Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Andre med bagoverbøjet livmoder??

19.januar 2021 kl. 17:09
Luk
Medlem siden 26-08-2020
19-01-2021 17:09
Luk
Medlem siden 26-08-2020
Godt skrevet
0

Hej 

Jeg vil høre om der er nogen som har opnået gravidtet med en bagoverbøjet livmoder og dårlig sædkvalitet? 
Hvis i har nogle tips og tricks må i endelig gerne dele det med mig. 
(Første børn er lavet ved IVF men håber på et ØKO barn) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.januar 2021 kl. 20:21
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
288 skrevne indlæg
19-01-2021 20:21
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
288 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har en bagoverbøjet livmoder, men det gav ingen udfordringer med graviditet. Dog har jeg ikke haft forsøgt i kombination med dårlig sædkvalitet. Jeg blev dog senest gravid med donoræg, da jeg grundet min alder havde for få og for dårlige æg. Men min bagoverbøjede livmoder gav ingen udfordringer. Min mor har også bagoverbøjet livmoder, og har heller ikke haft problemer med at blive gravid.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2021 kl. 03:28
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
20-01-2021 03:28
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Nov2020 skrev :

Jeg har en bagoverbøjet livmoder, men det gav ingen udfordringer med graviditet. Dog har jeg ikke haft forsøgt i kombination med dårlig sædkvalitet. Jeg blev dog senest gravid med donoræg, da jeg grundet min alder havde for få og for dårlige æg. Men min bagoverbøjede livmoder gav ingen udfordringer. Min mor har også bagoverbøjet livmoder, og har heller ikke haft problemer med at blive gravid.

Dejligt at høre, men min mand har dårlig sædkvalitet så de skal "svømme" endnu længere og derfor svært at opnå graviditet. Man siger vist 20% har en bagoverbøjet.

og dejligt at det lykkes graviditet med donoræg, fertilitet verden er fantastisk, men også dyr 😀

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2021 kl. 06:51
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
20-01-2021 06:51
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Yes begge dele. 7cyklus' så blev 'vi' gravide. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2021 kl. 07:13
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
20-01-2021 07:13
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
jegblevmori2018 skrev :

Gjorde i noget ekstra eller anderledes ? 
her er det kun lykkes en gang på 5 år naturligt endte med SA. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2021 kl. 07:58
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
20-01-2021 07:58
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Lis070880 skrev :
jegblevmori2018 skrev :

Gjorde i noget ekstra eller anderledes ? 
her er det kun lykkes en gang på 5 år naturligt endte med SA. 

Nej gjorde ikke noget anderledes. En bagoverbøjet livmoder giver ikke udfordringer ift  at blive gravid og er ej heller årsag til abort. Det skrives også her: https://www.babyplan.dk/artikler/vil-vaere-gravid/svaert-at-blive-gravid/bagudvendt-bagoverboejet-livmoder/

Tror bare i skal slappe af og prøve, og hvis lægen vurderer I skal have brug for hjælp, så må I igang med dette. Men din livmoder er bestemt ikke en udfordring. Held og lykke :D 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
20.januar 2021 kl. 08:20
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2875 skrevne indlæg
20-01-2021 08:20
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2875 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
Lis070880 skrev :
Nov2020 skrev :

Dejligt at høre, men min mand har dårlig sædkvalitet så de skal "svømme" endnu længere og derfor svært at opnå graviditet. Man siger vist 20% har en bagoverbøjet.

og dejligt at det lykkes graviditet med donoræg, fertilitet verden er fantastisk, men også dyr 😀

En "normal" livmoder står ikke opret, men bøjer frem. Så hvis din teori skulle passe, skulle det faktisk være lettere at blive gravid med en bagoverbøjet, da vejen er lige lang, men liggende på ryggen har du tyngdekraften med dig ved en bagoverbøjet. sad

Så. Som en anden siger - det har ikke betydning for opnåelse af graviditet. 20 % har bagobernøjet inden de første barn og flere får det efter første graviditet. Det bliver man ikke mindre fertil af 

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
Godt skrevet
2
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
20.januar 2021 kl. 09:25
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
20-01-2021 09:25
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for svar, altså vi har børn lavet i fertilitetsbehandling, men rejsen er bare så hård og lang og vil jeg ikke igennem igen.
Men kunne godt være nogle havde tricks til dette. Fik bare at vide i behandling at den bagoverbøjet, gjorde det ikke nemmere for min mands svømmer at nå frem.

Må have benene i vejret efter sex og se om det hjælper os☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2021 kl. 09:48
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
20-01-2021 09:48
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Lis070880 skrev :

Tak for svar, altså vi har børn lavet i fertilitetsbehandling, men rejsen er bare så hård og lang og vil jeg ikke igennem igen.
Men kunne godt være nogle havde tricks til dette. Fik bare at vide i behandling at den bagoverbøjet, gjorde det ikke nemmere for min mands svømmer at nå frem.

Må have benene i vejret efter sex og se om det hjælper os☺️

Ærgerligt at de skal sige sådan noget - det er fuldstændigt irrelevant når I er sat igang med bahandlingsforløbet. Sådan en kommentar gør hverken til eller fra. Hold humøret oppe og tro på det sker på den ene eller anden måde. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
20.januar 2021 kl. 10:08
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
20-01-2021 10:08
Luk
Medlem siden 26-08-2020
7 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Altså det er lykkes os af få 2 skønne piger, men vi ønsker bare en søskende og da det er lykkes os naturligt 1 gang for mange år siden, tænker vi st det må da kunne lykkes os med en ekstra søskende og ellers er vi heldige at vi har dem. 
men ja, de prøvede nok bare at berolige os i hvorfor det ikke havde lykkes os inden. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.januar 2021 kl. 19:15
Luk
Medlem siden 26-10-2014
31 startede debatter
1027 skrevne indlæg
20-01-2021 19:15
Luk
Medlem siden 26-10-2014
31 startede debatter
1027 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kan ikke se hvordan der skulle være længere at svømme fordi den er bagudbøjet? Jeg har bagudbøjet og har opnået tre naturlige graviditeter. Det eneste jeg har hørt som et 'problem' kan være at det er lidt sværere at lave en tidlig scanning 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere