Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Biokemisk graviditet

06.december 2018 kl. 14:21
Luk
Medlem siden 04-01-2017
06-12-2018 14:21
Luk
Medlem siden 04-01-2017
Godt skrevet
0

Hej i skønne damer

Hvordan har I der har haft en bio, vidst det? Jeg og min partner prøver ihærdigt at blive gravide og i denne cyklus testede vi efter ÆL. Den havde jeg lørdag den 10. november, ved vi med garanti. Og efterfølgende begyndte jeg at få symptomer, der var meget lig dem jeg havde under min første graviditet. Jeg begyndte at teste efter graviditet omkring den 24. november, hvor min menstruation også burde være dukket op. Alle test har været negative, men min menstruation kom heller ikke. Først i går aftes mærkede jeg at den var på vej. Den startede som lidt pletblødning og en masse mavesmerter. I dag har jeg haft så ondt og været så sløj at jeg har måtte melde mig syg. Og her over middag er min blødning taget voldsomt til og jeg kunne ved sidste toiletbesøg se den fineste og tykke slimhinde i papiret sammen med noget andet meget klumpet og uidentificerbart. Jeg har aldrig oplevet det før, men tænker at det godt kunne være en bio også fordi at min menstruation er gået næsten 14 dage over tid og jeg ved at jeg har haft ægløsning i denne cyklus. Hvad tænker I? Og er der noget jeg skal være opmærksom på nu her efterfølgende? Jeg håber at I har nogle erfaringer i vil dele med mig. Jeg synes at jeg begynder og få det bedre og jeg har slet ikke ondt på samme voldsomme måde mere, efter det er kommet ud. Jeg bløder dog stadig mere end normalt.

På forhånd tak smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.december 2018 kl. 14:59
Luk
Medlem siden 16-06-2009
66 startede debatter
1169 skrevne indlæg
06-12-2018 14:59
Luk
Medlem siden 16-06-2009
66 startede debatter
1169 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er ret sikker på, at jeg oplevede en bio i sidste måned. Testede meget svagt positivt dagen før testdag. Stregen var der også i dagene efter, men den udviklede sig slet ikke - forblev virkelig utydelig. Min mens kom 3-4 dage forsinket - måske en anelse kraftigere end normalt, men ikke voldsomt.

Anmeld
Svar
2009 <3 2011 <3 2014 <3 2016 <3
Godt skrevet
0
2009 <3 2011 <3 2014 <3 2016 <3
06.december 2018 kl. 15:39
Luk
Medlem siden 04-01-2017
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
06-12-2018 15:39
Luk
Medlem siden 04-01-2017
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Så det kunne faktisk godt være en bio jeg har haft. Jeg nåede bare aldrig at få en synlig streg på mine test. Men der var tidlige symptomer og jeg har oplevet ubehag og muren frem til menstruationen kom i går. Hvordan har du haft det efterfølgende? Og prøver I igen med det samme nu her?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
06.december 2018 kl. 16:04
Luk
Medlem siden 04-11-2012
135 startede debatter
414 skrevne indlæg
06-12-2018 16:04
Luk
Medlem siden 04-11-2012
135 startede debatter
414 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Det lyder  slet ikke unormalt for mig. Der kan sagtens komme slimhinde og klumper ud ved en alm. Mens. Og de symptomer du nævner er jo heller ikke unormale op til mens.

Ved mine bioer har jeg haft meget svage positive tests, men graviditeten er gået i sig selv inden 6+0. 

Når du ikke har haft en positiv test, synes jeg bare, du skal tænke på det som almindelig mens. Der kan jo også være mange grunde til, at den er lidt forsinket. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
06.december 2018 kl. 16:12
Luk
Medlem siden 04-01-2017
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
06-12-2018 16:12
Luk
Medlem siden 04-01-2017
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er jeg enig i men der kan vel aldrig gå næsten 4 uger fra ÆL til menstruation eller hvad? Jeg har kun kunne læse mig frem til at der går et sted imellem 12 og 16 dage fra ÆL til menstruation, hvis der ikke er sket en befrugtning. Normalt ville jeg heller ikke bekymre mig om det, men når jeg ved at jeg havde ÆL den 10. November, så synes jeg at det virker ret underligt og unormalt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.december 2018 kl. 16:19
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1329 skrevne indlæg
Sidst online i går kl. 10.33
06-12-2018 16:19
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1329 skrevne indlæg
Sidst online i går kl. 10.33
Godt skrevet
2
Anne-MSG skrev :

Det er jeg enig i men der kan vel aldrig gå næsten 4 uger fra ÆL til menstruation eller hvad? Jeg har kun kunne læse mig frem til at der går et sted imellem 12 og 16 dage fra ÆL til menstruation, hvis der ikke er sket en befrugtning. Normalt ville jeg heller ikke bekymre mig om det, men når jeg ved at jeg havde ÆL den 10. November, så synes jeg at det virker ret underligt og unormalt.

Der er intet unormalt i det, og hvis du ikke har fået positiv test, er der ikke tale om bio.

Nogle gange opfører cyklus sig anderledes, det kan være en enkelt gang, nogle oplever flere, andre har jævnligt forstyrrelser.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
06.december 2018 kl. 18:00
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
9682 skrevne indlæg
06-12-2018 18:00
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
9682 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0

Rent lægefagligt har man først været gravid,når man enten har haft en positiv test - blodprøve eller scanning.

Jeg har vidst det alle gangene,da jeg enten har haft en positiv test eller blodprøve,der efterfølgende er blevet negativ.

Anmeld
Svar
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
Godt skrevet
0
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
09.december 2018 kl. 06:57
Luk
Medlem siden 14-01-2017
94 skrevne indlæg
09-12-2018 06:57
Luk
Medlem siden 14-01-2017
94 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænker da at det nok er en bio.

Men sådan lægeligt så kan man nok ikke kalde det en bio før en positiv test. Men man kender jo sin egen krop. Oplevede noget lignende og har aldrig oplevet det før eller siden og testede heller ikke positiv men alle symptomerne var der (kunne genkende dem fra tidligere graviditet) og da mens kom så forsvandt de jo. Vågnede med at jeg skulle ud og tisse og da jeg kommer derud får jeg mega ondt i underlivet og bliver dårlig- tager nogle smertestillende og ligger mig til at sove og da jeg vågner er der fyldt med blod ned af lårerne. Tænker ikke det bare er mens der er underlig. Har haft mens siden jeg var 11 år og er nu 30 dvs over 200 mens og aldrig haft det sådan.

Forrtsatte med at prøve måneden efter - er nu gravid i uge 29.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.december 2018 kl. 07:27
Luk
Medlem siden 06-07-2015
9 startede debatter
285 skrevne indlæg
09-12-2018 07:27
Luk
Medlem siden 06-07-2015
9 startede debatter
285 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Altså jeg har været i icsi behandling første forsøg sidste mdr. . Jeg havde testdag i torsdags og jeg har kunne teste svag positiv som aldrig blev tydligere , måske en anelse. To dage inden testdag fik jeg blødning . Som blev kraftig 2 dag, hvor som du også nævner kom klumper og slimhinde noget ud:/. Tog blodprøve som var negativ så efter et par dage forsvandt stregen. . Øv øv det er hårdt. Især når man også er i behandling og skal starte forfra med hormoner osv 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.december 2018 kl. 14:14
Luk
Medlem siden 08-10-2017
12 startede debatter
224 skrevne indlæg
09-12-2018 14:14
Luk
Medlem siden 08-10-2017
12 startede debatter
224 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

En positiv ægløsningstest er ikke nødvendigvis en garanti for, at der har været ægløsning. Men kan ses som en forholdsvis sikker indikator. Det kan godt ske at ægløsning ikke finder sted, selv om lh hormonet har haft et peak. 

Men hvis din intuition siger dig at du har haft en bio, så vil jeg mene at det også er en ret sikker indikator. De gange, min krop har arbejdet på graviditet hos mig, har jeg ikke været i tvivl, hvis jeg samtidigt har været opmærksom på at jeg kunne være gravid. Det er sådan at jeg bare venter på at testen bliver positiv, og slet ikke er bekymret/spændt fordi jeg bare ved, at den er der. Jeg har lært at respektere min egen intuition og har også tillid til, at jeg ikke ''psyker" min krop til graviditetssymptomer, som mange herinde mener at man godt kan. 

Jeg håber du får gevinst i næste cyklus 😊 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.december 2018 kl. 16:16
Luk
Medlem siden 04-01-2017
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
09-12-2018 16:16
Luk
Medlem siden 04-01-2017
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg var ved lægen i fredags, fordi jeg har blødt mere end nogensinde før og haft så ondt. Min læge er også ret overbevist om at der har været tale om en bio og at jeg bare ikke har nået at fange den på mine testdage. Han tog en blodprøve for at se om der stadig er let forhøjet HCG, selvom det er langt fra sikkert nu. Jeg får svar på prøven i morgen. Men uanset hvad er vi fortrøstningsfulde og kører på igen lige så snart min blødning og ubehag er stoppet helt. Så nu håber vi bare på genvinst her i næste omgang. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Mortilminimøf - 04-12-2018

5 gode graviditetsgadgets
  • EndeligNogensMo... - 28-11-2018

Mig-tid.
  • Mamatheresa - 27-11-2018

Livet som mor
  • EndeligNogensMo... - 26-11-2018

Som tiden flyver!

Nyeste artikler

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere

Er det normalt ikke at have kvalme? Spørg Jordemoderen - Berit fra gravid.dk

Skal man være bekymret, hvis man slet ikke oplever kvalme i løbet af graviditeten? Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Mortilminimøf - 04-12-2018

5 gode graviditetsgadgets
  • EndeligNogensMo... - 28-11-2018

Mig-tid.
  • Mamatheresa - 27-11-2018

Livet som mor
  • EndeligNogensMo... - 26-11-2018

Som tiden flyver!

Nyeste artikler

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere

Er det normalt ikke at have kvalme? Spørg Jordemoderen - Berit fra gravid.dk

Skal man være bekymret, hvis man slet ikke oplever kvalme i løbet af graviditeten? Læs mere