Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Madvaner

10.marts 2017 kl. 09:35
Luk
Medlem siden 23-01-2015
10-03-2017 09:35
Luk
Medlem siden 23-01-2015
Godt skrevet
0

Hej. Jeg er så heldig at blive gravid - endelig! Men jeg kager rundt i måltiderne. Så vil rigtig gerne høre hvad i spiser og hvornår. Jeg har megakvalmene næsten 24/7 forsøger så at tage lidt at spise. Men synes det er lidt svært at vide hvad jeg skal finde på hele tiden, vil helst forsøge at spise så sundt som muligt. Pt spiser jeg en del nudelsuppe. Pft Trine

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.marts 2017 kl. 10:26
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1091 skrevne indlæg
10-03-2017 10:26
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1091 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ved ikke om det overhovedte kan hjælpe dig, da jeg ikke har været så voldtsomt kvalmeramt (særligt hvis jeg sørger for at få spist), men du kan da lige få et indblik i en typisk dag for mig (der også prøver at passe lidt på vægten under graviditeten uden at være på kur eller diæt af nogen slags.)

Ca. kl. 7: Et stk. frugt (som regel banan eller æble) og 10-15 mandler

Ca. kl. 9: Skyr med frugt og nødder eller et stk. rugbrød eller en grovbolle med ost.

Ca. kl. 12: Hvad kantinen serverer på arbejde, men oftest en halv tallerken grøntsager, et stk. rugbrød og lidt pålæg eller kød

Eftermiddagen - lidt løbende: 1-2 stk. frugt og/eller et stk. rugbrød med ost.

Aften: Meget forskelligt, men er rigtig glad for wraps med okse eller kylling og salat for tiden

Hvis jeg er sulten senere spiser jeg oftest et stk. frugt, nogle vindruer eller lignende. Er jeg meget sulten så et stk. knækbrød eller to med ost (har stooor svaghed for brød med ost for tiden frown)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.marts 2017 kl. 10:30
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
10-03-2017 10:30
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for dit svar 😊  ja jeg tænker også en smule mad Ca hver 2 time for at holde kvamlen nede.  Det gav mig da lidt ideer i hvert fald 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.marts 2017 kl. 10:37
Luk
Medlem siden 20-12-2016
3 startede debatter
90 skrevne indlæg
10-03-2017 10:37
Luk
Medlem siden 20-12-2016
3 startede debatter
90 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg havde sindssygt meget kvalme, døgnkvalme! 

Det vigtigste er at du får spist. Også selvom det er nudelsuppe... for mig hjalp med med frugt, jeg havde haft i køleskabet. Og ristet brød. Det er ikke skidesundt, men baby skal nok få hvad den har brug for :) 

Så kan du spise sundt når kvalmen er væk.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
10.marts 2017 kl. 10:44
Luk
Medlem siden 13-03-2012
33 startede debatter
36 skrevne indlæg
10-03-2017 10:44
Luk
Medlem siden 13-03-2012
33 startede debatter
36 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænker også du bare skal spise hvad du kan få ned. Jeg har også mega kvalme og spiser konstant for at holde det nede... Chips, a-38, Piratos, lyst brød... mega dårlig kost, men sådan er det. Det er min 3.graviditet og jeg tager det med kost SÅ roligt. Baby får hvad baby har brug for og jeg skal bare ha det så godt som muligt. Har taget omkring 17 kg ved mine to andre graviditeter og tabt alle i løbet af 0,5, så det gider jeg ikke bruge energi på. Nyd din graviditet på trods af kvalme 😉

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.marts 2017 kl. 10:48
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
10-03-2017 10:48
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja det må blive planen 😊 frugt og grønt elsker jeg så måske jeg skulle lave en lager med det så har jeg da det

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.marts 2017 kl. 10:51
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
10-03-2017 10:51
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg må prøve mig frem. Elsker dog frugt og grønt så vil prøve om det kan blive noget back up lager for mig 😊 og så må jeg indarbejde nogle faste tider jeg får lidt i maven på så jeg ikke kvamler rundt. Især besværligt på arbejdet på plejehjemmet 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.marts 2017 kl. 11:18
Luk
Medlem siden 19-04-2016
55 startede debatter
1661 skrevne indlæg
10-03-2017 11:18
Luk
Medlem siden 19-04-2016
55 startede debatter
1661 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Døjer også med mega kvalme disse dage.. Prøvede et par dage med sea band, og det hjalp faktisk lidt på min appetit. Jeg spiser også bare det jeg kan få ned, jeg skal nok spise sundere, når kvalmen, forhåbenligt forsvinder.. 

Jeg har køleskabet fyldt med forskelligt frugt, jordbær, vindruer, æbler og bananer, og har prøvet lidt med rugbrød med kødpølse og agurk, og det fungere faktisk også ganske fint, kødpølse er ikke så skarp i smagen og agurken er dejlig frisk at få ned.. 

Jeg starter altid min morgen ud med mandler, som står på mit sengebord, da jeg også døjer med kvalme om natten.. 

Jeg har lidt forskellig appetit i løbet af dagen, og til aften er jeg faktisk stadig ok glad for varm mad, hvis jeg spiser små potioner.. Vi prøvede med kød fri aften igår, og lavede risengrød, det var ikke et hit for kvalmen. 

Ellers har jeg chips, lidt bolsjer som også er ok. Cola er heller ikke et hit, så jeg har kold vand, æblejuice og saft. Kan slet ikke klarer brusen i sodavand.. 

Ja man bliver lidt små kræsen, glæder mig til at få min appetit tilbage, jeg elsker god mad, en god bøf med kartofler og sovs, men jeg må vente lidt uger endnu kiss

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker M: Sædprøve d. 22/11-16, viste meget nedsat sædkvalitet, med få sædceller, indkaldelse til ny prøve d. 31/01-17. Imellemtiden prøves der med b-daddy kur + zink, kalk og maca. Vitaminerne gav pote, og vi er nu blevet kaldt til samtale d. 8/2-17 til IUI i stedet for ivf! Sæden var blevet meget bedre. fra næsten 0 til 12 mio!! K: mild pco med normale hormonværdier og fornuftig cyklus: pb start feb'16 31,33,44,32,31,31,32,29,34,35, (feb'17) GRAVID! Positiv test 3+3, d. 9/2-17, en måned før opstart på inseminering, det er så vildt! TS d. 12/3 viste fin lille bamse med bakkende hjerte! (7+6) NF d. 10/4 viste sund og rask baby (12+0) Kønsskanning d. 1/5 viste meget aktiv lille pige (15+0) vi glæder os til at se dig den 23/10 <3 Præcis på terminsdagen, dukkede den smukkeste lille pige op med sine 3720g fordelt på 50 cm <3
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker M: Sædprøve d. 22/11-16, viste meget nedsat sædkvalitet, med få sædceller, indkaldelse til ny prøve d. 31/01-17. Imellemtiden prøves der med b-daddy kur + zink, kalk og maca. Vitaminerne gav pote, og vi er nu blevet kaldt til samtale d. 8/2-17 til IUI i stedet for ivf! Sæden var blevet meget bedre. fra næsten 0 til 12 mio!! K: mild pco med normale hormonværdier og fornuftig cyklus: pb start feb'16 31,33,44,32,31,31,32,29,34,35, (feb'17) GRAVID! Positiv test 3+3, d. 9/2-17, en måned før opstart på inseminering, det er så vildt! TS d. 12/3 viste fin lille bamse med bakkende hjerte! (7+6) NF d. 10/4 viste sund og rask baby (12+0) Kønsskanning d. 1/5 viste meget aktiv lille pige (15+0) vi glæder os til at se dig den 23/10 <3 Præcis på terminsdagen, dukkede den smukkeste lille pige op med sine 3720g fordelt på 50 cm <3
10.marts 2017 kl. 11:23
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
10-03-2017 11:23
Luk
Medlem siden 23-01-2015
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Årh det minder om mig. Elsker at gå i bad normalt, men efter gravitet skal jeg love for jeg kun tager minut bad nu  bliver helt dårlig og mega kvamler. Kan ikke gå hurtigt og ha foldede hænder på maven. Det er vildt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.marts 2017 kl. 11:24
Luk
Medlem siden 06-04-2012
26 startede debatter
513 skrevne indlæg
10-03-2017 11:24
Luk
Medlem siden 06-04-2012
26 startede debatter
513 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har haft og har til tider stadig kvalme og opkast.. Det har ellers været på et minimum de sidste 3 uger, men er vendt tilbage med fornyet styrke.. 😬 

Jeg spiser det jeg har lyst til.. Det har været McDonalds, Chips, smoothie, frugt og knækbrød.. Ikke sundt, men det har været ren "overlevelse" nogle dage.. 

De ekstra kilo må jeg tage på et senere tidspunkt, for lige nu magter jeg ikke at leve sundt.. 😊

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers
Godt skrevet
0
Daisypath Anniversary tickers

Slettet bruger

10.marts 2017 kl. 13:22
Slettet bruger
10-03-2017 13:22
Godt skrevet
0

I starten hvor jeg har været hårdt præget af kvalme, har jeg ikke tænkt over hvad der var sundt. Jeg har spist hvad jeg kunne få ned. Især saltlakrids, cola og Chips har hjulpet mod kvalmen, men lysten har også været stor til frugt og enkelte grøntsager. 

Efterhånden som kvalmen har lagt sig, forsøger jeg at skære de udsunde ting væk. Som regel ser min kost sådan ud.

tidlig morgen: nogen frugt af en art.

morgenmad: æg (enten spejlæg eller som æggekage), enten på et brød eller med noget broccoli til. Har jeg travlt bliver det noget youghurt.

formiddag: frugt og nogle saltkiks

frokost: er jeg på arbejde er det en sandwich er jeg hjemme står den på rugbrødsmadder.

eftermiddag: frugt eller noget knækbrød med noget kødpålæg af en art. 

Aftensmad: hvad vi nu laver til aftensmad, alt efter tid og lyst.

sen aften: rugbrødsmad eller knækbrød

natten: (ja, jeg vågner om natten og er sulten) et lille stykke mørk chokolade, da det er hurtigt og jeg ikke behøver vågne rigtigt for at spise det.

derudover drikker jeg rigeligt med vand, evt. Lidt saftevand. Jeg har altid lidt frugt, nogle kiks og mørk chokolade i tasken. (Og kan faktisk ikke lide mørk chokolade, så det er ikke så meget der ryger ned af det)

samtidig prøver jeg at få gået lidt hver dag. Jeg har allerede begyndende bækkenløsning, så motion er i et begrænset omfang for mig. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere