Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Jeg er i tvivl.....

26.november 2020 kl. 14:06
Luk
Medlem siden 06-09-2017
26-11-2020 14:06
Luk
Medlem siden 06-09-2017
Godt skrevet
0

Jeg er 42 år og færdig med at få børn. 

For to år siden forsøgte vi at få et barn mere ved fertilitetsbehandling, men mine tal var dårlige og forløbet for hårdt, så vi slog os til ro med tanken om at vi ikke skulle have flere børn. 

Nu er jeg blevet uventet gravid. I forbindelse med en gynækologisk undersøgelse fandt man ved et tilfælde, at jeg er gravid med tvillinger. 

Jeg har bestilt tid til en abort. Jeg tror simpelthen opgaven er for stor. Vi har ikke bedsteforældre som kan hjælpe os, og med et barn på fire som er vant til al vores opmærksomhed, er vi bange for hendes reaktioner. Der er også stor forskel på at være 40 når man får et barn, og 43, som jeg vil være når jeg skal føde. Jeg føler mig gammel:(

På den anden side har vi ønsket et barn. Vi har været i fertilitetsbehandling og investeret os selv i det ønske for blot få år siden. 

Jeg er så utrolig meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke mærke hvad der er rigtigt og forkert - kun at situationen er frygtelig kompliceret..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.november 2020 kl. 14:51
Luk
Medlem siden 17-06-2020
1 startede debatter
153 skrevne indlæg
26-11-2020 14:51
Luk
Medlem siden 17-06-2020
1 startede debatter
153 skrevne indlæg
Godt skrevet
7

Jeg tror det vigtigste i alt dette er, at du og din mand mærker efter om I føler I har overskuddet til at få 1-2 børn mere. I har været igennem fertilitetsbehandling og derfor tænker jeg, at ønsket er tilstede for at I får et barn mere (og ja, nu er der bare to). At jeres barn er 4 år betyder ingenting, blot er I heldige at barnet er mere selvstændigt og i på den måde ikke ender med 3 blebørn. Desuden er det en gave at få en/to søskende, det vil barnet også opdage med tiden.

Om I er 40 eller 43 det er da kun et tal. Det skal jo bare være noget man ønske, for alder er blot et tal. Kender masser på 50 der er som nogen på 35 og også omvendt!

Kan kun tale af egen erfaring, vores barn er 10 år, vi kæmper en fertilitetskamp for at få en mere og skulle guderne velsigne os med 2 mere, ja så tog vi det i stiv arm og ville være lykkelige for at kunne få flere børn. 

Mit bedste råd er at I mærker efter sammen om det er noget I ønsker eller ej, for i sidste ender er det jo jeres beslutning smiley

Alligevel vil jeg slutte af med at ønske tillykke og håber I finder frem til det, som er rigtig for jeres lille familie.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
7
26.november 2020 kl. 14:58
Luk
Medlem siden 04-04-2015
16 startede debatter
323 skrevne indlæg
26-11-2020 14:58
Luk
Medlem siden 04-04-2015
16 startede debatter
323 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kan godt forstå at du tvivler, det er en svær beslutning og kun du kender svaret ♥️ Hvad siger din mand/kæreste til det? 
selvom jeg godt kan forstå bekymringen, syntes jeg ikke det er et holdbart argument at jeres lille pige på 4 år ikke vil få nok opmærksomhed, det er helt normalt at få søskende og at skulle dele opmærksomhed. 

Jeres alder, ville jeg mene at det kommer an på hvor gamle i føler jer og hvilken livsenergi i har, vi er igang med PB nu og min kæreste er i slut 40'erne, jeg bliver 30, men for min kæreste betyder det ikke noget med hans alder, selv om han ikke ligefrem ønskede at skulle være gammelfar, bød muligheden sig bare ikke rigtig før nu og han er nærmest mere energisk end mig 😂♥️ 

Jeg kan ikke sige hvad der rigtige er at gøre, men i har fået tilbudt en mulighed og det er jeres valg om i vil tage den eller om det er bedst at lade vær. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.november 2020 kl. 17:24
Luk
Medlem siden 06-09-2017
4 startede debatter
4 skrevne indlæg
26-11-2020 17:24
Luk
Medlem siden 06-09-2017
4 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusinde tak for jeres svar

Min mand er ok med at få flere børn. Det er helt klart mig. Jeg er gravid med max kvalme og træthed, og ville ønske jeg kunne tænke klart. Det hele er så uventet og så to stk.. hvordan får man lige det til at fungere?
Det er dejligt at blive bekræftet i at alder er af mindre betydning - tak for det🙏🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.november 2020 kl. 22:27
Luk
Medlem siden 07-01-2019
19 startede debatter
731 skrevne indlæg
26-11-2020 22:27
Luk
Medlem siden 07-01-2019
19 startede debatter
731 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er kun dig der kan vurdere hvad der er det bedste i denne situation, og jeg tænker at herinde på et baby-forum vil du få flest tilbagemeldinger om at børn -næsten uanset hvad- er en velsignelse 😊 

jeg ved ikke hvor du bor henne i landet, men i Kbh-området er der mange, der får babyer i 40’rene. Så her er det ret normalt med den alder. Jeg er førstegangsgravid og kommer til at være 42 når barnet kommer. Jeg har slet ingen kommentarer fået hertil, hverken fra bekendte eller fra sundhedsvæsenet. 

Personligt er jeg overbevist om at jeg formår at være en bedre mor i dag end fx for 10 år siden, da jeg har en helt anden ro til at slappe af og tage tingene som de kommer. Livserfaring er en styrke 🙂 

hvis du er i tvivl, så er det mit råd at beholde de to små mirakler i maven  ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.november 2020 kl. 23:37
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1939 skrevne indlæg
26-11-2020 23:37
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1939 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
annematter skrev :

Jeg er 42 år og færdig med at få børn. 

For to år siden forsøgte vi at få et barn mere ved fertilitetsbehandling, men mine tal var dårlige og forløbet for hårdt, så vi slog os til ro med tanken om at vi ikke skulle have flere børn. 

Nu er jeg blevet uventet gravid. I forbindelse med en gynækologisk undersøgelse fandt man ved et tilfælde, at jeg er gravid med tvillinger. 

Jeg har bestilt tid til en abort. Jeg tror simpelthen opgaven er for stor. Vi har ikke bedsteforældre som kan hjælpe os, og med et barn på fire som er vant til al vores opmærksomhed, er vi bange for hendes reaktioner. Der er også stor forskel på at være 40 når man får et barn, og 43, som jeg vil være når jeg skal føde. Jeg føler mig gammel:(

På den anden side har vi ønsket et barn. Vi har været i fertilitetsbehandling og investeret os selv i det ønske for blot få år siden. 

Jeg er så utrolig meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke mærke hvad der er rigtigt og forkert - kun at situationen er frygtelig kompliceret..

Jeg tror, at du er bange for det ukendte. Du er bange for at acceptere og give dig hen til omstændigheder, der er udenfor din kontrol - så er det bedre at tage kontrol over situationen og sige stop.

Jeg blev selv uplanlagt gravid som 41-årig. Det var skræmmende, og hvad ville folk dog tænke, kunne vi klare det ressourcemæssigt osv.?

Det var megahårdt at gå igennem graviditeten, de første år var en tåge, jeg var drænet.

Så blev det nemmere. Sjovere. Energien vendte tilbage. Glæden. Søskendekærlighed. Nu har de hinanden, og flokken er komplet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.november 2020 kl. 05:06
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
148 skrevne indlæg
27-11-2020 05:06
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
148 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 36 og lige fået nr 2. Jeg tænkte også hvordan det skulle gå at have en 4 årig, som er vant til alt opmærksomheden og stadig har brug for en del hjælp. Men vores søn har virkelig overrasket os! Han er så blid og ansvarsfuld over for hende og virkelig vokset på selvstændigheds kontoen på de 7 uger vi har haft lillesøster! 
Vores søn er lavet med inseminations behandling og lillesøster er et planlagt naturlig lavet mirakel! Så min personlige mening i jeres tilfælde ville være at beholde børnene! Også fordi i har forsøgt at få flere, om det så kommer lidt senere end i regnede med, så skal det nok gå! ❤️❤️💪💪 

Måske tænk hvis graviditeten "bank under bordet" gik til grunde, hvordan ville du så reagerer? Ked af det eller lettet?? 
det er nok også bare ekstra hårdt lige nu fordi du er dårlig pga graviditeten! Jeg lå også med hyperemesis igennem det hele med lillesøster og storebror vænnede sig til at de vilde lege var ovre for en stund. Nu kan vi begynde at fjolle rundt igen og han inkluderer lillesøster som hun altid har været her! 🥰🥰❤️❤️❤️🤩🤩 

Kæmpe virtuelt kram. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.november 2020 kl. 13:40
Luk
Medlem siden 16-03-2012
23 startede debatter
360 skrevne indlæg
27-11-2020 13:40
Luk
Medlem siden 16-03-2012
23 startede debatter
360 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

I har jo for blot et par år tilbage brændende ønsket jer endnu et barn, så måske drejer det sig i virkeligheden om chokket? Jeg har selv to rigtigt dejlige børn, og opdagede for et par måneder siden at jeg var blevet uplanlagt gravid. Vi har hele tiden gerne villet have en treer om et par år, men det var så uventet at det skulle ske lige nu, og vi var fuldstændig rundt på gulvet de første par uger. Nu er vi rigtig glade og glæder os. Selvom der er nogle ting der bliver lidt upraktiske (jeg ved ikke om jeg når at færdiggøre mit studie til sommer som planlagt alligevel, og bliver måske forsinket med en barsel mere), så er det stadig kun praktiske ting, og de kan altid løses. Jeg er så nedlagt af kvalme, og føler mig så flad for energi og fuld af hormoner, men jeg ved at det er graviditeten der gør det. Energien kommer altid tilbage igen for mit vedkommende, når baby først er kommet (jeg har generelt nogle hårde graviditeter med hyperemesis). I skal virkelig mærke efter, hvad det er i vil. Forsøg at danne jer forskellige scenarier omkring fremtiden med enten jeres datter som enebarn, eller jer som familie på fem. Ønsker dig held og lykke uanset hvad I vælger. no

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.november 2020 kl. 13:57
Luk
Medlem siden 01-09-2017
15 startede debatter
220 skrevne indlæg
27-11-2020 13:57
Luk
Medlem siden 01-09-2017
15 startede debatter
220 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tror også, i skal mærke efter... Kan godt forstå, at tvillinger og 40+ er noget, der kan give en mavepuster...
Når det kommer til jeres datters alder, så var jeg selv 4, da jeg fik min lillesøster - og jeg mærkede godt, at omverdnen syntes min søster var lidt sødere, end jeg. Jeg var jealoux på opmærksomheden (men bestemt kun i små øjeblikke hist og her). Jeg mærkede ingen forskel i mine forældre - de elskede mig lige så betingelsesløst, som de elskede hende. Men er du tosset, jeg er glad for, at jeg har hende i dag. Hun er mit allernærmeste familiemedlem, og der er jo ingen aldersforskel på os i dag - hun fylder 30 lige om lidt :) Mine 2 niecer har 7 år mellem sig, og min mand og min svoger har 12 år mellem sig. Det betyder INTET i dag...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.november 2020 kl. 20:41
Luk
Medlem siden 29-04-2010
15 startede debatter
135 skrevne indlæg
28-11-2020 20:41
Luk
Medlem siden 29-04-2010
15 startede debatter
135 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Du skal gøre hvad du føler er det rigtige, men hvis jeg skal komme med min synsning, så er det en smuk gave du har fået🤗

Anmeld
Svar
Oktober 2013: 1.IVF forsøg ÆU 8 ÆO 1 frys 6 blodprøve 08.11.13 = negativ Marts 2014: 2 fryse ÆO 4&8 celle BP 01.04.14 =negativ Maj 2014: 1 fryse Æg gået tabt 1 ÆO BP 10.06.14 = negativ Lang pause ny mand Februar 1.IVF forsøg ÆU 2 ÆO 1 og 1 til frys BP 27.02.20 = positiv HCG = 104 SA Fryseforsøg med blastocyst 01.07.20 BP 13.07.20 = positiv HCG 1029
Godt skrevet
0
Oktober 2013: 1.IVF forsøg ÆU 8 ÆO 1 frys 6 blodprøve 08.11.13 = negativ Marts 2014: 2 fryse ÆO 4&8 celle BP 01.04.14 =negativ Maj 2014: 1 fryse Æg gået tabt 1 ÆO BP 10.06.14 = negativ Lang pause ny mand Februar 1.IVF forsøg ÆU 2 ÆO 1 og 1 til frys BP 27.02.20 = positiv HCG = 104 SA Fryseforsøg med blastocyst 01.07.20 BP 13.07.20 = positiv HCG 1029
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere