Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Vægttab hvordan ?!

10.oktober 2014 kl. 17:43
Luk
Medlem siden 11-06-2014
10-10-2014 17:43
Luk
Medlem siden 11-06-2014
Godt skrevet
0

Hvordan kom I igang med et vægttab ?

Jeg vil gerne tabe mig, men kan for at sige det lige ud. Ikke tage mig sammen !!
Min kæreste og jeg har sat projekt baby på stand-by, da han går sygemeldt og vi i den forbindelse har meget andet at bøvle med.
Vi vil virkelig gerne have børn, bare ikke lige nu. Men om et halvt års tid.
Derfor har jeg jo chancen for, at tabe mig inden. Da jeg er meget overvægt og det ikke vil gøre det lettere, at blive gravid.
Problemet er: hvordan kommer jeg igang ?
Tør ikke en gang, at stå på vægten.
Da jeg er flov over, at jeg det sidste halve år for alvorlig har ladet stå til.
Håber det sidder nogle derude, der har været i samme situation og kan hjælpe....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

10.oktober 2014 kl. 18:00
Slettet bruger
10-10-2014 18:00
Godt skrevet
0

Start med at indføre riiiigtig meget grønt i din kost. Pas på med alt for meget frugt, da det indeholder meget frugtsukker. Jeg ville sige max 2 stk. om dagen! Skær ned på de 'hurtige' kulhydrater fra hvidt brød, hvide ris, hvid pasta - og selvfølgelig væk med alt hvad der hedder sukker! Hvis du er meget overvægtig kan motion måske være anstrengende, men prøv at starte med at gå eller cykle i raskt tempo ca. 30 min om dagen. Så vil du hurtigt se mirakler :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.oktober 2014 kl. 18:04
Luk
Medlem siden 11-03-2008
20 startede debatter
665 skrevne indlæg
10-10-2014 18:04
Luk
Medlem siden 11-03-2008
20 startede debatter
665 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Tæl kalorier og lad være med at forbyde dig selv noget.

Jeg bruger madlog og det virker!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
10.oktober 2014 kl. 18:06
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
10-10-2014 18:06
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det lyder jo enkelt, men fantasien hvad angår går mad er slet ikke min stærke side.
Mangler et hårdt, men kærlig spark bagi !!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.oktober 2014 kl. 18:07
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
10-10-2014 18:07
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har hørt om madlog, men synes ikke rigtig jeg kunne finde det på nettet.
Fås den som en app ?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.oktober 2014 kl. 18:30
Luk
Medlem siden 05-09-2012
3 startede debatter
875 skrevne indlæg
10-10-2014 18:30
Luk
Medlem siden 05-09-2012
3 startede debatter
875 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Prøv at kigge på slankestudiet.dk

Det koster vist 150 kr om måneden, men synes helt sikkert Lone har den mest fornuftige indstilling til mad og vægt, jeg nogensinde har hørt om!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.oktober 2014 kl. 18:50
Luk
Medlem siden 10-09-2012
7 startede debatter
307 skrevne indlæg
10-10-2014 18:50
Luk
Medlem siden 10-09-2012
7 startede debatter
307 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Madital er gratis og fungere udemærket, jeg har brugt begge dele.

MEN et vægttab, som man ikke er klar til, fungere ikke. Det er ikke bare liiiiige, at tage en halv hjertet beslutning også fuldføre det. Der skal gøres nogle ofte ellers fungere det ikke. Der er en årsag til at man er blevet overvægtig! Jeg har selv tabt mig lidt over 30 kg, og kender kampen, tankerne, rutjebane turene når vægten står stille osv. Jeg læste en bog af Pernille Aalund og efter jeg havde læst den, var jeg klar. Morgenen efter røg ALT ud, der ikke hørte til min nye livvstil. 

Måske er det ikke det bedste tidspunkt, hvis din kæreste og dig i forvejen har mange ting at kæmpe med? Jeg ønsker på INGEN måde at tage modet fra dig, men det bliver svære at prøve igen hvis det mislykkes. På madital har de et glimrende debat forrum, hvor man kan hente rigtig meget støtte og der er nogle diætist studerende, der hellere end gerne svare på spørgsmål.

Er du klar, er det bare med at komme igang! Bare en halv times gang om dagen i rask tempo, hjælper rigtig meget sammen med den sunde kost, som vi jo alle ved er bedst for os!! :) :)

Jeg indtastede mine oplysninger på madlog (det samme gør sig gælende på madital), og skrev ind jeg gerne ville have et vægttab på 1 kg om ugen, så udregner den hvor mange kalorier jeg måtte spise. Derudover tog jeg et aktivt valg om at jeg ville beholde kartofler, fuldkornspasta og brune ris i min kost! Det er noget, jeg ikke kan forstille mig at undvære i min kost. Derudover spiste jeg mere eller mindre "normalt"

Morgenmad bestod at cheasy yougurt 0,1 % med en lille smule hjemmelavet müsli og en halv appelsin.

Middagsmad var rugbrød gerne med fiske pålæg eller kalkun/kylling og noget grønt.

Aftensmad var en væsentligt mindre potion end normalt! Men samme kost som normalt, med en del mere grønt!

Mellemmåltider var gerne gulerødder, tomater, nødder, hjemmelavet knækbrød osv. Søg, søg, søg der er masser af muligheder - heldigvis! Kan jo være du er mere til broccoli ;)

ALT blev vejet og tastet ind de første 2 måneder, indtil jeg havde et noglelunde overblik over, hvor mange kalorier der var i eks. 2 kartofler. Derefter var det kun når jeg var i tvivl, jeg tastede ind også tog jeg en dag om ugen, hvor jeg lige tastede det ind, udelukkende for at være sikker på det ikke skred for mig lige pludselig.

De første 2 måneder holdte jeg mig fra ALT slik, kage, sodavand osv. og det endte faktisk med at jeg ikke brød mig om smagen af cola til trods for jeg drak 2 liter om dagen, før jeg gik på kur. (Når jeg ikke er gravid) Spiser jeg dessert, når vi er ude og spise hos andre, ellers holder jeg den sunde linje :)

Det er uden tvivl det bedste jeg nogensinde har gjort for MIG!

Jeg ønsker dig al muligt held og lykke med begge projekter :) :)

Anmeld
Svar
Smed p pillerne sommeren 2011, testede positiv 14 marts 2014. Fødte den smukkeste lille pige den 16 november 2014 <3 MinTicker.dk Ticker Hulen den vokser igen.. MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
Smed p pillerne sommeren 2011, testede positiv 14 marts 2014. Fødte den smukkeste lille pige den 16 november 2014 <3 MinTicker.dk Ticker Hulen den vokser igen.. MinTicker.dk Ticker
10.oktober 2014 kl. 19:07
Luk
Medlem siden 14-07-2013
23 startede debatter
633 skrevne indlæg
10-10-2014 19:07
Luk
Medlem siden 14-07-2013
23 startede debatter
633 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ved, at der er mange der har skrevet f.eks. at tælle kalorier, bruge apps eller bruge nettet, men hvis jeg skulle gøre dét, så ville jeg give op inden jeg startede. Jeg er ikke overvægtning, og har heller ikke været det, men hvis der er kommet for meget på sidebenene, så har det der har virket været, at droppe kartofler, pasta, sovs og ris. Og selvfølgelig undgå al det man godt ved, at man ikke skal have, så som slik, sodavand, chips og andet. Det hjælper helt vildt og hurtigt. Jeg er ikke på stenalderkost, men det kan godt anbefaldes, selvom det er en livsstil og ikke en kur. Men det som man "må" spise og ikke "må" spise giver virkelig et start på forbrændningen. :-) Al held og lykke- man kan lige præcis det man sætter sig for. Selvom det er hårdt, så bliver det fantastisk når du har tabt det du ønsker!

Anmeld
Svar
Datter fra april 2015, søn fra december 2017, termin oktober 2019
Godt skrevet
0
Datter fra april 2015, søn fra december 2017, termin oktober 2019
10.oktober 2014 kl. 19:50
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
10-10-2014 19:50
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak og dit meget detaljeret svar.
Jeg ved, at det bliver svært nu når min kæreste er syg og alt det. Men han kan heldigvis også godt tåle, at tabe sig et par kilo.
Så ved fælles hjælp tror jeg, at det kunne lykkes selvom det bliver svært.
Jeg kan bare mærke på mig selv, at jeg får det værre og værre med min krop og mug selv pga vægten. Så noget skal der gøres :-)

Nu drikker jeg jo hverken te eller kaffe, er vand virkelig det eneste man kan drikke uden kalorier ?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.oktober 2014 kl. 19:55
Luk
Medlem siden 17-06-2013
22 startede debatter
255 skrevne indlæg
10-10-2014 19:55
Luk
Medlem siden 17-06-2013
22 startede debatter
255 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hvis du synes det hele er lidt uoverskueligt, så kan jeg anbefale at du tager 1 uge af gangen og fokuserer på 1 ting. Fx fra på mandag skal du ud og gå 4 gange 30 min i løbet af ugen. Og det SKAL du. Fra næste mandag skal du ud over at gå 4 gange om ugen, kun drikke 1 glas sodavand om dagen.... Og sådan fortsætter det uge efter uge med bittesmå ændringer. Noget som er overskueligt for dig, så chancen for succes er større.

hvis du har en del at tabe, så skal du nok mærke forbedringer med disse små ændringer, men det bliver stadigt overskueligt hvilket lyder til at være vigtigt når i har så meget om ørene. 

Andre småændringer kan være: 

spisesalat til aftensmad to gange om ugen

prøv en ny opskrift på aftensmad fra en slankeblog

cykle 20 minutter trods vejr

skifte halvdelen af kartoflerne ud med grøntsager

danse hver aften til en musikvideo der gør dig glad

skift Hvidt brød ud med rugbrød osv

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.oktober 2014 kl. 20:00
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
10-10-2014 20:00
Luk
Medlem siden 11-06-2014
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, det lyder mere overskuelig. Så jeg ikke behøver, at "nægte" mig selv alt fra dag 1 :-)
Tak, for dit svar :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere