Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

mærke liv

17.januar 2020 kl. 14:41
Luk
Medlem siden 22-11-2015
17-01-2020 14:41
Luk
Medlem siden 22-11-2015
Godt skrevet
0

Hej alle😊

Jeg er idag 21+3, og mærker nogle små bobler og har jeg gjort noget tid. Hvornår kan jeg forvente at mærke rigtige spark? 
Er førstegangs😊. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 15:42
Luk
Medlem siden 18-10-2019
1 startede debatter
210 skrevne indlæg
17-01-2020 15:42
Luk
Medlem siden 18-10-2019
1 startede debatter
210 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke! Hvor er det dejligt at du mærker bobler ❤️

Jeg har noteret at far mærkede spark første gang 25+2, så jeg må have følt det et par uger forinden. Så jeg vil da sige at der nok ikke går så længe for dig. 🤞

Anmeld
Svar
C ?? 090719
Godt skrevet
0
C ?? 090719
17.januar 2020 kl. 15:46
Luk
Medlem siden 22-11-2015
9 startede debatter
19 skrevne indlæg
17-01-2020 15:46
Luk
Medlem siden 22-11-2015
9 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak❤️. Og tak for svar - bliver bare lidt nervøs indimellem. 😔 men så længe jeg mærker bobler indimellem er det vel den form for liv man mærker nu🤞, så håber snart jeg mærker noget mere. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 15:53
Luk
Medlem siden 11-05-2019
305 skrevne indlæg
17-01-2020 15:53
Luk
Medlem siden 11-05-2019
305 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

22+3 her og førstegangs også ❤ Det kommer helt an på, hvor moderkagen ligger. Hvis den ligger op ad maveskindet, så er det først fra 24+ ca. Moderkagen hos mig ligger mod ryggen og der er godt gang i vores lillefis og hun har allerede nu et ynglingssted hun ligger - nemlig med hovedet nede mod højre hofte og benene mod venstre side af maven, som jeg så ikke mærker så meget af fordi jeg har nerveskade der, men når hun møver rundt til højre så er det så tydeligt at mærke. Og så tager hun allerede nu 2-3timers søvn og bliver kun vækket hvis jeg drikker et glas iskoldt vand, og så bliver jeg puffet til gevaldigt indefra, som kan mærkes igennem maveskindet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 15:54
Luk
Medlem siden 22-11-2015
9 startede debatter
19 skrevne indlæg
17-01-2020 15:54
Luk
Medlem siden 22-11-2015
9 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min moderkage ligger bagved, så det er ikke derfor. Men mon ik snart jeg mærker "rigtige spark". 🤞

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 16:01
Luk
Medlem siden 11-05-2019
305 skrevne indlæg
17-01-2020 16:01
Luk
Medlem siden 11-05-2019
305 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det tænker jeg du gør ❤😘 Jeg oplevede at hun vente sig om i sidste uge og der mærkede jeg absolut intet og skulle virkelig ligge længe imens jeg hvilede før jeg mærkede hende meget svagt. Hun slog så kolbøtte retur efter 3dage i den nye stilling og så var der aktivitet - så meget at hun holdt mig vågen med boksekamp til kl.4 om morgenen. Tillykke med jeres graviditet ❤

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 16:09
Luk
Medlem siden 22-11-2015
9 startede debatter
19 skrevne indlæg
17-01-2020 16:09
Luk
Medlem siden 22-11-2015
9 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hehe, glæder mig meget til jeg mærker "rigtigt", bliver så bekymret indimellem om alt er okay. Var til MD for en uge siden hvor alt var okay, og har mærket bobler noget tid, så hååååber jeg snart mærker noget mere, så jeg kan få lidt ro🤞❤️. 
Og tak - og tillykke til jer os❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 16:17
Luk
Medlem siden 08-10-2019
4 startede debatter
81 skrevne indlæg
17-01-2020 16:17
Luk
Medlem siden 08-10-2019
4 startede debatter
81 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg mærkede de første bitte små put lige omkring hvor du er nu. Var ved at blive vanvittig af "kun" at mærke bobler, selvom at det jo altså også er at mærke liv. Faren mærkede det nogle uger senere. Min moderkage sidder foran så selvom jeg får nogle gode spark, er det altså væsentliigt mere afdæmpet end hos nogle af mine veninder hvor msn nærmest har kunne se en fod eller lign. 
men det varer nok lige lidt før du evt kan det 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere