Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvad ville I gøre?

22.november 2019 kl. 10:20
Luk
Medlem siden 02-11-2017
22-11-2019 10:20
Luk
Medlem siden 02-11-2017
Godt skrevet
0

Hej

Jeg sidder her og skriver denne indlæg med trillede tårer ned af kinden. Vi har prøvet i 2 år nu, har haft en spontan abort for 5 måneder siden og vi har prøvet siden jeg holdte op med at bløde. Jeg har lige fået min mens. og er så ulykkelige. Sagen er, at jeg går på Uni. på mit 3 år og min kæreste og jeg har snakket om, at vi vil gerne prøve fertilitetsbehandling, men jeg ved ikke hvor godt det er hvis jeg stadig går i skole, så vil spørge jer herude, om der er nogle af jer som har gjort dette under uddannelsen eller noget lign.?

Mvh den ulykkelige :( 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.november 2019 kl. 13:47
Luk
Medlem siden 14-01-2019
11 startede debatter
87 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2020
22-11-2019 13:47
Luk
Medlem siden 14-01-2019
11 startede debatter
87 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2020
Godt skrevet
0

Hej! 
Det er aldrig sjovt når det ikke lykkes😔 

Nu ved jeg ikke hvor I bor, men vi bor i Midtjylland og fik en henvisning fra egen læge i marts i år og grundet omveje startede vi først første forsøg i oktober...her havde jeg så lige startet nyt arbejde..

Det er "kun" over knap 3 uger, man skal lave tid til scanninger osv for mig var det 1-2 gange i ugen ☺️ Vi blev behandlet med icsi..medicin og sådan noget klarer man derhjemme 😉

Held og lykke! 

Anmeld
Svar
PB start 2016, første forsøg med fertilitetsbehandling (icsi) oktober 2019, positivt resultat. Venter nu en lille ønskebaby juli 2020.
Godt skrevet
0
PB start 2016, første forsøg med fertilitetsbehandling (icsi) oktober 2019, positivt resultat. Venter nu en lille ønskebaby juli 2020.
22.november 2019 kl. 17:39
Luk
Medlem siden 02-11-2017
15 startede debatter
29 skrevne indlæg
22-11-2019 17:39
Luk
Medlem siden 02-11-2017
15 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er bare bange for at jeg kommer til at stresse over skole og så at det vil påvirke selve behandlingen?! 

Men kan jeg risikere at blive afvist fra lægen hvis jeg har BMI 35?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.november 2019 kl. 17:45
Luk
Medlem siden 14-01-2019
11 startede debatter
87 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2020
22-11-2019 17:45
Luk
Medlem siden 14-01-2019
11 startede debatter
87 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2020
Godt skrevet
0
pinkmommy skrev :

Jeg er bare bange for at jeg kommer til at stresse over skole og så at det vil påvirke selve behandlingen?! 

Det forstår jeg godt, men jeg synes personligt ikke det var så "slemt" da vi stod i det, man tager enkelte skridt ad gangen og skal ikke forholde sig til andet end det :) 

Jeg kender ikke kravene i forhold til BMI, måske kan du finde info på hjemmesiden på den offentlige fertilitetsklinik der ligger tættest på jer?:) der vil også være info om de forskellige forløb osv, så du måske kan vurdere om I vil søge læge nu eller vente til du er færdig :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

22.november 2019 kl. 18:11
Slettet bruger
22-11-2019 18:11
Godt skrevet
0

Jeg ville tage en snak med lægen, så får du i hvert fald svar på alle dine spørgsmål :) personligt stressede jeg mere over at jeg ikke blev gravid, end over de få aftaler jeg skulle til under behandlingen. Men det er jo ikke til at vide hvad der passer på dig. Men uanset, så er det vel nemmere at tage fri fra skole end fra arbejde? Uden at jeg selvfølgelig ved hvad og hvordan du studerer :)

Held og lykke med projektet!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.november 2019 kl. 18:13
Luk
Medlem siden 28-10-2018
15 startede debatter
1050 skrevne indlæg
22-11-2019 18:13
Luk
Medlem siden 28-10-2018
15 startede debatter
1050 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

De fleste steder kræve de vist BMI under 30.

At børn under studiet er fint tænker jeg - man har mere tid under studiet end med et stressende arbejde.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.november 2019 kl. 18:37
Luk
Medlem siden 23-11-2017
45 startede debatter
1060 skrevne indlæg
22-11-2019 18:37
Luk
Medlem siden 23-11-2017
45 startede debatter
1060 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nu jeg selv lærerstuderende, og der er vores skema således at vi er der max 2-3 gange om ugen. Så når jeg har tid til scanning på klinikken, så er det sjældent det liiige rammer den dag jeg har skole, dog er det selvf sket nogle gange men overhoved ikke så det har stresset mig. 
Det er først når man kommer til ægudtagning/ægoplægning at der lige er et par dage i træk man skal være på klinikken og så tager jeg da bare fri. Vi har dog heller ikke som sådan fraværsregistreringer, sålænge det ikke bliver så voldsomt at underviseren ikke har mulighed for at bedømme dig. 

Mange studerende får børn og/eller er i behandling i løbet af studietiden, og det altså nemmere end når man først er færdiguddannet og er på arbejdsmarkedet hvor der ikke er ligeså stor fleksibilitet. 

Anmeld
Svar
1. IUI-H ingen stimulation, negativ. 2. IUI-H - ingen stimulation, endte i en bio. 3. IUI-H - Chlomid 5 dage, negativ. 1.ICSI chlomid 5 dage +orgalutran BP negativ 2.ICSI chlomid 5 dage +fyremadel, bemfola og ovitrelle. - spontan æl - konverteret til IUI.
Godt skrevet
0
1. IUI-H ingen stimulation, negativ. 2. IUI-H - ingen stimulation, endte i en bio. 3. IUI-H - Chlomid 5 dage, negativ. 1.ICSI chlomid 5 dage +orgalutran BP negativ 2.ICSI chlomid 5 dage +fyremadel, bemfola og ovitrelle. - spontan æl - konverteret til IUI.
22.november 2019 kl. 21:45
Luk
Medlem siden 02-11-2017
15 startede debatter
29 skrevne indlæg
22-11-2019 21:45
Luk
Medlem siden 02-11-2017
15 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak for alle jeres svar og indputs no. Jeg aftaler en tid med min egen læge og så tager vi den derfra. :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.november 2019 kl. 22:22
Luk
Medlem siden 08-02-2018
4 startede debatter
298 skrevne indlæg
22-11-2019 22:22
Luk
Medlem siden 08-02-2018
4 startede debatter
298 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej med dig 😊 

jeg vil blot tilslutte mig det de andre har skrevet! Vi har selv prøvet herhjemme i 2 år og vi har været i fertilitetsbehandling under hele mit studie, og jeg er nu på 3. Semester. Der er ingen tvivl om at det selvfølgelig er hårdt, og der er op- og nedture, men alt i alt er jeg meget glad for min fleksible hverdag ift. studie fremfor at være nyuddannet og i arbejde. 
ift. BMI, så er mit indtryk at de fleste klinikker siger max 35. 

jeg ønsker jer alt held og lykke, og jeg håber det lykkes for jer snart ‼️🤞🏼

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.november 2019 kl. 22:33
Luk
Medlem siden 01-07-2018
3 startede debatter
117 skrevne indlæg
23-11-2019 22:33
Luk
Medlem siden 01-07-2018
3 startede debatter
117 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
pinkmommy skrev :

Hvidovre fertilitetsklinik har lavet en lille pjece om overvægt i forhold til behandling som du kan læse her:

https://publikationer.regionh.dk/pdf/full-1510/overvaegt.pdf

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere