Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Der er ikke 1... men 5!

29.marts 2017 kl. 21:25
Luk
Medlem siden 19-11-2016
29-03-2017 21:25
Luk
Medlem siden 19-11-2016
Godt skrevet
10

Vi var til en akut scanning i dag, fordi jeg havde blødt aftenen inden og haft kraftige jag i underlivet. Efter flere aborter, var jeg knust og sikker på, at det var endnu en abort.

Ved scanningen var der ikke et foster... der blev ved med at dukke små mørke pletter op med et lille foster i midten. Fem styk, alle med hjerteblink!

Det er vanvittigt. Efter at have prøvet i 1.5 år og været i gang med 4. insemineringsforsøg har jeg nu fem små i maven. På en gang..

Vi tænkte, at en fosterreduktion selvfølgelig var vejen frem, jeg kan jo ikke være gravid med fem børn. Men hvis man fjerner tre, så er oddsene virkelig dårlige for, at det vil gå godt. Lægen sagde, der var ca. 50% risiko for at føde tidligt og ikke levedygtige fostre. Og generelt en lille chance for ikke at få tvillinger, der er født meget for tidligt. Desværre er der ikke så meget statistik på det - det er meget sjældent, det sker.

Nu håber vi, at nogle af dem går til de næste uger, ellers skal vi overveje nøje hvad vi gør. Det er helt uoverskueligt, jeg har grædt og grædt og ved slet ikke, hvordan jeg skal forholde mig til de næste 6 uger. Er der nogen, som har erfaringer med så mange fostre på en gang? Det kunne være rart at høre andres historie.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
10
29.marts 2017 kl. 21:39
Luk
Medlem siden 19-01-2014
113 startede debatter
913 skrevne indlæg
29-03-2017 21:39
Luk
Medlem siden 19-01-2014
113 startede debatter
913 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

indecision sagde du 5? Holy moly. Det er da virkelig sjældent. Håber alt kommer til at gå rigtig godt for jer og I får nogle raske babyer (uanset hvor mange det ender med). 

Du får lige en no

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
29.marts 2017 kl. 21:40
Luk
Medlem siden 26-06-2009
126 startede debatter
379 skrevne indlæg
29-03-2017 21:40
Luk
Medlem siden 26-06-2009
126 startede debatter
379 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Wow... 😲 Ved slet ikke hvad jeg skal sige.. Jeg kan sagtens forstå at du er rigtig ked af den vanvittige situation i står i..  Du får lige et stort kram..no

Jeg har ikke erfaring med fosterreduktion, men fik for 2 år siden en abort, da vores enæggede tvillinger lå i samme fosterhinder. Det var absolut ingen nem beslutning, men vi valgte det, da risikoen ved den type tvillinger var meget høj. 

Hvorfor mente lægen at tvillinger med stor sandsynlighed ville blive født meget for tidligt, hvis der blev fjernet 3? 

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickersLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
29.marts 2017 kl. 21:45
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
79 skrevne indlæg
29-03-2017 21:45
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
79 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Wow... 😲 Ved slet ikke hvad jeg skal sige.. Jeg kan sagtens forstå at du er rigtig ked af den vanvittige situation i står i..  Du får lige et stort kram..no

Jeg har ikke erfaring med fosterreduktion, men fik for 2 år siden en abort, da vores enæggede tvillinger lå i samme fosterhinder. Det var absolut ingen nem beslutning, men vi valgte det, da risikoen ved den type tvillinger var meget høj. 

Hvorfor mente lægen at tvillinger med stor sandsynlighed ville blive født meget for tidligt, hvis der blev fjernet 3? 

Det er helt ekstremt. Forstår slet ikke hvordan det kan lade sig gøre.. Vi er jo ikke i USA, hvor man kan sætte alle de æg op man vil.

Det går ofte skidt, fordi man ikke fjerne fostrene helt. I stedet giver man dem hjertestop med kaliumklorid og de vil herefter begynde at krympe, fordi de primært består af vand. Der vil dog være væv tilbage (og ret meget ved tre reduceringer), og det er mængden af væv, der fremprovokerer en sen abort/tidlig fødsel, sagde lægen i dag.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
29.marts 2017 kl. 21:58
Luk
Medlem siden 26-06-2009
126 startede debatter
379 skrevne indlæg
29-03-2017 21:58
Luk
Medlem siden 26-06-2009
126 startede debatter
379 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Ja okay.. Det giver god mening, men absolut ikke valget nemmere.. 

Uanset hvilken beslutning i vælger, vil det for altid ændre jeres liv.. no

Det bliver nogle hårde uger, og jeg kan sagtens følge dig i tanken og håbet om at naturen lader nogle gå til.. Det det også er hårdt, men det er på en måde nemmere når man ikke selv skal træffe valget.

Blev du insemineret med flere æg? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
29.marts 2017 kl. 22:47
Luk
Medlem siden 21-02-2015
1 startede debatter
239 skrevne indlæg
29-03-2017 22:47
Luk
Medlem siden 21-02-2015
1 startede debatter
239 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Der er sørme meget at tænke over. Lad os håbe at naturen viser vej, så der bare er nogle stykker som har energi til at blive. Kram herfra no

Lillian

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
29.marts 2017 kl. 22:58
Luk
Medlem siden 31-07-2015
221 startede debatter
2970 skrevne indlæg
29-03-2017 22:58
Luk
Medlem siden 31-07-2015
221 startede debatter
2970 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Wow en situation at stå i crying

hpber naturen løser det for jer på den bedste måde.

kunne de se om nogle af dem var enæggede? Hvor mange follikler havde du ved iui?? Og hvor er du blevet insemineret? Klinikken må også have været i chok??

ønsker jer alt godt fremover no

Anmeld
Svar
Pb start dec 14. Kvinde 33 ok, mand 27, let nedsat sædkvalitet. 1 iui april '16 = negativ Slut april: Pause pga cyster 2. Iui 30. Maj 16, fingers crossed! Negativ 3. Iui juni, negativ... Juli: cyster, pause! påbegynder IVF på Hillerød/Riget Sep/okt da vi kom til samtale før pga afbud, YEAH! 1. Ivf: deltager i projekt, 4 follikler klar, kun 1 æg ud, ikke befrugtet :( Næste ivf først dec/jan, prøver iui i mellemtiden 4. Iui nov, negativ! 5. Iui: ins. 1. Dec 1 follikel der var ved at briste og 10 mio svømmere, negativ. Opstart lang beh. 6/1-17, 3 uger suprefact, herefter menopur 225ie sat op til 300 til sidst, 8 follikler ved æu, 7 æg ud, 3 befrugtet, 1 pænt 4-cellet op på 2. dagen, 2 fragmenterede dyrkes videre, er nu RUGER!! Positiv test 20/2 3+4!!!! BP 4+4 hcg1000!! MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
Pb start dec 14. Kvinde 33 ok, mand 27, let nedsat sædkvalitet. 1 iui april '16 = negativ Slut april: Pause pga cyster 2. Iui 30. Maj 16, fingers crossed! Negativ 3. Iui juni, negativ... Juli: cyster, pause! påbegynder IVF på Hillerød/Riget Sep/okt da vi kom til samtale før pga afbud, YEAH! 1. Ivf: deltager i projekt, 4 follikler klar, kun 1 æg ud, ikke befrugtet :( Næste ivf først dec/jan, prøver iui i mellemtiden 4. Iui nov, negativ! 5. Iui: ins. 1. Dec 1 follikel der var ved at briste og 10 mio svømmere, negativ. Opstart lang beh. 6/1-17, 3 uger suprefact, herefter menopur 225ie sat op til 300 til sidst, 8 follikler ved æu, 7 æg ud, 3 befrugtet, 1 pænt 4-cellet op på 2. dagen, 2 fragmenterede dyrkes videre, er nu RUGER!! Positiv test 20/2 3+4!!!! BP 4+4 hcg1000!! MinTicker.dk Ticker
29.marts 2017 kl. 23:23
Luk
Medlem siden 17-02-2013
601 skrevne indlæg
29-03-2017 23:23
Luk
Medlem siden 17-02-2013
601 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

wow! Det er ekstremt sjældent, tror ikke der er et eneste tilfælde i Danmark. Selv firlinger ses kun herhjemme sporadisk. 

Jeg håber naturen hjælper jer i denne svære beslutning! Stort kram!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.marts 2017 kl. 23:37
Luk
Medlem siden 01-01-2011
366 startede debatter
3301 skrevne indlæg
29-03-2017 23:37
Luk
Medlem siden 01-01-2011
366 startede debatter
3301 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Wow.. sikke en besked. 

Underer Mig også over alt lægen mente der var så stor risiko ved at lave reduktion til 2 tilbageblivende fostre. Endnu er de jo meget små.. og man har da hørt om nogen der ventede tvillinger og den ene døde i maven ret sent, men graviditeten med den anden forsatte ukompliceret og ved fødslen var der meget, meget lidt tilbage fra det døde foster. Selvom det fx først døde i uge 17. Der skulle man jo mene at mængden var mere faretruende..

Anmeld
Svar
3 børn fra 2012, 2014 og 2017
Godt skrevet
2
3 børn fra 2012, 2014 og 2017

Slettet bruger

30.marts 2017 kl. 06:26
Slettet bruger
30-03-2017 06:26
Godt skrevet
2

Hold da op hvor vildt 😳 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
30.marts 2017 kl. 06:51
Luk
Medlem siden 08-04-2014
94 startede debatter
1280 skrevne indlæg
30-03-2017 06:51
Luk
Medlem siden 08-04-2014
94 startede debatter
1280 skrevne indlæg
Godt skrevet
16

Jeg ved godt at det er helt vildt og ikke lige ønskesituationen, men er jeg den eneste der tænker, at jeg umiddelbart ville beholde alle fem? Selvfølgelig ville jeg nok også håbe at et par naturligt går til i løbet af den nærmeste fremtid, men hvis ikke, ville jeg prøve at vende det til noget positivt, at jeg skulle have 5 små vidundere.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
16
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere