Close
Log Ind Opret Bruger

Mænd og kærester – deres reaktion

  • 30 maj 2019, 16:44

    Hej alle, 

    jeg vil dele en lidt ubehagelig sag med jer. Jeg er bare nysgerrig, om der er nogle meninger, eller erfaringer med lignende.

    Jeg er 32 og min kæreste er 40 år. Vi har været sammen i tre år. Vi har fra starten været enig om at have børn. Vi gik i gang allerede i det første år, vi var sammen, og det lykkedes ikke i helt år.

    Efter det blev min kæreste meget tvivlende – om han er klar til børn og om vores forhold kan holde i længden. Jeg sagde til ham, at det er vigtig for mig at vide, om han ønsker børn og hvornår. Men han kunne ikke beslutte sig i helt år. Vi brugt meget tid og energi på at snakke om det, men kom aldrig til konklusion. Han sagde altid det samme – han ved det ikke endnu, han er ikke altid tilfreds med vores forhold og derfor vil det være uansvarlig at få barn. Jeg spurgte ham mange gange, om han vil så ikke gå fra mig, når han er utilfreds. Men det ville han ikke. 

    Sidste måned sagde jeg, at hvis vi ikke gå i gang med at prøve, vil jeg gerne flytte væk. Jeg var bange, at det bliver svært, at blive gravid, da det ikke lykkedes sidste gang i helt år, og jeg ville ikke miste alle mine fertile år ved at vente på ham. Han kunne godt forstå det  og efter laang diskusion var han villig til at droppe kondomer. 

    Til vores overraskelse blev jeg gravid med det samme. Jeg var meget glad – og han blev meget ked af det.. Han fortryder det, siger, at han var uansvarlig og at han kan desværre ikke give mig det støtte, som jeg har brug for. Og når jeg spørger, hvad han vil så gøre, siger han, at han ikke ved det. 

    Jeg selv ved nu ikke, hvad jeg skal gøre. Nogle gange tænker jeg, at jeg skal tage abort og glemme det hele – andre gange tænker jeg, at hvad der er sket, det er sket, og at jeg tage graviditeten som en gave, og tager det som det kommer. Bare i ikke er i tvivl – jeg ved godt, at det var dumt, naiv og uansvarlig fra mig. Da der var jo signaler, som jeg ignorerede. 

    Min familie bor langt væk og jeg er bange om jeg vil klare at være enlig mor uden hjælp af dem. 

    Hvis i har læst til her og vil gerne give et råd eller komentar – jeg bliver så taknemlig. 

     

     

  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.