Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

mindre aktivitet

30.oktober 2016 kl. 14:38
Luk
Medlem siden 09-12-2013
30-10-2016 14:38
Luk
Medlem siden 09-12-2013
Godt skrevet
0

Hej de damer 

jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan besvare ??

Jeg var i tirsdags indlagt på Holbæk sygehus da de mente at jeg havde åbnet mig 2 cm og min livmoderhals var blød og afkortet. Jeg blev så tjekket igen onsdag morgen og scannet hvor det viser sig at lillemanden har lagt sig med numsen og benene i bækkenet, hvilket er grunden til at maven er sunket og jeg har haft ondt. Lægerne forsikrede mig dog om at vores lille dreng har det perfekt og hygger sig inde mavsen, og der var ingen grund til at jeg kom ind til tjek før fødslen ?? 

Siden torsdag har jeg ikke rigtig mærket så meget liv som jeg plejer og det bekymre mig en del.. har mærket ham et par gange om aftenen men det er ikke i nærheden af hvad jeg plejer.. er det helt normalt når de har lagt sig i bækkenet?? Det skal lige siges at jeg kun er 27+5.

mvh.

en bekymret førstegangs gravid 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.oktober 2016 kl. 14:48
Luk
Medlem siden 26-10-2015
3 startede debatter
380 skrevne indlæg
30-10-2016 14:48
Luk
Medlem siden 26-10-2015
3 startede debatter
380 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Kære du, 

Hvis jeg var i dit sted, så ville det eneste der kunne berolige mig være, at ringe til fødegangen. 

Jeg er mor til 3 og både ved den første og den tredje graviditet havde jeg oplevelsen af mindre liv. Jordemødrene er meget bedre til at vurdere hvad der skal gøres end alle os her på mm , og det er det de er der for.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
30.oktober 2016 kl. 15:00
Luk
Medlem siden 09-12-2013
8 startede debatter
67 skrevne indlæg
30-10-2016 15:00
Luk
Medlem siden 09-12-2013
8 startede debatter
67 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja ender nok også med at jeg ringer til dem.. ville bare lige hører om nogle af jer herinde kendte til det  smiley 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.oktober 2016 kl. 15:56
Luk
Medlem siden 14-03-2016
33 startede debatter
225 skrevne indlæg
30-10-2016 15:56
Luk
Medlem siden 14-03-2016
33 startede debatter
225 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa 

Jeg forstår godt din bekymring... jeg har selv en lille fis der har sat sig med numsen helt nede i bækkenet. 

Jeg var til vendingsforsøg forrige onsdag, hvor lægen dog måtte give op da det ikke lykkedes at vende hende trods mange forsøg. 

Nu er jeg godt nok længere henne end dig - men jeg har oplevet det samme som dig med at hun ikke er så "aktiv" som hun plejer og derfor kontaktede jeg også FG for at høre hvordan og hvorledes. Jeg fik at vide at det er fordi pladsen ikke er så stor når de "sidder" på den måde. Ellers fik jeg det råd at drikke noget iskoldt vand eller hvad man nu har - hvis jeg syntes at der gik for lang tid imellem sparkene-så "rumsterede" hun mere.

Vil dog sige at du endelig bare skal kontakte FG - for her får man bare en anden ro ved lige at sikre sig at alt er som det skal være.

håber du kanbruge mit svar til lidt  

Held og lykke med bebsen 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
30.oktober 2016 kl. 16:09
Luk
Medlem siden 09-12-2013
8 startede debatter
67 skrevne indlæg
30-10-2016 16:09
Luk
Medlem siden 09-12-2013
8 startede debatter
67 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak for dit svar smiley det var meget beroligende at læse. Jeg prøver mig frem og ser tiden an, ellers må jeg ringe til FG. 

Og held og lykke med din lille pige smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere