Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

jeg er SÅ bange ??

24.februar 2020 kl. 19:31
Luk
Medlem siden 19-10-2015
24-02-2020 19:31
Luk
Medlem siden 19-10-2015
Godt skrevet
0

I onsdag var jeg til tidlig scanning hvor jeg var 5+3 og vi fandt ud af at det er tvillinger. På torsdag skal vi derind igen og se hjerteblink. Jeg er SÅ bange for at der ikke er hjerteblink❤️

Jeg var så chokeret over at det var tvillinger men nu føles det hele så tomt hvis den ene er væk eller der ikke er hjerteblink i nogen af dem❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.februar 2020 kl. 20:22
Luk
Medlem siden 17-03-2017
39 startede debatter
674 skrevne indlæg
24-02-2020 20:22
Luk
Medlem siden 17-03-2017
39 startede debatter
674 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Åh det kan jeg godt forstå. Jeg fik også en tidlig skanning 5+3 og fandt ud af at jeg ventede tvillinger, og det var efter en MA i sidste graviditet. Lægen sagde endda at der nu var større risiko for at miste og at vi ikke skulle håbe på at de begge to blev derinde, men det gjorde de! Og de ligger begge to nu og sover i min stue 😊 så selvom jeg pletblødte over flere gange i første trimester, og selvom jeg forventede at miste igen (tja indtil fødslen faktisk) så kom der to helt velskabte børn ud.

Hæng i. Der er intet du kan gøre. Du kan ikke undgå at miste hvis du mister, desværre. Så prøv at glæde dig og være i nuet. 

Anmeld
Svar
1. Cyklus IUI d. 17/5-18: MA 8+2. 2. Cyklus IUI d. 20/8-18: negativ test. 3. Cyklus IUI d. 21/9-18: negativ test. 4. Cyklus IUI d. 17/10-18: negativ test. Pause i november pga cyste på 6,29 cm, 5. Cyklus IUI d. 10/12-18: negativ test. 6. Cyklus IUI d. 7/1-19: POSITIV TEST 3+3. Tvillinger født 21/8-19
Godt skrevet
4
1. Cyklus IUI d. 17/5-18: MA 8+2. 2. Cyklus IUI d. 20/8-18: negativ test. 3. Cyklus IUI d. 21/9-18: negativ test. 4. Cyklus IUI d. 17/10-18: negativ test. Pause i november pga cyste på 6,29 cm, 5. Cyklus IUI d. 10/12-18: negativ test. 6. Cyklus IUI d. 7/1-19: POSITIV TEST 3+3. Tvillinger født 21/8-19
24.februar 2020 kl. 20:39
Luk
Medlem siden 19-10-2015
82 startede debatter
218 skrevne indlæg
24-02-2020 20:39
Luk
Medlem siden 19-10-2015
82 startede debatter
218 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
ecfth skrev :

Åh det kan jeg godt forstå. Jeg fik også en tidlig skanning 5+3 og fandt ud af at jeg ventede tvillinger, og det var efter en MA i sidste graviditet. Lægen sagde endda at der nu var større risiko for at miste og at vi ikke skulle håbe på at de begge to blev derinde, men det gjorde de! Og de ligger begge to nu og sover i min stue 😊 så selvom jeg pletblødte over flere gange i første trimester, og selvom jeg forventede at miste igen (tja indtil fødslen faktisk) så kom der to helt velskabte børn ud.

Hæng i. Der er intet du kan gøre. Du kan ikke undgå at miste hvis du mister, desværre. Så prøv at glæde dig og være i nuet. 

Hvordan er det at have tvillinger ? Er det hårdt❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.februar 2020 kl. 21:06
Luk
Medlem siden 17-03-2017
39 startede debatter
674 skrevne indlæg
24-02-2020 21:06
Luk
Medlem siden 17-03-2017
39 startede debatter
674 skrevne indlæg
Godt skrevet
6

Det er fucking hårdt at have tvillinger. Der har været gange, hvor jeg har grædt samtidigt med at de begge har skreget og jeg har bedt min kæreste komme hjem fra arbejde tidligt, fordi jeg havde nået mit breaking point. Der har været (mange) gange, hvor jeg har ønsket at de bare havde været født med nogle års mellemrum. 

Sørg for at din kæreste tager mere end de 2 ugers barsel, især i starten. De første 3 måneder er de værste - fra uge 6-12 især. De skriger meget og kræver en del, og giver næsten intet igen. Den alder er bare hård. Det bliver bedre så snart de begynder at smile og grine og lege.

Vores er et halvt år nu og det er stadig hårdt som bare helvede. 

Ting vi ikke kunne undvære:

Slyngevugge (!!!)

Baby brezza (fantastisk!) 

16+ flasker (for ellers skal du vaske flasker konstant og det orker man for det første ikke, og for det andet er der bare ikke tid nok)

Bæresele - var god den første tid, så kunne de falde i søvn deri, mens vi vaskede flasker

2 vippestole, en på badeværelset og en i stuen - så kan man sætte en tvilling i stolen, mens man bader den anden tvilling fx, eller give flaske til den ene, mens den anden sidder i stolen.

Babynests den første tid, som de ligger i I stuen fx. 

En praktisk tvillingebarnevogn. 

Selvom det er svært at finde tiden, så er det vigtigt at de ligger på maven i de vågne timer. Hele tiden. For tro mig, det bliver så svært at huske, hvilken side man har lagt barnets hoved til, når man er i så slem søvnmangel. 

Parforholdet bliver testet - hvis I er ustabile nu, så er der stor risiko for at det ryger, medmindre I gør noget ved det allerede nu. Det dræber bare en masse intimitet. Men det kan også gøre jer stærkere, det har det gjort hos os. 

Det positive er jo at de er dejlige unikke små mennesker og det er vildt at opleve dem udvikle sig og der er stor chance for at de får et godt forhold til hinanden - det er ret specielt at være tvilling. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
24.februar 2020 kl. 21:24
Luk
Medlem siden 19-10-2015
82 startede debatter
218 skrevne indlæg
24-02-2020 21:24
Luk
Medlem siden 19-10-2015
82 startede debatter
218 skrevne indlæg
Godt skrevet
5
ecfth skrev :

Det er fucking hårdt at have tvillinger. Der har været gange, hvor jeg har grædt samtidigt med at de begge har skreget og jeg har bedt min kæreste komme hjem fra arbejde tidligt, fordi jeg havde nået mit breaking point. Der har været (mange) gange, hvor jeg har ønsket at de bare havde været født med nogle års mellemrum. 

Sørg for at din kæreste tager mere end de 2 ugers barsel, især i starten. De første 3 måneder er de værste - fra uge 6-12 især. De skriger meget og kræver en del, og giver næsten intet igen. Den alder er bare hård. Det bliver bedre så snart de begynder at smile og grine og lege.

Slyngevugge (!!!)

16+ flasker (for ellers skal du vaske flasker konstant og det orker man for det første ikke, og for det andet er der bare ikke tid nok)

Bæresele - var god den første tid, så kunne de falde i søvn deri, mens vi vaskede flasker

2 vippestole, en på badeværelset og en i stuen - så kan man sætte en tvilling i stolen, mens man bader den anden tvilling fx, eller give flaske til den ene, mens den anden sidder i stolen.

Selvom det er svært at finde tiden, så er det vigtigt at de ligger på maven i de vågne timer. Hele tiden. For tro mig, det bliver så svært at huske, hvilken side man har lagt barnets hoved til, når man er i så slem søvnmangel. 

Parforholdet bliver testet - hvis I er ustabile nu, så er der stor risiko for at det ryger, medmindre I gør noget ved det allerede nu. Det dræber bare en masse intimitet. Men det kan også gøre jer stærkere, det har det gjort hos os. 

Det positive er jo at de er dejlige unikke små mennesker og det er vildt at opleve dem udvikle sig og der er stor chance for at de får et godt forhold til hinanden - det er ret specielt at være tvilling. 

Det lyder jo nærmest som en hel skræmme kampagne❤️

Nu er alle børn jo forskellige og tænker ikke at det behøves at være ‘svære/besværlige’ børn bare fordi at det er tvillinger. 

Jeg har en dreng på 3 1/2 år og han var så nem en baby hvor andre har haft svære børn. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5
25.februar 2020 kl. 11:01
Luk
Medlem siden 11-05-2017
15 startede debatter
514 skrevne indlæg
25-02-2020 11:01
Luk
Medlem siden 11-05-2017
15 startede debatter
514 skrevne indlæg
Godt skrevet
4
ecfth skrev :

Slyngevugge (!!!)

Du lyder træt 😁❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
25.februar 2020 kl. 15:03
Luk
Medlem siden 03-12-2019
4 startede debatter
8 skrevne indlæg
25-02-2020 15:03
Luk
Medlem siden 03-12-2019
4 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg har kun en (nr to kan komme når som helst) og jeg synes det var en super ærlig og reel fremstilling af hvordan det kan være den første tid... for mig ræsonnerede det der hvertfald dybt og det var som sagt kun med et barn... jeg glæder mig til gengæld til nr 2 her, hvor jeg denne gang føler mig så uendelig bedre rustet til opgaven og meget mindre vil opleve det kæmpe chok/omvæltning det er/var for mig at blive mor. Denne gang glæder jeg mig helt vildt til at opleve den aller første tid igen, som jeg føler forsvandt i et sort hul af følelser sidst...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
29.februar 2020 kl. 19:39
Luk
Medlem siden 23-05-2017
10 startede debatter
121 skrevne indlæg
29-02-2020 19:39
Luk
Medlem siden 23-05-2017
10 startede debatter
121 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tillykke med tvillingegraviditeten! :) 

Det er noget helt særligt at få tvillinger, for ja det er mega hårdt i starten, men alt giver mening når de kan lege og grine sammen og få glæde af hinanden. De vil altid have deres bedste ven og legekammerat ved deres side og aldrig være alene. Det er en kæmpe gave! :D

En tvillingeslyngevugge er et absolut musthave. Den kan både berolige og vugge babyerne i søvn på samme tid. Og man kan også få motor til den ;) 

- og en god kaffemaskine - for man bliver sgu lidt træt haha :D

Jeg krydser fingre for at det går godt og der er fint hjerteblink. Igen stort tillykke :)

Anmeld
Svar
29 år. Endelig gravid efter 4 års kamp, 1 operation, 5 ICSI + 1 frys. Venter tvillinger!! Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
29 år. Endelig gravid efter 4 års kamp, 1 operation, 5 ICSI + 1 frys. Venter tvillinger!! Lilypie Pregnancy tickers
01.marts 2020 kl. 06:33
Luk
Medlem siden 15-09-2015
31 skrevne indlæg
01-03-2020 06:33
Luk
Medlem siden 15-09-2015
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Så vil jeg gerne komme med min oplevelse: Jeg har også en dreng på 3 år i forvejen og det har været en KÆMPE fordel at jeg havde prøvet det før. De ting som fyldte første gang med min søn, var meget lettere denne gang. 
Min søn var ligesom din verdens letteste dreng og det er begge mine tvillingepiger sørme også :). 
Ja der er selvfølgelig lidt mere at se til men jeg kan ærligt sige at det er kun når de begge har været syge og storebror har skulle være hjemme samtidigt at jeg har tænkt "nu kan jeg ikke få det til at fungere mere" også er det rart at være to :). 
Min mand var hjemme i 2 uger i starten, mere kunne have været rart men det gik :). 
Pigerne er 10mdr nu og er en fest at være sammen med :). 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
07.juni 2020 kl. 23:50
Luk
Medlem siden 07-06-2020
7 startede debatter
65 skrevne indlæg
07-06-2020 23:50
Luk
Medlem siden 07-06-2020
7 startede debatter
65 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
pernillens skrev :
ecfth skrev :

Slyngevugge (!!!)

Det lyder jo nærmest som en hel skræmme kampagne❤️

Nu er alle børn jo forskellige og tænker ikke at det behøves at være ‘svære/besværlige’ børn bare fordi at det er tvillinger. 

Jeg har en dreng på 3 1/2 år og han var så nem en baby hvor andre har haft svære børn. 

Jeg har tvillinger, og de er nemme! Der er perioder der er lidt hårde at komme igennem, men man kommer igennem dem! Jeg prioriterer at være rolig frem for alt. Og accepterer at jeg ikke kan give mine børn det samme som hvis det var enlinger, så hvis begge skriger, så trækker jeg vejret dybt, og finder roen, så jeg kan trøste dem. jeg kommer alt det udstyr som jeg tænker kan ahve en jkælpende effekt - men som sagt ejg har nemme tvillinger, så udstyret herhjemme er begrænset :) Men det er hårdt. Man er på konstant. Når den ene har fået sine behov dækket, er der en mere der vil præcis det samme. Men mine har haft glæde af hinanden fra de var nogle måneder, og nu griner de bare de ser hinande, og det er jo helt særligt for os tvillingemødre <3 Bare lige en opmuntring om at det ikke behøver at være et mareridt :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

08.juni 2020 kl. 19:16
Slettet bruger
08-06-2020 19:16
Godt skrevet
0

Jeg aner ikke noget om tvillinger.. men jeg tror som en anden skriver at det er meget! Forskelligt og kommer meget an på hvilket/hvilke barn/børn man får. Jeg er stadig i tvivl om vi skal have en mere fordi jeg synes det har været pisse hårdt 😂 jeg havde aldrig forestillet mig hvad søvnmangel kunne gøre ved min personlighed 🥴🥴🤦‍♀️😂 jeg har også veninder som har børn som har sovet ligeså lidt som min men som har fået en mere og tager det i stiv arm 🤷‍♀️ Og så selvfølgelig dem med børn der bare er blide, sover hele natten og sover lure på 2 timer i barnevognen.. det lyder som en drøm at have småbørn 😊 så til TS... børn er forskellige, mødre er forskellige... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere