Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Sygemelding

07.oktober 2020 kl. 17:49
Luk
Medlem siden 10-10-2010
07-10-2020 17:49
Luk
Medlem siden 10-10-2010
Godt skrevet
3

Hej, hvor mange er allerede blevet sygemeldt enten delvist eller helt fra arbejde? Jeg overvejer at tale med min læge om det, da jeg snart ikke kan mere. Er helt udmattet efter en arbejdsdag. Og min mave er konstant spændt, når jeg står og går, hvilket jeg gør meget når børnene er kommet hjem fra skole og børnehave. I mit arbejde sidder jeg meget ned, da det er kontor, men jeg skal stadig være på og kan først hvile efter arbejdsdag er slut og børnene er puttet... 

Nogle input? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
07.oktober 2020 kl. 20:27
Luk
Medlem siden 12-07-2019
29 startede debatter
750 skrevne indlæg
07-10-2020 20:27
Luk
Medlem siden 12-07-2019
29 startede debatter
750 skrevne indlæg
Godt skrevet
38

Det er hårdt at skabe liv. Det er endnu hårdere at skabe liv når man i forvejen har nogle små liv at tage sig af også. Men du er ikke syg fordi det er hårdt sidst på dagen. Det er bare en del af det at være gravid. Og du har endda et stillesiddende job, så du har ikke noget at blive aflastet fra fysisk i din hverdag. Hvis du har problemer med dine arbejdstillinger, så kan du evt få en anderledes stol eller en bold at sidde på. Men en sygemelding på den baggrund at det er lidt hård, ville jer mene var uberettiget. Beklager hvis det kommer lidt hårdt til udtryk, men jeg synes efterhånden folk bliver sygemeldt til højre og venstre uden egentlig at være syge, hvilket gør det ufatteligt svært for dem der reelt bliver syge af deres graviditet, at få folk til at forstå at dé rent faktisk er syge af det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
38
07.oktober 2020 kl. 20:37
Luk
Medlem siden 26-08-2018
120 skrevne indlæg
07-10-2020 20:37
Luk
Medlem siden 26-08-2018
120 skrevne indlæg
Godt skrevet
12

Udfra den måde hvorpå jeg opfatter dit indlæg, så er jeg også meget enig med indlægget over mit. 
Du kan evt. få en aftale med din leder om, at du må lægge dig en halv time i løbet af dagen - hvis du har mulighed for det. 
Og så må du se på om du har mulighed for aflastning når du har fri, det kan være børnenes far (hvis han er i billedet), familie, venner eller andre, så du kan få mulighed for at slappe lidt af. Eller kigge på måltidskasser el andet der kan aflaste dig.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
12
07.oktober 2020 kl. 20:41
Luk
Medlem siden 22-05-2020
235 skrevne indlæg
07-10-2020 20:41
Luk
Medlem siden 22-05-2020
235 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kan godt relatere til dit problem. Jeg er selv kontoransat og døjede meget med ondt i hofterne fordi jeg sad på kontorstol en hel dag. Jeg havde ikke mulighed for at stå op eller få andet der kunne hjælpe (det er ikke alle arbejdspladser der er så fleksible) jeg blev sygemeldt den sidste halvanden uge fordi jeg havde så ondt om natten jeg ikke kunne sove, efter en uge væk fra jobbet havde jeg ikke ondt mere. 
Nu ved jeg ikke om din arbejdsplads er som min, men jeg synes du skal mærke efter om det er et sted hvor du kan snakke med dem om dine "skavanker" eller om du ikke kan snakke med dem. For jeg tror det bedste er at snakke med den først, er sikker på (hvis det er en arbejdsplads der er gode ved deres ansatte) at de gerne vil hjælpe dig med at komme igennem din arbejdsdag. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
07.oktober 2020 kl. 21:06
Luk
Medlem siden 08-05-2020
3 startede debatter
111 skrevne indlæg
07-10-2020 21:06
Luk
Medlem siden 08-05-2020
3 startede debatter
111 skrevne indlæg
Godt skrevet
6

Jeg blev fuldtidssygemeldt i sidste uge hvor jeg var i 21. uge, med bækkenløsning.

Jeg har så også et fysisk krævende arbejde, er dagplejemor for 4 børn (hvor ingen af dem kan gå endnu), så der er rigtig mange løft i løbet af dagen og så er det også 48 timer i ugen. Hun tøvede ikke et sekundt med at sygemelde mig, og hun sagde også at det primært var pga mit arbejde og at jeg ikke lige kan hvile mig eller blive skånet når jeg lige har brug for det.

Jeg vil som de andre også sige, og det er jo uden at jeg kender dig eller din "tilstand", mene at du burde kunne holde til dit job selvom du er gravid. Men som du selv siger, så tag en snak med lægen, og hør hvad h*n sigersmiley

pøj pøj med det

Anmeld
Svar
Venter en lille efternøler i februar 2021
Godt skrevet
6
Venter en lille efternøler i februar 2021
07.oktober 2020 kl. 21:59
Luk
Medlem siden 03-10-2010
18 startede debatter
649 skrevne indlæg
07-10-2020 21:59
Luk
Medlem siden 03-10-2010
18 startede debatter
649 skrevne indlæg
Godt skrevet
7

Hejsa:) 

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke helt vil mene at det du beskriver er en problematik der kræver en sygemelding , men ganske almindelig,  det kan være hårdt at være gravid, og det kan det bestemt også være :)

Men tænker ikke din læge kan fagligt forsvare at sygemelde dig fordi du "blot " er godt træt om aftenen :)

En læge sygemelder jo kun hvis der er sundhedsfagligt belæg for sin sygemelding.  Enten skal dit ufødte barns helbred eller dit være i "fare" og det er det ikke ?:)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
7
08.oktober 2020 kl. 13:07
Luk
Medlem siden 11-05-2017
16 startede debatter
527 skrevne indlæg
08-10-2020 13:07
Luk
Medlem siden 11-05-2017
16 startede debatter
527 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Foreslå arbejdsgiver at du tager deltid en periode, eller hvad der kan gøre arbejdsdagen nemmere. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.oktober 2020 kl. 13:22
Luk
Medlem siden 22-10-2019
19 startede debatter
764 skrevne indlæg
08-10-2020 13:22
Luk
Medlem siden 22-10-2019
19 startede debatter
764 skrevne indlæg
Godt skrevet
5

Jeg synes sagtens man kan blive sygemeldt hvis man ikke kan udføre sit arbejde. Jeg har været ekstremt kvalme ramt og har også måtte melde mig syg nogle gange eller tage hjem. Men at man er træt når man kommer hjem, det er man jo. Jeg har et børnehavebarn og er du vild vi har set meget tegnefilm efter børnehaven indtil får er kommet hjem. Så går jeg i seng i en times tid og så er det far der laver aftensmad og leger osv. og lige for tiden putter hver dag. 
Jeg tænker det du i første omgang kan gøre er, hvad kan i gøre derhjemme. Held og lykke med det 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5

Slettet bruger

08.oktober 2020 kl. 13:28
Slettet bruger
08-10-2020 13:28
Godt skrevet
1

Jeg synes det er træls at høre på den der moral om at graviditet ikke er en sygdom. Det er det da ikke, MEN træthed, energiforladthed og udmattelse kan medføre depression og når man er gravid er man særlig sårbar overfor det grundet hormoner. Så kære TS, tal med din arbejdsgiver og se om der ikke kan findes en løsning og ellers din læge med henblik på sygemelding. 

Gode tanker herfra 💜

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
08.oktober 2020 kl. 15:51
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
08-10-2020 15:51
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
Godt skrevet
0

Jeg fik godkendt at få orlov fra uge 18. Jeg er selvstændig med kontor på 2. sal samtidig med bækkenløsning efter tvillingegraviditet i 2015, og mit 2. job i psykiatrien med mange tunge og farlige patienter kræver, at man kan bevæge sig hurtigt når tingene spidser til, hvilket til sidst var nærmest umuligt for smerter. Men grunden til jeg søgte orlov var faktisk ikke så meget det fysiske - det var jeg forberedt på at indrette mig efter. Det var først da jeg fandt ud af at lillebror i maven har en sjælden sygdom, at tingene blev for meget. Jeg blev ramt af chok og depression og skulle/skal pludselig til en masse undersøgelser og samtaler. Der er da sikkert nogen der kigger på mig og tænker, at det ikke er "nok" til at gå hjemme resten af graviditeten, men det er heldigvis noget jeg og min læge har styr på. Hvis du mener, at din krop er for overbelastet så snak med din læge om det. Der er sikkert nogle tiltag man kan prøve inden en fuldtidssygemelding. Vi er alle forskellige og har forskellige kroppe og baggrunde, så læn dig ikke for meget op af hvad andre synes er "nok". Jeg ville godt nok være træt af at andre end min læge og jordemoder skulle kommentere på hvornår min krop havde brug for ro.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

08.oktober 2020 kl. 20:52
Slettet bruger
08-10-2020 20:52
Godt skrevet
0

Jeg er lidt splittet.. For kan sagtens forstå dig..!! Jeg er tilpas gammeldags opdraget til at jeg klemmer røvballerne sammen... Jeg er i uge 17, fuldtidsarbejde med handicappede børn og 2 børn på 2 og 4 år og gravid med den tredje... Jeg kunne hyle af udmattelse 😵. Jeg skal have jerndrop på sygehuset i næste uge,  håber det hjælper...

Det er hårdt for kroppen at være gravid (for nogen).. Jeg er ikke god til at være gravid...

Kan du evt blive deltids sygemeldt, så du ikke skal arbejde så meget?.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere