Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

fortvivlet

17.marts 2018 kl. 06:11
Luk
Medlem siden 31-05-2012
17-03-2018 06:11
Luk
Medlem siden 31-05-2012
Godt skrevet
2
Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

17.marts 2018 kl. 07:09
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
17-03-2018 07:09
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er simpelhen også så bange for, at ligegyldig hvad jeg gør - så er forholdet nu i stykker :-(

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

17.marts 2018 kl. 07:16
Slettet bruger
17-03-2018 07:16
Godt skrevet
13

Du skal kigge på om du vil have barnet eller ej. 

Hvis du vælger abort vil du sandsynligvis hade/bebrejde ham ... resultat : parforholdet går i stykker på sigt.

hvis du vælger barn vil han sandsynligvis hade/bebrejde dig.... resultat : parforhold går i stykker på sigt.

resultatet er det samme....

Han lyder ikke som en keeper eller drømmeland.

jeg vill måske få abort (når du ikke er ældre) og finde en anden mand at få børn med senere. Og huske bedre beskyttelse. ....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
13

Slettet bruger

17.marts 2018 kl. 07:17
Slettet bruger
17-03-2018 07:17
Godt skrevet
0

Har du sløset med prævention fordi du er skruk synes jeg ikke du er fair

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.marts 2018 kl. 07:21
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1265 skrevne indlæg
17-03-2018 07:21
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1265 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
babymam skrev :

Er simpelhen også så bange for, at ligegyldig hvad jeg gør - så er forholdet nu i stykker :-(

Måske ikke lige nu - men ja, det er der desværre stor risiko for. Du skal stille dig selv spørgsmålet; vil jeg være enlig mor eller have abort?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
17.marts 2018 kl. 07:21
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
17-03-2018 07:21
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kan

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

17.marts 2018 kl. 07:23
Slettet bruger
17-03-2018 07:23
Godt skrevet
3

Hold da op, hvor lyder det som en forfærdelig hård omgang. Det gør mig helt ked af det at læse.

Jeg synes det er rigtig synd for jer begge to! For i vil jo tydeligvis begge den anden det rigtig godt, i står bare overfor en kæmpe beslutning som hvor i vil hver jeres. 

Jeg kan slet ikke komme med nogle gode råd, for jeg tror jeg ville være mindst lige så rådvild som dig i denne her situation. 

Jeg tænker at det vigtigste for dig lige nu er at vurdere hvor du står henne omkring en eventuel abort - for det tror jeg virkelig er barske sager, ISÆR når du ønsker barnet. Kan du få en abort for at imødekomme din kærestes behov og leve videre med beslutningen? Eller vil det ødelægge forholdet for dig? For hvis, vil det så være en ide at være alene mor, hvis du kæreste ikke er med på skulle være far nu? Jeg er ikke ude på at det bare skal trækkes ned over hovedet på din kæreste at han skal være far, for det er også enormt synd for ham den her situation. Jeg tænker bare mere i den bane at jeg hører sjældnere folk som fortryder deres børn, fremfor dem som fortryder en abort. 

Hvis nu du kun er 6 uger henne når du kommer til lægen, så kan i jo evt. lige give det et par uger og gå og snakke og føle efter. Jeg tror ikke han på 2 minutter ændre mening, det er jo en kæmpe ting og nej - jeres liv vil naturligvis blive meget forandret, men det betyder jo ikke at det er til noget skidt.

Jeg tænker mest på om i ligemeget hvad står over for at jeres forhold vil få et knæk, enten fordi du føjer hans beslutning eller han føjer din. Der vil jo komme store følelser i klemme og hvad enten det er den ene eller anden beslutning er det noget som forandre jeres verden. Så tror det er vigtigt i vælger det i bedst kan leve med. Håber det giver mening! 

Håber i kommer igennem det på en god måde og begge bliver glade. 

Sender dig alle mine varme tanker og et kæmpe kram!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
17.marts 2018 kl. 07:23
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
17-03-2018 07:23
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
5
Maria1976 skrev :

Du skal kigge på om du vil have barnet eller ej. 

Hvis du vælger abort vil du sandsynligvis hade/bebrejde ham ... resultat : parforholdet går i stykker på sigt.

hvis du vælger barn vil han sandsynligvis hade/bebrejde dig.... resultat : parforhold går i stykker på sigt.

resultatet er det samme....

Han lyder ikke som en keeper eller drømmeland.

jeg vill måske få abort (når du ikke er ældre) og finde en anden mand at få børn med senere. Og huske bedre beskyttelse. ....

Kan ikke forstå ud fra dette hvordan du kan tolke ham til ikke at være en keeper eller min drømmemand. Den synes jeg måske er lidt hårdt dømt... måske jeg er nærtagende pga. hormoner?? 

Og nej jeg har ikke sløset med prævention. Det kunne jeg da aldrig drømme om. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5

Slettet bruger

17.marts 2018 kl. 07:28
Slettet bruger
17-03-2018 07:28
Godt skrevet
23

1) der er mange der sløser med prævention pga skrukhed... det er ikke uset :)

2) når det er et uheld og ikke sløsethed der er skyld i graviditeten så synes jeg ikke at hans reaktion er rar. Du spørger hvorfor jeg ikke ser ham som en drømmemand. Et stærkt parforhold og et langvarigt parforhold overlever og opstår ved at man støtter hinanden når der er kriser og man finder fælles svære beslutninger. Han vil ikke røre dig og presser dig til abort. Han vender på en tallerken og er støttende kun i det tidspunkt hvor du giver efter. Jeg ville ikke bryde mig om den adfærd og var gået. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
23
17.marts 2018 kl. 07:29
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
17-03-2018 07:29
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
sarahst skrev :

Hold da op, hvor lyder det som en forfærdelig hård omgang. Det gør mig helt ked af det at læse.

Jeg synes det er rigtig synd for jer begge to! For i vil jo tydeligvis begge den anden det rigtig godt, i står bare overfor en kæmpe beslutning som hvor i vil hver jeres. 

Jeg kan slet ikke komme med nogle gode råd, for jeg tror jeg ville være mindst lige så rådvild som dig i denne her situation. 

Jeg tænker at det vigtigste for dig lige nu er at vurdere hvor du står henne omkring en eventuel abort - for det tror jeg virkelig er barske sager, ISÆR når du ønsker barnet. Kan du få en abort for at imødekomme din kærestes behov og leve videre med beslutningen? Eller vil det ødelægge forholdet for dig? For hvis, vil det så være en ide at være alene mor, hvis du kæreste ikke er med på skulle være far nu? Jeg er ikke ude på at det bare skal trækkes ned over hovedet på din kæreste at han skal være far, for det er også enormt synd for ham den her situation. Jeg tænker bare mere i den bane at jeg hører sjældnere folk som fortryder deres børn, fremfor dem som fortryder en abort. 

Hvis nu du kun er 6 uger henne når du kommer til lægen, så kan i jo evt. lige give det et par uger og gå og snakke og føle efter. Jeg tror ikke han på 2 minutter ændre mening, det er jo en kæmpe ting og nej - jeres liv vil naturligvis blive meget forandret, men det betyder jo ikke at det er til noget skidt.

Jeg tænker mest på om i ligemeget hvad står over for at jeres forhold vil få et knæk, enten fordi du føjer hans beslutning eller han føjer din. Der vil jo komme store følelser i klemme og hvad enten det er den ene eller anden beslutning er det noget som forandre jeres verden. Så tror det er vigtigt i vælger det i bedst kan leve med. Håber det giver mening! 

Håber i kommer igennem det på en god måde og begge bliver glade. 

Sender dig alle mine varme tanker og et kæmpe kram!

Tak for dine varme tanker og kram. 

Jeg tror du har fuldstændig ret i det hele. Vores oprindelige plan var faktisk også, at der ikke skulle træffes beslutning før efter lægebesøg, men ja...

Der skal virkelig tænkes. Men for dælen hvor er det svært at tænke, når følelserne styrer een fuldstændig. 

Tak for et dejligt og brugbart svar. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.marts 2018 kl. 07:34
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
17-03-2018 07:34
Luk
Medlem siden 31-05-2012
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
17
Maria1976 skrev :

1) der er mange der sløser med prævention pga skrukhed... det er ikke uset :)

2) når det er et uheld og ikke sløsethed der er skyld i graviditeten så synes jeg ikke at hans reaktion er rar. Du spørger hvorfor jeg ikke ser ham som en drømmemand. Et stærkt parforhold og et langvarigt parforhold overlever og opstår ved at man støtter hinanden når der er kriser og man finder fælles svære beslutninger. Han vil ikke røre dig og presser dig til abort. Han vender på en tallerken og er støttende kun i det tidspunkt hvor du giver efter. Jeg ville ikke bryde mig om den adfærd og var gået. 

Årh. Synes måske lige den er hård nok. En ting er hvad man lige kan få formuleret på skrift kl. 6 om morgenen og en anden ting er virkelighed. 

Jeg læser hvad du skriver, men jeg mener ikke at det er sådan virkeligheden hænger sammen. Chokket gjorde det svært for ham og han presser mig bestemt ikke til abort. Han har blot givet udtryk for sine følelser, samtidig med at han dog støtter mig. Mere vil jeg faktisk ikke gå ind i det her. Det skal jo ikke være en diskussion. 

Den gør faktisk lidt ondt på den rigtig ufede måde, da jeg egentlig ikke rigtig beder om svar på hvad i synes om min kæreste, men blot gåde råd til at træffe den rigtige beslutning. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
17
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Rystende fortælling: 13-årig blev presset ud i stofmisbrug
I reportage-serien 'Stoffer i Sommerlandet' møder vi en blot 15-årige, der kan fortælle om, hvordan hun blev lokket ud i et stofmisbrug som blot 13-årig. Se den på Dplay.
Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Plan B - 09-10-2018

#ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

At være mor med angst - del 1
  • Britta Højbjerg... - 28-09-2018

Hvordan går det

Nyeste blogindlæg

• Plan B - 09-10-2018

#ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

At være mor med angst - del 1
  • Britta Højbjerg... - 28-09-2018

Hvordan går det

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere

Nyeste artikler

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere