Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Valg af barnevogn

24.juni 2019 kl. 14:36
Luk
Medlem siden 05-12-2018
24-06-2019 14:36
Luk
Medlem siden 05-12-2018
Godt skrevet
0

Hej piger,

Vi står og skal til at vælge en barnevogn til vores lille datter, som melder sin ankomst i september og vi har svært ved at vurdere hvilken vogn vi skal købe.

Valget står mellem Odder North eller Emmaljunga NXT90 Big Star.

Kan i komme med nogle anmeldelser af de to vogne? Gerne +’er / -‘er :-)

Håber i kan hjælpe!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2019 kl. 14:49
Luk
Medlem siden 08-09-2011
122 startede debatter
477 skrevne indlæg
24-06-2019 14:49
Luk
Medlem siden 08-09-2011
122 startede debatter
477 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har bestilt en nxt90 Big Star yes

har desværre ik fået den endnu da vi lige venter på babys ankomst (termin her d.10/7) men vi forelskede os i nxt’eren pga drejehjulene, at den kunne klappes så meget sammen os så har den nogle lækre detaljer , blandt andet formen på selve barnevognskassen som vi godt kunne lide yes har hørt rigtig meget godt om dem begge så tror det er at vurder hvilken man bedst kan lide og hvor den skal bruges :) tror Odder er bedst hvis man er meget ude i skov og ujævne steder hvor den anden med drejehjul er god til byen frown

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2019 kl. 14:59
Luk
Medlem siden 30-01-2017
727 skrevne indlæg
24-06-2019 14:59
Luk
Medlem siden 30-01-2017
727 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fortryder SÅ meget, at vi ikke købte drejehjul! Men lyttede desværre til svigermor, der mente at drejehjul var pjat 🙄🙄 Da jeg på min første barsel fik store problemer med håndleddene pga. hormoner fra amningen, blev det meget svært at bevæge sig rundt uden drejehjul.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2019 kl. 15:30
Luk
Medlem siden 28-03-2018
11 startede debatter
510 skrevne indlæg
24-06-2019 15:30
Luk
Medlem siden 28-03-2018
11 startede debatter
510 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har købt Odder north 2019 😊

vi vil ikke have drejehjul, da vi kommer til at gå en del i skoven. Derudover kan drejehjul køre af sig selv hvis det skråner og det ønsker vi ikke. 

Der er god støtte af “kassen” på en Odder. 

Der er god udluftning. Alt inderforet kan lynes af og vaskes. 

Vi kan bedre lide Odder designet. 

Der er lys på Odder vognen. 

Anmeld
Svar
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019.
Godt skrevet
0
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019.
24.juni 2019 kl. 15:37
Luk
Medlem siden 29-12-2017
24 startede debatter
707 skrevne indlæg
24-06-2019 15:37
Luk
Medlem siden 29-12-2017
24 startede debatter
707 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er så svært med valg af barnevogn.. jeg ville ønske jeg havde tænkt; hvad er mit behov? Og er i høje mennesker nogle af jer? 

Vores datter voksede hurtigt ud af vores alm længde barnevogn fordi hun var meget lang. 

Vi bor i byen og jeg ville også have valgt drejehjul hvis jeg skulle vælge igen. Det er meget nemmere hvis man alligevel sjældent er i skoven. Det er rart med god plads under, om den kan være i bilen, om der er en stor skærm så du kan slå den ned for solen eller om du skal have noget andet til osv osv :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere