Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

gravid og overvægtig

03.januar 2018 kl. 21:14
Luk
Medlem siden 14-08-2017
03-01-2018 21:14
Luk
Medlem siden 14-08-2017
Godt skrevet
0

Kære piger

Jeg har pt i uge 5 af graviditeten. Er desværre end stor pige. Inden graviditet havde jeg været i gang med ae vægttabsforløb. Jeg vil selvfølgelig passe på baby, men vil også gerne passe på min egen krop. Jeg vejer i forvejen for meget. Nåede at tabe mig lidt inden graviditet. 

Nogen der har erfaring med vægttab i/efter graviditeten? 

Jeg tænker blot jeg skal spise sundt og undgå slik og chokolade, også måske være lidt aktiv et par gange om ugen. Så det ikke forbi jeg vil sulte mig selv.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.januar 2018 kl. 21:39
Luk
Medlem siden 15-11-2017
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
03-01-2018 21:39
Luk
Medlem siden 15-11-2017
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 12+6 I dag og har selv en BMI over 30. Vores graviditet var ikke planlagt, men meget ønsket.

Jeg har heller ikke været super god til at passe på min krop inden jeg blev gravid, men jeg synes helt det har givet sig selv. Jeg har SLET ikke haft lyst til noget usundt og lækkert og har faktisk helt ubevidst tabt mig 3 kg her de første 3 mdr. Jeg har dog også været plaget meget af kvalme og opkast fra ca. uge 6/7 og frem til ca. 10/11.

Det er ikke en god ide med slankekur, men vær selvfølgelig opmærksom på hvad du spiser. Og så har jeg haft sindssygt meget gavn af mine gåture med hunden som nu er forlænget til 45 minutter pr. tur. Pyha, det er svært at komme af sted, men hvor er det dog skønt når man først er kommet af sted.

Og stort tillykke med graviditeten 😊❤

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.januar 2018 kl. 21:45
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1048 skrevne indlæg
03-01-2018 21:45
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1048 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg var ind. Jeg blev gravid igang med vægt tab havde en kostplan jeg havde fået ved diætist. Da jeg blev gravid tog jeg simpelthen tilbage til hende og fin lagt planen om så den passede til en gravid 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.januar 2018 kl. 21:51
Luk
Medlem siden 07-10-2017
20 startede debatter
365 skrevne indlæg
03-01-2018 21:51
Luk
Medlem siden 07-10-2017
20 startede debatter
365 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Rigtig stort tillykke med graviditeten!

Det er et klassisk dilemma du beskriver..

Slankekur og graviditet er bare en rigtig skidt kombo, som fører til øget risiko for udvikling af type 2 diabetes og overvægt senere i livet for dit barn. Der er dog stor forskel på en slankekur og at man taber sig som følge af fornuftig ændring i vaner til en sund livstil. 

Sund og aktiv livsstil under en graviditet skader ikke dit barn. Hvis du skærer ned på sukkerindtaget og følger de generelle kostråd med et kalorieindtag på de ca 2000kcal, som en normal kvinde bør indtag og er aktiv i det omfang, som det er muligt, så burde der ikke ske noget ved, at vægten falder en smule i starten af graviditeten. Men jeg tør ikke vejlede dig for meget. Det er dit lille barn det drejer sig om og jeg synes du bør rådføre dig med lægen og høre om du kan få en henvisning til en diætist.

Generelt anbefales overvægtige stadig at have en vægtøgning under graviditeten, bare mindre end hvis hun var normalvægtig.

Hvis det er et reelt vægttab du ønsker, så vent da til du har født og gå ikke for hårdt til den, så du ikke ødelægger din mælkeproduktion.

Mange hilsner

En kvinde som ikke selv har født, men som skriver PhD i hjerneudvikling hos spædbørn, som får modermælkserstatning og har speciale i påvirkning af moderens kost under graviditeten på barnets udvikling smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.januar 2018 kl. 22:05
Luk
Medlem siden 14-08-2017
4 startede debatter
15 skrevne indlæg
03-01-2018 22:05
Luk
Medlem siden 14-08-2017
4 startede debatter
15 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Sikke nogle fine og brugbare svar 😍👌 tusind tak. 

Vil ikke gå på slankekur, men bare forholdsvis sundt. Jeg er bare skræmt over tanken at nogle kan tage 20 og 30 kg på, tænk nu jeg var en af dem der gjorde. 

Må lige inkludere læge eller diætist i mine tanker.

Mange tak for jeres svar ❤

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.januar 2018 kl. 15:06
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1048 skrevne indlæg
04-01-2018 15:06
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1048 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
lalala11 skrev :

Sikke nogle fine og brugbare svar 😍👌 tusind tak. 

Vil ikke gå på slankekur, men bare forholdsvis sundt. Jeg er bare skræmt over tanken at nogle kan tage 20 og 30 kg på, tænk nu jeg var en af dem der gjorde. 

Må lige inkludere læge eller diætist i mine tanker.

Mange tak for jeres svar ❤

min skræk var også at tage 30kg på.. så fik resolut til min diætist og sagde det vil jeg altså ikke. hun lagde en kostplan hvor baby fik det den skulle og jeg ikke ville tage vildsomt på endte på 8kg de 5 havde jeg taget på inden jeg tog til hende.. trods alle foranstaltninger endte jeg desværre alligevel med graviditets sukkersyge

du skal ikke på kur mens du er grsvid 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere