Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

pigenavne

25.marts 2019 kl. 07:00
Luk
Medlem siden 27-09-2016
25-03-2019 07:00
Luk
Medlem siden 27-09-2016
Godt skrevet
1

Vi skal være forældre til en pige mere 🙏

Vi har 2 navn vi ønsker vorse komme pige skal hedde

Cecilie - men famille har sagt vi ikke må vælge cecilie, da en længer ud i famille hedde cecilie som kunsine og de syns det vil være træls af viden om det derns eller den anden cecilie der blive snakke om. De sagt de vil blive sur over det hvis vi valgt cecilie. Fobi de vil ikke kunne følger med i en samtale om hvem der blive snakke om af Cecilie. Så siger de af vi vil være dum af vælge Cecilie nå vi ved der en der hedde Cecilie i famille og der andre navn der ud vi kan vælge. De mere der andre pænt pigenavn  og det min mand og jeg ikke ening om. Så de siger vi har 150 dage til af finde et navn i 🙄 og nå vi så ser kan lidt navn Cecilie og ikke vælge det. Så har vi ikke rigtig nogen navn lidt på hånd

Merle - Ja så ham der gudfar til den føst som også skal være gudfar igen. Syns ikke man kan navngive sit barnet Merle. Det er af staft barnet. Han syns der andre pæn navn der ud 🙄 

Vi har ikke flere navn vi kan komme i tanker om vi kan syns om.. 

Vi snakke om navn  Cille og Clara men jeg tror flok vil tror cille skal stav med S og Clara med K. Og vil vil gerne stav Cille med C eller Clara med C. Det tror jeg det vil give prombem med af stav. Så vi snakke om navn Elena. Men storstøster hedde jo noget med E og vi ønsker 2 børne med ikke samme forbogstav. 

Så vi har ikke flere navn vi kan kom i tank om 🙄

Nogen bud på pænt gode pige navn 🙋‍♀️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
25.marts 2019 kl. 07:08
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
432 skrevne indlæg
25-03-2019 07:08
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
432 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg synes i skal kalde jeres lille pige det i(kun mor og far) synes hun skal hedde! Så må alle andre mene hvad de vil, det er jeres barn og det kan være svært nok at finde et navn i begge to kan lide!

Vi har altid været ligeglad med hvad andre mener om de navne vi har valgt til vores børn - selvom min egen kære far udtalte "det er da ikke et navn" da den mellemste skulle hedde Nohr😂

Men når det så er sagt så vil jeg da lige smide navnet Lara på banen - det hedder min pige på 5mdr(også selvom hun har en kusine der hedder Sara og nogen derfor synes det var vildt mærkeligt😜)

Held og lykke med graviditeten og navnejagten🤞🤞🤞

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
25.marts 2019 kl. 07:22
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
25-03-2019 07:22
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jo tak 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.marts 2019 kl. 07:29
Luk
Medlem siden 25-08-2018
15 startede debatter
182 skrevne indlæg
25-03-2019 07:29
Luk
Medlem siden 25-08-2018
15 startede debatter
182 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er nogle søde navne, I har snakket om 😃

Vores pige skal hedde Olivia.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.marts 2019 kl. 07:35
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
25-03-2019 07:35
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak 😊 Olivia er også sødt. Navn Olivia have vi også tale om i går. Men så kom min mor af det hedde hendes veninde barnebarnet så vil hun hele ikke kunne følger med i hvem der blive snakke om der. Så det måtte vi hele ikke vælge 🙄🙄   

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.marts 2019 kl. 07:48
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
432 skrevne indlæg
25-03-2019 07:48
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
432 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

De sætter godt nok mange regler for hvad i ikke må vælge😜

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
25.marts 2019 kl. 07:55
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
25-03-2019 07:55
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja 🙄😂 det bare fobi de syns de vil viden hvem der blive snakke om.. Det syns jeg ikke det er vorse prombem.. jeg snakke jo ikke med dem og det længer side jeg har ser dem der længer ud i familie. Derfor kan vi da godt vælge det navn nå vi ikke snakke med dem. Men det syns famille ikke bare fobi de snakke med dem fra længer ud af familie. Så længer det ikke min søster børne navn vi vælge syns jeg det fint.. Syns de ikke  🙄🙄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.marts 2019 kl. 07:58
Luk
Medlem siden 26-12-2017
24 skrevne indlæg
25-03-2019 07:58
Luk
Medlem siden 26-12-2017
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg ville være fuldstændig lige glad med andres meninger om navnet i vælger. Det vigtigste er i kan li det så må de andre bare finde sig i det. 

Vi havde 2 navne da vi ventet vores pige Melina og Alma, der var også meninger om dem fra flere. Vi var ligeglad og endte med og vælge Alma. 

Jeg kender både en Cille med C og og Clara med C. Jeg synes nu ikke det virker til der er problemer med om de skal staves med det ene eller det andet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
25.marts 2019 kl. 08:07
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
432 skrevne indlæg
25-03-2019 08:07
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
432 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Synes heller ikke det er jeres problem - det kan være svært nok at finde et navn både mor og far kan lide uden at familien også skal være med😂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.marts 2019 kl. 08:10
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
25-03-2019 08:10
Luk
Medlem siden 27-09-2016
4 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja det jo lige det 🙄😂 det jo overhoved ikke nogen navn som er tæt i famille og hele ikke nogen vi snakke med.. Det jo længer ud 😊 jeg kan ikke ser prombem.. bare fobi de vil følger med i en samtale 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

25.marts 2019 kl. 09:00
Slettet bruger
25-03-2019 09:00
Godt skrevet
4

Jeres barn, jeres beslutning! Jeg ville kalde hende Cecilie, især når det tilsyneladende er længere ude i familien. 

Og helt ærligt, hvis gudfar ikke kan lide navnet Merle, så ville jeg ret hurtigt finde en anden gudfar. Det skal han da slet ikke blande sig i!

Jeg vil klart råde jer til at sige fra over for familien og vælge det navn, I godt kan lide.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere