Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

andre der har prøvet dette?

13.februar 2018 kl. 15:10
Luk
Medlem siden 06-11-2017
13-02-2018 15:10
Luk
Medlem siden 06-11-2017
Godt skrevet
1

jeg har brug for evt erfaringer eller nogen som har oplevet det samme. 

Min kæreste og jeg har i 1,5 år forsøgt at blive forældre. Jeg har 6 gange stået med en svag positiv Graviditetstest i hånden, men hvor det hele er gået i sig selv igen. Herefter får jeg en meget kraftig menstruation og så er vi på den igen. 

Vi har været til udredning og ingen af os fejler noget. Vi er sunde og raske begge to. Jeg har dog nogle kilo for meget på kroppen, men dem er jeg ved at få af igen. Lægerne mener ikke det har nogen betydning. 

Jeg går lige pt til Zonetearpi og jeg spiser b3 vitaminer, drikker babyklister og spiser folinsyre. 

Har nogen af jer oplevet det samme som os, og er blevet gravide? 

Jeg håber på nogle svar fra jer :) på forhånd tusind tak

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.februar 2018 kl. 16:34
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
13-02-2018 16:34
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kære dig. 

Jeg står i samme situation. Jeg har også ofte stået med en positiv test. Har slet ikke tal på hvor mange gange. 

Nu giver jeg det lige et sidste forsøg inden, vi søger hjælp. Jeg har mange pms-symptomer hver måned og mine menstruationer er meget smertefulde den første dag. Jeg læste mig så frem til, at hvis ikke kvinden producerer nok progesteron, kan det føre til bio eller SA. Fordi kvinden ikke kan holde på det. Det kan nemlig være skyld i, at man kan være infertil. Så jeg har siden d. 19. januar taget vitex. Det er et middel, som er med til, at stabilisere dine hormoner i kroppen. Jeg tager tre piller om morgenen med et glas vand før morgenmad. Min cyklus er ganskevist blevet kortere. Jeg havde æl på dag 17 og forventer så mens 14 dage senere. Dvs at min cyklus denne måned er 31 dage frem for 36-37 dage, som den sommetider kan være. Jeg er i dag 3+1, hvis den er der. Er død spændt på, om den er her denne gang. Plejer, at kunne teste svagt positiv fra 3+3/4 stykker. 

Jeg synes du skal tage til læge næste gang du får en positiv test og så få målt din progesterontal. Det vil jeg selv gøre. Er så ked af, at jeg ikke har gjort noget ved det noget før. 

Held og lykke med projekt baby no

Anmeld
Svar
Efter et hav af bio kemiske graviditeter, ser det langt om længe ud til, at der kommer en baby ved hjælp af progesteron creme. Termin oktober ‘18! TS 9+0 - fint hjerteblink <3 Vellykket NF scanning d. 13. april viste en lille fin baby på 52 mm <3 MD d. 6. juni viste vi venter os en sund og rask pige <3 Mor til Mathilde - født 10/11-18 - 14 dage over termin <3
Godt skrevet
0
Efter et hav af bio kemiske graviditeter, ser det langt om længe ud til, at der kommer en baby ved hjælp af progesteron creme. Termin oktober ‘18! TS 9+0 - fint hjerteblink <3 Vellykket NF scanning d. 13. april viste en lille fin baby på 52 mm <3 MD d. 6. juni viste vi venter os en sund og rask pige <3 Mor til Mathilde - født 10/11-18 - 14 dage over termin <3
13.februar 2018 kl. 18:39
Luk
Medlem siden 06-11-2017
10 startede debatter
75 skrevne indlæg
13-02-2018 18:39
Luk
Medlem siden 06-11-2017
10 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak for dit svar. Jeg er naturligvis ked af at du er i samme situation som jeg, men glad for at vi kan sparre med hinanden. 

Jeg håber virkelig at det er lykkes for dig. Jeg vil SÅ germe høre fra dig når du forhåbenligt står med en positiv test:) 

jeg tager imod dit fif, og kontakter lægen næste gang jeg står med en positiv test. 

Masser af held og lykke til dig :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.februar 2018 kl. 19:12
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
13-02-2018 19:12
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Godt at høre 😊

Hvor gammel er du? Hvis jeg må spørge ☺️

Hvor langt er du i din cyklus? 

Jeg har en god mavefornemmelse denne gang. Jeg har sindssyg ømme bryster, har lidt en varm følelse i maven, lidt niv og jag i underlivet og nu er jeg begyndt, at få mere udflåd. 

Det er også bare hårdt, når familien spørger, om vi ikke snart skal ha’ børn. I sær min kærestes familie spørger meget til det. Hans forældre vil så gerne være bedsteforældre, hvilket jeg godt kan forstå. 

Oplever I sådanne kommentarer fra familien? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.februar 2018 kl. 19:24
Luk
Medlem siden 06-11-2017
10 startede debatter
75 skrevne indlæg
13-02-2018 19:24
Luk
Medlem siden 06-11-2017
10 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 32 år gammel og jeg har ikke nogen børn :) jeg er på min cyklus dag 34, og har en fornemmelse af at min mens kommer i nat. Så mit held er desværre ude denne gang. 

Ej hvor jeg dig bare håber at du er gravid:) 

vores familier ved godt hvad vi går igennem. De spørger ikke så meget ind til det, da de godt ved det er et ømt punkt. Men kommentarerne kommer specielt fra kollegaer. 

Men jeg forstår dig udemærket godt. Det er mega hårdt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.februar 2018 kl. 19:39
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
13-02-2018 19:39
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Okay. Øv bøv! Svinger din cyklus meget, eller er den altid det samme? 

Håber jeg virkelig også! laugh Synes dagene er lange lige pt. 

Det gør det noget nemmere for jer. Håber snart det lykkedes for jer no

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.februar 2018 kl. 19:54
Luk
Medlem siden 06-11-2017
10 startede debatter
75 skrevne indlæg
13-02-2018 19:54
Luk
Medlem siden 06-11-2017
10 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min cyklus er 30 dage. Den kan godt svinge med en enkelt dag. 

Åhhhhh ventetiden er forfærdelig :( jeg krydser fingre for dig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.februar 2018 kl. 20:44
Luk
Medlem siden 22-10-2017
3 startede debatter
24 skrevne indlæg
13-02-2018 20:44
Luk
Medlem siden 22-10-2017
3 startede debatter
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg havde 2 spontane aborter/ biokemiske graviditeter forinden jeg læste en artikel om et amerikansk studie, som har fundet frem til at manglen på d-vitamin i nordiske lande er en udløsende årsag for abort.

Om det er tilfældighed eller skyldes at jeg opstartede på d-vitamin tilskud ved jeg ikke, men blev gravid i 1. cyklus efter og er nu i 21. uge med min lille dreng surprise

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sygdom/art5582992/Mange-spontane-aborter-skyldes-mangel-p%C3%A5-D-vitamin

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
13.februar 2018 kl. 21:44
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
13-02-2018 21:44
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Okay. Så har du egentlig en kort cyklus. 

Det er den. Håber på positivt resultat laugh

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.februar 2018 kl. 21:47
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
13-02-2018 21:47
Luk
Medlem siden 13-03-2017
5 startede debatter
80 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Xeniya skrev :

Jeg havde 2 spontane aborter/ biokemiske graviditeter forinden jeg læste en artikel om et amerikansk studie, som har fundet frem til at manglen på d-vitamin i nordiske lande er en udløsende årsag for abort.

Om det er tilfældighed eller skyldes at jeg opstartede på d-vitamin tilskud ved jeg ikke, men blev gravid i 1. cyklus efter og er nu i 21. uge med min lille dreng surprise

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sygdom/art5582992/Mange-spontane-aborter-skyldes-mangel-p%C3%A5-D-vitamin

Stort tillykke med graviditeten angel

Hvad får du D-vitamin igennem? 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.februar 2018 kl. 21:52
Luk
Medlem siden 22-10-2017
3 startede debatter
24 skrevne indlæg
13-02-2018 21:52
Luk
Medlem siden 22-10-2017
3 startede debatter
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak  

Jeg startede bare på et multivitamin tilskud forinden graviditet - helst et, hvor der var 10 mikg d-vitamin i (som der er i vitamin tilskuddene til gravide) 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

3 myter om influenzavaccination til gravide

Mange gravide fravælger influenzavaccinationen på baggrund af myter, som der florerer rundt omkring i medierne og folkemunde. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

3 myter om influenzavaccination til gravide

Mange gravide fravælger influenzavaccinationen på baggrund af myter, som der florerer rundt omkring i medierne og folkemunde. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere