Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Svangerskabsforgiftning

26.maj 2020 kl. 09:24
Luk
Medlem siden 14-02-2020
Sidst online 02-07-2020
26-05-2020 09:24
Luk
Medlem siden 14-02-2020
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
0

Er der nogen, der ved om man kan have svangerskabsforgiftning uden at have højt blodtryk? 
Jeg har i nogle dage haft lidt ondt i hovedet, men det er stoppet igen. Jeg købte urinstix på apoteket for selv at kunne holde øje med protein og glukose i blodet. Man skal selv aflæse urinen, hvilket gør det lidt svært. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2020 kl. 09:33
Luk
Medlem siden 07-10-2016
6 startede debatter
28 skrevne indlæg
26-05-2020 09:33
Luk
Medlem siden 07-10-2016
6 startede debatter
28 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, det kan man godt. Højt blodtryk er kun ét af symptomerne. Jeg fik svær svangerskabsforgiftning og fik akut kejsersnit, og havde på intet tidspunkt for højt blodtryk. 

ring til din jordemoder hvis du er i tvivl. Hun kan sende dig til tjek på hospitalet. 

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
26.maj 2020 kl. 09:35
Luk
Medlem siden 14-02-2020
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
26-05-2020 09:35
Luk
Medlem siden 14-02-2020
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
0

Tak for svar. Havde du andre symptomer? Hvordan blev din svangerskabsforgiftning opdaget? :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2020 kl. 10:08
Luk
Medlem siden 07-10-2016
6 startede debatter
28 skrevne indlæg
26-05-2020 10:08
Luk
Medlem siden 07-10-2016
6 startede debatter
28 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg havde protein i urinen og havde voldsomt meget vand i kroppen. Tog 7 kg på, på 1,5 uge inden jeg blev indlagt. Derefter vil jeg gætte på at jeg tog 5-10 kg på, i de to dage inden de valgte at lave akut kejsersnit. 
jeg blev indlagt fordi jeg selv ringede, da jeg ikke kunne mærke livstegn i maven. Og hun havde det så også rigtig dårligt inde i maven. Mit tilfælde var dog meget ekstremt, fordi jeg også har faktor 5 Leiden.  Men Det er utrolig vigtigt at du bliver tjekket, hvis du er i tvivl :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2020 kl. 13:36
Luk
Medlem siden 01-12-2018
1 startede debatter
219 skrevne indlæg
26-05-2020 13:36
Luk
Medlem siden 01-12-2018
1 startede debatter
219 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det der er det lumske ved svangerskabsforgiftning. Symptomerne er diffuse og intet er "normalt".

Jeg havde for højt blodtryk, og mine blodprøver viste tegn på, at der var noget, der rørte på sig. Jeg havde ikke vand i kroppen, flimmer for øjnene eller trykken for brystet, som er nogle af de andre "normale" symptomer.

Havde voldsomt ondt i begge mine nyrer og kunne hverken sidde, ligge eller stå stille. Derfor troede de først, det var nyrestensanfald. 

Var indlagt mandag-torsdag og måtte køre retur fredag morgen. Da hjertekurven pludselig begyndte at dykke på vores lille pige, blev jeg gjort klar til akut kejsersnit.

Jeg døjer faktisk stadig med mit blodtryk her 9 måneder efter. Og havde ellers ikke problemer før det 😳

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2020 kl. 19:10
Luk
Medlem siden 04-04-2020
23 startede debatter
76 skrevne indlæg
26-05-2020 19:10
Luk
Medlem siden 04-04-2020
23 startede debatter
76 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har os haft en del hovedpine, er os bange for få svangerskabs forgiftning uden man ved det 😖. Synes i det nemt at tjekke det selv når man skal til jordmoder? Jeg har været til 1. Samtale men der fortalte hun hurtig hvordan jeg gjorde men det msnge måneder siden også kom corona så har kun haft telefonisk.. er det egentlig okay nemt at tisse også tjekke testen selv:// er os bange for glukose osv er ændret men hvor jeg så ik er opmærksom nok... Ska til jordmoder her imorgen ... også skriver en at man ka mærke mindre liv, for være ærlig så kender jeg ikke min piges rytme helt... det nemlig forskelligt hvor aktiv og passiv hun er? Hvordan ved i når jeres foster er stille osv? Kommer det ik os an på om barnet sover osv. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2020 kl. 20:01
Luk
Medlem siden 14-02-2020
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
26-05-2020 20:01
Luk
Medlem siden 14-02-2020
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
1

Jeg har hverken vand i kroppen (har taget meget lidt på under graviditeten) eller forhøjet blodtryk. Da jeg var hos jodermoderen for to uger siden, viste 1 ud af 6 prøver lidt protein i urinen og 2 ud af 6 prøver viste glukose. Da jeg har haft lettere hovedpine ville hun have mig til at måle mit blodtryk. Blodtrykket var fint, så hun sagde, at det ikke var noget. Men jeg har haft lidt svært ved at slippe tanken. Jeg købte derfor nogle urinstix på apoteket så jeg selv kan måle protein i urinen. Og det er så i dag, at jeg synes urinprøven ændrede lidt farve. Men det er ikke meget og det var kun i kanten. Jeg måler mit blodtryk derhjemme er par gange om ugen og den er helt fin. Måske er jeg bare så nervøs for at noget skal gå galt, fordi det hidtil ikke har været den nemmeste graviditet. 

Jeg synes, at det var til at finde ud af at tage prøven hos jodermoderen, da jeg var der første gang. Jeg vil anbefale at man bruger et par stix, blot for at se, om man får det samme resultat ved de to første. Mine to første viste forskellige ting og derfor blev jeg sendt tilbage for at tage flere. 

jeg synes også, at det er forskelligt, hvor aktiv min baby er. Nogle dage er hun virkelig aktiv, mens der andre dage ikke er SÅ meget aktivitet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
26.maj 2020 kl. 20:39
Luk
Medlem siden 04-04-2020
23 startede debatter
76 skrevne indlæg
26-05-2020 20:39
Luk
Medlem siden 04-04-2020
23 startede debatter
76 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for svar. Ja jeg møder li lidt før tid også har jeg god tid til tisse og måle mit urin nogle gange med urin stix og lære lidt. Måske tage billede af det for vise det hvis man er usikker eller? Ja jeg os bekymret ofte, især os det her corona tid har vi ik haft så god tjek up. Ja fordi har læst folk skriver jeg ku ik mærke meget liv osv osv og jeg tænker bare har ik rigtig styr på min piges aktivitet. Hvis jeg ik har hørt for hende noget tid drikker jeg vand eller sidder afslappet på sofaen og prøver mærke om der liv derefter blir jeg lettet. Sys det lidt svært det med at vurdere ens foster ikk er så aktiv også og ringer til fødeindtagelse. Måske bør jeg holde mere øje 🤔

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2020 kl. 22:39
Luk
Medlem siden 14-02-2020
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
26-05-2020 22:39
Luk
Medlem siden 14-02-2020
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
Sidst online 02-07-2020
Godt skrevet
0

Det er en god ide at møde i god tid. Jeg var der 20 min. inden min aftale og fik faktisk brugt de 20 minutter på tests. Det tog mig lige lidt tid at finde ud af, hvordan det skulle gøres. Derudover kan der være kø til toiletterne, hvis der er mange på det tidspunkt. Det oplevede jeg i hvert fald. Man skulle måle sit blodtryk i venteværelset. Ved ikke om det er pga. Corona eller om man altid skal det. Synes ikke at der var blodtryksmålere på bordene i venteværelset første gang jeg var der. 

Jeg tog også et billede af mine prøver :) nogle gange går det så hurtigt derinde, at man kan glemme ting, når man kommer ud. Det er ikke fordi man senere kan finde svarene på sundhed.dk. 

Jeg synes altså også at min babys bevægelser varierer fra dag til dag. I dag og i går har hun været mere stille end hun plejer og jeg kan mærke at det påvirker mit humør. Men det er ikke fordi jeg slet ikke mærker liv. Det er bare ikke på samme måde hver dag. Dagene inden har hun virkelig bevæget sig meget. Og jeg elsker når jeg kan mærke hende meget. Nogle dage glæder jeg mig bare til at jeg nærmere mig terminen og hun bliver født. Andre dage elsker jeg at være gravid. I dag er lige en øv dag. Måske er det bare humørsvingninger og bekymringer, som hører med til at være gravid. Jeg håber, at dagen i morgen bliver bedre :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.maj 2020 kl. 01:20
Luk
Medlem siden 26-08-2018
78 skrevne indlæg
27-05-2020 01:20
Luk
Medlem siden 26-08-2018
78 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hos min jordemoder skulle man tage bægret med urin og stiks med ind til konsultationen, hvis man var i tvivl om den viste noget.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.maj 2020 kl. 12:02
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
10475 skrevne indlæg
27-05-2020 12:02
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
10475 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
1

Som udgangspunkt ikke, da præeklampsi netop er for højt blodtryk og protein i urinen. 

Men trykket kan stige meget pludseligt, så man ikke nødvendigvis når at opdage det, før andre symptomer har vist sig.

Der er ingen fast rækkefølge at symptomerne kommer, dog skal de andre symptomer og evt blodprøver, være ret alvorlige, før man vil give diagnosen præeklampsi uden for højt blodtryk. 

Anmeld
Svar
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
Godt skrevet
1
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere