Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Gravid og overvægtig

22.oktober 2017 kl. 22:18
Luk
Medlem siden 21-10-2017
22-10-2017 22:18
Luk
Medlem siden 21-10-2017
Godt skrevet
0

Ja, som om der ikke var nok at bekymre sig om. Jeg har en BMI på 31. Jeg tog alle mine tabte, 20kg. på igen fra 1-1,5 år siden. Jeg troede det ville blive svært for os at blive gravide, så jeg forsøgte at slanke mig igen. Det nåede jeg ikke. I dag er jeg 5+0, og frygter nu hvad lægen vil sige, og have mig igennem pga overvægten. 

Jeg kan læse en masse om sukkersyge osv. Det er første gang jeg er gravid, så jeg synes bare det hele er overvældende. 

Jeg har altid været normalvægtig indtil mine tidlige 20'ere. Jeg er 26 i dag. Jeg kan næsten ikke overskue at blive sat i bås som en svært overvægtig gravid med stor mulighed for sukkersyge :-( Det harmonerer slet ikke med mit eget selvbillede, og især ikke når jeg VEDat jeg kan tabe 20kg. på et år. 

Hvor sygt det end lyder, ønsker jeg næsten ikke at være gravid længere, for så vil jeg nå at tabe mig, og så forsøge igen :( 

øv!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.oktober 2017 kl. 23:09
Luk
Medlem siden 29-07-2017
66 skrevne indlæg
22-10-2017 23:09
Luk
Medlem siden 29-07-2017
66 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har et BMI der er meget højre end dit. Det eneste jeg har skullet er, at få lavet to glukose test og det er altså ikke noget særligt. Der skal du bare drikke koncentreret sukkervand.

Anmeld
Svar
Er88
Godt skrevet
1
Er88
22.oktober 2017 kl. 23:14
Luk
Medlem siden 28-04-2017
11 startede debatter
57 skrevne indlæg
22-10-2017 23:14
Luk
Medlem siden 28-04-2017
11 startede debatter
57 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har en bmi på 37 og er i dag 16+1.

Jeg er overhovedet ikke bekymret, jeg rører mig, tænker over hvad jeg spiser osv.

Jeg skal til to glukosebelastninger og er slet ikke nervøs for at det ikke skal gå.

Faktisk har jeg slet ikke taget på endnu men derimod tabt ca 1 kg siden jeg blev gravid.

Det skal nok gå ☺

Anmeld
Svar
Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Second Birthday tickers
23.oktober 2017 kl. 11:25
Luk
Medlem siden 17-06-2013
22 startede debatter
255 skrevne indlæg
23-10-2017 11:25
Luk
Medlem siden 17-06-2013
22 startede debatter
255 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tror ikke du behøver at være så bekymret, men det hele er altid lidt svært i starten.

jeg er gravid for 2. gang og begge graviditeter er startet med BMI på 31-32. Jeg spiser sundt (dog alt akt for meget) og dyrker motion, og det er faktisk også “bare” det der skal til for at reducere risikoen for sukkersyge......man skal holde et stabilt blodsukker😀 Så hvis du har det in mente, så gør du dit og hvis lægen spørger ind, så spiser du allerede sundt og dyrker motion (brug evt skridttæller, hvis du ikke er til hårdere motion. 10.000 skridt om dagen er et godt pejlepunkt).

sidste graviditet tog jeg 10 kg på og de var væk et par uger efter fødslen. Denne gang har jeg har meget kvalme og har spist mig igennem det, så kommer Tim at tage rigtig meget på. Hverken læge eller jm er bekymret eller kommenterer det. De siger bare altså længe jeg spiser sundt og får rørt mig, så er de fint tilfredse.......så det er mest mig der syntes overvægten er et problem...

Så tag et rolig snak med de læge, men jeg tror ikke du skal bekymre dig om at blive sat i bås.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2017 kl. 11:27
Luk
Medlem siden 08-03-2010
58 startede debatter
1502 skrevne indlæg
23-10-2017 11:27
Luk
Medlem siden 08-03-2010
58 startede debatter
1502 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Mit var 32, da jeg blev gravid. Ingen har kommenteret på min vægt overhovedet, andet end at jordemoderen anbefalede mig at få foretaget en glukosebelastningstest ligesom man anbefaler alle med et BMI over 27 det. De skal jo selvfølgelig spørge indtil ens livsstil ligegyldigt hvad ens vægt siger, men der har heller ikke været nogen kommentarer dér.

Anmeld
Svar
Mor til 2 skønne høns fra oktober 2013 og november 2017
Godt skrevet
0
Mor til 2 skønne høns fra oktober 2013 og november 2017
23.oktober 2017 kl. 11:42
Luk
Medlem siden 07-10-2017
20 startede debatter
367 skrevne indlæg
23-10-2017 11:42
Luk
Medlem siden 07-10-2017
20 startede debatter
367 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg kan godt følge dig!

Jeg står med en positiv test og håber bare den holder ved, men min bmi er også 31 og jeg frygter hvad lægen vil sige..

Jeg ser ikke mig selv som fed og det er de færreste jeg møder, som ville gætte på at jeg vejer over 100kg.. Men det gør jeg nu engang..

Jeg blev noget formærmet, da jeg læste hvordan de omtaler gravide med bmi over 30 på nettet.. Sådan ser jeg slet ikke mig selv og det er ikke en bås jeg ønsker at blive sat i.

Vi må jo bare afvente og se hvad lægerne rent faktisk siger..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2017 kl. 12:14
Luk
Medlem siden 10-11-2015
15 startede debatter
76 skrevne indlæg
23-10-2017 12:14
Luk
Medlem siden 10-11-2015
15 startede debatter
76 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tillykke med graviditeten :D 

Da jeg blev gravid var mit BMI 29. Den eneste der sagde noget, eller rettere antydede noget var den jordemoderstuderende der var med til mit første jordemoderbesøg. Godt nok fik jeg udleveret en masse pjecer om sund kost og motion, men det tror jeg at alle får. Og så blev jeg anbefalet at tage den der glukosebelastningstest, men ellers var der intet.

Jeg tog 10 kg. på under graviditeten og tabte det hele igen i løbet af et par uger efter fødslen. Jeg havde desuden en helt igennem problemfri graviditet og fødsel -  bortset fra grønt fostervand og en baby der var stjernekigger -  men det har intet med mit BMI at gøre. 

Nu ved du at du er gravid, og så ved du at du skal spise sundt, både for din skyld og for babys skyld. Som flere andre skriver er motion også en god ting, der forhindrer vægten i at stige uhæmmet, men det er også nemmere at føde med en krop i god form :) 

Anmeld
Svar
Allerede "Mor" til Majeeda, fuldblodsaraberhoppe fra 2006 :) MinTicker.dk Ticker Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Allerede "Mor" til Majeeda, fuldblodsaraberhoppe fra 2006 :) MinTicker.dk Ticker Lilypie Pregnancy tickers
23.oktober 2017 kl. 12:40
Luk
Medlem siden 03-06-2017
4 startede debatter
75 skrevne indlæg
23-10-2017 12:40
Luk
Medlem siden 03-06-2017
4 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min historie ligner vidst meget din.. Jeg er tilknyttet Hvidovre og blev indkaldt til samtale med diætist. I brevet stod der at det ville være den samtale og så yderligere tre igennem graviditeten. Blev snusfornærmet og ringede og meldte afbud dagen efter. Det gider jeg bare ikke! 

Er også lidt nervøs for at få en special jordmoder - jeg vil det bare ikke. Tænker at man kan komme udenom det ved at sige fra :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere