Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvornår fortæller man det? O.o

13.december 2019 kl. 14:52
Luk
Medlem siden 13-12-2019
13-12-2019 14:52
Luk
Medlem siden 13-12-2019
Godt skrevet
0

Jeg fandt ud af at jeg er gravid den 3 december..(det er første gang😳) er ca 6+5 henne. Jeg har kun fortalt faren til barnet om det, og min tante. Men ingen andre ved det. Jeg har min første scanning den 7 januar😱 Ved ikke om jeg skal vente med at fortælle det til resten af min familie inden eller efter scanningen..🤫 (frygten for at de ik bliver glade på mine vegne er der😓) 

Hvornår har i fortalt det/vil fortælle det, og hvordan fortalte i det? Og hvordan var reaktionen på det? 😄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.december 2019 kl. 15:20
Luk
Medlem siden 26-01-2016
5 startede debatter
131 skrevne indlæg
13-12-2019 15:20
Luk
Medlem siden 26-01-2016
5 startede debatter
131 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvorfor tror du ikke de bliver glade?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.december 2019 kl. 15:38
Luk
Medlem siden 13-12-2019
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
13-12-2019 15:38
Luk
Medlem siden 13-12-2019
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ved ikke om de ikke bliver glade, men min mor har givet udtryk for at hun ik ville blive glad hvis jeg får et barn. 🤦🏼‍♀️ Min far har faktisk sagt at han helst vil vente med at være bedstefar osv til om mange år.. 🙄 jeg ved jo ikke om de faktisk ville blive glade, men har frygten for at de ikke ville er der 😓 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.december 2019 kl. 16:17
Luk
Medlem siden 12-02-2016
6 startede debatter
47 skrevne indlæg
13-12-2019 16:17
Luk
Medlem siden 12-02-2016
6 startede debatter
47 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Afspejler dit brugernavn dit fødselsår? Altså Victoria fra 1999? Er du i fast parforhold? Har du et børnevenligt liv? Hvad kan ellers ligge til grund for, at dine forældre ser dig vente?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.december 2019 kl. 16:24
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
184 skrevne indlæg
13-12-2019 16:24
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
184 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Personligt venter jeg så længe det kan skjules. Min mor især bliver forfærdelig 🙄 Orker ikke sådan en mega hype omkring det lige nu. Er selv kun 6+3. Det kan nå at gå til. Desuden føler jeg mig ikke særlig gravid eller den store forandring. Så jeg orker ikke at nogle skal være helt oppe at køre på mine vegne, når jeg ikke selv er det endnu 😂🙈

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
13.december 2019 kl. 16:35
Luk
Medlem siden 19-05-2019
14 startede debatter
423 skrevne indlæg
13-12-2019 16:35
Luk
Medlem siden 19-05-2019
14 startede debatter
423 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det lyder til at de muligvis betvivler dine eller/og din kærestes forældreevner...ellers plejer ens forældre ikke at sige den slags 😕

Jeg vil ikke snage i dit privatliv, men hvis der er noget som gør at dine forældre ikke mener, at I er klar til, at blive forældre, så skal du og din kæreste måske lave en plan sammen, før I viderebringer nyheden. 

Gennemgå jeres økonomi - børn koster mange penge. Bor I sammen? Bor I et sted, hvor et barn kan være trygt og sikkert? Har I nogen diagnoser, eller andre psykiske udfordringer, der skal tages højde for? 

Hvis I får lavet en realistisk plan, så vil det nok blive noget nemmere for dine forældre at sluge. 

Hov. Så lige at du og faren nok slet ikke er sammen. Det ændrer selvfølgelig en del. Med mindre I allerede har en plan om at være sammen, eller samarbejde? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.december 2019 kl. 16:50
Luk
Medlem siden 02-12-2019
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
13-12-2019 16:50
Luk
Medlem siden 02-12-2019
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg venter til efter NF-skanningen. Selvom jeg skal til en ekstra tidlig skanning om nogle dage (sidste gang kunne der ikke ses liv, da jeg ikke var langt nok henne), så kan ske meget i det første trimester, så det bliver efter NF-skanningen, hvor jeg fortæller til folk at der er en bebse på vej til august! smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.december 2019 kl. 17:16
Luk
Medlem siden 13-11-2018
23 startede debatter
296 skrevne indlæg
13-12-2019 17:16
Luk
Medlem siden 13-11-2018
23 startede debatter
296 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Har været i fertilitetsbehandling så de har alle vidst det fra starten, er 5+2 idag.. Min søn og de andre børn i familien får det først afvide efter NF hvor det er lidt mere sikkert :-) Jeg er ked af at høre du ikke er sikker på de bliver glad på dine vegne, hvis jeg havde det sådan, havde jeg nok heller ikke haft så travlt med at fortælle det.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
13.december 2019 kl. 17:39
Luk
Medlem siden 26-01-2016
5 startede debatter
131 skrevne indlæg
13-12-2019 17:39
Luk
Medlem siden 26-01-2016
5 startede debatter
131 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
Vic99 skrev :

Jeg ved ikke om de ikke bliver glade, men min mor har givet udtryk for at hun ik ville blive glad hvis jeg får et barn. 🤦🏼‍♀️ Min far har faktisk sagt at han helst vil vente med at være bedstefar osv til om mange år.. 🙄 jeg ved jo ikke om de faktisk ville blive glade, men har frygten for at de ikke ville er der 😓 

Første gang fortalte jeg det først efter uge 12, og folk blev glade og overrasket. Min mor blev dog lidt chokeret, men kom over det nogle timer efter. (Hun syntes hun var alt for ung til at blive mormor 🙄)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.december 2019 kl. 23:03
Luk
Medlem siden 13-12-2019
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
14-12-2019 23:03
Luk
Medlem siden 13-12-2019
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja mit brugernavn udgør min alder. Er fra 1999 🤷🏼‍♀️ Så jeg er 20 og bliver 21 næste år. 

Faren og jeg bor sammen, vi har været sammen i snart 3 år, skrev det vist lidt dumt. Vi har styr på vores økonomi, og vi kigger allerede efter en større lejlighed (begyndte vi på allerede da den viste positiv) 😁 

Mine forældre har sådan en mærkelig måde at se tingene på, bare generalt🤦🏼‍♀️ Ved da godt at det er tidligt som 20 årig, men vi har faktisk styr på det sådan til en vis grad i forhold til at det er første gang, og at jeg ik er så langt henne i nu. Vi har lagt en plan, så når den lille kommer til, står vi ikke og mangler noget. 😬 Mine forældre har som sådan ikke nogen grund til at se negativt på det, eller generalt min familie har ikke, men da jeg aldrig har oplevet dem når de fik af vide at en var gravid, gør at jeg ikke aner hvordan de ville tage det 😅

så leder lige efter lidt erfaring fra hvad i andre har gjort, og reaktionen på det 😁

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.december 2019 kl. 23:14
Luk
Medlem siden 09-01-2019
47 startede debatter
139 skrevne indlæg
Sidst online 15-01-2020
14-12-2019 23:14
Luk
Medlem siden 09-01-2019
47 startede debatter
139 skrevne indlæg
Sidst online 15-01-2020
Godt skrevet
1

Jeg blev gravid slutningen af april og blev så 21 år i maj så jeg er selv lidt en af de yngre. 

Jeg var ekstrem nervøs for min mors reaktion! Har altid haft den følelse at min mor ikke tror jeg får børn.

Men jeg endte med at sige det sådan her, efter kønsscanningen som var i uge 14, der skrev jeg en meget lang besked til min mor på messenger 😂 sad virkelig og græd fordi jeg var så nervøs for hvad nu hvis hun syntes det var for tidligt og hvad nu hvis hun ikke ville støtte os i det. 

Det endte med at min kæreste trykkede send for mig og jeg kiggede så ikke på min mobil før om aften hvor hun så havde svaret! Jeg turde ikke selv og læse den så begyndte og græde igen af nervøsitet og min kæreste læste den så, og hun tog det så godt!!

Nu efterfølgende har vi købt baby ting sammen og hun har skaffet en masse baby ting til mig og giver mig råd og virkelig støtter os! 😁

Jeg ventede til uge 14 fordi jeg ikke turde sige det før, men også for at føle mig så sikker på at han blev inde i min mave❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket.   Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Modermælkserstatning - Få alle svar her!

Det kan være hårdt og frustrerende, hvis amningen ikke går som forventet. Baby tager ikke på, er sulten og du bliver som mor mere og mere fortvivlet. Derfor kan der hobe sig en masse spørgsmål op, hvis du fornemmer, at I ender med at skulle bruge modermælkserstatning helt eller delvist. Vi har lavet en guide til dig, så du på ingen måder er i tvivl om, hvad du skal gøre når du skal tilberede den første flaske.   Læs mere

Madguide - Hvad må baby spise og hvornår?

Det er så spændende og sjovt og gå at forberede din babys allerførste rigtige måltider efter at barnets første fire levemåneder er passeret. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket.   Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Modermælkserstatning - Få alle svar her!

Det kan være hårdt og frustrerende, hvis amningen ikke går som forventet. Baby tager ikke på, er sulten og du bliver som mor mere og mere fortvivlet. Derfor kan der hobe sig en masse spørgsmål op, hvis du fornemmer, at I ender med at skulle bruge modermælkserstatning helt eller delvist. Vi har lavet en guide til dig, så du på ingen måder er i tvivl om, hvad du skal gøre når du skal tilberede den første flaske.   Læs mere

Madguide - Hvad må baby spise og hvornår?

Det er så spændende og sjovt og gå at forberede din babys allerførste rigtige måltider efter at barnets første fire levemåneder er passeret. Læs mere