Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Koldt eller varmt tøj?

14.januar 2020 kl. 12:51
Luk
Medlem siden 06-12-2019
14-01-2020 12:51
Luk
Medlem siden 06-12-2019
Godt skrevet
0

Hvad tænker i mht. Til tøj til den Bette.. Jeg har selv termin midt i august og tænker med den danske sommer at der både kan være vaaarmt og koldt?

Men hvad tænker i? Køber i lidt af hvert? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2020 kl. 13:25
Luk
Medlem siden 12-12-2014
14 startede debatter
101 skrevne indlæg
14-01-2020 13:25
Luk
Medlem siden 12-12-2014
14 startede debatter
101 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg køber langærmet body’er, få kortærmet, cardigans, bukser, leggings (til hvis det er lunt), strømpebukser (var jeg glad for dengang med min datter), en overgangsjakke, strømper også natdragt + 2 små huer / tynde huer (til hjem til hospitalet) . 

Jeg køber det samme som sidst, der fødte jeg i maj. Men sommertøj, som body uden ærmer og shorts, det køber jeg ikke, fordi baby kan ikke holde ordenligt på varmen alligevel. 

Ved ikke om det er en hjælp den liste smiley. (Er med vilje jeg ikke har skrevet heldragt, for brugte dem aldrig og synes det var noget værre møg dengang med min datter, jeg fortrækker 2 delt. altså body og bukser) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
14.januar 2020 kl. 13:28
Luk
Medlem siden 06-12-2019
5 startede debatter
14 skrevne indlæg
14-01-2020 13:28
Luk
Medlem siden 06-12-2019
5 startede debatter
14 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
nadiiy skrev :

Jeg køber langærmet body’er, få kortærmet, cardigans, bukser, leggings (til hvis det er lunt), strømpebukser (var jeg glad for dengang med min datter), en overgangsjakke, strømper også natdragt + 2 små huer / tynde huer (til hjem til hospitalet) . 

Jeg køber det samme som sidst, der fødte jeg i maj. Men sommertøj, som body uden ærmer og shorts, det køber jeg ikke, fordi baby kan ikke holde ordenligt på varmen alligevel. 

Ved ikke om det er en hjælp den liste smiley. (Er med vilje jeg ikke har skrevet heldragt, for brugte dem aldrig og synes det var noget værre møg dengang med min datter, jeg fortrækker 2 delt. altså body og bukser) 

Tak for input, det er dejligt med en "liste" syntes det kan være lidt svært at overskue hvad der er nødvendigt og så er det bare lidt en svær måned syntes jeg crying

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2020 kl. 13:28
Luk
Medlem siden 30-12-2019
5 startede debatter
422 skrevne indlæg
14-01-2020 13:28
Luk
Medlem siden 30-12-2019
5 startede debatter
422 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har planer om at vente med at købe tøj, indtil jeg lige har fået set sommeren an - det kan jo, som du siger, gå ret forskellige veje. Men med termin midt i august kan man jo med rimelig ro i maven købe varmt tøj til når baby bliver nogle måneder, da det jo bliver efterår/vinter.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2020 kl. 13:32
Luk
Medlem siden 12-12-2014
14 startede debatter
101 skrevne indlæg
14-01-2020 13:32
Luk
Medlem siden 12-12-2014
14 startede debatter
101 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har selv termin i august og synes også, at august er en vanskelig måned, ligesom maj er vanskelig. 

Jeg havde købt alt for meget tøj dengang til min datter pga jeg gik og forelskede mig i alt fra wheat, MarMar osv. Så den her gang har jeg skrevet antal på hvor meget! Så jeg ikke står med en hel reol fyldt kun med str 50 og 56.

men 10 langærmet, 5-6 kortærmet, 3 cardigan (som kan gå med de farver du nu køber), 3 par leggings, 4 par bukser, 4 par strømpebukserne, 5-6 par strømper, 3 natdragte. Så burde det række. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2020 kl. 13:36
Luk
Medlem siden 12-12-2014
14 startede debatter
101 skrevne indlæg
14-01-2020 13:36
Luk
Medlem siden 12-12-2014
14 startede debatter
101 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hvis det er varmt, så er det ikke værre end at man giver en body på og tynde strømper også bare ben, så bare dæk til med en stofble evt, eller tyndt tæppe, når babyen sover. De dage det var varmt med min datter, der fik hun det på eller kjoler. (Så hvis du venter en pige, så køb også kjoler) jeg synes selv det var så fint med små kjoler på min datter i hvertfald.smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.januar 2020 kl. 16:32
Luk
Medlem siden 04-09-2016
15 startede debatter
62 skrevne indlæg
17-01-2020 16:32
Luk
Medlem siden 04-09-2016
15 startede debatter
62 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min datter blev født juli 2017. Og vi havde også købt en masse forskelligt. Og ærligt så brugte vi ganske lidt tøj, da vi nærmest bare var hjemme, indendøre og så lå hun i langærmet tynd bomuldsbody og ble. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere