Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Udebleven mens

22.november 2020 kl. 10:45
Luk
Medlem siden 22-11-2020
22-11-2020 10:45
Luk
Medlem siden 22-11-2020
Godt skrevet
0

Hej. 

Jeg er meget forvirret. 

Jeg har ikke været på p-piller siden d. 13 maj. Så det er 6 måneder og 9 dage siden.

Jeg havde ikke mens i de første par måneder,  og derefter uregelmæssig. I september og oktober havde jeg nogenlunde normal mens igen, bare lidt forsinket med en uge, men så kom der også både blød og smerter. Min sidste mens var d. 4 okt. og så skulle jeg havde haft det d. 1 nov, men det fik jeg ikke. Jeg har heller ikke haft mens symptomer, kun lidt smerter en gang i mellem i underlivet, men ikke mens smerter.

Min mens cyklus er 28 dage normalt, og 8 dage mens.

Jeg har taget to graviditetsteste, og begge var negative. Den ene tog jeg en uge efter udebleven mens og den anden tog jeg 4 dage efter den forrige test.

Der er nu gået 46 dage siden sidste mens, og jeg er gået 22 dage over min mens, som jeg skulle have haft d. 1 nov.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg har bestilt en tid hos lægen, men skal jeg tage en til test eller?

Håber i har nogle svar eller erfaringer, som kan hjælpe mig. 

Mvh den forvirrende. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.november 2020 kl. 16:39
Luk
Medlem siden 15-10-2020
6 startede debatter
39 skrevne indlæg
22-11-2020 16:39
Luk
Medlem siden 15-10-2020
6 startede debatter
39 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Mine cykluser var mellem 27 og 35 dage det første halve år efter p-pille stop, så blev de 60 og 42 dage. Så det kan godt ændre sig en del efter p-pille stop. Jeg er så heldig at være blevet gravid denne cyklussmiley

Tænker at ønsket om graviditet sagtens kan lave rod i det!

Så forsøg at tænke på noget andet, selvom det er sværtcrying

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
22.november 2020 kl. 22:13
Luk
Medlem siden 22-11-2020
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
22-11-2020 22:13
Luk
Medlem siden 22-11-2020
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

WAOW. Det må jeg nok sige. Det er en lang cyklus.

Hvor lang tid stod de uregelmæssige cyklusser på og hvor lang tid har det taget at blive gravid? Hvis jeg må spørger? ☺️

Ja det kan være svært at tænke på andet, men jeg må prøve. Tak for svaret. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.november 2020 kl. 01:53
Luk
Medlem siden 26-09-2017
9 startede debatter
91 skrevne indlæg
23-11-2020 01:53
Luk
Medlem siden 26-09-2017
9 startede debatter
91 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hej jeg havde samme oplevelse da jeg stoppede med mine p piller i 2018. Mine cyklusser blev længere og længere og jeg tog til lægen der undersøgte mig og kunne ikke finde nogle ubalancer. Efter 8 måneder havde cyklusser på 120 dage og ja det blev dyrt da jeg testede for graviditet hver dag. 

For at berolige dig vil jeg fortælle dig at jeg blev gravid selvom min cyklus var på 120 dage. Det kom som et shok fordi jeg havde givet op og havde ligget syg i 3 uger hvor jeg tog til lægen med en halsbetændelse - men kom hjem fra lægen med en positiv test og har i dag en datter på 2 år!

Så jeg holder mig langt væk fra p piller - vil aldrig røre dem igen.

Jeg krydser fingrer for dig!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.november 2020 kl. 09:13
Luk
Medlem siden 22-11-2020
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
23-11-2020 09:13
Luk
Medlem siden 22-11-2020
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tusind tak for erfaringen, det hjælper meget.

Jeg holder mig også væk fra p-piller fra nu af. 

Det er virkelig vildt, hvordan din krop forandrer sig crying

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.november 2020 kl. 10:32
Luk
Medlem siden 12-07-2019
27 startede debatter
629 skrevne indlæg
23-11-2020 10:32
Luk
Medlem siden 12-07-2019
27 startede debatter
629 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Cami2407 skrev :

Hej. 

Jeg er meget forvirret. 

Jeg har ikke været på p-piller siden d. 13 maj. Så det er 6 måneder og 9 dage siden.

Jeg havde ikke mens i de første par måneder,  og derefter uregelmæssig. I september og oktober havde jeg nogenlunde normal mens igen, bare lidt forsinket med en uge, men så kom der også både blød og smerter. Min sidste mens var d. 4 okt. og så skulle jeg havde haft det d. 1 nov, men det fik jeg ikke. Jeg har heller ikke haft mens symptomer, kun lidt smerter en gang i mellem i underlivet, men ikke mens smerter.

Min mens cyklus er 28 dage normalt, og 8 dage mens.

Jeg har taget to graviditetsteste, og begge var negative. Den ene tog jeg en uge efter udebleven mens og den anden tog jeg 4 dage efter den forrige test.

Der er nu gået 46 dage siden sidste mens, og jeg er gået 22 dage over min mens, som jeg skulle have haft d. 1 nov.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg har bestilt en tid hos lægen, men skal jeg tage en til test eller?

Håber i har nogle svar eller erfaringer, som kan hjælpe mig. 

Mvh den forvirrende. 

Åh det er simpelthen SÅ træls når ens cyklus ikke bare er normal og samarbejder, når man nu har brug for at den er det. 
sandheden er dog desværre bare at det er meget normalt at det kan tage lang tid efter p-pille stop, at ramme en regelmæssig cyklus. 
Jeg tror du skal stoppe med at fokusere på om du er gået over tid, for det er du i princippet ikke. Du kan ikke sammenligne din naturlige cyklus med den du havde på 28 dage, da du tog p-piller. du er først gået over tid, hvis du har en positiv æl test og ikke får din mens 14 dage efter. Hvis du ikke har det, så har du egentlig bare en lang cyklus. 

det er rigtig fint at tage en test hist og her for lige at følge med, men ellers er det bare at hygge med manden derhjemme og håbe på i rammer den på et tidspunkt. 
og at tage fat i din læge, for evt at bede om en udredning for pcos, hvis du måske kunne have andre symptomer for dette. 
mmen et godt råd er ikke at sige du går over tid, for så skal du bare høre på at "det er helt normalt at det tager lang tid at blive gravid og at i skal forsøge i et år inden i får hjælp." Henvend dig med bekymring om at din cyklus er så uregelmæssig og så vil lægen kigge på det. 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.november 2020 kl. 11:48
Luk
Medlem siden 22-11-2020
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
23-11-2020 11:48
Luk
Medlem siden 22-11-2020
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak for svaret. 

Jeg vil prøve at fokusere på noget andet. 💪

Mvh den mindre forvirrende. 👌

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.november 2020 kl. 17:10
Luk
Medlem siden 15-10-2020
6 startede debatter
39 skrevne indlæg
23-11-2020 17:10
Luk
Medlem siden 15-10-2020
6 startede debatter
39 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Cami2407 skrev :

WAOW. Det må jeg nok sige. Det er en lang cyklus.

Hvor lang tid stod de uregelmæssige cyklusser på og hvor lang tid har det taget at blive gravid? Hvis jeg må spørger? ☺️

Ja det kan være svært at tænke på andet, men jeg må prøve. Tak for svaret. 

Min cyklus nåede ikke at blive normal længde Jeg smed p-pillerne i december månedsmiley

Det kan være meget svært! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere