Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

fiskeolie??

02.marts 2019 kl. 17:14
Luk
Medlem siden 11-01-2019
02-03-2019 17:14
Luk
Medlem siden 11-01-2019
Godt skrevet
0

Hej 

da jeg var ved lægen til første undersøgelse fortalte hun mig at man selvfølgelig skulle spise varieret mad, og sørge få af få fisk osv. Da jeg aldrig har brudt mig om fisk, spiser jeg i steder omega 3 fiskeoliepiller,  hver dag og har gjort det flere år.

lægen fortæller mig så at det er en dårlig ide, da man ikke ved om olien stammer fra rovfisk. Har i hørt noget lignende? 

Jeg har simpelthen så svært ved at få fisk ned, når jeg er ikke-gravid, så tvivler på det er nemmere nu. Desuden så jeg på apoteket tidligere i dag, man kunne få nogle gravid omega 3 piller? Så min læge kan da ikke være heeeelt opdateret eller hvad? Er der andre der tager omega 3 tilskud?

vh Stine 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.marts 2019 kl. 17:45
Luk
Medlem siden 14-10-2016
4 startede debatter
171 skrevne indlæg
02-03-2019 17:45
Luk
Medlem siden 14-10-2016
4 startede debatter
171 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Én ting er at du ikke kan være sikker på hvad der er i pillerne. Noget andet er at det frarådes gravide at spise fiskeolie 2-3 måneder før termin, fordi fiskeolie virker blodfortyndende. Det kan være meget uhensigtsmæssigt under en fødsel (både kejsersnit og vaginalt) fordi du kan miste mere blod end hvad gost er. Så jeg ville holde mig fra fiskeolie under graviditeten og så tvinge noget fisk i mig. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.marts 2019 kl. 17:56
Luk
Medlem siden 11-01-2019
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
02-03-2019 17:56
Luk
Medlem siden 11-01-2019
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nu er jeg heldigvis kun i uge 10, så der er længe til. Men umiddelbart virker det stadigvæk mærkeligt at der laves omega 3 beregnet til gravide? 

Omvendt kan jeg se at der nogle steder står, at det er gavnligt for den gravide, da der er mindre risiko for at fosteret udvikler astma. Som værende astmatiker selv, ønsker jeg helst at mit barn ikke får det. 

Jeg tror måske jeg underdriver i mit opslag, jeg er vitterligt ved at brække mig når jeg spiser fisk. Og det er uden at være gravid. Ikke at jeg ikke ville gøre det, men det er SÅ svært for mig.  

Vh Stine 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.marts 2019 kl. 18:08
Luk
Medlem siden 03-08-2014
23 startede debatter
171 skrevne indlæg
02-03-2019 18:08
Luk
Medlem siden 03-08-2014
23 startede debatter
171 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg spiste også fiskeolie under min graviditet, og har bestemt planer om det i min næste smiley 

Der anbefales at man stopper 3-4 uger inden termin. Så man kan jo nå at få en del af de gode ting fra fiskeolien inden. 

Studier viser netop at det er gavnligt for baby. Det skulle have vist sig at mødre som har spist fiskeolie igennem hele graviditeten i gennemsnit føder større børn. Ikke fede børn, men børn med større muskelmasse. Og så har jeg også hørt om den gavnlige virkning på astma senere i livet. 

Jeg ville ikke være bekymret over at spise fiskeolie specielt henvendt til gravide smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
02.marts 2019 kl. 18:11
Luk
Medlem siden 15-01-2018
2 startede debatter
63 skrevne indlæg
02-03-2019 18:11
Luk
Medlem siden 15-01-2018
2 startede debatter
63 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej,

Jeg har spist disse ( Puori omega 3 ) i min graviditet, de er lavet af små fisk så der er ikke kviksølv i.

Snakkede med min læge om der var noget med at det kunne være blodfortyndende op til fødsel og det er der ikke bevis på at der er, men vi blev enige om at 1 måned før fødsel kan man stoppe, så er man på den sikre side.

Hvad med grønlænderne, de spiser formentlig rigeligt med fisk, de stopper jo ikke med at spise fisk fordi de er gravidesmiley

Håber at det kunne hjælpe.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.marts 2019 kl. 18:31
Luk
Medlem siden 26-03-2016
33 startede debatter
528 skrevne indlæg
02-03-2019 18:31
Luk
Medlem siden 26-03-2016
33 startede debatter
528 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg spiser eskimo fiskeolie som skulle være renset for tungmetaller og andet dårligt, og det er vidst tungmetallerne man ikke er glade for ved rovfisk :) tænker at spise dem ca frem til uge 32, da jeg heller ikke spiser fisk 

Anmeld
Svar
Tidligere døjet med pcos og ingen cyklus - fik tvillinger gennem iui i start 2017. Gravid naturligt med formodet terminsdato 31. Oktober/1. November 2019 ?? MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
Tidligere døjet med pcos og ingen cyklus - fik tvillinger gennem iui i start 2017. Gravid naturligt med formodet terminsdato 31. Oktober/1. November 2019 ?? MinTicker.dk Ticker
02.marts 2019 kl. 21:56
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
975 skrevne indlæg
02-03-2019 21:56
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
975 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Du kan rolig spise fiskeolie faktisk anbefales det til gravide der ikke spiser fisk.  Man skal stoppe med det 14 dage før forventet termin.  Det var hvad jeg fin at vide på sygehuset ved fødsels læge jeg går der fordi mit blodtryk vat for højt sidste graviditet og stoler da på de ved noget om det.  Derudover kan tilskud af d vitamin være godt. Og kalk får man ikke 1/2 l mælke produkter daglig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.april 2019 kl. 22:29
Luk
Medlem siden 09-03-2018
3 skrevne indlæg
15-04-2019 22:29
Luk
Medlem siden 09-03-2018
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg spiser de der Anti-opstød man kan købe på apoteket (de har også lavet nogle til gravide), da jeg bare kan smage det der ulækre fiskeolie hele dagen 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere