Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Skal I til tidlig scanning?

22.juni 2020 kl. 08:29
Luk
Medlem siden 16-01-2020
22-06-2020 08:29
Luk
Medlem siden 16-01-2020
Godt skrevet
0

Hej piger

Jeg overvejer at tage en tidlig scanning når jeg er lidt længere henne, bare for tryghedens skyld. 

Hvis man kun er 6-7 uger henne kan de vel ikke se noget ved at scanne udenpå maven?

Kan I anbefale en god klinik i Københavnsområdet? smiley

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 08:57
Luk
Medlem siden 01-04-2015
7 startede debatter
26 skrevne indlæg
22-06-2020 08:57
Luk
Medlem siden 01-04-2015
7 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg skal til tidlig scanning i morgen hvor jeg er 6+3. Jeg gør det fordi jeg vil være sikker på om der er en eller to og om alt er som det skal være indtil nu🤞

Jeg mener sagtens at man kan scanne udefra og at det er det man gør på klinikker, anderledes er det hvis man er på sygehus og skal have klarlagt noget😊 held og lykke🍀

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 08:57
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
288 skrevne indlæg
22-06-2020 08:57
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
288 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg blev scannet tidligt (allerede 5-6 uger) for at sikre mig at der var et foster, da jeg graviditeten forinden havde haft er vindæg (dvs graviditet uden et foster). Så det kan du sagtens. De scanner dog gennem skeden i de første uger (typisk op til 8-10 uger), når du ikke er længere henne.

Jeg blev scannet på Jordemoderhuset på Vesterbro, og kan klart anbefale dem. Mener første tryghedsscanning koster 500kr og dernæst får du evt efterflg tryghedsscanninger til 350kr. De er super dygtige og grundige og du får altid billeder med hjem !

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 09:01
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
288 skrevne indlæg
22-06-2020 09:01
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
288 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Kornelius skrev :

Jeg skal til tidlig scanning i morgen hvor jeg er 6+3. Jeg gør det fordi jeg vil være sikker på om der er en eller to og om alt er som det skal være indtil nu🤞

Jeg mener sagtens at man kan scanne udefra og at det er det man gør på klinikker, anderledes er det hvis man er på sygehus og skal have klarlagt noget😊 held og lykke🍀

Man scanner gennem skeden de første uger. Også på private klinikker. Alle de der scanner er uddannede sonografer ! Mange af dem er samtidigt også jordemødre !

De private klinikker laver typisk tryghedsscanninger helt fra 5+0

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 09:20
Luk
Medlem siden 15-05-2020
5 startede debatter
163 skrevne indlæg
22-06-2020 09:20
Luk
Medlem siden 15-05-2020
5 startede debatter
163 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er ikke altid at de scanner indefra. Jeg var til tryghedsscanning hos Jordemoderhuset, da jeg var 7+3, og der scannede hun ude på min mave og hun kunne se graviditeten lige med det samme. Hun satte mig faktisk 3 dage tilbage, så jeg var 7+0. Hun sagde at det kom an på hvordan tarmene lå inde i maven - nogle kunne man scanne udefra næsten lige fra start og andre først senere henne i graviditeten. 

Jeg var glad for at få en tidlig scanning, ig kan varmt anbefale Jordemoderhuset - det kostede 500kr og så får man rabat efterfølgende, hvis man vil have flere. Jeg synes det gav lidt tryghed, selvom der selvfølgelig ikke er nogen garantier her i starten :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 10:12
Luk
Medlem siden 22-04-2020
118 skrevne indlæg
Sidst online 02-09-2020
22-06-2020 10:12
Luk
Medlem siden 22-04-2020
118 skrevne indlæg
Sidst online 02-09-2020
Godt skrevet
0

Jeg er også kun blevet scannet indefra i det privte indtil ca. uge 10. De forsøgte ikke at scanne udefra først. Starter bare med at gøre det indefra. Og tænker det giver god mening når det er så småt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 10:49
Luk
Medlem siden 15-05-2012
11 startede debatter
240 skrevne indlæg
22-06-2020 10:49
Luk
Medlem siden 15-05-2012
11 startede debatter
240 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg var til scanning 4+5 fordi jeg slet ikke troede på det og igen 8+0 for at høre hjertet slå <3 Den første var indvendig og den anden var både indvendig og udvendig <3 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 12:24
Luk
Medlem siden 16-01-2020
7 startede debatter
19 skrevne indlæg
22-06-2020 12:24
Luk
Medlem siden 16-01-2020
7 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for svar, jeg må få bestilt tid til en scanning. 
Kan bare slet ikke det der med det skal være indvendig scanning 😬 men man kan vel ligeså godt vende sig til det, det bliver nok ikke sidste gang man skal tjekkes dernede 😂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.juni 2020 kl. 13:14
Luk
Medlem siden 15-05-2020
5 startede debatter
163 skrevne indlæg
22-06-2020 13:14
Luk
Medlem siden 15-05-2020
5 startede debatter
163 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Eloks skrev :

Tak for svar, jeg må få bestilt tid til en scanning. 
Kan bare slet ikke det der med det skal være indvendig scanning 😬 men man kan vel ligeså godt vende sig til det, det bliver nok ikke sidste gang man skal tjekkes dernede 😂

Havde det ligesom dig, men det er altså virkelig ikke så slemt. Lige så snart du ser skærmen med det lille foster, glemmer du alt om det 🙈

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.juni 2020 kl. 09:16
Luk
Medlem siden 17-06-2020
1 startede debatter
156 skrevne indlæg
25-06-2020 09:16
Luk
Medlem siden 17-06-2020
1 startede debatter
156 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kan man ikke først se hjerteblink fra 6+0? Det er ihvertfald hvad jeg har fået af vide...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.juni 2020 kl. 09:31
Luk
Medlem siden 15-05-2012
11 startede debatter
240 skrevne indlæg
25-06-2020 09:31
Luk
Medlem siden 15-05-2012
11 startede debatter
240 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
trimus skrev :

Kan man ikke først se hjerteblink fra 6+0? Det er ihvertfald hvad jeg har fået af vide...

Jo.. når man er 6 fulde uger henne altså 6+0 :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere