Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

hvornår kan jeg teste?

24.maj 2020 kl. 15:01
Luk
Medlem siden 27-04-2020
24-05-2020 15:01
Luk
Medlem siden 27-04-2020
Godt skrevet
0

Hej 😊 

jeg mistede ved en MA i februar 2020. Lige siden har min mand og jeg prøvet og prøvet (dette er 3 cyklus). Vi er blevet gravide i første hug 3 gange (første gang resulterede i vores datter, anden gang en bio og tredje gang en MA i uge 11+5). 
Jeg ved at mange prøver i måneder og år før de lykkes med en graviditet, men jeg er ved at blive SÅ utålmodig og miste håbet. 
min cyklus er mellem 30 - 31, og manden og jeg har haft sex hver eller hveranden dag i HVER cyklus. Vi har ikke brugt ÆL-test i denne cyklus (det blev for stressende for mig). Så jeg ved jo ikke helt hvornår min ÆL har været. Jeg har taget to tidlig test (en fredag og en i dag, dog ikke med morgenrutine), men begge var negative :-( så nu er jeg bange for at jeg heller ikke er gravid i denne cyklus!!! 
er alt håb ude? Min mens burde komme fredag eller lørdag i næste uge. 
jeg har haft lidt svien i brysterne men ellers intet at mærke. Øv øv! 
Det hele føles lidt uoverskueligt! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 15:10
Luk
Medlem siden 09-02-2020
3 startede debatter
33 skrevne indlæg
24-05-2020 15:10
Luk
Medlem siden 09-02-2020
3 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænker slet ikke, at alt håbet er ude for dig endnu! Det lyder til, at du har testet ret tidligt i denne cyklus, så jeg tænker, at der er god sandsynlighed for, at du er gravid, selvom du tester negativt nu. 

Jeg vil anbefale dig at vente med at teste indtil fredag-søndag, selvom jeg ved, at ventetiden er ulidelig. Jeg har selv meget svært ved at vente, men har fundet ud af, at skuffelsen over negative test virkelig rammer mig, så derfor forsøger jeg altid at vente indtil mens forhåbenligt en dag udebliver :) <3 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 15:14
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
24-05-2020 15:14
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
PB2020 skrev :

Jeg tænker slet ikke, at alt håbet er ude for dig endnu! Det lyder til, at du har testet ret tidligt i denne cyklus, så jeg tænker, at der er god sandsynlighed for, at du er gravid, selvom du tester negativt nu. 

Jeg vil anbefale dig at vente med at teste indtil fredag-søndag, selvom jeg ved, at ventetiden er ulidelig. Jeg har selv meget svært ved at vente, men har fundet ud af, at skuffelsen over negative test virkelig rammer mig, så derfor forsøger jeg altid at vente indtil mens forhåbenligt en dag udebliver :) <3 

Hej PB202. Tak for din opmuntrende besked <3 jeg tænker med al sandsynlighed, at hvis jeg er gravid, så er jeg maks 3+0 henne. Det er måske lidt tidligt. Jeg tror, at jeg tester fordi jeg er spændt, men også fordi jeg nok forbereder mig på at den er negativ :-/ 

Det der også gør mig lidt urolig er, at jeg ikke rigtigt havde tegn på ægløsning. Ikke rigtigt det der ægløsning udflåd. Men havde lidt spændinger i maven. Men ikke meget. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 15:19
Luk
Medlem siden 09-02-2020
3 startede debatter
33 skrevne indlæg
24-05-2020 15:19
Luk
Medlem siden 09-02-2020
3 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
gb93 skrev :
PB2020 skrev :

Hej PB202. Tak for din opmuntrende besked <3 jeg tænker med al sandsynlighed, at hvis jeg er gravid, så er jeg maks 3+0 henne. Det er måske lidt tidligt. Jeg tror, at jeg tester fordi jeg er spændt, men også fordi jeg nok forbereder mig på at den er negativ :-/ 

Det der også gør mig lidt urolig er, at jeg ikke rigtigt havde tegn på ægløsning. Ikke rigtigt det der ægløsning udflåd. Men havde lidt spændinger i maven. Men ikke meget. 

Hvis du kun er 3+0 henne, ville jeg forsøge at holde modet oppe endnu! Jeg mener, at det er en ret stor procentdel, der først kan teste positiv efter udebleven mens. Jeg krydser mine fingrer! 

Jeg forstår 100 procent dine bekymringer! Sidste cyklus havde jeg heller ikke det der ægløsningsudflåd, men jeg fik stadigvæk en positiv ægløsningstest, så mon ikke, at det sommetider kan varierere med ægløsningssymptomer? 

Men der følger godt nok også en masse følelser med i det her babyprojekt. Jeg havde også regnet med, at jeg ville tage det helt roligt, men her efter snart 4 måneder begynder panikken allerede at brede sig - for hvad nu hvis, der er noget galt!?! Men prøver at sige til mig selv, at alt er fint, og at det nok skal lykkedes. 4 måneder er kort tid, og vi har sådan kun rigtig forsøgt med ægløsningstest osv. i sidste måned. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.maj 2020 kl. 15:22
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
24-05-2020 15:22
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
PB2020 skrev :
gb93 skrev :
PB2020 skrev :

Hvis du kun er 3+0 henne, ville jeg forsøge at holde modet oppe endnu! Jeg mener, at det er en ret stor procentdel, der først kan teste positiv efter udebleven mens. Jeg krydser mine fingrer! 

Jeg forstår 100 procent dine bekymringer! Sidste cyklus havde jeg heller ikke det der ægløsningsudflåd, men jeg fik stadigvæk en positiv ægløsningstest, så mon ikke, at det sommetider kan varierere med ægløsningssymptomer? 

Men der følger godt nok også en masse følelser med i det her babyprojekt. Jeg havde også regnet med, at jeg ville tage det helt roligt, men her efter snart 4 måneder begynder panikken allerede at brede sig - for hvad nu hvis, der er noget galt!?! Men prøver at sige til mig selv, at alt er fint, og at det nok skal lykkedes. 4 måneder er kort tid, og vi har sådan kun rigtig forsøgt med ægløsningstest osv. i sidste måned. 

Jeg er "glad" for at læse at jeg ikke er den eneste (forstå mig ret). det er mega hårdt og man ønsker det bare så meget. Jeg har sådan en frygt for at noget er gået galt efter den MA i februar. Jeg håber på den kan nå at blive positiv! 
Held og Lykke til dig <3

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 16:15
Luk
Medlem siden 03-04-2013
12 startede debatter
192 skrevne indlæg
24-05-2020 16:15
Luk
Medlem siden 03-04-2013
12 startede debatter
192 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der er masser af håb endnu. De færreste tester altså positiv 3+0. Læste engang nogle statistikker og jeg mener 50% tester positiv 3+3 eller 3+4. Du kan eventuelt selv google. Jeg har selv haft ma i oktober (18. graviditets uge) og i marts (7. Uge), så kender godt utålmodigheden. Det har aldrig taget mig så lang tid om at blive gravid som efter dem - men kroppen har jo været på hårdt arbejde.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 16:26
Luk
Medlem siden 09-02-2020
3 startede debatter
33 skrevne indlæg
24-05-2020 16:26
Luk
Medlem siden 09-02-2020
3 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
gb93 skrev :
PB2020 skrev :
gb93 skrev :
PB2020 skrev :

Jeg er "glad" for at læse at jeg ikke er den eneste (forstå mig ret). det er mega hårdt og man ønsker det bare så meget. Jeg har sådan en frygt for at noget er gået galt efter den MA i februar. Jeg håber på den kan nå at blive positiv! 
Held og Lykke til dig <3

Jeg forstår udemærket, hvad du mener -  og tak :) <3 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 16:43
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
24-05-2020 16:43
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Klarparattilbabysnart skrev :

Der er masser af håb endnu. De færreste tester altså positiv 3+0. Læste engang nogle statistikker og jeg mener 50% tester positiv 3+3 eller 3+4. Du kan eventuelt selv google. Jeg har selv haft ma i oktober (18. graviditets uge) og i marts (7. Uge), så kender godt utålmodigheden. Det har aldrig taget mig så lang tid om at blive gravid som efter dem - men kroppen har jo været på hårdt arbejde.

Du har ret ift det med at teste. Men det er også svært for mig at vide, fordi jeg jo ikke helt kender dato for ægløsning. 
Har du også haft svært ved at blive gravid efter dine MA? Jeg synes bare, at jeg høre, at de fleste bliver mega hurtigt gravide efter en MA. 
Det der også undrer mig er, at jeg ikke rigtigt har haft de klassiske tegn på ægløsning feks det der udflåd. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 18:12
Luk
Medlem siden 11-12-2016
18 startede debatter
213 skrevne indlæg
24-05-2020 18:12
Luk
Medlem siden 11-12-2016
18 startede debatter
213 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Min historie minder på mange måder om din. Jeg havde en MA i uge 10, og vi er også blevet gravide i første hug alle 3 graviditeter (En udenfor livmoderen, en vellykket med min søn, og en MA). Så jeg havde en formodning om, at det ville ske hurtigt igen. Men det skete ikke med det samme, og det stressede mig. Faktisk så meget, at min cyklus til sidst udeblev. Vi sagde derfor "pause", så jeg kunne finde mig selv igen ovenpå tabet. Og lur mig om den så ikke kom måneden efter. 
Der gik 6 mdr fra MA til jeg stod med positiv test igen. ☺️

Så pas på dig selv. Psyken er ens værste fjende når det kommer dertil.

Og held og lykke med det hele ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.maj 2020 kl. 18:26
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
24-05-2020 18:26
Luk
Medlem siden 27-04-2020
14 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Miss_F skrev :

Min historie minder på mange måder om din. Jeg havde en MA i uge 10, og vi er også blevet gravide i første hug alle 3 graviditeter (En udenfor livmoderen, en vellykket med min søn, og en MA). Så jeg havde en formodning om, at det ville ske hurtigt igen. Men det skete ikke med det samme, og det stressede mig. Faktisk så meget, at min cyklus til sidst udeblev. Vi sagde derfor "pause", så jeg kunne finde mig selv igen ovenpå tabet. Og lur mig om den så ikke kom måneden efter. 

Ja! Din historie minder virkelig meget om min! Det er bare mega hårdt at miste og så ikke opnå graviditet hurtigt igen. Så tak for dit input - virkelig! 
havde du også svært ved at mærke/fornemme/se hvornår du havde ægløsning? Det synes jeg nemlig er svært, det er som om at min krop ikke rigtigt hjælper mig med at finde ud af det. Og plejer ellers altid (før MA) at kunne mærke hvornår min ægløsning er. 
nu håber jeg bare, at jeg får en positiv test en af de kommende dage

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.maj 2020 kl. 21:10
Luk
Medlem siden 11-12-2016
18 startede debatter
213 skrevne indlæg
24-05-2020 21:10
Luk
Medlem siden 11-12-2016
18 startede debatter
213 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
gb93 skrev :
Miss_F skrev :

Ja! Din historie minder virkelig meget om min! Det er bare mega hårdt at miste og så ikke opnå graviditet hurtigt igen. Så tak for dit input - virkelig! 
havde du også svært ved at mærke/fornemme/se hvornår du havde ægløsning? Det synes jeg nemlig er svært, det er som om at min krop ikke rigtigt hjælper mig med at finde ud af det. Og plejer ellers altid (før MA) at kunne mærke hvornår min ægløsning er. 
nu håber jeg bare, at jeg får en positiv test en af de kommende dage

Det er frygtelig hårdt! Jeg var så ulykkelig efter tabet, så det eneste jeg kunne fokusere på, var at komme "op på hesten igen". Så når det ikke skete, blev jeg bare mere og mere frustreret. Det hele blev til sidst for meget for mig, og jeg måtte sygemeldes med stress, fordi min krop sagde fra.

Jeg havde aldrig forestillet mig at sådan noget kunne påvirke mig sådan - men jeg blev slået helt ud af kurs. 

Så jeg kan virkelig sætte mig ind i dine følelser - og mit bedste råd er, at du skal passe på dig selv. Det er så svært at "glemme" og fokusere på noget andet - men det var dét der skulle til for mig.

Jeg har, ligesom dig, været vant til at kunne mærke min ægløsning, samt se det på det fertile udflåd. Men det kunne jeg ikke på samme måde efter MA'en. Så jeg startede med ÆL-test. Kæmpe fejl... For det kom til at fylde alt for meget.

Så de blev smidt ud, og vi blev enige om at tage en pause. Vi havde sex én gang på 14 dage - men det var kun den ene gang der skulle til. Min krop og psyke var nemlig klar ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere