Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

valg af barnevogn

11.juli 2019 kl. 22:30
Luk
Medlem siden 22-07-2018
11-07-2019 22:30
Luk
Medlem siden 22-07-2018
Godt skrevet
0

jeg har været smask forelsket i basson Nordic Lux fra start, men idag så jeg en hvor barnevogns kassen hang en smule nedad. Jeg er blevet så meget i tvivl .. 

hvilke barnevogne eller kombi vogne vil i anbefale ? Er første gangs så det hele er nyt 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2019 kl. 22:44
Luk
Medlem siden 23-09-2018
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
11-07-2019 22:44
Luk
Medlem siden 23-09-2018
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Til nr. 1 havde jeg en barnevogn men brugte egentlig mest min emmaljunga nitro City klapvogn. Hun var en lille fin pige. 

Til min nr. 2 havde jeg skilt mig af med barnevognen og købte en emmaljunga kombivogn, som de skulle kunne bruge til ca. 1 år. Han kunne ikke ligge i den efter 4-5 mdr. Så der købte jeg en trille fix (billig barnevogn) kun som sovevogn (og ville bruge emmaljunga klapvognen til ture) men blev virkelig glad for den og brugte den faktisk meget. Også til nr. 3, men nu er den så desværre gået i stykker (havde glemt den udenfor i regn og den fik skimmel da bunden er af træ). 

Har nu købt emmaljunga BSS og er så glad for den. Den er så lækker. 

De små vogne er måske smarte i byen (hvor vi boede da vi havde nr. 1) men synes bare de ligger så meget bedre i en rigtig barnevogn. Der er virkelig plads til deres arme og ben og min mellemste elskede barnevognen til han var 2,5. Jeg ville ikke undvære barnevogn for noget. 

Og jeg ville vælge emmaljunga el Odder. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.juli 2019 kl. 22:47
Luk
Medlem siden 22-07-2018
53 startede debatter
127 skrevne indlæg
11-07-2019 22:47
Luk
Medlem siden 22-07-2018
53 startede debatter
127 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
3skønneunger skrev :

Til nr. 1 havde jeg en barnevogn men brugte egentlig mest min emmaljunga nitro City klapvogn. Hun var en lille fin pige. 

Til min nr. 2 havde jeg skilt af med klapvognen og købte en emmaljunga kombivogn, som de skulle kunne bruge til ca. 1 år. Han kunne ikke ligge i den efter 4-5 mdr. Så der købte jeg en trille fix (billig barnevogn) kun som sovevogn (og ville bruge emmaljunga barnevognen til ture) men blev virkelig glad for den og brugte den faktisk meget. Også til nr. 3, men nu er den så desværre gået i stykker (havde glemt den udenfor i regn og den fik skimmel da bunden er af træ). 

Har nu købt emmaljunga BSS og er så glad for den. Den er så lækker. 

De små vogne er måske smarte i byen (hvor vi boede da vi havde nr. 1) men synes bare de ligger så meget bedre i en barnevogn. Der er virkelig plads til deres arme og ben og min mellemste elskede barnevognen til han var 2,5. Jeg ville ikke undvære barnevogn for noget. 

Pg jeg ville vælge emmaljunga el Odder. 

Tak for dit svar ! vil super gerne ha en hun forhåbenligt kan sove i meget længe, gerne til omkring de 2. Må kigge på de modeller du har anbefalet ! Tusind tak ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juli 2019 kl. 12:16
Luk
Medlem siden 11-06-2018
14 startede debatter
208 skrevne indlæg
12-07-2019 12:16
Luk
Medlem siden 11-06-2018
14 startede debatter
208 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har en del erfaring. Vi har pt en odder med classic stel og en emmaljunga Big Star med faste hjul. Emmaljungaen er lige anskaffet - vi havde en emmaljunga kombi til den lille, men han voksede ud af den da han var fire måneder. Kassen var simpelthen for lille. Vores datter på to år og fem måneder elsker sin barnevogn (odderen) og sover stadig til middag i den. Vores lille sover i emmaljungaen. Odderen er ret tung hvis den skal med i bilen og bla derfor valgte jeg en emmaljunga til den lille. Desuden er der flere lækre detaljer i emmaljungaen f.eks udluftning i kalechen.

Når vores store er færdig med at sove ude sælger vi odderen. Jeg er klart mest glad for emmaljungaen, men odderen er fin som sovebarnevogn i haven.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juli 2019 kl. 12:57
Luk
Medlem siden 28-03-2018
11 startede debatter
482 skrevne indlæg
12-07-2019 12:57
Luk
Medlem siden 28-03-2018
11 startede debatter
482 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har valgt en Odder pga det lange liggemål. Den vi har valgt har rigtig god udluftning, mange lommer, solsejl, lys bag på og er nem at få i bilen 😊

Anmeld
Svar
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019.
Godt skrevet
0
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019.
12.juli 2019 kl. 23:47
Luk
Medlem siden 14-08-2016
8 startede debatter
120 skrevne indlæg
12-07-2019 23:47
Luk
Medlem siden 14-08-2016
8 startede debatter
120 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Sværger til Odder! Har købt to brugte Odder classic barnevogne til vores børn, og selvom den ene af dem har været brugt i 10 år til tre forskellige børn og dagpleje og privat brug, så er den vitterligt så god som ny. Den er jo så igang med 4. Barn nu, men den Hænger ikke, kører som en drøm, er ikke jordslået. De kan næsten ikke slåes ihjel sådan nogle Odder vogne! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere