Close
Log Ind Opret Bruger

hvornår kan jeg teste?

  • 20 oktober 2019, 09:04

    Ja… man skulle ikke tro at jeg havde en i forvejen. Men det er mange mange år siden 😂 (vildt at sige når man er ung 😅). But here it goes: 
    Min mens stoppede d. 12 oktober. Og vi havde sex d. 12 oktober, d. 13 oktober og igen natten mellem d. 15-16 oktober. 
    hvornår kan jeg teste? Jeg ved godt, at jeg selvfølgelig kan gøre det sikkert og vente til mulig udebleven mens, men hvornår kan jeg ellers tidlig teste? 
     

    shit, det er mange år siden – og der blev jeg jo uventet gravid.. 😬

    Avatar
    Anonym
    20. oktober 2019 kl. 09:23

    Uha, det er jo svært at vide kun med de informationer. Det kommer meget an på, hvornår du har ægløsning? Hvornår var din mens 1. dag og hvor lang er din cyklus? 🙂

    20. oktober 2019 kl. 09:25

    Sorry! Du har ret. 
     

    jeg har æggeløsning idag d. 20, men har "mulighed" for graviditet 6 dage inden ifølge app. 
     

    min mens første dag var d. 7 og stoppede d. 12. 
     

    Avatar
    Anonym
    20. oktober 2019 kl. 09:33

    Dreamingnr2 skrev :

    Sorry! Du har ret. 
     

    jeg har æggeløsning idag d. 20, men har “mulighed” for graviditet 6 dage inden ifølge app. 
     

    min mens første dag var d. 7 og stoppede d. 12. 
     

    Hvis du har ægløsning i dag, kan du teste om 14 dage. 🙂 Mange tester før, men der er bare risiko for at fange en biokemisk graviditet (et befrugtet æg, der ikke sætter sig fast), og så bliver skuffelsen bare som regel større. Så prøv at se, om du kan vente til udebleven menstruation. 

    Grunden til, at du har mulighed for at opnå graviditet i dagene før ægløsning er fordi sæden kan overleve i op til 5 dage, og derfor kan du faktisk blive gravid af sædcellerne, hvis I har haft  sex 5 dage før ægløsning. 

    Hvis du har ægløsning i dag, ville jeg tage en tur i lagnerne igen for at optimere jeres chancer 😉

    Avatar
    Anonym
    20. oktober 2019 kl. 10:23

    Tommelfingerregel 

    3 uger efter ubeskyttet samleje 🙂 

    Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.