Close
Log Ind Opret Bruger

Endometriose

  • Avatar
    ewe
    5 marts 2018, 11:27

    Hej

    Lige kort om mig. Jeg er nu 32 og har 3 børn. en på næsten 7 og tvillinger på snart 5 år.

    I forbindelse med fødsel af mine tvillinger fik jeg akut haste kejsersnit, hvilket har medført at jeg har fået endometriose (og jo man kan godt få det af kejsersnit, det er en meget sjælden med kendt bivirkning)

    Men dette har gjort at jeg nu har prøvet i 2 år at få nr 4 og intet sker. Har på inserminering og bliver befrugtet men det sætter sig ikke ordentlig fast. Er der andre der også er i denne eller lignende situation som har nogle råd og vejledning??

    Avatar
    Anonym
    5. marts 2018 kl. 14:02

    De fleste med endometriose, der ikke kan få børn naturligt, får typisk ivf eller icsi. Dette skyldes, endoen kan forgifte æg og sædcelle uden for livmoder, så de dør uden at nå til livmoderen. Det kan også skyldes, æggelederne er lukket af endovæv. 

    Selv har jeg meget svær endo, mine æggeleder er åbne, men æggene blev formentligt dræbt, da vi prøvede naturligt. Det lykkedes os næsten med det samme at blive gravide, da vi kom i icsi – vi sprang iui over ☺️

     

    Held og lykke 

    Avatar
    Anonym
    5. marts 2018 kl. 14:10

    Hov en anden mulighed kunne også være at blive sat i kunstig overgangsalder (Zoladex) i nogle måneder op til iui. Dette bevirker nemlig, at en. Stor del af endoen nedbrydes. Nogle kommer. Også på p-piller op til, de sætter dog kun endo i bero, men får det ikke til at skrumpe ind☺️

    Avatar
    ewe
    5. marts 2018 kl. 14:17

    Jeg har åbne ægledere, så fik afvide af gynokologen at så burde jeg også kunne blive gravid.

    men det er bare en hård proces.

    Nok endnu mere fordi vi er 3 øko børn, som er lavet i rekordt fart.

    Men tusind tak for dine svar det vil jeg da overveje 🙂

    Avatar
    Anonym
    5. marts 2018 kl. 14:28

    Blot fordi man har åbne æggeleder betyder det desværre ikke, man bare kan blive gravid, når man har endo, netop fordi æggene ofte forgiftes. Jeg har også åbne æggeledere og vi blev først gravid i behandling. Prøv at undersøge muligheden for Zoladex ☺️

    5. marts 2018 kl. 16:12

    Hvis du ved der er passage via en hsu test, så kan det jo sagtens være endovæv i livmoder der sætter en stopper for implantation. Det kan du, som der skrives, ofte sætte i bero ved at blive nedreguleret nogle måneder. Endovæv er bare en dårlig platform for vækst desværre.

    Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.