Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Ægløsningstest

10.juli 2019 kl. 19:58
Luk
Medlem siden 13-06-2016
10-07-2019 19:58
Luk
Medlem siden 13-06-2016
Godt skrevet
0

Hej alle,

En der ved hvor længe en æl-test viser positiv? Jeg er ret sikker på at jeg testede positiv her kl.13 i dag, sætter lige et billede ind. Tænkte så at jeg lige ville teste igen her til aften, og har netop taget en ny test. Denne gang er den helt sikker negativ. Så jeg er faktisk ret forvirret om den nu var god nok tidligere. Håber nogle kan gøre mig klogere. Først billede er fra tidligere i dag (13), det næste er fra nu (19.30). 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.juli 2019 kl. 20:06
Luk
Medlem siden 21-11-2016
60 skrevne indlæg
10-07-2019 20:06
Luk
Medlem siden 21-11-2016
60 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Din første ÆL-test er positiv - uden tvivl. Det er meget forskelligt, hvor længe kvinder kan teste positiv for ÆL. Nogle kan teste positivt i et ganske kort tidsrum (få timer) og nogle kan teste positiv i længere tid (helt op til flere dage.) Derfor anbefales det også - at man tester flere gange om dagen, da man ellers kan risikere at misse en positiv test. Derudover kan dit væskeindtag forud for testen også give udsvinget, så hvis du har drukket en del op til test 2, så kan det også være årsagen til, at den ikke bliver positiv - men det kan også bare være at du er en af de kvinder, der kun kan teste positivt i et kort tidsrum. Derfor skal man gå efter første positive ÆL test smiley

Jeg har selv lige testet positiv for ægløsning i dag - samme tid som dig. Lad os krydse fingre for, at det bliver vores måned frown cool

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.juli 2019 kl. 20:46
Luk
Medlem siden 13-06-2016
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
10-07-2019 20:46
Luk
Medlem siden 13-06-2016
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tusind tak for svar, det har gjort mig rolig! ❤️ Er stadigvæk lidt ny i det hele, da det er første måned i vi prøver. Hvor pudsigt at du har testet positivt på samme tid, så krydser jeg virkelig fingre for os begge to! 🤞🏼

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.juli 2019 kl. 09:33
Luk
Medlem siden 13-06-2016
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
11-07-2019 09:33
Luk
Medlem siden 13-06-2016
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej igen, 

Ved godt at jeg nok bare burde stoppe med at teste, men fik i går clearblue ægløsningstest med posten. Så nu har jeg lige testet, på både clearblue og clinic. 

Synes at clinic viser positiv, som i går. Men clearblue viste altså ikke nogle smiley, så derfor negativ. (Cirklen, er væk på billedet). Hmm, er altså lidt forvirret... crying

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2019 kl. 21:39
Luk
Medlem siden 21-11-2016
60 skrevne indlæg
11-07-2019 21:39
Luk
Medlem siden 21-11-2016
60 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Ja, du burde virkelig stoppe med at teste - du skaber unødig bekymring ved at fortsætte... men jeg kender alt for godt trangen til at fortsætte alligevel blush

Ja, din Clinic er igen positiv. Clearblue kan sommetider godt drille lidt - det har den ofte gjort med mig - især den som ikke har dobbelt hormonindikator (som din). Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor din Clearblue digitale ægløsningstest ikke viser positiv, fordi jeg kan ikke helt huske, hvordan den alm. digitale ægløsningstest virker... Jeg ved bare, at den med dobbelt hormonindikator har behov for et udgangspunkt (en første måling) til at sammenligne de kommende målinger med - og derfor kan den godt kan vise blank smiley, selvom den ikke burde smiley

Men jeg vil mene, at du skal stole på din Clinic ÆL-test, og så krydse fingre for en positiv g-test om 2 uger cool

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
12.juli 2019 kl. 16:47
Luk
Medlem siden 13-06-2016
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
12-07-2019 16:47
Luk
Medlem siden 13-06-2016
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Igen tusind tak for svar ☺️

Jeg er stoppet med at teste og så håber jeg virkelig for en positiv g-test for os begge om to ugers tid! 🤞🏼☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
12.juli 2019 kl. 18:35
Luk
Medlem siden 21-11-2016
60 skrevne indlæg
12-07-2019 18:35
Luk
Medlem siden 21-11-2016
60 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Haha, det lyder godt. Vi krydser fingre for os begge cool sad

En anden gang er du altså også velkommen til bare at skrive en privatbesked på siden til mig, hvis du har flere spørgsmål om teste sad

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere