Hjælp til navn
Godt skrevet
0
|
Hejsa Vi venter en baby til februar, og vi har valgt ikke at vide kønnet :) Men vi syntes, at det er virkeligt svært at finde navne. Vi er faldet lidt meget for Mattheo/Matheo hvis det bliver en dreng, men ved ikke om det bliver for udenlandsk. Vi er også ret vilde med Metha hvis det bliver en pige (efter min kærestes oldemor). Til orientering er vi begge pæredansk, og forventer en blond og bleg baby :) Vi er dog ikke så meget til de gamle danske navne som Per, Jens osv. :) ![]()
Svar
![]() |
27-09-2020 18:53
|
Godt skrevet
0
|
Sofie1997 skrev : Metha skal det udtales Meta? Og hvis I er vilde med de navne, så synes jeg, at I skal holde fast i dem ![]()
Svar
![]() |
27-09-2020 19:23
|
Godt skrevet
0
|
Jeg kan godt lide Matheo men jeg er ikke så vild med Metha... måske fordi jeg aldrig har hørt det før ![]()
Svar
![]() SomeSortOfR
SomeSortOfR
|
27-09-2020 19:30
|
Godt skrevet
0
|
Mattheo/Matheo var også på min ønskeliste. Er helt vild med det. Manden følte ikke det samme, så vi fandt et andet. ![]()
Svar
![]() Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
|
27-09-2020 20:14
|
Godt skrevet
1
|
Jeg synes at Matteo/Mateo er et flot navn, jeg forstår dog ikke stavemåden Matheo/Mattheo her i Danmark, hvorfor sniger det h sig ind. 🤔 Er det pga navnet Matthæus? ![]()
Svar
![]() 1. Cyklus IUI d. 17/5-18: MA 8+2. 2. Cyklus IUI d. 20/8-18: negativ test. 3. Cyklus IUI d. 21/9-18: negativ test. 4. Cyklus IUI d. 17/10-18: negativ test. Pause i november pga cyste på 6,29 cm, 5. Cyklus IUI d. 10/12-18: negativ test. 6. Cyklus IUI d. 7/1-19: POSITIV TEST 3+3. Tvillinger født 21/8-19
1. Cyklus IUI d. 17/5-18: MA 8+2. 2. Cyklus IUI d. 20/8-18: negativ test. 3. Cyklus IUI d. 21/9-18: negativ test. 4. Cyklus IUI d. 17/10-18: negativ test. Pause i november pga cyste på 6,29 cm, 5. Cyklus IUI d. 10/12-18: negativ test. 6. Cyklus IUI d. 7/1-19: POSITIV TEST 3+3. Tvillinger født 21/8-19
|
27-09-2020 21:05
|
Godt skrevet
0
|
Jeps Metha udtales Meta :) Vi vil gerne have et h i Mattheo/Matheo pågrund Theo som kælenavn :) ![]()
Svar
![]() |
28-09-2020 21:50
|
Godt skrevet
0
|
Sofie1997 skrev : Et undrende spørgsmål intet negativt. Hvorfor ikke Theo hvis det er det i vil bruge som kælenavn? Så han hedder på papiret ét og bliver kaldt noget andet?. Jeg er også ret vild med navnet Matheo, kender et par stykker der hedder Metha, et rigtig fint pige navn så synes da i skal holde fast i de smukke navne i har valgt.
![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |