Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hjælp mig til at forstå

14.januar 2020 kl. 17:17
Luk
Medlem siden 09-01-2020
14-01-2020 17:17
Luk
Medlem siden 09-01-2020
Godt skrevet
0

Hej. 
Det er nu 42 dage siden jeg fik min sidste menstruation. Ifølge min kalender skulle jeg have fået det igen d. 3/1-20. Men den er endnu ikke dukket op. 
Jeg gik fra p-piller til mini-piller september 2018. Juli 2019 stoppede jeg på mini-piller og har ikke brugt beskyttelse siden.

I slut december begyndte jeg at få menstruationssmerter og jag i højre side + jeg siden midt december har haft kvalme. Jeg fik derudover halsbrand i 2-3 dage dagene op til min forventede menstruation, jeg har eller ALDRIG oplevet halsbrand. På min forventede menstruationsdag blødte jeg én enkel dråbe! Tag det helt bogstaveligt! 

Jeg har testet 3 gange. Alle gange negativ - hjælp mig! 

Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Jeg får til tider stadig lidt menstruationssmerter. Men ikke lige så voldsom, som i ugen op til min menstruation. + jeg har stadig lidt kvalme 

Anmeld
Svar
Hilsen Mithåb
Godt skrevet
0
Hilsen Mithåb
14.januar 2020 kl. 17:20
Luk
Medlem siden 03-04-2013
10 startede debatter
107 skrevne indlæg
14-01-2020 17:20
Luk
Medlem siden 03-04-2013
10 startede debatter
107 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg synes du skal kontakte din læge og spørge om det er relevant at få målt hcg. Hvis det viser du ikke er gravid vil jeg drøfte den lange cyklus med hende - særligt hvis det normalt er sådan.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2020 kl. 17:27
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
14-01-2020 17:27
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Klarparattilbabysnart skrev :

Jeg synes du skal kontakte din læge og spørge om det er relevant at få målt hcg. Hvis det viser du ikke er gravid vil jeg drøfte den lange cyklus med hende - særligt hvis det normalt er sådan.

Tak for svar. Men nu gør du mig lidt nervøs ☺️ 
Jeg har stortest altid (undtagen imens jeg her været på prævention) haft lidt lange cyklusser, men har aldrig haft alle de her symptomer oveni 

Anmeld
Svar
Hilsen Mithåb
Godt skrevet
0
Hilsen Mithåb
14.januar 2020 kl. 17:53
Luk
Medlem siden 30-12-2019
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
14-01-2020 17:53
Luk
Medlem siden 30-12-2019
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg var forbi min læge da jeg stoppede på p-piller, fordi jeg havde én helt normal cyklus (28 dage for mig) efter mit p-pille stop, men næste cyklus var meget lang (omkring 60 dage, da jeg ringede til lægen). Jeg fik at vide, at det sker for nogle kvinder, da hypofysen i hjernen skal igang med at producere nogle af de hormoner, som pillerne ellers har indeholdt, og det kan for nogle godt tage lidt tid.

Det viste sig så, at jeg var gravid. Jeg havde testet da min mens udeblev (og to uger efter), men havde testet negativ, så jeg var ellers fint tilfreds med lægens forklaring, men testede alligevel igen da jeg fik mega kvalme lige inden nytår.

Umiddelbart vil jeg altid opfordre til, at man får en snak med sin læge, hvis der sker ting med kroppen, som man ikke kan hitte rede i. Og så vil jeg foreslå at teste igen om en uge eller to, bare for at være på den sikre side.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2020 kl. 17:56
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
10351 skrevne indlæg
14-01-2020 17:56
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
10351 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0

Det er helt normalt, at man kan have en uregelmæssig cyklus, helt op til 1år efter præventions stop, så med størst sandsynlighed, vil din læge intet gøre, og med en negativ test, er du sandsynligvis ikke gravid nu. 

Anmeld
Svar
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
Godt skrevet
0
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
14.januar 2020 kl. 18:08
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
14-01-2020 18:08
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
smlmea_min-mave skrev :

Det er helt normalt, at man kan have en uregelmæssig cyklus, helt op til 1år efter præventions stop, så med størst sandsynlighed, vil din læge intet gøre, og med en negativ test, er du sandsynligvis ikke gravid nu. 

Jeg tør næsten heller ikke at skabe forventningerne til graviditet. 
jeg undrer mig bare over at jeg har blødt én dråbe, og at der intet blod har været at spore hverken før eller efter den enkle dråbe (grunden til jeg ved at det kun er én dråbe er, at det skete i min hvide morgenkåbe) og tjekkede lige efter, men der var INTET at se

Anmeld
Svar
Hilsen Mithåb
Godt skrevet
0
Hilsen Mithåb
14.januar 2020 kl. 18:09
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
14-01-2020 18:09
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Anmeld
Svar
Hilsen Mithåb
Godt skrevet
0
Hilsen Mithåb
14.januar 2020 kl. 18:11
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
14-01-2020 18:11
Luk
Medlem siden 09-01-2020
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
EVP skrev :

Jeg var forbi min læge da jeg stoppede på p-piller, fordi jeg havde én helt normal cyklus (28 dage for mig) efter mit p-pille stop, men næste cyklus var meget lang (omkring 60 dage, da jeg ringede til lægen). Jeg fik at vide, at det sker for nogle kvinder, da hypofysen i hjernen skal igang med at producere nogle af de hormoner, som pillerne ellers har indeholdt, og det kan for nogle godt tage lidt tid.

Det viste sig så, at jeg var gravid. Jeg havde testet da min mens udeblev (og to uger efter), men havde testet negativ, så jeg var ellers fint tilfreds med lægens forklaring, men testede alligevel igen da jeg fik mega kvalme lige inden nytår.

Umiddelbart vil jeg altid opfordre til, at man får en snak med sin læge, hvis der sker ting med kroppen, som man ikke kan hitte rede i. Og så vil jeg foreslå at teste igen om en uge eller to, bare for at være på den sikre side.

Jeg tænker at teste igen i weekenden. Og hvis der ikke er slet noget inden mandag, så kontakter jeg lægen på mandag. Tak for svar :)

Anmeld
Svar
Hilsen Mithåb
Godt skrevet
0
Hilsen Mithåb
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere