspres, Jeg er "kun" 29 men min kæreste er 49, lige meget hvad bliver han jo gammelfar, men syntes også godt der snart må ske noget. Han har ingen tidligere børn, så ligesom mig håber vi bare at vi virker og det sker naturligt. 

Det er sjovt hvordan livet går, havde ikke tænkt da jeg var  yngre at jeg ville blive forelsket i en ældre mand, troede jeg ville finde en på min egen alder og få en masse børn 😂 nu er jeg tilfreds med bare et barn. 

Sådan er livet, man kan ikke bestemme, hvem man forelsker sig i ❤️ Ja han bliver en ældre far, men han bliver en god far, hvis du har valgt ham også selvom der kun kommer et enkelt barn. 
Jeg ville tage en god snak med lægen. Selvom I har hver jeres, kan du jo godt tage med til hans læge. Måske kan I få lavet tests snart 😊 Så er der i hvert fald afklaring omkring fertiliteten.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.januar 2021 kl. 22:10
Luk
Medlem siden 14-01-2021
48 skrevne indlæg
24-01-2021 22:10
Luk
Medlem siden 14-01-2021
48 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
frøkenjensen skrev :
Nyverden20 skrev :
frøkenjensen skrev :

Mange tak ! 

Jeg ville lige give dig et kram, og fortælle at fertilitetsbehandling ikke BEHØVER være hårdt. Jeg var gennem 6 inseminationer, og det værste for mig var absolut ventetiden og uvisheden - som også var der i månederne inden behandlingerne. Bare lige for at sige at du ikke behøver gå og grue for selve behandlingen. Det er naturligvis helt individuelt, men jeg ville bare lige berolige dig hvis du tænker at det er noget der nødvendigvis bliver slemt.

no

Vi har forresten to børn, lavet naturligt. Den ældste tog to og et halvt år, og blev lavet i en pause mellem behandlinger. Den yngste tog halvandet år. For os tager det barre tid.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere