Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Han sagde: Hvis du er gravid, skal det bare VÆK!

17.februar 2021 kl. 08:50
Luk
Medlem siden 20-03-2017
Sidst online 21-02-2021
17-02-2021 08:50
Luk
Medlem siden 20-03-2017
Sidst online 21-02-2021
Godt skrevet
6

Hej Alle Sammen. 
Jeg skriver herinde fordi jeg har brug for lidt hjælp / gode råd / jeres tanker omkring PB. I får lige lidt forhistorie.

Vi har to børn på snart 7 og 4 år. Efter nr 2, fik jeg hormonspiral som virkede rigtig godt.......liiiige indtil........september sidste år. Jeg begynder en dag at bløde store koagler, så voldsomt at min egen læge indlægger mig med 112! Det viser sig at jeg havde været gravid et godt stykke tid, ca 9 uger, på trods af spiralen. Graviditetstest var positv, livmoderen var meget fortykket, men fosteret havde jeg mistet. Så jeg var igennem SA + udskrabning da blødningen ikke ville stoppe. Jeg bliver ked af det, og kan pludselig godt se at jeg havde haft symptomer, men min mens kom jo til tiden (pletblødninger hver måned - pga. hormonspiralen). Jeg føler virkelig jeg mistede noget den dag. Men jeg kom også over det igen, psykisk og fysisk. 
Vi havde egnetlig sagt to børn var nok, og jeg var meget imod flere børn, men efter den dag følte jeg at noget manglede, men da jeg selv er sygeplejerske, ved jeg af erfaring at dette er helt normalt. 
Vi har i perioder lige siden snakket om vi måske skulle have et sidste barn :) Kæresten har udtrykt at han gerne vil have en mere, men det kræver at vi selvfølgelig har overskud til et barn mere. Dette er jeg HELT ENIG i. 
Vi har siden bskyttet os med kondom, men han starter tit uden. Jeg sagde til ham for nogle uger siden at hvis jeg bliver gravid af det, så vil jeg ikke høre noget fra ham! Han må tage kondom på hvis han ikke pludselig vil stå med et barn mere! Jeg stopper ham ikke :) Jeg synes at jeg ligesom har gjort det klart hvad der sker hvis jeg bliver gravid.- han hopper stadig på uden kondom og altså der er ligesom sædceller i præspermen også! 

Igår aftes fortalte jeg så at jeg havde en mærkelig mens denne gang, svag og kun et par dage, normalt når jeg har mens uden spiral/ppiller, så er det rimelig voldsomt. Jeg har også haft kvalme hver aften i en del dage efterhånden, men testene er negative. (så jeg er nok ikke gravid - ville være 5+1 hvis det havde været)

Så siger han bare - det får du lige styr på altså - for hvis du er så skal det bare væk broken heart Det kan han sgu da ikke bare sige ! Når jeg for 3-4 uger siden sagde ovenstående til ham. Jeg føler virkelig jeg har mistet noget for ham- at han sådan diktere det til mig - så skal det bare væk!   Er det mig der er galt på den ? 
Tidspunktet ville ikke være mest praktisk lige nu - men efter jeg havde den SA i efteråret, vil jeg ikke skulle udsætte min krop og psykisk for noget så hårdt som en abort igen. 

 

OBS Det er muligt indlægget måske er i den forkerte gruppe - men jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle smide det hen. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
6
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
17.februar 2021 kl. 09:24
#1
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1223 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 09:24
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1223 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
17

Først: du skal nok forberede dig på en del hug omkring, at du selv sætter dig i den situation, for mange herinde mener åbenbart, at vi kvinder skal nægte sex, hvis manden ikke får kondom på.. 

MEN jeg er jo af den mening, at du har gjort dit.. At du har nævnt for ham, hvilken risiko der er, og at I begge har snakket om et nyt barn, så jeg mener jo, at det er op til ham at vurdere, om han vil være ansvarlig.. Enten får han det kondom på fra start af, eller også holder han bare mund og er glad og støttende, hvis du bliver gravid! 

DOG vil jeg sige, at I skal snakke og have en klar aftale om, hvad der sker, hvis du bliver gravid på prævention.. For det kan jo også ske, som du selv har erfaret.. Og hvis du ikke kan klare en abort rent psykisk (helt fair), så vil jeg nok sige, at I skal dobbeltbeskytte jer

Anmeld
Svar
Godt skrevet
17
17.februar 2021 kl. 09:47
#2
Luk
Medlem siden 15-11-2020
1 startede debatter
20 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2021
17-02-2021 09:47
Luk
Medlem siden 15-11-2020
1 startede debatter
20 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2021
Godt skrevet
5

Puha, sikke en ufølsom måde at udtale sig på. Ville være helt forskrækket over, at en mand jeg kender, elsker og har to børn med ville tale sådan til mig. Han må da have forståelse for, at man som kvinde bliver dybt påvirket af en graviditet, om den er ønsket eller ej. 

Jeg ville dog personligt ikke få et barn med en mand, der ikke ønsker det. Især fordi jeg ikke ville have overskud til at være enlig mor, og ville slet ikke risikere at mine børns familie gik i opløsning på grund af en belastning (barn nummer tre) som den muligvis ikke ville kunne bære. Så det kan godt være, at jeg også er lidt kynisk på den måde. Men jeg ville tænke på, hvordan jer, der allerede er der (i to voksne og to børn) bliver mest lykkelige på lang sigt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5
17.februar 2021 kl. 09:48
#3
Luk
Medlem siden 24-12-2015
60 startede debatter
891 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 09:48
Luk
Medlem siden 24-12-2015
60 startede debatter
891 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
9

Jo du har på mange måder gjort dit ved at fortælle ham at sådan ligger landet, men jeg vil nok sige at selvom du har gjort det, har du også et ansvar i øjeblikket hvor I har sex. Husk ham på kondomet eller gør det til en del af forspillet at hjælpe ham med at få det på. I har begge et ansvar for beskyttelsen og for at undgå at sætte jer selv i en situation hvor I kommer til at diskutere abort eller ej.

Derudover vil jeg nok sige at det er tid til at sætte jer ned og tage en alvorlig snak om hvorvidt I er klar til et nyt barn eller ej, og hvis ikke hvordan I så hjælper hinanden med at undgå det sker.

Som jeg ser tingene så har I et lige stort ansvar både for at sikre enighed om hvad nu hvis, men også for at hjælpe hinanden på at huske beskyttelse rettidigt under akten.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
9
17.februar 2021 kl. 10:02
#4
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2500 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 10:02
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2500 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
28

I har jo begge to gjort det ret klart for hinanden, hvad der skal ske, hvis du bliver gravid: Du siger, at så skal I have et barn og han siger (meget klart), at så skal du få en abort. I er begge tydelige i jeres kommunikation - I er bare overhovedet ikke enige. 
 

Viser det sig i morgen, at du faktisk ER gravid, kan han jo fint henvise til, at han hele tiden har sagt abort - og du kan henvise til, at du hele tiden har sagt ikke-abort. 
 

Ingen af jer bliver glade for en graviditet lige nu, så I skal finde en bedre prævention, indtil I er reelt enige (og ikke bare begge to siger, hvad I hver især gerne vil). 

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
28
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
17.februar 2021 kl. 10:46
#5
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
959 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 10:46
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
959 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6
mkc82 skrev :

Jo du har på mange måder gjort dit ved at fortælle ham at sådan ligger landet, men jeg vil nok sige at selvom du har gjort det, har du også et ansvar i øjeblikket hvor I har sex. Husk ham på kondomet eller gør det til en del af forspillet at hjælpe ham med at få det på. I har begge et ansvar for beskyttelsen og for at undgå at sætte jer selv i en situation hvor I kommer til at diskutere abort eller ej.

Derudover vil jeg nok sige at det er tid til at sætte jer ned og tage en alvorlig snak om hvorvidt I er klar til et nyt barn eller ej, og hvis ikke hvordan I så hjælper hinanden med at undgå det sker.

Som jeg ser tingene så har I et lige stort ansvar både for at sikre enighed om hvad nu hvis, men også for at hjælpe hinanden på at huske beskyttelse rettidigt under akten.

Huske ham på kondomet? Han glemmer det vel næppe, hvis han tager det på undervejs i samlejet? Ville da i hvert fald være lidt underligt, at han ikke kan huske at tage det på INDEN de starter, men godt kan huske at stoppe op og tage det på 🤔

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
17.februar 2021 kl. 10:48
#6
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
959 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 10:48
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
959 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
4
Abracadabra skrev :

I har jo begge to gjort det ret klart for hinanden, hvad der skal ske, hvis du bliver gravid: Du siger, at så skal I have et barn og han siger (meget klart), at så skal du få en abort. I er begge tydelige i jeres kommunikation - I er bare overhovedet ikke enige. 
 

Viser det sig i morgen, at du faktisk ER gravid, kan han jo fint henvise til, at han hele tiden har sagt abort - og du kan henvise til, at du hele tiden har sagt ikke-abort. 
 

Ingen af jer bliver glade for en graviditet lige nu, så I skal finde en bedre prævention, indtil I er reelt enige (og ikke bare begge to siger, hvad I hver især gerne vil). 

Jeg har lige læst TS' indlæg igennem for anden gang, og kan simpelthen ikke gennemskue hvorhenne du læser, at manden hele tiden har sagt, at hun skal få en abort hvis hun bliver gravid?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
17.februar 2021 kl. 11:07
#7
Luk
Medlem siden 18-10-2020
18 startede debatter
60 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 11:07
Luk
Medlem siden 18-10-2020
18 startede debatter
60 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
11

Undskyld, men jeg kan ikke forstå hvordan der kan være så mange indlæg omkring dette emne. Når du siger du har fortalt, at du ikke vil høre for det, hvis du skulle blive gravid og du har det fint med i har sex uden kondom, så er det jo egentlig fordi du håber det sker eller hvad? Jeg har altid tænkt sådan her, og det meget muligt folk er dybt uenige, men når det er kvinden der kan blive gravid, så er det kvinden der har det største ansvar ifht. At skulle beskyttes mod graviditet. For mænd er der indtil videre kun én måde at beskytte sig på, hvor med en kvinder er der rigtig, rigtig mange. Så for mig lyder det som en dårlig undskyldning. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
11
17.februar 2021 kl. 11:09
#8
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1223 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 11:09
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1223 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2
livamusen skrev :
Abracadabra skrev :

I har jo begge to gjort det ret klart for hinanden, hvad der skal ske, hvis du bliver gravid: Du siger, at så skal I have et barn og han siger (meget klart), at så skal du få en abort. I er begge tydelige i jeres kommunikation - I er bare overhovedet ikke enige. 
 

Viser det sig i morgen, at du faktisk ER gravid, kan han jo fint henvise til, at han hele tiden har sagt abort - og du kan henvise til, at du hele tiden har sagt ikke-abort. 
 

Ingen af jer bliver glade for en graviditet lige nu, så I skal finde en bedre prævention, indtil I er reelt enige (og ikke bare begge to siger, hvad I hver især gerne vil). 

Jeg har lige læst TS' indlæg igennem for anden gang, og kan simpelthen ikke gennemskue hvorhenne du læser, at manden hele tiden har sagt, at hun skal få en abort hvis hun bliver gravid?

Nej tværtimod.. Jeg læser det som, at han gerne vil have et barn mere (TS skriver det endda direkte), men at han bare er lidt i tvivl om, hvornår det bedste tidspunkt er.. Jeg læser heller intet om abort før til sidst 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
17.februar 2021 kl. 11:30
#9
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
2146 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 11:30
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
2146 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6

I min verden er der virkelig ikke noget der hedder, det er KUN hans ansvar at tage kondomet på. Det er et fælles ansvar, og "gider" han ikke, må man sige fra. Jeg læser intet sted i overhovedet er enige om i ønsker en graviditet, men måske vil han, og hvad kan man egentlig bruge måske til.

I hvertfald er der da ingen tvivl om nu, at han vil ikke have et barn mere lige nu, også må i simpelthen tage snakken, det skylder i jeres fælles børn. 

Sat på spidsen, skal jeres nuværende børn evt. blive skilsmissebørn, fordi mor vil have et barn og far vil bare ikke. - og i kan ikke tage snakken. Men tænker går den så går den.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
17.februar 2021 kl. 11:37
#10
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1223 skrevne indlæg
  Online
17-02-2021 11:37
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1223 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6
babyhåb2021 skrev :

Undskyld, men jeg kan ikke forstå hvordan der kan være så mange indlæg omkring dette emne. Når du siger du har fortalt, at du ikke vil høre for det, hvis du skulle blive gravid og du har det fint med i har sex uden kondom, så er det jo egentlig fordi du håber det sker eller hvad? Jeg har altid tænkt sådan her, og det meget muligt folk er dybt uenige, men når det er kvinden der kan blive gravid, så er det kvinden der har det største ansvar ifht. At skulle beskyttes mod graviditet. For mænd er der indtil videre kun én måde at beskytte sig på, hvor med en kvinder er der rigtig, rigtig mange. Så for mig lyder det som en dårlig undskyldning. 

Men mener du så også, at manden håber på, at hun bliver gravid? For det er vel præcis det samme.. Han ved også, hvad der sker uden kondom, og han har stadig sex med hende uden kondom.. Jamen så må han vel også håbe på, at hun bliver gravid ligesom kvinden (åbenbart) håber på det

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

 

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE
 

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

 

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

 

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

 

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE
 

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

 

Nyeste artikler

 

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE
 

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

 

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

 

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

 

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE
 

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere