Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Rædselsfuld svigermor.

23.december 2014 kl. 08:54
Luk
Medlem siden 21-09-2014
23-12-2014 08:54
Luk
Medlem siden 21-09-2014
Godt skrevet
4

Hej alle.
Vil starte med at ønske jer alle en rigtig glædelig jul, dernæst ber jeg til at jeg her kan finde lidt støtte.

Jeg er 160 cm og vejer 114 kg. Har en sygdom der hedder crohn og fra jeg fik den konstateret og til nu , har jeg taget ca 25 kg på, hvilket ik er fedt for selvtilliden. Jeg har altid været buttet og haft det fint med det, nu skal jeg starte ved en diætist på sygehuset, udelukkende for min egen skyld.
Og pga at sygdommen er i bero.

Jeg starter fra starten. 1/9 fik vi i uge 12 til en scanning beskeden om at vi havde mistet, graviditets lommen var Tom , så det var det de kalder en MA. Det tog over en uge at komme af med rest af graviditets væv da to medicinske aborter ikke virkede så det endte med en kirurgisk 1 uge og en dag efter. Det hele var så hårdt og støtten var tiltrængt.
Da min kæreste ringer til sin mor for at fortælle den triste nyhed,siger hun, det var nok også på tide med en livstilsændring. Av.
Jeg kan mærke at jeg trækker mig og vil ikke med ud til hende (har ik været der siden vi var ude og fortælle at vi ventede os i juli). For et par måneder siden var vi til en fødselsdag hvor kæresten sidder mellem mig og en anden, svigermor sidder overfor, smågrinende siger hun til min kæreste, ej hvor ser du bare lille ud mellem de to. Av. En ting er at tænke det, fred være med det, men behøver man sige det højt?

I går kører min kæreste ud for at bytte julegave, jeg skulle arbejde. Han fortæller at det starter fint, men så vælter læsset. Hun spørg hvorfor jeg aldrig er med, han siger, jamen hun skulle arbejde. Hun siger, ja ja, hun var jo ikke kommet med alligevel. Der fik kæresten endelig nok og sagde, tror du selv at man gider komme og besøge dig når man bare bliver svinet til. Hvad han dog mente med det. Han fortalte om den dag vi mistede og at han sys hun var rigtig flabet, det sys hun ikke, hun var bare realist og hun var da udemærket klar over at vi ville miste ... Av igen, men endnu mere av, den kostede tåre igen selvom jeg egentlig var videre. Og alle hendes andre spydige kommentarer var bare fordi at hun var realist og sagde sin mening.
Hør her, jeg er ik dum og jeg ved udemærket hvor mange kilo jeg trænger til at tabe, men det giver sgu da ik min svigermor ret til at tale sådan til og om mig, gør det? Og så forstår hun ikke hvorfor jeg ikke gider besøge hende. Vorherre bevares.

Er jeg forkert på den piger eller hvordan ville i tag det?

Noget helt andet, hvor meget for store er var i da i blev gravide? Vi forsøger nemlig igen og håber snart det lykkes.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
23.december 2014 kl. 09:03
Luk
Medlem siden 22-12-2012
228 startede debatter
4251 skrevne indlæg
23-12-2014 09:03
Luk
Medlem siden 22-12-2012
228 startede debatter
4251 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nej, jeg syntes bestemt ikke du og din kæreste er forkert på den. Sender dig lige et knus. Hvor lyder det bare som en rigtig ubehagelig svigermor, øv altså. Jeg vejede 109 kg da vi begyndte at snakke graviditet. Jeg er 165 høj. Jeg har så tabt mig og vejede 96 kg da jeg blev gravid. Vejer 95 kg nu. Syntes det er super godt du har fået kontakt til en diætist, kunne jeg dælme godt tænke mig.  Håber nogen andre har nogen råd mht svigermor jeg har desværre ikke. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker Pb start 2012 vores første lille mirakel født juli 2015 Pb2 opstart 2015 - Gravid med enæggede tvillinger september 2016
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker Pb start 2012 vores første lille mirakel født juli 2015 Pb2 opstart 2015 - Gravid med enæggede tvillinger september 2016
23.december 2014 kl. 09:09
Luk
Medlem siden 20-11-2014
11 startede debatter
2064 skrevne indlæg
Sidst online 22-06-2019
23-12-2014 09:09
Luk
Medlem siden 20-11-2014
11 startede debatter
2064 skrevne indlæg
Sidst online 22-06-2019
Godt skrevet
7

Kære du

Først og fremmest: Det er din svigermor som er et ganske empatiløst væsen - det er selvfølgelig et rigtig ømt punkt for dig/jer, og hvad bilder hun sig ind?

Dertil vil jeg gerne spørge: Hvorfor i al verden tror hun (måske også I?) at der er en sammenhæng mellem din vægt og så det at miste? En MA er i meget sjældne tilfælde kvindens egen skyld, men henvises til "fejl" ved fosteret.

Det er fyldt med så megen sorg og frustration at miste tidligt i en graviditet - det sidste du har brug for er skyldfølelse oveni hatten. Du trænger helt sikkert til at tabe dig, og det vil forøge dine chancer for at du bliver gravid igen (og give en sundere graviditet, osv. osv. osv.) - men det er ganske usandsynligt at du er skyld i din egen abort. 

Jeg ville enten selv fortælle svigermor, at hun er forkert på den og i øvrigt bedes holde sine ufølsomme meninger for sig selv (det kan godt være at hun mener hun er ærlig - men hun er desværre også uvidende) -eller også ville jeg bede kæresten om at sætte foden i jorden endnu engang. Det skal I simpelthen ikke finde jer i, I har brug for støtte og omsorg, ikke skyld. 

Jeg håber det bedste for dig og jer. 

Kh /S

PS: Til sammenligning: Jeg har et BMI på 22 og har mistet 2 gange ;) 

Anmeld
Svar
En blog om ufrivillig barnløshed: www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com/om-bloggen/
Godt skrevet
7
En blog om ufrivillig barnløshed: www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com/om-bloggen/
23.december 2014 kl. 09:12
Luk
Medlem siden 21-09-2014
7 startede debatter
33 skrevne indlæg
23-12-2014 09:12
Luk
Medlem siden 21-09-2014
7 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

1000 tak for dit svar alligevel. Jo mere syge kommentarer hun bliver ved med at komme med, jo mere tænker man, okay, er den hel gal med mig og det ved jeg jo at den ikke. Ved desværre også at den ik er slut her, hun blev ved med at ringe til min kæreste og vil snakke det igennem. Jeg gider ik mere. Orker ik at bruge mere energi.
Skal huske at sige at hun har være " ungkarl" i en 20 år og bliver mere og mere sær.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.december 2014 kl. 09:20
Luk
Medlem siden 21-09-2014
7 startede debatter
33 skrevne indlæg
23-12-2014 09:20
Luk
Medlem siden 21-09-2014
7 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

1000 tak for dit svar. Det varmer så inderligt at "snakke" med andre om det. Jeg ved godt at det ikke er pga min overvægt at vi mistede, da jeg sagtens kan finde ud af at åbne munden og spørge. Så jeg spurgte direkte ude på sygehuset og nej , det var ikke derfor. Men det gider jeg slet ik bruge min tid på at fortælle hende, for hun ved altid bedre. Har mest af alt bare lyst til at cutte. Hun er alene. Jeg kommer rigtig rigtig meget nede ved min svigerfar og hans kone og vi har det skide godt og snakker rigtig godt sammen. Der fik kæresten så afvide igår at det gjorde jeg jo kun for at få penge, det var derfor min svigerfar var min Gud, som hun sagde. What... Den er helt gal. Jeg tjener sgu da mine egne penge.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.december 2014 kl. 09:33
Luk
Medlem siden 27-09-2014
4 startede debatter
134 skrevne indlæg
23-12-2014 09:33
Luk
Medlem siden 27-09-2014
4 startede debatter
134 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hun skal da bare ha' med grovfilen!! Når hun er spydig så må du give igen, og lad for guds skyld være med at føl at du bør holde igen! Jeg ville ikke have nogle problemer med fortælle hende hvordan verden fungere (har jeg skam gjort med mon egen svigermor!) Og jeg tror din svigermor har brug for at blive mindet om at hun ikke styrer slagets gang..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.december 2014 kl. 10:04
Luk
Medlem siden 13-02-2013
13 startede debatter
244 skrevne indlæg
23-12-2014 10:04
Luk
Medlem siden 13-02-2013
13 startede debatter
244 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Gud hvor lyder hun dog strid! Forstår sørme godt du ikke gider se hende, når hun tydeligvis ikke kan opføre sig ordentligt. Indtil hun engang finder ud af at opføre sig ordentligt, ja så må det jo være sådan. I øvrigt skal hun da bare have igen af samme skuffe - ikke at jeg er så sikker på at det er noget hun kommer til at ændre sig af. Men selvfølgelig er det da hende der er helt galt på den. Knus her fra

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
23.december 2014 kl. 11:10
Luk
Medlem siden 22-08-2010
6 skrevne indlæg
Sidst online 12-04-2015
23-12-2014 11:10
Luk
Medlem siden 22-08-2010
6 skrevne indlæg
Sidst online 12-04-2015
Godt skrevet
1

Kære dig.

Desværre kender jeg selv kun alt for godt til overvægt, vejede selv 109 kg ( er 172 cm høj) da jeg blev gravid første gang, og desværre mistede vi også, der var ikke noget liv ved nakkefoldsscammingen, og det gør bare så ondt, vi havde ikke fortalt det til nogen endnu, men da vi begyndte at fortælle om det da jeg blev gravid igen, kom kommentaren også til mig om at det er sværre at blive gravid når man er tyk, samt der er større chance for at miste... det er bare ikke det man har brug for at høre, man er bare så sårbar og nervøs for at det skal gå galt igen, så støtte ville være langt beder, og nu er det  ikke nødvendigvis større chance for at miste ved at være stor, men ja der er da en chance for sukkersyge og andet, men det kan tynde altså også få. Jeg er i dag mor til enskøn  lille dreng på 18 måneder og han skal være storebror til juni. Min svigermor er blevet irriterende efter hun er blevet farmor, hun vil blande sig i alt, og kommer med kommentar hele tiden, har han nu nok tøj på, er han ikke sulten, vil hele tiden give ham slik, selv om han får ondt i mavsen af det, samt hun går i panik hvis han giver den minste lyd fra sig... Derfor har lillemanden endnu ikke overnatte hos hende, og kommer heller ikke til det før hun lære at slappe af omkring ham. Vi tager nogle ture ind imellem, men det er begyndt at virke, min mand er heldigvis meget opbakkende om det, og det lyder til at din også er det, så prøv at finde modet til at konfrontere din svigermor sammen med din mand, og giv hende koncekvenserne ved at behandle dig som hun gør, for i sidste ende kommer det jo til at gå ud over hendes forhold til de børn i får med tiden.Måske det kan, som minimum, give hende en mundkurv på når hun er sammen med jer. Held og lykke med projekt baby og med din svigermor.

Glædelig jul her fra mig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

23.december 2014 kl. 11:40
Slettet bruger
23-12-2014 11:40
Godt skrevet
0

Jeg vejer ca 94 kg, og har fået 2 børn, og den 3. er på vej. Jeg har ikke prøvet at miste, og ville bare lige sige at der også er overvægtige som slet ikke kommer det igennem. Det har ikke nødvendigvis noget med ens overvægt at gøre om man mister eller ej.

I forhold til hvor lang tid det tog for os at blive gravide, er jeg så heldig at min overvægt ikke spiller ind. Det har taget under 2 måneder alle 3 gange.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

23.december 2014 kl. 11:43
Slettet bruger
23-12-2014 11:43
Godt skrevet
1

Mht. din svigermor lyder det decideret ondskaldsfuldt. Hun skal simpelthen have besked på at opføre sig ordenligt. Få det endelig ud af systemet selv (sig selv fra), men jeg ville nok også aftale med kæresten at han får taget en snak med hende. Han har vel heller ikke lyst til at komme der hvis hun ter sig sådan.

Hvis man vil omgås andre mennesker er der simpelthen regler for hvordan man opfører sig. Man lærer også en 4.årig at de ikke skal sige andre er grimme/dumme osv. Hun lyder til at trænge til et genopfrisknings-kursus i høflighed.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.december 2014 kl. 12:29
Luk
Medlem siden 21-12-2014
2 startede debatter
22 skrevne indlæg
23-12-2014 12:29
Luk
Medlem siden 21-12-2014
2 startede debatter
22 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Øv det gør ondt på mig at læse at du er igennem det jeg var for snart et år siden. Jeg har colitis og fik også meget prednisolon og tog rigtig mange kg. på.

Jeg havde en kæreste der var mors dreng og som ikke turde sige sin mor i mod, uanset hvor nederdrægtig hun var over for mig eller nogle andre. Hun var sygeligt jaloux på mig. Og det afsejlede hendes opførsel overfor mig. Jeg skulle til gengæld ikke høre på at jeg ar tyk. Men at jeg nok ikke kunne tage vare på et barn pga. min sygdom. angry At jeg ikke var god nok til hendes søn. At han ikke fik god nok mad osv.

Hende her var så også ekstrem og holdt ikke op med at skabe sig, før hendes søn på 41 år valgte at flytte hjem og bo sammen med sin mor igen. (Gæt hvorfor vi ikke er sammen mere!) Jeps! 4 år og bor hjemme hos mor på 7 kvm. kiss

Det er dér JEG var glad for at have mistet i tidlig graviditet. Det ville have været et mareridt at have fået barn med ham. Der er selvfølgelig mere til historien. Blandt andet prøvede vi xx altal gange at gå i dialog med hans mor. (Ja han kunne godt se det, når hun ikke var der. Men han turde ikke sige hende imod. Og når hun tudede var han helt forsvarsløs) Det var så sygt til sidst. indecision

Du er nød til at skal have din kæreste på banene hvis det skal hjælpe. (Atlså hvis du ønsker at have noget med hende at gøre i fremtiden) Jeg gætter på at der også er noget jalousi indeblandet. Nu er det så bare din vægt der er hendes undskyldning.

Du kan også vælge at være den hårde nyser der viser hende at du ikke behøver hende. At hun er totalt overflødig i din verden. (Men det er virkelig hårdt)

Husk at mens du er gravid er du mere følsom.

Du skulle bare vide hvor mange gange jeg har startet bilen og fløjet ud til min svigermor og sagt "Nu holder du kræft ede mig op med at skabe spild og begynder at opføre dig ordenligt!" (Det havde ingen effekt) Fordi min kæreste ikke turde bakke mig op overfor hende. Hun kunne sætte sig og vræle og fortælle at jeg havde taget hendes søn fra hende og at hun var den mest ensommeste kvinde i verden. (På trods af at vi boede 15 min. kørsel væk og så hende 2 gange om unge. Og hun boede sammen med sin mand og havde et rigt foreningsliv) Så gav hun lige sønnen en mobil til 6000 kr. eller en tablet eller noget andet dyrt og ejede hun ham lige igen.

Der var ikke noget at gøre og efter 13 måneder gav jeg op. Tænkt sig hun havde også nakket hans facebookkonto, så hun kunne udspionere mig. (Og det viste hendes søn godt! Han turde bare ikke sige hende imod) Kors!! indecision

Jeg tror nu ikke at det er eller bliver så slemt for dig. Det er er så ekstremt at mange af mine venner ikke troede på det i starte, før de selv så nogle af ting.

Men jeg synes at du skal kontakte en psykolog og få noget rådgivning. Det gjorde jeg selv til sidst. Og jeg fik rigtigt meget ud af det. Bland andet begyndte det at gå op for mig, hvor meget mine grænser var rykket sig, i løbet af det år. Hvor meget jeg havde ladet mig mobbe og chikanere for husfredens skyld. Og det skal INGEN finde sig i.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn
  • Faderstuen - 10-07-2019

... og så var vi 4!

Nyeste artikler

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn
  • Faderstuen - 10-07-2019

... og så var vi 4!

Nyeste artikler

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere