Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Gravid igen efter MA!

19.januar 2020 kl. 12:41
Luk
Medlem siden 10-02-2017
19-01-2020 12:41
Luk
Medlem siden 10-02-2017
Godt skrevet
1

Hej piger

Jeg er så glad og lykkelig efter endelig at have lavet en positiv g-test efter en MA i maj sidste år! Åh, hvor er jeg glad og kan nærmest ikke få armene ned!

MEN.. nu hvor jeg har haft en MA før, er jeg naturligvis bekymret for om noget lignende skulle ske igen.. Jeg har ikke de vildste g-symptomer og det synes jeg heller ikke rigitg at jeg havde sidste gang, hvor foster gik til 8+2. Brysterne er lidt ømme, men det er nu ikke så galt, og så skal jeg vist også tisse lidt oftere (men det kan være at jeg bare bilder mig det ind) og er måske lidt ekstra træt. 

Men nu tænker jeg bare at tage det lidt med ro, og jeg tror også lige jeg venter lidt med at kontakte min læge. Jeg vil bare gerne høre fra jer, om der er nogen derude, som kan relatere til dette og måske har nogle råd til hvordan man ligesom kommer igennem til nf uden at bekymre sig for meget (især når man nu har mistet før)...? :-)  

- Det skal lige siges at MA blev opdaget til nf... så aner ikke hvordan jeg kommer igennem sådan en igen! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
19.januar 2020 kl. 21:26
Luk
Medlem siden 27-10-2019
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
19-01-2020 21:26
Luk
Medlem siden 27-10-2019
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kæmpe tillykke med at du er gravid igen! Jeg oplevede også en MA ligesom dig i august. Fosteret dødt i uge 8 - opdaget til nakkefoldsscanning... Og jeg er endnu ikke blevet gravid igen.

Men når jeg engang bliver, og kommer til at stå i dit sted, så har jeg tænkt mig at få minimum én tryghedsscanning. Gerne to. Jeg ved allerede nu, at jeg ikke vil kunne holde ud at vente til uge 12 med at blive scannet. Hvis det ender i en MA igen, vil jeg hellere vide det med det samme, end at gå rundt i 4 uger (fra uge 8-12) og tro alt er godt.

Derudover håber jeg, at jeg kan nyde at være gravid igen! Være taknemlig for at det skete igen. For lige nu er jeg så ked af, at jeg ikke er gravid, så det vil jeg prøve at nyde sad

Det var blot mine råd, som jeg ikke ved om du kan bruge til noget som helst kiss

Enndu engang, stort tillykke med graviditeten!!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2020 kl. 14:25
Luk
Medlem siden 10-02-2017
8 startede debatter
82 skrevne indlæg
20-01-2020 14:25
Luk
Medlem siden 10-02-2017
8 startede debatter
82 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak for dit svar! Det er rart at vide at andre har været igennem det samme, selvom det er så forfærdeligt, og man bare ville ønske at det ikke var noget nogen skulle igennem. Nogensinde!

Jeg overvejer det med en tryghedsscanning, men det som afsrækker mig ved det, er at det kun er et øjebliksbillede.. men jeg kan godt se at det vil give ro, måske især efter uge 8. Altså, ved min MA havde jeg brunligt udflåd fra uge 10. Så jeg vil være ekstra opmærksom på det her udflåd, og krydse fingre for at det ikke kommer. Tænker måske det kan være et tegn på MA for mig i hvert fald...

Jeg håber for dig at du snart får en positiv test og at vi når helt i mål med graviditeterne. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2020 kl. 14:33
Luk
Medlem siden 29-11-2018
53 skrevne indlæg
20-01-2020 14:33
Luk
Medlem siden 29-11-2018
53 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kæmpe tillykke - jeg krydser finger for at alt går godt frown

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2020 kl. 14:49
Luk
Medlem siden 26-02-2018
9 startede debatter
106 skrevne indlæg
20-01-2020 14:49
Luk
Medlem siden 26-02-2018
9 startede debatter
106 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Da jeg blev gravid igen efter en MA, så havde jeg et mindre sammenbrud ved lægen, da jeg opdagede at min lægetid var samme tidspunkt som den først gik i står. 

Pga min panik blev jeg henvist til en akut scanning. 
Herefter var det nemmere at vente på nakkefold. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2020 kl. 14:54
Luk
Medlem siden 11-08-2010
3 startede debatter
26 skrevne indlæg
20-01-2020 14:54
Luk
Medlem siden 11-08-2010
3 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

først og fremmest - stort tillykke! 

havde en MA i feb. sidste år, og skal nu til NF imorgen (21/1). 

jeg opdagede min MA ved en tryghedsscaninng, efter jeg havde haft smerter i maven jeg skulle have været omkring uge 9 me nfosteret var gået til i uge 7. 

jeg har ikke været (er) andet end nervøs under de her lange 13 uger, men fra imorgen, når alt går godt (forhåbentligtlaugh) tvinger jeg mig selv til at tage den med ro. 

indtil videre har jeg har fået foretaget 2 tryghedsscanninger på sygehuset og en ved en privatklinik, dette har givet mig momental ro, og det har været rart at se og høre hjerteslaget. 

håber du kan tage det hele mere roligt end jeg, da jeg er meget nervøs for hele tiden om der er noget galt. 

jeg krydser fingre for det hele går godt for dig <3

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2020 kl. 15:21
Luk
Medlem siden 10-02-2017
8 startede debatter
82 skrevne indlæg
20-01-2020 15:21
Luk
Medlem siden 10-02-2017
8 startede debatter
82 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tak alle for kommentarer!

Ja, jeg er også nervøs for hvordan jeg kommer til at tackle det hele, når tiden nærmer sig det tidspunktet hvor den sidste graviditet stoppede.. Men synes egentligt at tanken om en tryghedsscanning nu når jeg tænker over det, virker meget rar for uanset hvad den scanning viser er det rarest at vide det.. netop så man ikke går rundt og tror man er lykkeligt gravid i flere uger og man så ikke er!

... og til stinalouise rigtig mange gange held og lykke med i morgen! Jeg føler så meget med dig og håber det bedste. Dejligt du har haft nogle gode ekstra scanninger, som giver ro. Krydser fingre for at scanningen i morgen også bliver en god en af slagsen.

Tænkte på om I har fortalt om jeres oplevelser med MA til venner, familie? Altså, jeg har kun talt om det med min kæreste naturligvis og så min mor. Ellers er det ikke noget jeg sådan taler med folk om for det føles ret tabu-agtigt.. I hvert fald i min omgangskreds.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
20.januar 2020 kl. 15:42
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
576 skrevne indlæg
20-01-2020 15:42
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
576 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Angel leaf skrev :

Tak alle for kommentarer!

Ja, jeg er også nervøs for hvordan jeg kommer til at tackle det hele, når tiden nærmer sig det tidspunktet hvor den sidste graviditet stoppede.. Men synes egentligt at tanken om en tryghedsscanning nu når jeg tænker over det, virker meget rar for uanset hvad den scanning viser er det rarest at vide det.. netop så man ikke går rundt og tror man er lykkeligt gravid i flere uger og man så ikke er!

... og til stinalouise rigtig mange gange held og lykke med i morgen! Jeg føler så meget med dig og håber det bedste. Dejligt du har haft nogle gode ekstra scanninger, som giver ro. Krydser fingre for at scanningen i morgen også bliver en god en af slagsen.

Tænkte på om I har fortalt om jeres oplevelser med MA til venner, familie? Altså, jeg har kun talt om det med min kæreste naturligvis og så min mor. Ellers er det ikke noget jeg sådan taler med folk om for det føles ret tabu-agtigt.. I hvert fald i min omgangskreds.

Jeg kan kun opfordre dig til at snakke om det med alle som du føler for. Ting er kun et tabu netop fordi vi ikke snakker om dem.

Anmeld
Svar
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20.
Godt skrevet
0
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20.
20.januar 2020 kl. 19:27
Luk
Medlem siden 27-10-2019
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
20-01-2020 19:27
Luk
Medlem siden 27-10-2019
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har talt med mange om det, men åbenbart ikke nok, for i november tog jeg til lægen, fordi jeg havde haft det skidt i langt tid - og været ved siden af mig selv. Hos lægen brød jeg sammen, da jeg fortalte om min abort, og han var ikke i tvivl om, at jeg var i sorg. Så jeg kom til samtale ved en psykolog. Jeg tror egentlig ikke at det hjalp at komme til psykolog, men mere at snakke med alle omkring mig. Kollegaer, venner og familie. Og jeg fortalte åbent om, hvor svært jeg havde det, ved ikke at være gravid. Så da min søster meddelte at hun var gravid igen, holdte jeg ingen følelser tilbage. Jeg tudede, råbte, skældte ud osv. Selvfølgelig ikke til hende, men til min mor og kæreste. Og min søster vidste godt hvordan jeg havde det. Men det hjalp!! Det var så godt at give los for mine ægte følelser, og ikke tage det falske smil på. 
Så i dag føler jeg mig ovenpå. Håber selvfølgelig stadig på at blive gravid snart igen, men jeg kan også godt klare at få en negativ graviditetstest. Det kunne jeg ikke i efteråret. Puha en tid..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.januar 2020 kl. 07:47
Luk
Medlem siden 10-02-2017
8 startede debatter
82 skrevne indlæg
21-01-2020 07:47
Luk
Medlem siden 10-02-2017
8 startede debatter
82 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Pyha, det lyder hårdt. Jeg har også haft en svær tid her i efteråret fordi jeg nærmede mig tiden hvor jeg skulle have termin, hvis det var. Blev faktisk også sygemeldt fra studiet. Altså, når folk spørger ind til det, siger jeg bare at det er relateret til noget studiestress og den slags, men egentligt er det jo min MA som står bag. 

Jeg synes bare det er svært det der med og være åben omkring det, men så er jeg nok også selv med til at gøre det til tabu. Jeg ville ønske at jeg kunne være mere åben omkring det, hvis nu at det kan hjælpe andre på den måde at åbne op omkring det, det er noget som desværre kan ske og ja det sker måske endda for flere end vi ved af for vi går alle sammen (mange af os) og holder det hemmeligt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.januar 2020 kl. 08:25
Luk
Medlem siden 27-10-2019
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
21-01-2020 08:25
Luk
Medlem siden 27-10-2019
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Synes det er en skam at det skal holdes hemmeligt. For det er jo ikke ens skyld! Og det er netop så almindeligt, så jo mere og flere gange det bliver sagt højt, jo nemmere bliver det for andre smiley

og som bonus, hjælper det at sige det højt (er min erfaring) sad

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere